16-03-2024 08:09:48 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Vandaag (en morgen) wordt de Arenaboog weer bereden voor reizigers. Intercity serie 3100 gaat van Arnhem via Ede-Wageningen, Veenendaal-de Klomp, Utrecht Centraal, Amsterdam Bijlmer Arena en dan via de boog naar Diemen Zuid, Weesp, Hilversum en Amersfoort naar Amersfoort Schothorst en terug. Laatst bewerkt door treinhobby op 16-03-2024 08:11 |
16-03-2024 09:37:13 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Aanrijding ter hoogte van Utvr, geen treinverkeer tussen Ut en Db en ook niet tussen Ut en Htn. ICE 222 zou de aanrijdingstrein zijn. |
16-03-2024 09:38:37 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Dit alles (het gebruik van de Arenaboog) vanwege werkzaamheden tussen Dvaw en Vspa (te Dvd hoog denk ik dan?). Laatst bewerkt door JothamvW op 16-03-2024 09:38 |
16-03-2024 09:49:56 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
In verband met spoed controles zullen er vanaf ICBerlijn 147, vertrek 12:17, geen directe treinen meer naar Berlijn rijden. Vanuit Duitsland komt er de hele dag niets binnen. Laatst bewerkt door treinhobby op 16-03-2024 09:51 |
![]() |
advertentie |
16-03-2024 09:50:54 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Volgens een bericht op ICE-Treff vallen alle treinen van de ICB voor onbepaalde tijd volledig uit in verband met technische problemen aan het materieel (draaistellen, vlakke plaatsen). Na de 141, 143 en 145 is het Schluss, richting NL komt helemaal niks meer. |
16-03-2024 10:01:39 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
|
16-03-2024 10:08:56 | ||
---|---|---|
279
![]() |
NS Int meldt het volgende: |
16-03-2024 10:13:24 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het linkje en bericht wat Treinhobby deelt, dat is al reeds van NS International afkomstig? |
16-03-2024 10:19:45 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
|
16-03-2024 10:30:44 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
De spoedreparatie is 17 maart, dus morgen. |
16-03-2024 10:31:49 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
SLT6 naar het spoorwegmuseum is geen overbodige luxe. Hadden wel dubbele stellen mogen zijn, of dubbeldekker. Tientallen staanders in de 28305. Laatst bewerkt door treinhobby op 16-03-2024 10:32 |
16-03-2024 10:35:41 1 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
En uitpuilende trein 630 wordt bijna 10 minuten tussen Ama en Amf stilgezet om een cargo vanuit de richting Apd voor te laten. Te Amf staat de cargo weer rechts van ons stil....ik....euh.... Laatst bewerkt door diesels op 16-03-2024 10:40 |
16-03-2024 10:39:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
|
16-03-2024 10:53:25 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
gecertificeerde werkplaatsen handelen toch naar internationale maatvoeringen en bepaalde normen ? |
16-03-2024 11:06:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
A. Volgens mij maakt eigenaar DB gewoon zelf uit wie er wanneer aan haar materieel knutselt. B. Wat kan het je in vredesnaam schelen 🙃? |
16-03-2024 11:09:38 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Wellicht om te voorkomen dat de Cargo moet afremmen en de fly-over niet over kan komen? Dat is iets wat wel vaker is gebeurd. |
16-03-2024 11:10:00 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Die SLT kwam oorpronkelijk uit de 5500 waarin nu de SNG uit de 28305 zit. Oorspronkelijk zou deze trein zelfs met een losse SNG-4 rijden dus dat was blijkbaar geen optie. (Overigens was gisteren hetzelfde geval) |
16-03-2024 11:16:28 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ik denk dat de planners even waren vergeten dat het vandaag het jaarlijkse modeltrein evenement is in het NSM. |
16-03-2024 11:19:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ongetwijfeld zal er wel meer spelen dan alleen simpelweg wat asjes afdraaien. |
16-03-2024 15:48:24 1 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Er zat 7 minuten tussen (630 had al uit Amf vertrokken moeten zijn toen de goederentrein eindelijk te Ama was) en oh ja.... via dezelfde fly over kun je conflictvrij kruisen..... die twee hadden helemaal niet in conflict met elkaar moeten/hoeven komen. Laatst bewerkt door diesels op 16-03-2024 15:48 |
16-03-2024 17:07:59 | ||
---|---|---|
koploper1
![]() |
Laatst bewerkt door koploper1 op 16-03-2024 17:08 |
16-03-2024 17:31:21 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
NSM verzoekt zelf bij NSR om versterking in vakanties en bij evenementen. Geen verzoek = geen versterking. |
16-03-2024 23:14:49 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
En dat maakt dat tr. 3176, helaas, een aanrijding heeft gehad nabij Bsmz. Ik moest ook even nadenken over de routestelling..
3100 rijdt overigens in het pad van de (1)1600. |
17-03-2024 00:32:36 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Wat is er erg aan wat staanders voor een paar minuten in een trein? |
17-03-2024 01:40:26 2 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ik vindt dat juist wel erg. Veel bezoekers van Het Spoorwegmuseum gaan (bijna) nooit met de trein. Speciaal voor dit uitje laten ze hun auto staan bij het Centraal station en dan is dit hun eerste impressie van een treinreis. En ook al duurt het niet enorm lang, een kwartier, waarvan de helft ook nog eens keertijd is, kan dan toch heel vervelend gaan voelen. |
17-03-2024 08:14:00 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ach dan zien die mensen in ieder geval de dagelijkse realiteit van de kwaliteit van NS |
17-03-2024 13:04:11 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Alleen NS, denk het niet. Alle andere vervoerders (arriva, keolis, Qbuzz, ect.) plannen treinen ook in een zo klein mogelijke samenstelling. Zeker op piekmomenten worden staanplaatsen gerekend als capaciteit, zeker op kleine (deel) trajecten. Wat je ook vergeet, is dat de museumpendel, wanneer rijdend met 1 mcn de maximale samenstelling SLT-6 is. |
17-03-2024 13:44:28 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Er zit daar toch zo'n peronnetje zodat je, zonder de ballast in te hoeven, van treinstel kunt wisselen? |
17-03-2024 14:09:06 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Waarschijnlijk heeft dat weer met allemaal procedures te maken enzo waar er dus een tweede mcn voor nodig is. Waarom ze dan geen VIRM of DDZ inzetten heb ik ook geen idee maar een SLT-6 ipv een SNG-4 is qua capaciteit in ieder geval iets meer. Laatst bewerkt door Anoniem9 op 17-03-2024 14:10 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-03-2024 14:13:13 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
|
17-03-2024 15:14:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Contractueel verzoekt NSM om een versterkte museumpendel. NSM heeft niets waarschijnlijk niets gevraagd deze keer. |
17-03-2024 18:10:59 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Gistermiddag reed er een pendel zelfs zonder conducteur. De machinist kwam zelf uit de cabine om in Overvecht te fluiten en sleutelen. Compliment dat deze rit niet om die reden is opgeheven! |
17-03-2024 18:20:59 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
|
17-03-2024 18:29:40 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dubbeldekker hoeft natuurlijk niet naar de buurtsporen om naar het NSM te rijden. Je kan van Ctw via spoor 15 naar Oz , dan naar spoor 7. Vandaaruit kan je naar de lage sporen richting Overvecht. Maar ja, het duurt wel even voordat dat geregeld is natuurlijk. |
17-03-2024 21:02:33 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Ze hebben in ieder geval wel de moeite genomen om een SLT-6 te laten rijden in plaats van een SNG-4 ondanks dat het ertoe leidde dat er dus SNG was op een SLT traject en andersom. ;) |