13-09-2007 17:34:54 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Ja, maar je moet je wel afvragen hoeveel mensen er nou van Arriva op Arriva overstappen. De overstap op NSR is wel belangrijk. |
13-09-2007 17:37:42 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het sluit nu ook niet echt aan op nsr... de treinen komen even voor het half uur en even voor het hele uur. Als je de :44 ic wil halen vanuit gn moet je bijna altijd 20 minuten wachten. Wel een hele ruime overstap. Op de :04 stop ic gaat het beter, maar die willen de meesten niet hebben. |
13-09-2007 17:56:42 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteJa inderdaad, zet die treinen daar maar in dan.%08%%08%. Maar die 2 buffeltjes kunnen inderdaad ook wel weer terug. Heeft diegene die stickers motten plakken/verwijderen ook weer wat te doen. |
14-09-2007 14:02:22 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Komt u maar!![]() Zo in de minder warme periode van het jaar is dat voor mij geen probleem. Lekker overal een middenarmsteun! Moeten ze de vertrektijd uit Lw wel weer twee minuten eerder zetten, zoals voorheen. Gisteravond stonden alleen de 233 en de 322 bij Voith buiten. Laatst bewerkt door kbrandsma op 14-09-2007 14:04 |
![]() |
advertentie |
14-09-2007 14:26:17 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Trein 30420 met 2x 2/8%02% |
14-09-2007 15:05:20 | ||
---|---|---|
wimhoekema
![]() |
de 3216 staat nog in On? Nou, dan nog wat spul uit Zl erbij en we kunnen weer fatsoenlijk ouderwetsch dieselen op de Staverse lijn![]() |
14-09-2007 15:13:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
3216 staat nog in Onnen; transport naar Amersfoort wordt gepland op 20/9 overigens. |
14-09-2007 15:20:09 | ||
---|---|---|
wimhoekema
![]() |
%04%waarmee dan uiteindelijk de laatste DH2 (formeel zelfs bestickerd als museumloper) het grondgebied zijner inzetprovinciën zal verlaten... Maar stiekum houd ik goede hoop op een tijdelijke Wadloperrevival alhier ![]() |
14-09-2007 18:13:43 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Sorry dat ik het vraag, maar weet je ook hoelaat de doorkomst te Assen óngeveer is? |
14-09-2007 19:14:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ongevéér 12.36 uur![]() |
14-09-2007 19:31:16 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Verdraaid, die kan ik niet spotten ivm stage. Enfin het viel me op dat de treinen van Arriva gedurende de middag-/avondspits wat meer volgens drgl rijden dan de afgelopen dagen. Ok, wat kleine vertragingen van +2 ofzo, maargoed. De stoptrein van 17.01 naar Lw rijdt de gehele week (als ik me niet vergis) al met slechts een los GTW drietje en dat betekend dus ook steeds staand reizen. |
14-09-2007 20:05:56 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het drietje dat in die dienst zat, werd vanmiddag om 16.03 vervangen door een ander drietje. Als iemand zich afvroeg waar al die GTW'tjes bleven? Ik heb vanmiddag in Leeuwarden vanaf het busstation nogal het nodige materieel weten te tellen. Een defecte 2/8 op spoor 1. Hierdoor zaten een 2/8 en 2/6 opgesloten daar. In Lw was nog een vervangende 2/8. Verder nog een 2/6 die om 16.15 over het emplacement reed richting spoor 5b. In Groningen stond om 15.00 ook nogal wat reserve, dus hoezo geen stellen meer? |
14-09-2007 20:11:42 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Volgens mij waren wij het er tijdens de wadjes-tijdperk ook wel over eens dat de bijsturing van Arriva nou niet echt super te noemen is. |
14-09-2007 20:18:55 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Dat klopt zeker, al hadden ze het op Lw - Stv na maart de boel wel onder controle. Steeds wanneer tussen december en maart een aantal stellen naar Veolia waren vertrokken kon het allemaal net, met dat bij de minste of geringste uitval van materiaal geknipt moest worden. Na ongeveer 2 weken waren er weer nieuwe GTW's en was de druk er af. Er zijn wel genoeg stellen, alleen niet alle stellen worden in de spits ingezet. Wat de exacte reden hiervoor is is vast niet duidelijk. Het kan mogelijk kostenbesparing zijn (diesel), maar ook zouden een aantal niet gebruikt kunnen worden door defecten. Gissen dus. |
14-09-2007 20:19:47 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat had ik gister al gemerkt toen het mat voor de 30323 en 30223 beiden op spoor 5b stond. 2x DM'90 voor de sneltrein en een GTW 2/6 voor de stopper. Die laatste werd door een behulpzame NS medewerker leeggeveegd en de passagiers werden aangekomen bij het setje buffels weer teruggestuurd, omdat die GTW toch de stoptrein bleek te zijn. |
14-09-2007 20:33:30 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteHmm, dan ga ik 1x onder het zelfstandig werkuur weg. Wil deze laatste wadloper voorlopig wel op de gevoelige plaat vastleggen ![]() |
14-09-2007 23:39:13 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Mikos: Als we het hier nou ook een beetje zakelijk zouden kunnen houden, niemand is er geïnteresseerd in waar je eerder weggaat of waarom je niet kunt. Het nieuwswaarde gehalte is nou niet echt boeiend te noemen. Ik heb vandaag overigens voor het eerst plaats mogen nemen in een Spurt. Er is maar weinig materieel waar ik niet over te spreken ben, en ook deze zijn niet vervelend. Ze maken overigens idd nogal wat lawaai, iets wat ik een minpunt vind. www.ov-ervaringen.nl |
15-09-2007 00:04:40 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Leuk dat ik op 20/9 net 's middags vrijben: wordt de trein overigens ook weer aan de kant genomen te Putten, of deze keer niet? EDIT: Zie DRGL al staan ![]() Laatst bewerkt door TreinOFiel op 15-09-2007 00:07 |
15-09-2007 00:24:52 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
http://www.112groningen.nl/artikel.php?artikel=1609 |
15-09-2007 15:50:49 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Edit door Mikos: Topic opgeschoond, laatste verzoek het hier wat zakelijker te houden en het over de GTW's te gaan hebben, anders gaan er maatregelen genomen worden. www.ov-ervaringen.nl |
15-09-2007 16:04:13 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
Men zegt dat arriva op sommige srajecten, op bepaalde tijden gtw´s te kort komt, maar hoeveel? Laatst bewerkt door wadloper32 op 15-09-2007 19:28 |
15-09-2007 21:13:43 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het is een goede vraag. Ik vroeg me hetzelfde af, daarom ben ik even aan het tellen geslagen, waarbij alles op de diensten in de ochtendspits gebaseerd is: Lw-Stv: 4 Lw-Hlgh: 2 Lw-Gn: 6 Gn-Dz: 3 Gn-Rd: 4 Gn-Nsch-Leer: 7? Bij elkaar een stuk of 26 diensten en Arriva heeft 45 stellen. Deze zijn niet allemaal beschikbaar, vanwege defecten, dus je kunt nagaan dat er heel wat diensten met een enkel stel gereden moeten worden. |
15-09-2007 21:25:33 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Een Arriva-machinist vertelde mij net dat ze nu aan het tellen zijn geslagen om zoveel mogelijk de treinstellen goed te krijgen. |
15-09-2007 21:28:13 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Nu pas? Ligt het aan mij of moet een bijsturing altijd zijn materieelplanning in de gaten houden? |
15-09-2007 21:29:41 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Tja, ik kan er helaas ook niets aan doen, net zoals de machinisten![]() |
16-09-2007 17:12:19 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
Zaterdag 22 september gaat er een trein van Groningen naar Stadskanaal, geheel gratis. zie site> http://www.arriva.nl/page.php?id=1588 Maar normaal zitten de treinen al redelijk vol, maar gaat deze gtw dan niet behoorlijk vol zitten?, want het is immers gratis. Laatst bewerkt door wadloper32 op 16-09-2007 17:13 |
16-09-2007 19:18:26 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Lijkt mij niet, aangezien hij alleen te Zb stopt en daarna rechtstreeks naar Stadskanaal gaat![]() |
16-09-2007 19:28:22 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Ik sprak vanmiddag een mcn, die die trein gaat rijden, en hij liet mij de tijden zien, en op zijn papiertje stonden ook tijden van alle tussenstations, tussen Gn, en Zb op vermeld. En volgens de arriva site, word er tussen Gn, en Zb overal gestopt, en zal deze trein na Zb, Rechtstreeks naar Skn worden gereden. Laatst bewerkt door j.jager op 16-09-2007 19:32 |
16-09-2007 19:35:31 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Oh oke, ergens bij race the train stond volgens mij dat hij alleen in Zb zou stoppen. Maar die machinist zal het wel beter weten![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-09-2007 20:00:49 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Arriva heeft 43 stellen. Na a.s. dinsdag hebben ze 45 stellen ter beschikking. Als ze er gewoon als vuistregel van maken dat ALLEEN de 2/8-en enkel mogen rijden in de spits en niet de 2/6-en, dan is het probleem minder groot. Sowieso Lw-Hlgh rijdt vrijwel altijd met een los stel(vakanties uitgezonderd). Te Sk staat (stond?) tussen 7.54 en 8.29 altijd een stel buiten dienst omdat er in praktijk niet in 5 minuten naar het andere spoor kan worden gerangeerd. Als dit stel gewoon met de 30028 meerijdt i.p.v. de 30030 dan kan die wel met een enkele 2/8 rijden schat ik zo. Laatst bewerkt door kbrandsma op 16-09-2007 20:01 |
16-09-2007 23:24:35 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Ik dacht dat m.i.v. 10/9 de Arrivatreinen overal zouden stoppen tussen Gn en Nsch: vandaag bleek op de vertrekstaat van Zuidbroek dat de eerste van elk uur niet te Sappemeer Oost/Kropswolde stopt (ri. Gn). Eerder op de dag verbaasde ik me al dat er 2 treinen/uur per richting in Sappemeer Oost staan aangegeven (i.p.v. 3). Waarom is dit veranderd? %03% |
17-09-2007 00:37:50 | ||
---|---|---|
TreinOFiel
![]() |
Volgens het Dagblad van het Noorden van donderdag jl. zijn er de volgende ontwikkelingen: * Er zijn nieuwe treinen besteld (!) * Er gaan extra bussen rijden * Huur NS-materieel is beperkt (er staan genoeg Wadlopers te Zl, dus lijkt me onzin %03%) * Huur buitenlands materieel is bijna onmogelijk * Laatste treinen worden deze week geleverd Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article2427417.ece |
17-09-2007 04:56:13 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDe vertrekstaat klopt niet te Zuidbroek dacht ik ![]() |
17-09-2007 08:16:57 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quoteprachtig, maar heb je lekker veel aan nu ![]() |
17-09-2007 08:36:21 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het is weer feest bij arriva.. Lw - gn ligt er al 3 uur uit, en op gn - rd/dz staat de av weer met +10 tot + 20.. Waarom kan arriva niet in 3 uur bussen regelen? Ik vind dat onbegrijpelijk... Ze laten je lekker via meppel omreizen..:S Laatst bewerkt door lucky op 17-09-2007 08:37 |
17-09-2007 09:02:35 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
Vanaf 8.30 rijden er weer treinen tussen Lw en Gn,echter nog niet volgens schema en alleen stoptreinen Er worden bussen ingezet tussen Buitenpost en Zuidhorn Laatst bewerkt door hielkeb op 17-09-2007 13:31 Hielkeb |
17-09-2007 10:53:05 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Omdat het spits is en alle bussen al op de weg zijn? Overigens gaat het met de (Arriva) qliner via Drachten sneller dan via Meppel. En Arriva=Arriva, dus... Maar dat kan die bus natuurlijk niet aan wat betreft capaciteit. |
17-09-2007 12:00:56 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Ik heb het geweten vanochtend. Om 6.52 hoorde ik dat er een seinstoring was, dus maar via Drachten gereisd. Betekende uiteindelijk wel dat ik een uur later dan gepland ter plekke was. |
17-09-2007 13:27:14 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik heb er nog veel langer over gedaan, mede dankzij concurrent connexxion. Ik had de bus van sk naar heerenveen genomen, om daar over te stappen richting gn. Dat was de bedoeling en de vertraging zou zo'n 10 minuten zijn, dus zeker te doen. Maar beide bussen reden vol voorbij, en ik had geen zin om een uur te wachten. Dus heb de trein gepakt naar lw en vandaar naar bp en in de bus. Ik was half 1 in gn terwijl volgens plan ik om 10.30 er zou moeten zijn. 2 uur vertraging dus.![]() ![]() |
18-09-2007 15:26:04 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Die treinen zijn helemaal niet besteld. Arriva zou pas treinen bestellen als het vooronderzoek door ProRail voor reizigersvervoer op Zuidbroek - Veendam op een positieve eindresultaat zou uitkomen. Ze gaan nu echt geen treinen bestellen als ze dat in december (zeer waarschijnlijk) gaan doen. Bovendien moest er eerst met de provincie Groningen gesproken worden over de kosten van de aanschaf van de nieuwe treinen. Waarom is mij een raadsel, want Arriva heeft toch gewoon de concessie? Daar hoort niet alleen maar een rinkelende kassa bij! |
18-09-2007 15:35:39 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De 2 laatste GTW's zullen deze snel binnenkomen te nederland zijn gisterenvroeg vertrokken uit Zwitserland. |
18-09-2007 15:49:45 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De aflevering van de 326 en 327 staat voor vandaag gepland. Normaal gesproken worden de nieuwe stellen dinsdags rond 7.20 door Martijn24 in Gn gespot. Op dit moment is er nog niets over vermeld in het opvallende dingen topic. Vanavond nog maar eens kijken dus! Laatst bewerkt door kbrandsma op 18-09-2007 15:51 |
18-09-2007 16:06:24 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ik was vanochtend rond 7.40 ook even in Gn en toen zag ik geen 326 en 327. Wellicht dat ik ze zometeen zie als ik richting huis ga. |
18-09-2007 16:28:27 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De 326 en 327 stonden vanmiddag in Groningen Hielkeb |
18-09-2007 17:40:31 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vanmorgen wel in Groningen geweest van 6.45uur tot 8.15uur en de treinstellen waren toen nog niet aangekomen in Groningen. Denk ik ook omdat er wat vertraging op de lijn Groningen-Nieuweschans was. |
18-09-2007 23:03:30 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteJep beiden gekoppeld gezien vanmiddag om 16.50 Laatst bewerkt door woepje op 18-09-2007 23:03 |
19-09-2007 14:52:14 | ||
---|---|---|
hielkeb
![]() |
De 326 heeft de naam van W.C.Escher en de 327 Jelle Zijlstra Ze stonden vanmiddag in Leeuwarden foto op http://flickr.com/photos/spurt Hielkeb |
19-09-2007 16:28:18 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
Over die Wadlopers die zijn waarschijnlijk verkocht aan Polen. micky |
19-09-2007 16:30:23 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Waar heb je dat vandaan? |
19-09-2007 16:36:01 | ||
---|---|---|
micky
![]() |
van een rangeerder van Nedtrein Zl (kennis) hij vertelde dat Zondag 16 September dat de DH-II 3206 voor 11.30 in de werplaats moest staan helemaal schoon en toen ik terug kwam stonden alle deuren open en liepen er mensen door het treinstel. micky |
19-09-2007 16:39:06 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Dat stel gaat naar Voelia, da's nog altijd geen Polen. Discussie daarbij gesloten. |
19-09-2007 16:40:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Sure, maar ik denk dat dat ging over de overdracht van dit stel aan Veolia. Dat is geen poolse maatschappij, meen ik![]() NSFS laat overigens de wadlopers slopen als ze op 1 januari niet verkocht zijn. een drama als NSR gehad heeft (en nog heeft) met de DE3-en, daar waken ze voor. |
19-09-2007 19:28:59 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ze hebben gelijk. Als er binnen afzienbare tijd geen belangstelling is moeten ze die troep niet nogeens 10 jaar op een of andere opstelplaats laten verrotten. gebruiken of verkopen anders slopen%08% |
19-09-2007 19:37:50 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zonde... |
![]() |
advertentie |
19-09-2007 20:27:02 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Beiden zijn inmiddels toegevoegd aan de namenlijst op wikipedia. Nu de resterende 2/6 en 2/8 nog van naam voorzien, dan is dat lijstje weer compleet. |
20-09-2007 09:44:39 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote In Noord-Limburg wonen ook veel Polen, die werken in de tuinbouw. Misschien dat daar het misverstand van komt. ![]() |
20-09-2007 12:28:10 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Arriva doet er alles aan om de GTW'tjes netjes te houden. Volgens een bericht in de Leeuwarder Courant lopen Arriva medewerkers nu ook al in burger door de trein om zo mensen die hun voeten op de bank hebben te bekeuren. ![]() |
20-09-2007 12:29:24 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Er was vanochtend op Radio 1 een reportage over Arriva in Groningen, aldus Raoul per SMS. |
20-09-2007 13:30:31 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Ik herriner mij vaag een bericht van OHIH toen de gtw's net op gn - nieuweschans reden. Toen gebeurde dit ook. Ze zijn daar dus nu weer mee bezig, opzich een goede zaak. ![]() |
20-09-2007 13:41:51 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Trein 30528 reed vanmorgen met +10 rond: de trein bestond uit zes bakken en aan 1 zijde van de trein gingen de deuren niet open. De machinist moest elke deur handmatig met de sleutel openen. |
22-09-2007 21:44:06 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
dat was zeker treinstel 309, had ik vanavond ook last van in Wk, moest helemaal door naar Stv en terug om aan de andere kant uit te stappen, machinist reed telkens gewoon weg, pas een beetje pissig van de trein denk ik |
23-09-2007 20:41:34 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Je had de SOS knop kunnen gebruiken voor zo'n situatie. Lijkt mij dat de mcn dan wel ff gewacht had tot jij bij een andere deur was.. |
23-09-2007 22:18:44 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Alleen daarvoor mag je geen SOS knop gebruiken, een SOS knop is alleen bedoeld in geval van nood![]() |
23-09-2007 22:21:48 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het is misschien geen nood, maar ik ga geen uur extra met de trein als ik op een perron eruit wil en de deur gaat niet open. Dit is de enige manier om de mcn te melden dat de deur niet open gaat, aangezien hij dat zelf blijkbaar niet merkt. |
24-09-2007 08:44:49 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
wij zijn toen ook naar de mcn gegaan, maar hij was toen al ver van het perron gereden, hij bood ons aan 1e klas te reizen. sos had ik even niet aan gedacht, dan kun je toch met de mcn praten? het is niet een noodrem in ieder geval, dus ik denk dat het niet strafbaar is als je dat in zulke gevallen gebruikt. wat is eigenlijk de actieradius vand de gtw's gister reden de hele middag en avond de zelfde 2 stellen op lw-stv v.v. namelijk de 309 en de 231. ze kunnen niet op lw nog snel ff tanken denk ik, want ze moeten direct naar perron 1. dan moeten ze wel een hele grote tank hebben. |
24-09-2007 11:27:23 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
QuoteOp de Friese trajecten van Arriva is een 2e klas-kaartje toch altijd geldig in de 1e klas ![]() |
24-09-2007 12:08:31 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dit klopt. Je mag altijd in de eerste klas reizen. Vanmorgen nog gedaan. |
24-09-2007 13:21:45 | ||
---|---|---|
bz2
![]() |
Is er een webpagina oid waar dat zwart op wit staat? Het zou niet de eerste keer zijn dat ik werd lastig gevallen door buschauffeurs/conducteurs die zelf de voorwaarden van een vervoerbewijs niet kennen. Het zou handig zijn om een bewijs te hebben als ik de GTW's (en diens eerste klas) eens aan een testje ga onderwerpen... |
24-09-2007 13:37:29 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Staat op de wand tegen de cabine van de mcn.![]() |
24-09-2007 13:40:41 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote De 1e klas was een concessie-eis van de provincie Groningen en niet van de provincie Fryslân, vandaar 1e klas alleen geldig in Groningen. |
24-09-2007 17:41:13 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
en op lw-gn dan? mag je dan tot buitenpost 1e klas reizen en daarna 2e?, daar staat namelijk ook bij de reisplanner alleen tweede klas. |
24-09-2007 18:27:21 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
De reisplanner is niet aangepast op de Spurts. Bij de Wadlopers was 1e klas reizen op Lw - Gn met een 2e klas kaartje nog wel toegestaan. Wadlopers: De 1e klas alleen geldig met 1e klas kaartje op: Groningen - Nieuweschans v.v. Groningen - Delfzijl v.v. Groningen - Roodeschool v.v. Spurts: Op de trajecten Leeuwarden - Harlingen Haven en Leeuwarden - Stavoren mag u ook met een 2e klas kaartje 1e klas reizen. |
24-09-2007 19:51:10 | ||
---|---|---|
wadloper32
![]() |
Dat verhaal staat ook in de gtw´s, bij de eerste klas zitplaatsen. Laatst bewerkt door wadloper32 op 25-09-2007 18:29 |
25-09-2007 23:28:28 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Waarom rijden er 's avonds na 20.00 uur nog steeds van die spartaanse NS-Buffels tussen Leeuwarden en Groningen. Er zijn toch GTW s genoeg om die stellen 's avonds aan de kant te houden? |
25-09-2007 23:29:37 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Waarom zou je je eigen stellen laten slijten als je ook een ander zijn materieel daarvoor kan gebruiken?![]() |
25-09-2007 23:33:18 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Ja, daar zit wel wat in en eerlijk gezegd ben ik er eigenlijk expres in gestapt omdat het voor mij wel eens de laatste rit met DM'90 door Arriva gebied geweest kon zijn (moest voor mijn werk in het noorden zijn)en omdat het gelukkig niet al te druk was%02% Maar ja, die krachtpatsers van een GTW die zijn wel erg leuk%02% Laatst bewerkt door stel172 op 25-09-2007 23:34 |
25-09-2007 23:46:49 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
revisiedata op de bak van de hierboven genoemde 326 en 327: 326 11.09.2007 327 12.09.2007 Overigens dat brommen van al deze rood witte stellen doet je de heimwee naar het DH snel vergeten. Drietjes, tweetjes, koppelstellen. Ook dit materieel heeft charme en doet het in het landschap nog beter dan het DH%02%. Het 'Noordned" van Arriva blijft echt een bezoek waard en ik ben benieuwd wanneer er wegens succes een vervolgbestelling geleverd wordt! Laatst bewerkt door stel172 op 25-09-2007 23:49 |
26-09-2007 01:27:24 | ||
---|---|---|
wimhoekema
![]() |
Quote Nou, geweldig, het is een beetje vochtig op de baan en die GTW'jes slippen maar door bij het wegrijden. Kan nog leuk worden met de blaadjes op de rails: de magneetremmen van de DH's hebben ze nu eenmaal niet, dat ik ben benieuwd hoe het dan ook met de remmerij gaat... |
26-09-2007 09:28:39 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Dat doorslippen heb ik idd nabij Zh al gemerkt. Het is niet erger dan met de wadjes. En over dat remmen, ik denk dat het doorglijden wel meevalt, aangezien de machinisten hier in het noorden wel zodanig met de baanvakken bekend zijn dat ze dat grotendeels wel kunnen voorkomen. |
26-09-2007 09:52:34 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Doorslippen komt bij alle treinstellen voor. Vorige week zat ik in een ICM die maar niet uit Haren wegkwam. |
26-09-2007 18:41:31 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Doorslippen bij het wegrijden en doorslippen bij het pogen te stoppen zijn toch wel van verschillende orde, zeker als je een stootjuk nadert.... Shqiperise-lopers? |
26-09-2007 19:22:09 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Na het opnieuw lezen van de reactie van peterselie snap ik hm nu ook, maar ik reageerde op Wim. ![]() |
26-09-2007 23:25:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Waar een klantenpanel al niet goed voor kan zijn, na afloop nog wat bij het regionale management los kunnen peuteren... - Arriva wil de volledige dienst op de MerwedeLingelijn met de zes bestelde GTW 2/8'en gaan rijden, de ene 2/6 wordt het reservestel - de optie voor nog eens drie stellen als de kwartiersdienst Ddr-Gr gereden kan worden bestaat niet uit drie 2/6'en zoals eerder gemeld, maar uit twee 2/8'en en een 2/6 - het onderhoud gaat waarschijnlijk plaats vinden bij Voith in... Blerick! Maar kwam daar nu wel of geen bovenleiding naar die werkplaats? Volgens Arriva wel maar ik meen hier gelezen te hebben van niet. Is dat laatste het geval dan kan 't nog leuk worden met gekoppelde Veolia en Arriva-GTW's ![]() Laatst bewerkt door daniel_ddr op 26-09-2007 23:26 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
26-09-2007 23:38:34 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Er zijn pas sporen naar de werkplaats gelegd, zonder bovenleiding. De werkplaats zelf heeft ook geen bovenleiding, en als die er wel zou komen zou er grondig het een en ander aan de infrastructuur(een heel oud rangeerterrein met handwissels) moeten gebeuren. |
26-09-2007 23:40:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die handwisselbende zal tochwel vervangen worden, voor dagelijk gebruik is dat niet aan de ARBO.... |
26-09-2007 23:52:52 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote Netjes, alleen maar 2/8'jes. Doen ze goed, aan de 2/6'jes heb je helemaal niks. |
27-09-2007 00:28:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Wat ik nog vergeet: spitstreinen worden in dat geval dus standaard 2x 2/8 (nu 2x Plan V), ook 'n vooruitgang. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-09-2007 09:04:30 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote De logica om als vervanging van een 2/8 een 2/6 te kopen ontgaat me. Het lijkt me handiger om dan die laatste ook maar als 2/8 aan te schaffen. |
27-09-2007 09:21:37 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Ik denk dat die logica ongeveer €1.000.000 is... dan liever een paar keer een beetje meer 'gezelligheid' en van dat geld leukere dingen doen. |
28-09-2007 20:51:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Wat die 2/6 betreft: men is momenteel nog bezig de precieze bezettingsgraad in kaart te brengen van de verschillende treinen, een trein die omloopmatig met 5 bakken gaat rijden behoort ook nog tot de mogelijkheden. (En even een stelletje wisselen in de hele late treinen is natuurlijk ook een mogelijkheid ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-09-2007 23:38:39 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De stoptreinen bestonden vandaag beide allemaal uit gekoppelde stellen op lw - gn, maar de sneltrein van 16.52 gn -> lw bestond maar uit 1x 2/8, nogal krap bemeten voor een spitstrein dus. Voor de rest lijkt het erop dat arriva de stellen weer beetje in orde heeft, ik zie nu weer redelijk wat stellen werkend op de baan en treinen zijn redelijk op sterkte. |
29-09-2007 16:55:22 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Inderdaad. Er stonden gistermiddag rond 15.10 geen stellen bij Voith buiten, en dat was een maand geleden wel anders. Ik vraag me wel af hoe Arriva het met de 2 DM'90's verder wil gaan doen. Qua reizigersaantallen mogen die wel blijven, maar hoe kijkt de provincie er naar (vervanging voor nieuwe stellen bijv.). De concessie heeft nieuw materieel voorgeschreven, en dat is DM'90 niet. Bovendien is DM'90 niet bepaald rolstoelvriendelijk, dus als je als mindervalide in Dronrijp met je rolstoel een Spurt verwacht, dan zit je wel even met een probleem als er een DM'90 komt opdraven. Als ze de DM'90's mooi in de sneltrein Lw - Gn houden dan heeft die reiziger tenminste nog een alternatief voorhanden. [Edit: Ik heb hier nog niet kunnen lezen dat er mensen waren die het opvielen dat de GTW's stationair stiller zijn geworden. Mij viel het gister bij de 232 en 318 te Sk wel op. Het overduidelijke "dreun - 1,5 seconden - dreun" geluid kon ik namelijk niet meer herkennen. Het toerental van de dieselmotoren is blijkbaar lichtelijk verhoogd zodat er geen resonanties meer ontstaan.] Laatst bewerkt door kbrandsma op 29-09-2007 18:01 |
30-09-2007 14:11:33 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Het is mij vanochtend bji de 10311 ook opgevallen. Dit stel kampte vanochtend met een defecte deur, maar deze is in Gn door iemand van Voith gerepareerd. Deze persoon kon gelijk doorgaan naar de 10231 die ook al met een defecte deur kampte. |
01-10-2007 18:29:14 | ||
---|---|---|
plaid
![]() |
er is een hele eenvoudige oplossing gevonden om de GTW's stiller te maken: Het rijden op maar 1 motor (..). Eind van de middag liep zo de 308 bij Voith uit, en stonden er nogal wat stellen 'geen dienst'te opstel. Het bevreemd me dat de geluiden van Arriva rond extra materieel ineens geheel verstomd zijn terwijl er toch nog steed veel mis is met de treinenloop. |
01-10-2007 18:34:10 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind dat er een groot aantal treinen goed op sterkte rijden en natuurlijk kan het beter, maar bij elke vervoerder rijdt er wel eens een trein te kort, zolang je maar geen mensen achter laat zoals vanmiddag gebeurde. |
01-10-2007 19:40:27 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Krijgen ze dan geen problemen met het optrekken, aangezien dat een stukje trager gaat en halen ze de Vmax dan wel? Wel scheelt het Arriva aanzienlijk in de brandstofkosten. |
01-10-2007 20:17:44 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Dan halen ze nooit meer de gewenste snelheid (120), dat is een heel logisch gevolg. Ook zullen ze stukken trager optrekken, waardoor de dienstregeling weer in de knel komt. Toch vond ik het vreemd dat er vanochtend tijdens de drukste ochtendspits van de week er 3 2/8-en GDST stonden te Lw. Dat snappen de +/- 30 staande reizigers uit de 30026 (die er dus langs rijden) met 4 bakken toch ook niet? Of zou dit de reservevoorraad zijn voor bittere tijden, die tijdens betere tijden ook niet gebruikt wordt? |
01-10-2007 20:26:18 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Mikos: Bericht verwijdert. Het chat-gehalte moet drastisch omlaag hier, mensen! Als een bericht geen toegevoegde waarde heeft, plaats dan niets! www.ov-ervaringen.nl |
01-10-2007 20:33:16 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
De sneltrein heeft volgens mij met 3x 2/6 gereden, dus dat duidt toch op voldoende materieel lijkt mij. om 10.58 stonden er namelijk 3x 2/6 op sp 8 en daarvan vertrokken 2 stellen als sneltrein naar gn. Daarbij komt dat 30 staande reizigers in de ochtendspits niet teveel is, dit kan prima, helemaal als er 4 bakken rijden, dan staan ze nog niet eens in de gangpaden. |
01-10-2007 20:50:01 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Voor de liefhebber:Quote |