22-12-2012 16:26:59 | ||
---|---|---|
NS-APD
![]() |
Fijn dat je daar voorstander van bent.. stuur een reactie naar ov-chipkaart.nl ofzo zou ik zeggen, heef weinig met Arriva te maken volgen mij??!! Werkzaam bij Arriva |
22-12-2012 18:49:41 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: Zo kan het wel weer. Voor de ov-chipkaart hebben we al een ander topic: https://somda.nl/forum/8952/h_ov%20chipkaart/. Hier nu verder ontopic over Arriva. Laatst bewerkt door SleutelMan op 22-12-2012 18:49 |
22-12-2012 18:59:08 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Quote Zo'n situatie speelt ook bij de chauffeurswissel in Groenlo. Hier moet het personeel ook in eigen tijd van de schaftkeet naar het busstation lopen. Dus ik ga uit van het laatste. |
23-12-2012 14:58:08 | ||
---|---|---|
NS-APD
![]() |
Waar haal je die info vandaan? Dit is niet in eigen tijd hoor! Laatst bewerkt door NS-APD op 23-12-2012 14:58 Werkzaam bij Arriva |
![]() |
advertentie |
23-12-2012 20:34:54 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
looptijden zijn in het algemeen verwerkt in de pauze tijd. |
23-12-2012 20:52:05 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Looptijd zien ze als pauze... |
23-12-2012 22:49:00 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Quote Ik heb het van chauffeurs gehoord, maar dat is alweer enige tijd geleden. Dus dan zal de situatie in Groenlo inmiddels veranderd zijn. |
24-12-2012 00:14:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Het hangt simpelweg van de CAO af. Achterhoek zal gezien het Syntus-verleden wel onder meerendeels Multimodaal zijn en als ik me niet vergis kent die CAO betaalde pauzes. Dan lijkt het me toch wel redelijk dat de looptijd onderdeel van de pauze is. Bij onbetaalde pauzes zou dat een ander verhaal zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-12-2012 10:44:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Volgens mij had ik de discussie over die pauzetijden aangewakkerd. Ter verduidelijking: netto pauzetijd is de tijd dat het personeelslid daadwerkelijk van zijn pauze kan genieten conform de voorgeschreven tijd (dus in de kantine zit). De bruto pauzetijd is de tijd zoals beschreven bij de netto pauzetijd, plus de benodigde looptijden van en naar de kantine. Dit kan dus per locatie verschillen. Tot voor kort gold er bij NS een pauzetijd van 30 minuten bruto, ongeacht de locatie. Netto bleef er dan misschien 25 of 20 minuten over als je pech had met grote loopafstanden. Wel werd die pauzetijd gewoon doorbetaald. Momenteel gelden er bij NS per locatie verschillende bruto pauzetijden, afhankelijk van de looptijden. Hierdoor wordt gewaarborgd dat de in de CAO afgesproken 30 minuten pauze ook daadwerkelijk genoten kan worden en niet deels op gaat in looptijden en op- en afstaptijden in de dienst. Nu ben ik benieuwd hoe het bij Arriva is geregeld: Gelden hier alleen netto pauzetijden en ook: worden deze doorbetaald? |
24-12-2012 11:23:46 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Netto pauze tijd is 20 minuten. Of ze doorbetaald zijn weet ik niet. Gr Joop mcn Lls |
31-12-2012 10:08:15 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Even een up: ik heb het idee dat de stiptheid van de treinen in de Achterhoek de laatste week een stuk beter was. Iemand daar concreet zicht op? |
31-12-2012 10:11:25 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het is vakantie he, dat betekent dat de treinen minder vol zitten en de stationnementen wat minder lang duren. Op die manier kun je een kleine vertraging inlopen, en verspreidt het zich niet als een olievlek over de hele Achterhoek. |
31-12-2012 10:12:53 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Bovendien werden er de afgelopen 2 weken vrijwel geen treinstellen bijgeplaats/afgetrapt in Arnhem. Garantie tot aan de voordeur. |
04-01-2013 11:44:55 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Arriva krijgt in het noorden van ons land nu ook draadloos internet: http://www.treinenweb.nl/news/2816 Gaan ze daarbij ook de reizigersinformatieschermen krijgen die er ook in de andere treinen zitten, waaronder de Merwedelingelijn en de Vechtendallijn? Choo choo..... |
06-01-2013 17:23:56 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
Nee het blijft alleen bij draadloos internet. er zijn nog op dit moment nog ongeveer 5 stellen waar het internet nog ingebouwd moet worden. |
08-01-2013 13:16:10 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Het geval, waarbij een Vechtdaltrein eind vorig door rood ging bij Herfte, krijgt een staart tot in de Tweede Kamer: http://zwolle.nieuws.nl/4120920 Dick van den Hoven |
08-01-2013 13:26:15 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Lees dan ook even http://www.weblogzwolle.nl/content/view/33054/55/ erbij, daarin wordt in de reactie van de betreffende mcn zelfs Somda nog genoemd! |
08-01-2013 16:06:41 | ||
---|---|---|
jossevb
![]() |
Betreffende mcn is ontslagen: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/arriva:_machinist_ontslagen_na_veiligheidsincident-144879 |
08-01-2013 16:08:31 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteEen ATB ingreep heeft sws geen effect, omdat alle remsysremen al aangesproken zijn. Maar te telegraaf heeft momenteel niet veel nieuws te melden, en komen ze voor de 3e achtereenvolgende dag met oud nieuws. En alle dagbladen nemen het gewoon over. Gr Joop mcn Lls |
08-01-2013 16:23:02 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteEen STS en je krijgt ontslag? Volgens mij gaat dat bij NS iets socialer. |
08-01-2013 16:30:18 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
De desbetreffende mcn had gewoon aanhangende het onderzoek z'n mond moeten houden. Na onderzoek had ie zijn verhaal kunnen doen en de berichtgever op Somda kunnen corrigeren. Gr Joop mcn Lls |
08-01-2013 16:39:36 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteJa dat is vaker gebeurd bij Arriva. |
08-01-2013 16:56:58 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteIedereen had dat verhaal wel kunnen schrijven en op het net kunnen zetten. Wie zegt dat hij het daadwerkelijk was? Het wordt meteen door alles en iedereen als een soort waarheid gezien. |
08-01-2013 17:04:44 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Daar heb je een goed punt. Gr Joop mcn Lls |
08-01-2013 17:07:32 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Kwestie van vragen aan de desbetreffende machinist door de desbetreffende chef. Laatst bewerkt door edje op 08-01-2013 17:08 |
08-01-2013 17:14:13 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
De desbetreffende mcn heeft later op het FOK!Forum verteld dat hij bij Arriva omg. Groningen ook al een STS-passage heeft gehad, door persoonlijke problemen. Een ontslag is nu dan ook op zijn plaats, lijkt mij, hoe lullig het voor mcn in kwestie ook is. |
08-01-2013 22:16:26 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Mag ik zeggen dat - ongeacht hoe veel de mcn daarover zelf op internet heeft gezet - deze discussie mij veel te ver gaat? Het wordt te persoonlijk en Somda lijkt me niet de plaats om te speculeren over redenen voor ontslag. |
08-01-2013 22:50:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het zal bij arriva ongetwijfeld net zo zijn als de meeste bedrijven, communiceren met de media is alleen voorbehouden aan de persdiensten. Als dat zo was gegaan, hadden we deze discussie hier waarschijnlijk helemaal niet gehad... |
08-01-2013 23:42:03 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Deelnemen aan een internetforum is wat anders dan een persberichtje uitsturen. Of het in dit soort gevallen verstandig is om het te posten.. Denk het niet. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-01-2013 11:11:28 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Nee zulke dingen moet je nooit openbaar maken. Is het domst wat je als werknemer kunt doen. |
09-01-2013 11:21:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Je mag niet met de pers praten, en dat is een forum ook op een indirecte wijze, en wat Edje zegt, het is gewoon niet slim om aan de grote klok te hangen en dat blijkt hier ook... Laatst bewerkt door thom op 09-01-2013 11:21 |
09-01-2013 11:40:19 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Toen de betreffende reactie op Somda verscheen is ook gelijk door andere forumleden duidelijk gemaakt, dat dat niet verstandig was, en er is zelfs aangeraden aan betrokkene de reactie zelf te verwijderen. |
09-01-2013 21:22:37 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article9702871.ece/Achterhoek-is-spoorproblemen-spuugzat Dat terwijl het toch vandaag uitermate goed ging ![]() |
09-01-2013 21:39:44 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Alleen maar grote mond hebben en het echte probleem wordt niet opgelost. |
10-01-2013 09:48:09 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Mijnheer Hettinga wil snel verbetering van Herfte. Maar als dat niet kan, dan wil hij ook wel onder de NS duiven schieten, door een Regiosprinter Mp - Lw aan te bieden. Waar het materieel vandaan moet komen, dat laat hij wijselijk in het midden. Zie http://www.destentor.nl/regio/zwolle/arriva-werk-aan-spoorpunt-herfte-1.3600234 Dick van den Hoven |
10-01-2013 11:22:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nu ja, wat Herfte Asl en Herfte - Zwolle betreft, heeft hij wel gelijk. De overbelastverklaring die Arriva heeft afgedwongen, is nit meer dan terecht. Het is een van de belangrijkste elementen om Zwolle Spoort weer helemaal op zijn kop te zetten, trouwens. |
10-01-2013 11:44:55 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Of hij gelijk heeft is te betwijfelen. Bij een overbelast net hoef je veel minder treinen te rijden, want meer treinen passen niet. En minder treinen betekent minder kosten voor de vervoerder. |
10-01-2013 11:50:38 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Arriva wil natuurlijk de provincies geld afhandig maken door wat rondjes te rijden..![]() |
10-01-2013 11:54:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsja, maar dat wordt wel een heel vreemde discussie natuurlijk. Daarnaast passen er wel meer treinen, maar niet op de momenten dat de vervoerders het zouden willen. NS loste dat traditioneel in de uiteindelijke dienstregeling op en stelde daarbij de eigen prioriteiten. Nu is het een capaciteitsconflict aan het worden tussen NS en Arriva (niet tussen de maatschappijen, maar tussen de gewenste dienstregelingen van somige treinen) en dan wijkt er niemand op voorhand en wordt het baanvak ovcerbelast verklaard. Iets dergelijks zie je als een bijna jaarlijks ritueel ook terugkomen op Amersfoort - Barneveld Asl. Ruimte zat, maar de wensdienstregeling van Cxx komt op Bnva precies in een IC-kruising van NS-treinen trecht. |
10-01-2013 12:01:13 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het conflict waar Michiel waarschijnlijk op duidt is de wens dat NS zijn IC naar Lw zo kort mogelijk achter die van de IC naar Gn uit Zl laat vertrekken, maar dit is hetzelfde tijdstip waarop Arriva naar Emn moet vertrekken i.v.m. het enkelspoor na Dl. Vandaar dat de IC naar Lw in soms erg lang in Zl staat te wachten. Laat ik voorop stellen dat aan de oplossing van dit probleem door NS, Arriva en Prorail in zeer goede harmonie naar een oplossing is gezocht, inclusief de gevolgen voor de aansluitingen in Lw door de latere aankomst (cq eerder vertrek) van de IC's. Concurrent of niet, je hebt elkaar uiteindelijk ook in veel opzichten dus nodig. |
10-01-2013 12:14:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De aard van het conflict doet er eigenlijk niet zoveel toe. Mijn betoogje komt erop neer dat NS het in de eigen exploitatie regelde en niet op het idee is gekomen een overbelastverklaring aan te vragen. Zodra het een andere vervoerder is, heb je er haast automatisch eentje. |
10-01-2013 12:51:27 | ||
---|---|---|
visscher
![]() |
NS had op Zl - Emn een hele andere dienstregeling, hele andere kruisings locaties op de lijn, allemaal gericht zo te zien om de aansluitingen te Mrb nu 2x per uur in beide richtingen te kunnen bieden. Hiermee kom je automatisch dan ook wat eerder aan in Zl en zul je daar ook eerder weg moeten. |
10-01-2013 13:58:06 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Even de aansluitingen in Mrb nuanceren. Vanuit Aml wordt 2x uur aansluiting geboden richting Zl en Emn Vanuit Zl heb je 1x uur aansluiting richting Aml om kwart voor heel Vanuit Emn heb je 1x uur aansluiting richting Aml om kwart voor heel Kwart over heel, vertrekt de trein naar Aml om .13 en daarna om .15/.16 kruisen de treinen uit Zl en Emn elkaar. Dit heeft te maken met de traditionele assymetrie op Aml - Mrb met alternerend kruisen in Vhp en Vz. Er zal ongetwijfeld een reden zijn voor die assymetrie, ik ken hem niet. Als Aml - Mrb volledig symmetrisch zou zijn, zou je 2x uur volledige aansluitingen in alle richtingen in Mrb kunnen aanbieden. Dick van den Hoven |
10-01-2013 14:07:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De asymmetrie op Almelo - Mariënberg wordt veroorzaakt door de ligging van de kruisingsstations Vriezenveen en Vroomshoop ten opzichte van de beide eindpunten, in combinatie met de rijtijden. Voor een symmetrische dienstregeling kom je ongeveer uit op kruisen in Daarlerveen, en daar kan het nou net niet. Overigens wordt er wel gewerkt aan (plannen voor) een verbetering, die neerkomt op het zodanig versnellen van met name Vroomshoop - Almelo dat je, inclusief kering in Almelo, altijd in Vroomshoop kunt kruisen. |
10-01-2013 14:38:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Moet je alleen in Aml 'even' kunnen oversteken, maar dat is in een strak 30-minuten patroon makkelijker te plannen dan de vier verschillende momenten in het uur die je nu hebt door die a-symmetrische ligging op Aml-Mrb. Laatst bewerkt door ZJ37 op 10-01-2013 14:38 |
10-01-2013 14:42:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is inmiddels een Robuust Spoor-project. Geheel in stijl wordt daarin dan de kruisingsmogelijkheid in Vriezenveen afgebroken, maar dat terzijde. |
10-01-2013 14:55:01 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
*Kreun* Er zal ook wel geen compensatie geleverd worden in de vorm van een sneller uitrijpad (lees: wissels) in Aml of dan tenminste snellere wissels in Mrb of Hdb? (ik voel me al bijna een naïeve idioot voor het stellen van deze vraag). Met de Vhp-kruising in gedachten kom ik op een kering van 4 minuten in Hdb, niet enorm veel en tevens gebaseerd op de rijtijden van Arriva/NSR (5 - 5,5 min en dan hoef je niet door langzame wissels) op Mrb - Hdb. Wat extra lucht in de drgl zou daar niet gek zijn. |
10-01-2013 14:58:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ja de mogelijkheden voor een BUP Mrb-Aml zijn weer prachtig op een kladje uitgewerkt, maar of het vervolgens geïntegreerd kan worden in een landelijk model is vers twee. In dit geval blijft kruisen in Vhp over en blijft er net voldoende rijdtijd over om in een minuutje of 3 te keren te Aml. Maar dat is dan ook de enige mogelijkheid. |
10-01-2013 15:13:28 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Maar als ik me niet vergis zou Daarlerveen gesloten wordt bij doorrijden naar Hardenberg. Dat scheelt ook nog weer tijd, zeker als de baanvaksnelheid ook nog iets omhoog gaat. De kering in Hardenberg wordt nog wat lastiger, maar dat zou op te lossen zijn door ook Geerdijk te sluiten Laatst bewerkt door dennistd op 10-01-2013 15:17 |
10-01-2013 15:17:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Je vergist je, Geerdijk wordt sowieso gesloten![]() Laatst bewerkt door martijn op 10-01-2013 15:18 |
10-01-2013 15:23:40 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Je hebt gelijk: http://rocovtwente.nl/rechtstreekse-trein-naar-hardenberg/ |
10-01-2013 15:27:46 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Rijden er dan geen cargo's meer op Aml-Mrb? Want daarvoor ontbreekt dan straks alle ruimte. |
10-01-2013 15:40:13 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Die zullen dan wel naar de avond en nacht verbannen worden, als er maar één trein per uur rijdt of geen. Aml-Amlbpa is geen probleem, dat past makkelijk. Laatst bewerkt door dennistd op 10-01-2013 15:40 |
10-01-2013 15:54:50 | ||
---|---|---|
gummbahla
![]() |
Ik denk dat bovenstaande discussie beter in het reeds daarvoor bestemde topic kan plaatsvinden https://somda.nl/forum/6195/Zwolle+-+Emmen+en+Almelo+-+Mari%EBnberg/ |
![]() |
advertentie |
10-01-2013 15:57:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, het gaat om het opkrikken van het hele baanvak van 80 km/h naar 120 of 130 km/h, anders haal je het sowieso niet. Of er ook een versnelling van het in- en uitrijden van Almelo bij zit, weet ik niet. Verbouwing van Mariënberg hoort bij een iets ander proect, namelijk het doortrekken van de verbinding naar Hardenberg. Dat kun je sowieso niet doen zonder verbouwing van Mariënberg en uiteraard Hardenberg - maar doe je dat, dan ben je het hele aansluitingsprobleem in Mariënberg, waarmee dit subtopicje begon, weer kwijt. |
10-01-2013 16:39:34 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
130 heeft niet heel veel zin: de lintjes mogen toch maar 120. Verder is het prima mogelijk met aankomst om .05 en vertrek om .24 uit Mariënberg, beiden spoor 2. Wel moet er in Hdb een wisseltje komen. |
17-01-2013 13:10:38 | ||
---|---|---|
3222
![]() |
Vandaag is in Friesland en Groningen het gratis internet in de trein in gebruik genomen. |
17-01-2013 13:54:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zelfde techniek als in de Merwedelingelijn-treinen? Dus met een bevestigingspagina? Ik ga het morgen eens uittesten. Ik neem aan dat alle treinen daar ervan voorzien zijn? Laatst bewerkt door aarclay op 17-01-2013 13:55 Choo choo..... |
17-01-2013 19:59:42 | ||
---|---|---|
hielkeNS
![]() |
Alle 51 treinen horen er nu van voorzien te zijn hier in het noorden, en ik denk idd (en hiermee reageer ik op de eerdere post van aarclay) dat dit systeem hetzelfde werkt als in de andere Arriva treinen |
17-01-2013 23:16:00 | ||
---|---|---|
hielkeNS
![]() |
Helaas nog niet in alle stellen geactiveerd de hotspots, sowieso de 324 en 231 zitten nog zonder voor zover ik weet. In de 324 heeft men al wel stickers aangebracht |
18-01-2013 00:13:56 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Goede vraag, waar zijn de hotspots in de trein aangebracht? Choo choo..... |
18-01-2013 00:24:33 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Aan beide kanten van de motorwagen, http://www.oogtv.nl/2013/01/gratis-internetten-in-treinen-arriva/. Laatst bewerkt door Geerrritt op 18-01-2013 00:27 |
18-01-2013 10:24:38 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Weet iemand of Arriva een nieuwe manier gebruikt om vertraging tussen Arnhem/Doetinchem in te halen? Heb nu al afentoe gezien dat er een trein volgens kubus vertrok vanaf Ah, maar niet vanaf Ahp, Wtv en Dvn, en dan in Zv weer een bult vertraging kwijt was ![]() ST 30929 → Ww v 10:03 +8 Ah v 10:18 +3 Zv v 10:23 +3 Did Laatst bewerkt door Coryza op 18-01-2013 10:25 |
18-01-2013 10:28:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Stationnetjes overslaan? |
18-01-2013 10:36:24 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Ja blijkbaar, is me al een paar keer opgevallen afgelopen dagen. Da's beter dan de hele trein opheven denk ik? |
18-01-2013 10:49:03 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Toen NS dat 2-3 dienstregelingen geleden deed was het forum te klein,en viel iedereen daarover. Nu arriva het doet, wordt het dus als zoete koek genomen, en als goede oplossing gezien ![]() Gr Joop mcn Lls |
18-01-2013 10:55:21 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Benieuwd of het vantevoren ook aan reizigers kenbaar wordt gemaakt. Heb in de Syntustijd wel meegemaakt dat dat niet gebeurde (althans, er waren verschillende medereizigers die het net als ik niet is opgevallen). |
18-01-2013 10:57:28 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Dat vraag ik me ook af.... Maar mddm, dit lijkt mij een van de weinige oplossingen? Aangezien je met dat enkelspoor zit. Nu zijn in ieder geval alle vertragingen weg! En tussen Nm/Ah doen ze het ook wanneer dat nodig is. Laatst bewerkt door Coryza op 18-01-2013 10:57 |
18-01-2013 11:15:13 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Quote Joop, we hebben NS nou eenmaal hoog in het vaandel! Van Arriva verwachten we dit soort rotstreken nu eenmaal wel. ![]() |
18-01-2013 11:18:49 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Owww, is dat het.![]() Gr Joop mcn Lls |
18-01-2013 11:46:00 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteZelfs in de avond uren slaat de 3600 bij grote vertraging de stations tussen Nm en Ah over wanneer de 7600 maar eens per uur rijdt. En zoals nu, wanneer Nm aan de noordzijde kaduk is, stopt dan Arriva in Ahz? |
18-01-2013 12:00:40 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Oh, en Arriva zo trots dat ze de eerste vervoerder in NL zijn die alle treinen met wifi heeft uitgerust. Toevallig heeft NS slechts een paar treinen extra in haar materieelpark dan Arriva zeker... |
18-01-2013 12:03:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote `Zo mevrouw, U bent mooi op tijd in Mt ![]() Laatst bewerkt door thom op 18-01-2013 12:03 |
29-04-2013 12:15:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Gisteren zag ik in Dordrecht dat er onderhoud werd gepleegd aan een aantal E-GTW's. Zo waren buitenlandse technici (Stadtler?) bezig met het openschroeven van de vloerluiken bij de deuren. Mogelijk vanwege onderhoud of een aanpassing aan de apparatuur voor het uitschuiven van de treeplank. Ik weet niet precies wat ze deden, maar misschien is het wel interessant..... Mocht iemand meer weten? Choo choo..... |
11-05-2013 13:38:53 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Arriva heeft inmiddels ook de in december 2012 verkregen treindiensten in de Treinviewer opgenomen, zie http://www.treinviewer.nl/ |
25-05-2013 09:01:22 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
http://www.lc.nl/friesland/regio/article15931213.ece/Extra-sneltrein-naar-Groningen-kan-uit- aldus de leeuwarder courant, echter wordt nergens genoemd per wanneer. en kom er ook niet helemaal uit wat het idee is met buitenpost en feanwalden... beide een uursdienst? of buitenpost alleen per stoptrein? |
25-05-2013 09:06:16 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=121265 rtv noord weet te vertellen vanaf 2017 en dat er door de andere treinen in buitenpost gestopt gaat worden.... alleen met 4 sneltreinen kan de stoptrein dan nog wel rijden? |
25-05-2013 10:17:38 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Het staat er wat ongelukkig (zoals vaker in dergelijke media) maar ze bedoelen natuurlijk 4 treinen per uur tussen Leeuwarden en Groningen, waarvan 2 sneltreinen en 2 stoptreinen. |
25-05-2013 11:54:26 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
en dan het ene halfuur stoppen in veenwouden en het andere halve uur te buitenpost lijkt me? |
25-05-2013 16:51:55 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Exact. Zie hier het uitgebreiden nieuwsbericht van de Provincie Fryslân: http://www.fryslan.nl/8260/extra-sneltrein-groningen-leeuwarden-financieel-haalbaar/ Een overzicht van de werkzaamheden is te vinden via http://www.vrij-baan.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/vrijbaan/projecten/interactief_maatregelenkaart_esgl_totaal_0.pdf Met 4 treinen per uur kan men in 2017 verder met de voorbereiding voor elektrificatie. Bij ingang van de nieuwe concessie vanaf eind 2020 kan dan met elektrisch materieel worden gereden. 4x per uur met diesel is nogal wat duurder in exploitatie dan 4x per uur met elektrisch materiaal. |
25-05-2013 17:02:56 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zijn beide Noordelijke provincies van plan om álle lijnen van stroom te voorzien eigenlijk? |
25-05-2013 17:13:48 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Nee, die plannen zijn er überhaupt nog niet eens. Gezien de kosten en de baten is het op dit moment financieel ook niet verantwoord om alle lijnen van bovenleiding te voorzien. |
25-05-2013 17:37:43 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
En komt bij dat in het vlakke friese en groningse landschap die bovenleiding het unieke vergezicht wat je daar hebt bedreigt. Maar ook, de oudste GTW is van 2006, beetje zonde om dat nu al aan de kan te schuiven... |
25-05-2013 18:01:21 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
bij GTW is dat nou net niet zo erg, want je kunt de powerpack gewoon vervangen door een variant met een stroomafnemer erop![]() |
25-05-2013 19:07:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik ben toch bang dat zo'n powerpack nog rustig 60 a 70% kost van de hele GTW... ![]() |
25-05-2013 20:22:42 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
En daarmee niet economisch rendabel. |
25-05-2013 23:46:42 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Anders is daar in het buitenland wel weer emplooi voor te vinden. Shqiperise-lopers? |
26-05-2013 09:52:01 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Er hoeft toch ook niet meteen spanning op die bovenleiding te staan? Ik bedoelde er eigenlijk mee dat voor de volgende concessie wellicht een bovenleiding kan komen. Persoonlijk hoeft het voor mij niet, aangezien ik meer van de diesel ben dan van elektrische treinen ![]() |
26-05-2013 12:40:59 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Station Adh gaat in ieder geval vanaf eind 2017 verdwijnen |
27-05-2013 07:27:07 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Geen spanning op de bovenleiding zetten is een garantie voor koperdiefstal. Electrificatie moet je natuurlijk laten samenvallen met de (noodzakelijke) aanschaf van nieuw materieel. Dat kan zijn omdat de GTW's in het Noorden aan vervanging toe zijn, dat kan zijn omdat je ze elders gaat inzetten. (en die horizonvervuiling... er staan ook bomen in het noorden hoor, wil je die ook allemaal kappen?!) |
27-05-2013 07:51:51 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik mag toch hopen dat dat niet de discussie wordt. Als we alles zouden nalaten wat geen gezicht is, zou dit een leeg land zijn. In elk geval speelde dit geen rol rond Hoorn, op de Emmerlijn en op de Betuwelijn. En die liggen toch ook in open landschap. We hebben ook altijd paaltjes en masten gezet als we stroom nodig hadden voor woningen en bedrijven. Over windmolens is er ook zo'n discussie maar niemand heeft het over die foeilelijke 5000 hoogspanningsmasten. |
27-05-2013 08:19:59 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Oh ja, zeker wel. De bewoonster van het Suideras in Wichmond is tot de Hoge Raad gegaan met bezwaren tegen de 380KV koppelleiding. Het ding is er uiteindelijk toch gekomen en loopt oa parallel aan het Twentekanaal en de Twentekanaallijn. Inmiddels ook een landmark. Zwaar OT, sorry. ![]() Laatst bewerkt door dvdhoven op 27-05-2013 08:25 Dick van den Hoven |
12-06-2013 10:35:39 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Arriva wil graag doorgaand Apd - Ww gaan rijden: http://www.gelderlander.nl/regio/achterhoek/arriva-wil-herstel-trein-winterswijk-apeldoorn-1.3856021 Met de huidige spooropstelling in Zp wordt het een aardige schuifpuzzel. In het artikel wordt gesproken over dubbelspoor bij Voorst-Empe, dat zou erop kunnen wijzen, dat ze de dienstregeling ook anders willen doen, met kruising in Voorst-Empe. Maar als je met de dienstregeling gaat schuiven, kom je in de problemen met de aansluitingen in Zp en mogelijk ook Apd, lijkt me. Dick van den Hoven |
12-06-2013 10:43:30 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het enige voordeel in dit hele verhaal is voor Arriva zelf, die met een omloop minder de dienst kan rijden (maar daardoor wel een hele fijne 3-minuten kering in Apeldoorn krijgt): Ri Apd Ri Ww Ww v .50 .10 Www + .52 .08 Ltv a .59 .01 Ltv v .00 .00 Rl + .08 .52 Vd a .14 .45 Vd v .15 .44 Zpgea - .23 .38 Zp a .24 .36 Zp v .25 .35 IJbz - .26 .33 IJbza - .26 .33 Vem a .29 .30 Vem v .30 .29 Kbk a .34 .25 Kbk v .34 .25 Apdm + .39 .18 Apda - .41 .17 Apd a .43 .16 |
12-06-2013 10:54:35 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ik kan het verkeerd zien, maar als ik die drgl zo bekijk, dan heb je vanuit Ah geen aansluiting meer naar Apd, in ieder geval niet met de 3600. Verder zie ik een conflict met de 3600 op de brug of net ervoor of net erna. In theorie zou het misschien net moeten passen, maar in de praktijk zal je dan met de trein naar Ww naar spoor 3 moeten en de 3600 naar spoor 2. Dick van den Hoven |
12-06-2013 11:14:41 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Maar dit is wel de enige mogelijkheid met kruising in Vem (als je tenminste de symmetrie wilt aanhouden). De kruisingen in Vd en Ltv zit je ook aan vast, omdat de rijtijden Zp-Rl en Rl-Ww te lang zijn om in Rl te kunnen kruisen. |
12-06-2013 11:57:16 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteDe aansluiting in Apeldoorn wordt juist weer goed. In Zutphen verslechteren een paar aansluitingen, maar valt qua aantallen reizigers wel. Arnhem krijgt een aansluiting met de stoptrein 7600. Als dit door gaat, gaat behalve in Voorst ook in Zutphen en Vorden de schop in de grond. In het geval van Vorden is dit toch al gepland in het kader van de Top 50 plannen. Als er meer duidelijkheid is over de realisatie zal ik aangeven wat er in Zutphen gaat veranderen. |
12-06-2013 13:51:45 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De aansluiting te Apd wordt juist slechter toch? Bij aankomst uit Zp is de IC naar Amf net weg. Omgekeerd dezelfde situatie. Voor reizigers tussen Apd en Zp die te Zp willen overstappen wordt het ook een drama: de trein uit Apd komt aan te Zp en dan gaan precies de laatste treinen uit de knoop weg. De enige afhandeling die ik te Zp kan verzinnen is dat de trein Apd-Ww in beide richtingen via 2A-1B rijdt. De trein van/naar Odz kan op 2B en SPR naar Nm op 1A. Te Ijbza lijkt het wel net te kunnen. |
12-06-2013 15:32:05 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Op dit moment sluit Arriva alleen in de spits aan op IC's naar de Randstad. Daarbuiten moeten reizigers 20 minuten wachten omdat NSR afgelopen december de IC's v/n Enschede met een kwartier heeft verschoven. Door nu de 17800 een kwartier te verschuiven, en in Zp gelijk door te laten rijden als 30800 naar Ww onstaat er de gehele dag een snelle verbinding mét goede aansl. in Apd. Maar voorlopig moet er eerst nog geld gevonden worden voor de maatregelen (m.u.v. Top 50, dat geld is er al), op dit moment wordt aan de MKBA gewerkt. |
12-06-2013 15:45:38 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De aansluiting in Apd wordt met dit plan 0 minuten van Zp naar Amf, en -2 minuten van Amf naar Zp. Veel slechter kan niet volgens mij... |