31-05-2007 08:29:21 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Vanmorgen weer zes bakken (305 en 311), wordt structureel. ![]() Laatst bewerkt door bouwe op 31-05-2007 10:35 |
31-05-2007 09:10:52 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
En past dat allemaal? Voorheen werden er zes bakken DH ingezet. Dit scheelt nogal wat zitplaatsen t.o.v. zes bakken GTW. Of waren de zes bakken DH nooit volledig gevuld? |
31-05-2007 09:49:23 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Zes bakken DH zaten ook altijd goed vol. Ook vanmorgen zat het aardig vol en moesten ook mensen staan. Een extra 2/6 zou het goed doen. |
31-05-2007 16:47:47 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Quote Hij was nu weer in Groningen om trein 8409 te gaan rijden. Deze ging wisselen met de 10229 die naar de opstelsporen ging. |
![]() |
advertentie |
04-06-2007 19:37:59 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Na een aantal dagen weer eens een post.![]() Het valt me op dat arriva nu willekeurige treinstellen een naam geeft, ik dacht dat de 310 of 311 (uit mijn hoofd) nu ook een naam heeft gekregen. |
04-06-2007 19:40:39 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Inzet GTW op Gn-Rd gaat vooralsnog uitstekend, elke rit haast wel voldoende capaciteit. %02% |
04-06-2007 19:46:08 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Vandaag de 10228 met de tekst 'Spurt' en 'Jan Uitham' gezien. Zodra ik die namen uit mijn hoofd weet, is het wat makkelijker met nummers, dan weet ik welk nummer bij welke naam hoort%02% |
04-06-2007 20:41:49 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
En die namen zijn op afstand ook tig maal beter te lezen dan die drie priegelige cijfertjes. |
05-06-2007 14:32:35 | ||
---|---|---|
goffe_bp
![]() |
Het volgende vond ik in de krant: http://www.nijsnet.nl/?pag_id=12911&news_id=6173&zoekenop=Stoptrein%20Zwaagwesteinde goffe_bp |
05-06-2007 15:41:44 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Ook de 306 is voorzien van een naam + SPURT opschrift. Dit treinstel stond vandaag (sowieso tot 14.30) op het terrein van Voith. De 306 kan als Gerrit Krol in de boeken. |
05-06-2007 15:47:22 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
@goffe_bp: Als ik dat krantenbericht goed begrijp loopt de levering van SPURT-treinen uit. Want: 'De stoptrein op het traject Leeuwarden-Groningen zal volgens planning vanaf 10 december dit jaar twee keer per uur stilstaan in Zwaagwesteinde.' en 'dat de stoptreinen het dorp zullen aandoen op het moment dat de nieuwe treinen op het traject zullen rijden.'. Dus alle treinen zijn pas geleverd in december. Dit was toch oorspronkelijk gepland voor oktober, of niet? Groetjes, Bloober |
05-06-2007 16:00:46 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Geplande inzet van SPURT op Leeuwarden - Groningen v.v. staat voor september 2007. Deze twee zinnen zouden natuurlijk best kunnen kloppen zonder dat de levering uitloopt. Er staat ...dat de stoptreinen het dorp zullen aandoen op het moment dat de nieuwe treinen op het traject zullen rijden. Het is maar net hoe dit artikel geïnterpreteerd wordt: De nieuwe treinen rijden er vanaf eind september, dus ook december is een moment dat de nieuwe treinen op het traject zullen rijden. Het woordje 'vanaf' staat niet duidelijk in het artikel vermeld (al hoewel dat mogelijk wel wordt gesuggereerd). Het zal uitvoeringstechnisch wel gemakkelijker zijn om deze wijziging in december uit te voeren i.p.v. per september, aangezien ook reisplanners, vertrekstaten en niet te vergeten de automatische omroep aangepast moet worden. De meeste van deze werkzaamheden vinden dan ook plaats door de komst van dienstregelingsjaar 2008. Vraag is nu wanneer Grijpskerk ook twee maal per uur een stoptrein in beide richtingen wil Laatst bewerkt door kbrandsma op 05-06-2007 16:02 |
05-06-2007 16:29:41 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
30528 met DH-II + DH-I + DH-I, normaal 2x GTW 2/6 30213 met 2x DH-II, normaal 1x 2/6 en 1x 2/8 (momenteel) Deze ritten zijn normaal dus met GTW, zag dus veel wadlopers vandaag%02% Zag ook weer een nieuwe naam volgens mij, of was dat gister, weet niet meer ![]() Laatst bewerkt door salieri op 05-06-2007 16:30 |
05-06-2007 16:32:33 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
QuoteKonden ze beter niet DH-II + DH-II in zetten, of zie ik dat nou verkeerd? Groeten, Philips |
05-06-2007 16:33:35 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Ik had altijd begrepen dat het bedoeling was dat de semi-sneltreinen zowel op Gn-Lwd als op Gn-Nws in de dienstregeling 2008 normale stoptreinen worden die op alle stations stoppen. |
05-06-2007 17:09:28 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteWat maakt dat nou uit? Het blijft toch 4 bakken, of niet? ![]() |
05-06-2007 17:13:33 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
DH-I+DH-I = 56+56 zitplaatsen DH-II = 140 zitplaatsen ![]() |
05-06-2007 17:27:42 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
4 bakken = 4 bakken![]() |
05-06-2007 17:45:50 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Voor zover ik weet, hoort de 30528 met 2x 2/8 te rijden, dus 6 bakken. In de wadlopertijd reed de 30528 ook met 6 bakken. Laatst bewerkt door j.jager op 05-06-2007 17:47 |
05-06-2007 18:07:59 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Net even het thuisfront gebeld, die weten te melden dat de 7.43 uit Wsm toch echt door door een enkele 2/8 (planmatig 2x 2/8, ene drietje is ergens defect achtergebleven) werd gereden met een defecte derde deur, waardoor er mensen moesten achterblijven op het perron. Weet niet wat jij dus hebt gezien.... Laatst bewerkt door bouwe op 05-06-2007 18:16 |
05-06-2007 18:11:56 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Treinstel 312 is ook voorzien van de naam Spurt met de naam: M Vasalis. |
05-06-2007 18:15:58 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Enkel gtw 2/6 om 16.11 in zh richting gn, niet te begrijpen voor mij, aangezien er in gn en in lw gtw's niks staan te doen. Worden de reizgers de dupe van het opplakken van een stomme naam? Laatst bewerkt door lucky op 05-06-2007 18:16 |
05-06-2007 19:02:37 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De logica op Lw - Gn is op dit moment inderdaad ver te zoeken. Op sommige dagen worden er de hele dag (tot na de avondspits) in de x.01 met 4 bakken DH gereden, terwijl de x.31/x.33 tussen de spitsen altijd maar met 2 bakken DM'90 wordt gereden. In Leeuwarden vandaag aan SPURT GDST: 239, daarnaast de 228 voor de werkplaats en de 306 op het terrein van Voith. Niet echt overdreven in vergelijking met Groningen! |
05-06-2007 19:12:18 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteZal het wel de 30628 zijn geweest... Om 08.28/29 kwamen toch echt 4 bakken DH binnen op spoor 6a, dus ik heb ze zeker gezien ![]() |
05-06-2007 19:13:43 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteZie hem anders op maandag en dinsdag vaak genoeg met 4 bakken aankomen, of misschien dat dat de 30628 is? Maar een klasgenoot woont in Uithuizermeeden, en die zat vandaag toch echt in een wadloper, heeft ze zelf gezegd tegen mij. En de 20528 komt volgens mij ook op spoor 6a binnen elke keer, omdat zij het daar ook over heeft Laatst bewerkt door salieri op 05-06-2007 19:14 |
05-06-2007 19:21:14 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Later vanmiddag niet meer. Reed oa in 30253. En over de 10312. Die zat gekoppeld met de 10239 vanmiddag en mij viel die naam ook op. Straks wiki maar even bijwerken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Spurt Ik roep jullie dan ook op om de stellen te spotten en hier te melden, zodat de namelijst met de jusite stelnummers in wiki kan verschijnen, zodat als iemand de naam spot er zo het stelnummer snel bij te vinden is. |
05-06-2007 19:23:35 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ohja, volgens mij had de 242 een naam erbij, maar kan ook fout zitten |
05-06-2007 19:24:58 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Bedoel je niet de 30630, en de 30530? De 30628 komt binnen om 7.55 op spoor 1a, en de 30528 om 7.58 op spoor 2a. |
05-06-2007 19:28:19 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ohja, ik ben even in de war met de treinnummers![]() Sorry sorry sorry ![]() ![]() ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-06-2007 19:28:45 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
De 30530 is inderdaad 2x 2/6. |
05-06-2007 21:49:32 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
De combi DH-II + 2x DH-I vanochtend was trein 30530, zie ook het item in opvallende dingen van vandaag. |
07-06-2007 11:25:01 | ||
---|---|---|
teus-baars
![]() |
Ter aanvulling; wadloper-1-tjes worden volgens mij door Arriva voornamelijk als duo ingezet; d.w.z alsof het een DHII is; grote verschil tussen DHI en DHII zijn de balkons en dito de capaciteit daarvan; met 2xDHI heb je 4 grote portalen i.p.v. halverwege een set van die halve deuren met miniportaaltjes. Ook daarom werd ook wel in de vakantieperiodes 2x DHI ipv wadloper-II ingezet op Hlgh zodoende konden er veel meer fietsen mee%05% (en de fietsencapaciteit van een GTW is een verhaal apart...%07%) Laatst bewerkt door teus-baars op 07-06-2007 11:26 |
07-06-2007 13:45:16 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Treinstel 230 heeft de naam Ede Staal gekregen Hielkeb |
07-06-2007 20:27:38 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Vandaag ook gespot voor de loods van VoithQuote Dat is inderdaad een tijd zo geweest (tot ongeveer april). Daarna ook verscheidene keren 3 maal DH-I gespot of DH-II + DH-I, zoals vandaag de 3206+3109, terwijl gisteren de 3109 nog gebroederlijk aan de 3116 hing en de 3115 toen enkel aan een DH-II was gekoppeld. |
08-06-2007 12:30:23 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Voor de liefhebbers: Dinsdag komt er weer wat GTW materieel binnen vanuit Zwitserland. Het zal mij benieuwen hoeveel stellen ze dit keer weer sturen. |
08-06-2007 13:11:53 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Zeer waarschijnlijk de 313 lijkt mij. Bron? Daarnaast is vandaag vermoedelijk de 238 gesneuveld op Lw-Hlgh. Door het zeer onhandige opstelbeleid van Arriva worden vrijwel alle reservetreinen (zowel Wadloper als GTW) in Groningen gestald, waardoor bij het eerste de beste grote defect te weinig treinen ingezet kunnen worden. Hierdoor werd als vervangend materiaal op Lw-Hlgh zowel de 3211 (voor 11.54) als de 3205 (na 11.59) ingezet. |
08-06-2007 13:20:58 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Mijn bron is deze: http://www.badische-schwarzwaldbahn.de/index10.html Klik maar eens op GTW-Überführung. Het is een stukje van de dienstregeling van de Arrivarit door Duitsland. Dit is in het zwarte woud. |
08-06-2007 14:39:30 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Onbegrijpelijk dan eigenlijk dat de werkplaats in Leeuwarden staat...... Laatst bewerkt door bouwe op 08-06-2007 14:39 |
08-06-2007 17:02:49 | ||
---|---|---|
johnsoft
![]() |
Planning: 3 GTW stellen per maand, als je uitrekend, dan zijn ze alle GTW 2/8 stellen in oktober compleet. juni: 10'313, 10'315, 10'316 juli: 10'317, 10'318, 10'319 augustus: 10'320, 10'321, 10'322 september: 10'323, 10'324, 10'125 oktober: 10'326, 10'327 Johan de Lange ![]() Tegenwoordig ben ik op de fiets van en naar Gn, ik zie alleen GTW stellen pendelen. EDIT (door Rudolfph): lijstje even flink korter gemaakt ![]() Laatst bewerkt door johnsoft op 09-06-2007 00:07 |
08-06-2007 18:52:04 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Mag ik de GTW nog eens prijzen om zijn airco? Echt heerlijk vanmiddag in de trein. %02% |
08-06-2007 19:24:26 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Er stonden 4 gtw's stil in lw, dus dat er geen stellen staan is onzin. Arriva moet ze gewoon inzetten, ik kan me voorstellen dat 1 of 2 van de 4 het niet doen, maar er staan toch echt 4. En wat ik nog onbegrijpelijker vind, al deze gtw stellen die alleen voor de ochtendspits nodig zijn, die kunnen smiddags prima op gn - lw, daarmee maak je het voor de reiziger in deze warme dagen veel aangenamer. Als je de dh dan weer inzet op dagen dat het minder warm is, zijn de reizigers veel blijer. |
08-06-2007 19:43:28 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Wat voor tijdstip? Sowieso niet om 11.50 en eerder toen die GTW op Lw - Hlgh de geest gaf. Om 12.05 stond de 228 op het terrein van Voith en de 230 voor de deur van Voith. Deze stellen zijn niet inzetbaar, anders stonden ze wel op het emplacement. De 238 stond iets verder richting Stephensonviaduct met personeel erbij. Deze is zeer waarschijnlijk gesneuveld. Dus geen reservestellen. Laatst bewerkt door kbrandsma op 08-06-2007 19:45 |
08-06-2007 20:08:10 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
GTW kaduuk bij Bf. |
08-06-2007 20:27:04 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Tijdstip: 18.00 ongeveer.![]() |
08-06-2007 20:28:03 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Weet iemand wat er precies is gebeurd (ik bedoel wat er kapot aan is)? Defecte trein Baflo Tussen Groningen en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Door een defecte trein rijden er tussen Baflo en Warffum geen treinen. Laatst bewerkt door philips op 08-06-2007 20:29 Groeten, Philips |
08-06-2007 21:49:30 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
dat kan van alles zijn. Het zal geen blikseminslag op de trein zijn, maar het kan een blikseminslag op de rails zijn oid |
09-06-2007 00:25:34 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Er was geen onweer in het noorden, dus die kans lijkt me klein.![]() Laatst bewerkt door lucky op 09-06-2007 00:25 |
09-06-2007 01:10:27 | ||
---|---|---|
gtw28
![]() |
Ik zat in die bewuste GTW (de 17:59 uit Groningen), meen me te herinneren dat het de 241 was. Na vertrek uit Baflo volgde een snelremming toen we over het wissel reden. De mcn kon vervolgens het stel met geen mogelijkheid meer tot rijden bewegen. Hij probeerde van alles, o.a. het opnieuw starten van de motor. De elektronische systemen leken ook uitgevallen: de deuren konden niet meer elektronisch geopend worden. Nadat de mcn het glaasje voor de noodbediening ingeslagen had en met die bediening de deuren ontgrendeld had, konden ze handmatig geopend worden. Ook de airco werkte na enige tijd niet meer. Later koppelde de volgende trein uit Groningen achteraan, ook dat hielp niet om het stel te bewegen. Ik had het toen wel gezien en ben alternatief vervoer gaan zoeken ![]() |
09-06-2007 09:17:15 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Er zou natuurlijk iets verkeerd in hebben gezeten, vast gelopen en dan heb je dit zo.Boutje los gelaten in ergens verkeerd in gekomen;) Ik zat daar nu pas aan te denken doordat het bericht van gtw28;) Groeten, Philips |
09-06-2007 13:02:17 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Er kunnen zoveel dingen zijn, en ik gok er niet op dat onderdelen gewoon losvallen uit een trein hoor, vooral niet bij nieuwe treinen. |
09-06-2007 13:06:13 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Je moest eens weten wat er allemaal onderuitvalt, ook bij nieuwe treinen. Mij lijkt dit een geval van storing in de electronica. |
11-06-2007 19:43:00 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Afgeleverd door Voith vanmiddag 240 (vernieuwd product! nu met Eise Eisinga)+ 311 (idem nu met Hans Wiegel). Ook gezien in de stopper Lw-Gn van 17.33 de 231 (Hotze Schuil)+235 (Jan de Roos). 228 nog steeds achter de hekken bij Voith. Voor de poort: 312 (al eerder M. Vasalis). Lw-Hlg: o.a. 243. |
11-06-2007 19:51:03 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Er wordt fanatiek gestickerd bij Voith. Kunnen ze nu mooi de 240 inzetten op Lw-Hlgh (Planetarium van Eise Eisinga staat in Franeker). Ik wacht nog op de (Titus) Brandsma Spurt Laatst bewerkt door kbrandsma op 11-06-2007 19:51 |
11-06-2007 20:16:00 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
De 241 heeft ook zijn stickers, alleen weet ik niet welke naam |
![]() |
advertentie |
11-06-2007 20:42:52 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Lars meldt dat de 10313 en 10318 naar nederland komen morgen, vraag me niet waarom de 10315, 10316 en 10317 er niet bij zijn.![]() |
11-06-2007 21:28:16 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Enig idee hoelaat ze vanuit Leer richting Groningen gaan? Ik wil ze graag spotten op Sappemeer-oost. |
11-06-2007 21:34:18 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Nope geen idee, maar als het goed is morgen ochtend, dus ik schat weer ongeveer dezelfde tijd als al die andere stellen, dus dat is rond 10.00? |
12-06-2007 00:04:19 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote En daar informeren ze mij niet even over.%03% Wiki is trouwens weer bijgewerkt. Laatst bewerkt door peterselie op 12-06-2007 00:12 |
12-06-2007 08:59:24 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Quote Leer 8.24-Groningen 9.17,verder elke 2 uur Hielkeb |
12-06-2007 09:40:13 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@hielkeb. Dat zijn de reguliere tijden. Ik wou graag weten(voor zover de tijden bekend zijn) hoelaat de nieuwe stellen langs kwamen, zodat ik op Sappemeer-Oost deze stellen kan gaan spotten. Laatst bewerkt door j.jager op 12-06-2007 09:42 |
12-06-2007 09:55:30 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ze zijn al in Groningen, zag ze om 08.20 |
12-06-2007 10:06:32 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Dan heb jij denk ik vandaag de primeur, om als eerste nieuwe stellen gezien te hebben. |
12-06-2007 10:26:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Waren het inderdaad de 313 en 318?![]() |
12-06-2007 10:27:56 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Yep. Sander heeft ze bij de spots staan. Ik zal vandaag proberen te kijken of ze ermee gaan testrijden. Laatst bewerkt door j.jager op 12-06-2007 10:29 |
12-06-2007 13:36:11 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het is je gelukt ze te spotten zo te zien.![]() |
12-06-2007 14:28:06 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Quote%02% |
12-06-2007 16:28:22 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Ik zag de stellen al om 7.35uur aankomen in Groningen voor de trein uit Leer binnenkwam. Het waren inderdaat de 10313 en de 10318. Ze gingen eerst naat het rangeerterrein. Laatst bewerkt door martijn24 op 12-06-2007 16:44 |
12-06-2007 16:41:57 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Klopt, ze werden daar weer volgegooid met diesel |
12-06-2007 19:13:25 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De 313 zat vanmiddag al op dienst. Kwam in Gn om 18.28 uit Rd en ging daarna naar Dz. |
12-06-2007 19:16:05 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Dat is wel heel snel. Vanmorgen werd er nog testgereden. |
12-06-2007 19:31:02 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Inderdaad, dat is heel snel, ik dacht dat ze eerst 500km moesten testrijden in nl, en daarna even naar voith voor een inspectie? |
12-06-2007 19:43:03 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat dacht ik ook, maar Voith zal het wel erg druk hebben. Stond naast de loods vanmiddag een 2/6 en voor de loods stonden een 2/8 en een 2/6. |
12-06-2007 19:44:12 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Is dat een excuus om treinstellen zonder inspectie te laten rijden? Dacht het niet.![]() |
12-06-2007 20:09:31 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Met die 228 is wel meer aan de hand. Anders staat dat stel niet al bijna een week op 't terrein. Er zal wel gewacht moeten worden op onderdelen lijkt mij. De 318 heb ik vanmiddag ook gespot in Groningen (met Stadler personeel) op het opstelspoor. Foto's volgen! Laatst bewerkt door kbrandsma op 12-06-2007 20:10 |
12-06-2007 21:09:29 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Ik dacht dat ze 300km moesten rijden voordat ze in het rezigersdienst terechtkwamen. |
12-06-2007 21:12:35 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Ik weet zeker dat het eerst 500 km was, dat stond namelijk zo in de toelating. Maar wellicht dat er nu zoveel stellen al die afstand gereden hebben dat het niet meer hoeft o.i.d.? |
12-06-2007 21:13:43 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dat zou een beetje krom zijn, want het gaat om dat stel, en er moet dus getest worden of alles functies in dat stel goed werken lijkt mij. |
12-06-2007 21:25:40 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Misschien telt de gereden afstand van Bussnang naar Groningen ook mee? Shqiperise-lopers? |
12-06-2007 21:28:31 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Lijkt me niet, aangezien er dan helemaal geen tests uit hoeven worden gevoerd, aangezien bussang - gn volgens mij al zeker 500 km is. |
12-06-2007 21:50:46 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Bedenk me net, misschien omdat de 314 eerst was, en de 313 dus vertraagd, dat dit stel al de nodige testritten in duitsland heeft gereden, zodat het hier niet meer nodig is? |
12-06-2007 21:52:53 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Testen is hier wel degelijk nodig, omdat bijvoorbeeld de ATB even getest moet worden. |
12-06-2007 22:01:17 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ding reed in elk geval vanaf 14.59. |
12-06-2007 22:32:27 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Vanmiddag jouw niet gezien. Ik was om 15.25 op't station (en daarna aan de andere zijde van het viaduct). Foto's: http://picasaweb.google.nl/Printsjes/SpotfotoSAflevering318TeGroningen |
12-06-2007 22:55:10 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Heb jij bevoegdheid om op het arriva terrein te komen?![]() |
12-06-2007 23:48:03 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Vanochtend zat ik in mijn stel, de 10240, tussen Gnn en Gn. Het viel mij op dat het stel de zomeropstelling had, dus met veel ruimte voor fietsen. Dit ombouwen zou een reden kunnen zijn, waarom het zo druk ik bij voith. |
13-06-2007 06:04:11 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Nope, er zijn een aantal stellen die al de hele tijd ook die opstelling hebben gehad.![]() ![]() |
13-06-2007 07:45:21 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Nee. Alle foto's zijn gewoon achter de hekken gemaakt. De camera even goed door de spijlen richten en tadaa! |
13-06-2007 11:31:55 | ||
---|---|---|
boorsmah
![]() |
Op de 233 staat de naam van Liesbeth List Boorsma.H. |
13-06-2007 15:20:36 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Oke, prima. ![]() ![]() Vandaag de 313 in de 12.33 trein naar dz. ![]() En de 6.57 sneltrein uit lw vertrok niet, omdat er gewoon geen mat was om het te rijden. Alle 4 de stellen stonden in gn. ![]() Laatst bewerkt door lucky op 13-06-2007 15:34 |
13-06-2007 23:14:00 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
Heb dinsdagavond op het perron in Lw gesproken met de 'Nederlandse Zwitser' van Stadler (hier gestationeerd zolang de aflevering loopt). De 313 en 318 zijn bij uitzondering in Gn in dienst genomen vanwege hoge nood aldaar (waarschijnlijk wel na test). De reden dat er nummergaten vallen tijdens de aflevering is ('t zat er in natuurlijk) dat er op twee lokaties tegelijk gebouwd wordt, naast Bussnang waarschijnlijk Altenrhein (jammer dat dit niet op de bak wordt aangegeven). Toevallig had ie het afleveringsschema in z'n Hand, voor wat het waard is: A. Gn 26-6: 315+319, 10-7: 316+317, 24-7: 320+321, 21-8: 322+323, 4-9: 324+325, 18-9: 326+327. Waren de 231 Jan de Roos en 235 Hotze Schuil hier al gezien?? |
13-06-2007 23:18:56 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Namen staan al op wikipedia, dus waarschijnlijk wel.![]() Ik ben je zeer dankbaar voor die data, het geeft tenminste een idee, het hoeft niet eens helemaal te kloppen, maar je weet tenminste ongeveer wanneer de stellen komen. Je hebt toevallig het niet over de laatste 2 lijnen gehad? Of had deze persoon geen idee wanneer arriva de lijnen gaat vervangen? (Lw - sk/stv en lw - gn) Arriva wil eerst genoemde vervangen vanaf juli 2007, dus als ze dat vanaf de begin van de maand willen doen, dan zal na de volgende levering van 2 stellen dit ook waarschijnlijk gebeuren. ![]() Laatst bewerkt door lucky op 13-06-2007 23:21 |
13-06-2007 23:27:21 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
@plaid: de 10231 en 10235 waren zo al gespot. Heb dinsdag in Bp die namen zelfs al moeten gebruiken om de nummers bij de stellen te zoeken, omdat ik vanuit rijdende wadjes een rijdend setje gespot had. ![]() Laatst bewerkt door peterselie op 13-06-2007 23:27 |
13-06-2007 23:27:42 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Handig om het hier ook even te hebben. |
13-06-2007 23:29:43 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Zoals ik het hier zo zie, dan zou arriva 4 stellen extra hebben besteld, aangezien de laatste lijn in september wordt gereden, en er daarna niog 4 stellen komen.![]() |
13-06-2007 23:46:36 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dan heb je dat mis, omdat er wel degelijk 27 2/8 stellen besteld zijn. (zie ook de nummering). Dat Lw-Gn in september pas volledig overgaat, wil niet zeggen dat dat begin september is.![]() |
13-06-2007 23:56:09 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik zie arriva juist in de zomer wel alle wadjes van stal halen en op diverse lijnen laten inzetten.![]() |
14-06-2007 22:13:54 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De 228 was vanachter het hek vandaan gekomen om 18.30![]() En volgens mij reed er om 18.33 een combinatie van 2x 2/6 naar hlgh, of het moesten 2 rangerende stellen zijn, maar deze kwam ik tegen toen ik lw net verliet richting sk. |
14-06-2007 23:39:33 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Vanwege het Oerol festival dat morgen op Terschelling start reed de x.59 vanaf 14.59 met GTW 2/8 + GTW 2/6. Het lijkt mij aannemelijk dat ook de x.33 's middags zijn versterkt met een GTW 2/6. Aan de hand van de informatie van Plaid betekend het grofweg dat er om de 2 weken nieuwe stellen komen. Alleen de tussenliggende tijd 24-7 en 21-8 is groter. Quote Ik schat zo in dat de inzet op Lw - Stv gepland staat na aflevering van de 316 + 317. Twee weken eerder (na 26-6) is in mijn ogen ook al mogelijk, aangezien dan i.v.m. vakantie met minder mat gereden kan worden. Even die spits-GTW's van Lw - Gn omruilen volstaat. "Maar ja", zal het wel weer klinken aan de kant van Arriva: "Dan staan die spits-DH's van Lw - Gn de halve dag stil, terwijl het nieuwe mat de hele dag km's staat te draaien. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling! Nee, die twee weken kunnen nog rustig met Wadlopers gereden worden. Vorige zomer konden de reizigers de hitte ook aan". Laatst bewerkt door kbrandsma op 14-06-2007 23:40 |
14-06-2007 23:52:35 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
De afgelopen jaren reden er in de zomervakantie-weken hoofdzakelijk DH-1-en op de lijn naar Harlingen. Ik denk zelf dat extra bagage capaciteit de reden daarvoor is en de stellen waren toch over van het niet aankoppelen in de spits in metname Groningen. Op enkele dagen van de week reden er dan twee stammetjes met 3 DH 1-en naar Harlingen. Dit was prachtig voor het fotograferen!! Wat me opvalt is dat Arriva precies 6 DH 1-en gehouden heeft en de eerste tweetjes al ter zijde heeft gesteld. Suggestie 6 DH-1-en overgebleven, 6 nodig voor vervoer in het hoogseizoen in de zomer naar Harlingen??????????????????????? Het zou een leuk en waardig afscheid zijn. |
15-06-2007 00:07:18 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Gok erop dat dat niet meer gaat gebeuren, deze lijn rijdt al zolang met GTW's (half jaar), maar je weet het natuurlijk nooit met arriva.:) |