06-09-2025 15:40:22 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Ik heb het over het algemeen. |
06-09-2025 15:41:57 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
www.treinenweb.nl Provincies groningen en friesland willen binnen 10 jaar van de DMU's af. |
06-09-2025 15:43:39 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
www.treinreiziger.nl Provincie limburg support het dat arriva tijdelijk met de maaslijn flirts gaat rijden vanwege stallingskosten. |
06-09-2025 16:44:35 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
oke dus ik mag het er van je niet over hebben omdat jij schrijft dat het nog niet rond is met partijen die jij benoemd?! Beetje infantiel vind je niet? Dan mag het gehele forum hier wel dicht want als we die weg bewandelen is sowieso elke openlijke discussie op voorhand doodgeslagen. Bijzonder! |
![]() |
advertentie |
06-09-2025 19:30:56 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik volg het niet meer. Hoe zou NS voorzieningen die er niet zijn überhaupt kunnen afstaan? |
06-09-2025 19:56:58 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Eerst maar eens zien dat er überhaupt een Arriva-trein gaat rijden. |
06-09-2025 20:24:00 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Laatst bewerkt door Xander140 op 06-09-2025 20:25 |
06-09-2025 20:49:46 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Naast het feit dat je van spoor 16 te Zwolle niet naar Meppel kan zonder rangeerbeweging zijn de Blauwe zuiltjes te Zwolle in feite niet voor Arriva maar voor Blauwnet , waar het verschil tussen Netto en Bruto concessies weer komt kijken, en dan straks ook nog voor Open Access. Als het nu al niet lukt om alles via een paaltje te regelen, dan wordt het met nog een type er bij nog ingewikkelder. |
06-09-2025 20:58:34 1 | ||
---|---|---|
treinlim
![]() |
Eigenlijk wou ik hier helemaal niet op repareren maar sommigen bijdragen in dit topic lijken wel uit het NS Concern te komen, Lees alles wordt voor onmogelijk gehouden en daarom kan het niet. |
06-09-2025 22:26:16 7 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Omdat men elkaar weer niet kon verdragen heb ik rigoreus gesneden in de discussie. Excuus aan de mensen die rustig en beleefd hebben gereageerd, maar toch hun reactie in het geweld verloren hebben zien gaan. De betrokken kleuters mogen snel beterschap gaan laten zien, anders mogen ze even een tijdje Somda-loos gaan afkoelen. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
07-09-2025 07:53:21 | ||
---|---|---|
Arman3428
![]() |
GTW 256 is in Amersfoort aangekomen om geschuurd te worden. |
07-09-2025 08:12:46 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
|
07-09-2025 11:24:04 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik begrijp nog steeds niet waarom men niet van het principe af is ,elke vervoerder krijgt eigen paaltjes. |
07-09-2025 19:46:43 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
07-09-2025 22:56:22 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
|
07-09-2025 23:47:42 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Bovengenoemde met 1 dag verlengd. We wensen de monteurs succes de beperkingen te verhelpen. |
08-09-2025 09:04:52 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
08-09-2025 09:16:32 1 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
De twee paaltjes voor Blauwnet en Arriva worden vervangen door één Blauwnet/Rrreis paaltje. |
08-09-2025 10:03:29 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Is het ook vanwege materieel defect,of is het net zoals men een tijdje terug riep,een mcn tekort ?? |
08-09-2025 10:20:19 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Geen idee wat de voorwaarden zijn voor het opgeven van een storingsoorzaak. Kun je zomaar van alles opgeven of is er ook iemand die er wel eens vragen bij stelt?
|
08-09-2025 11:05:51 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
De opdrachtgever kijkt naar uitvalpercentages (Limburg zou langzamerhand sneller moeten zijn), is als het goed is naar de kern van de reisinformatie (uitval, vertraging) maar welke tekst over interne oorzaken een vervoerder gebruikt niet echt |
08-09-2025 13:30:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
08-09-2025 15:39:41 1 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
|
08-09-2025 20:38:49 1 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Heeft het zin om hier over weer te discussiëren? Laatst bewerkt door GerritJan op 08-09-2025 20:39 |
08-09-2025 21:21:52 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Wat wel zinnig is dat er een betere prognose gegeven wordt dan het, niet alleen in dit geval , vaak voorkomende "tot einde dienst" of soortgelijke vermelding. Je wordt helaas vaak hierdoor op het verkeerde been gezet ( en je wekker verkeerd gezet ) want het blijkt maar al te vaak dat het de volgende dag toch niet verholpen/ veranderd is. ( en je dus beter zoals hier bij Arriva Limburg, de stoptrein van een kwartier eerder had moeten nemen.) |
08-09-2025 21:24:07 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Dat verwondert mij ook. Zou Arriva echt elke dag denken dat het de volgende dag wel opgelost te hebben nu blijkt dat het dag na dag na dag niet is opgelost? Daar kan je toch wel eerlijk over communiceren? |
08-09-2025 23:13:25 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Blijkbaar niet, het is nog met een dag verlengd. Misschien handiger om te vermelden als de dienst weer hersteld is, ik gok dat er nog wel dagen toegevoegd gaan worden. Personeel voor een deel ineens foetsie blijkbaar. |
08-09-2025 23:16:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het is altijd beter om eerlijk te zijn dan om stelselmatig de schijn op te houden. Geloofwaardigheid wordt opgebouwd in jaren en afgebroken binnen de seconde. |
12-09-2025 19:34:17 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Na twee hele dagen (gister en eergisteren) de dienst uitvoeren, is het vandaag weer klaar tussen Hrl-Mt. Tot de bekende 00:30 morgen, maar tijd zal het leren tot hoelang echt. Weer vijf dagen? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-09-2025 12:17:27 1 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik blijf het apart vinden dat men vanuit Arriva geen officieel bericht naar buiten brengt waarin men eerlijk verteld wat nu de oorzaak is van alle uitval. |
13-09-2025 16:25:38 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Soms is het beter om zaken eens even voor je te houden. En zeker als er sprake is van enige concurrentie. Voor je het weet sta je als onderneming of zelfs als persoon ineens heel anders in de markt. |
13-09-2025 16:56:43 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Even? Dit betreft niet een losstaande casus van de voorbijgaande week. |
13-09-2025 17:43:40 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Even? Ok er zijn afgelopen anderhalf jaar een paar dagen geweest dat die 'Drielandentrein' volgens dienstregeling heeft gereden, maar als je de statistieken op rijdendetreinen.nl ziet, is dat niet vaak geweest. |
13-09-2025 18:11:41 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Dat er nog niets naar buiten gebracht is, is vaak een teken dat er meerdere belanghebbende zijn met tegenstrijdige belangen. Niemand wil de vuile was buitenhangen. Het betekend ook dat men op de achtergrond nog steeds de wil heeft om eruit te komen. Een eenzijdig statement kan dan verkeerd vallen en is men bezig met rechtzaken in plaats van het probleem op te lossen. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
13-09-2025 19:35:10 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Degenen met belangen die zich stilhouden zoals geschreven zijn de vervoerder, de producent van het materieel en de opdracht gever lijkt me. Maar de belangrijkste belanghebbende , de Reiziger, wat heeft die daar allemaal aan, die heeft enkel het ongemak dat meer dan de helft van de tijd de helft van de beloofde treinen niet rijdt ,maar kennelijk houd die zich ook stil of heeft zich in zijn of haar lot geschikt. |
13-09-2025 23:15:26 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Stilhouden was ik wel een beetje klaar mee dus misschien juist weer iets teveel posts van mijn kant afgelopen weken.
Omdat er dus regelmatig vanuit Aachen in Hrl iedereen eruit wordt gegooid zijn die reizigers aangewezen op de stoptreinen tot aan Mt. Want er rijdt dan vaak wel een vervangende bus, maar de reiziger die daar niet mee bekend is gaat niet een busstation doorzoeken, als er ook al een trein klaarstaat een spoor verder met een duidelijke bestemming. Het is dus daardoor vaak erg knus, omdat de materieel inzet van de stoptreinen niet gepland is op een bak extra reizigers met bijbehorende (grote) koffers en andere bagage. Verder pikt de stoptrein veel lokale scholieren op met bestemming Mes of Mt en terug naar huis.
Vandaag heeft het goed gereden en er zijn momenteel geen nieuwe verstoringen gepland dus hiervoor een pluim. *klopt nu heel hard op een houten opppervlak* |
14-09-2025 09:35:38 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Van wat voor concurrentie is hier sprake dan? Staat Arriva op het punt overgenomen te worden en willen ze daarom goede sier spelen (dat lukt ook niet als je niets zegt). Willen ze niet zeggen wat het probleem is om een mogelijke voortzetting van de concessie niet in gevaar te brengen? Dat betekent dat ze ook niets aan de provincie Limburg vertellen over het probleem. En als concessieverlener zou ik in deze fase elke keer dat er weer zo'n uitvaldag is met de verantwoordlijken aan tafel zitten om een uitleg te eisen. Maar dat alles is geen reden om niet naar de reiziger te vertellen wat het probleem is en of je dit in de nabije toekomst opgelost krijgt. |
14-09-2025 14:15:56 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Laatst bewerkt door phantom op 14-09-2025 14:16 |
14-09-2025 16:01:58 2 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Weet iemand hoe dat zit? Laatst bewerkt door stefanvw14 op 14-09-2025 16:02 |
14-09-2025 16:48:18 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Zeker niet verboden en in het verleden ook gewoon gedaan inclusief dubbele stellen en extra late nachttreinen. |
16-09-2025 13:28:10 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
Nadat er afgelopen dagen diverse ritten van de RS18 uitvielen onder reden personeelstekort, is vandaag de bekende materiële beperkingen weer uit de kast gehaald en is de drielandentrein niet actief Hrl-Mt vv. tot ten minste 17:00 vandaag. |
16-09-2025 13:45:16 1 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Je maakt je als vervoerder toch volkomen belachelijk en ongeloofwaardig op deze manier. |
16-09-2025 14:24:42 1 | ||
---|---|---|
Klaas88
![]() |
|
16-09-2025 15:27:36 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Aan de andere kant, vanaf Roermond verder naar het noorden hoor ik nauwelijks iets van klachten over Arriva. |
16-09-2025 17:35:47 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Mag je daarmee dan concluderen dat men dan in het zuiden of slecht materieel heeft en/of erg gevoelig personeel omdat ze daar schijnbaar bij elke scheet zieken hebben ?
|
16-09-2025 17:50:27 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Als je op werkenbij.arriva.nl kijkt, zie je dat standplaats Heerlen/Maastricht de enige is met openstaande vacatures voor machinist. Dus daaruit kan je concluderen dat ze voor die regio dus krap zitten met personeel. En dan hoeft niet alleen ziekte, maar kan ook vakantie of geboorteverlof al voldoende zijn treinuitval te krijgen. |
16-09-2025 21:32:44 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
In ander drielandentrein-en-Limburg-nieuws, de statistieken van vorig jaar zijn binnen. limburg.bestuurlijkeinformatie.nl Het meest significant zijn de punctualiteit: RS11 – Roermond-Nijmegen 92% >92% Gemeten op 3 minuten (180 sec) bij aankomst op knooppunten. Het getal erachter is de norm van de concessie. En de rituitval: Trein Diesel (Maaslijn) 1,07% <0,20% In het document staan grafieken met meer detail per onderdeel. Wat opvalt is dat de verwijtbare rituitval op de RE18 slechts rond de 5% ligt, terwijl 34% (!) van de aankomsten niet punctueel was. Dat laatste heeft ook het nieuws gehaald: Te veel vertragingen bij Drielandentrein: 34 procent reed niet op tijd Laatst bewerkt door Dionysusnu op 16-09-2025 22:18 |