07-04-2024 09:18:05 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
De 143 lijkt gestrand in Zl. Kwam met gestreken panto's (loc 193948) over de Hanzeboog en is later opgeheven vanaf het eerstvolgende stoppunt Dv Laatst bewerkt door diesels op 07-04-2024 09:21 |
07-04-2024 09:18:14 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Om 9.10 stond er op spoor 11 te Zl een NS Vectron met ICB stam geparkeerd. Liep iemand omheen in een veiligheidsvest en een kleine trap. Edit: bevestiging van wat hierboven wordt gemeld dus 😉 Laatst bewerkt door SleutelMan op 07-04-2024 10:51 |
07-04-2024 11:23:14 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
De intercity Berlijn is omgeleid via Zl, maar het binnenlandse verkeer tussen Asd, Amf, Apd en Dv rijdt nog gewoon. Mogelijk zitten de werkzaamheden op of rond Asd zelf. |
07-04-2024 11:32:51 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In Amf is het 1e perron niet in gebruik, hierdoor is er geen doorgaand treinverkeer Hvs - Apd mogelijk omdat de ongelijkvloerse kruising niet gebruikt kan worden en er dus geen gelijktijdigheid is. |
![]() |
advertentie |
07-04-2024 11:47:04 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
RRF24 llt om 11.26 vanaf Rtd ri gd Laatst bewerkt door erwin_6610 op 07-04-2024 11:50 |
07-04-2024 12:29:40 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Want? Vanaf spoor 4 en 5 kun je ook prima naar Apd, je hoeft niet door het tunneltje |
07-04-2024 12:57:33 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
|
07-04-2024 13:00:37 | ||
---|---|---|
DuLoc
![]() |
12:58 ICB door Ost richting Dv |
07-04-2024 13:08:02 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
Zoals Mich al aangeeft; geen gelijktijdigheden in vergelijking met de dive-under. Oftewel; overkuisingen met verkeer naar Ut waardoor de ICB aannemelijk niet conflict vrij te plannen is op Amf zelf. |
07-04-2024 13:17:58 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
|
07-04-2024 13:27:15 | ||
---|---|---|
DuLoc
![]() |
Keolis Protos 5031+5035 in Zl (foto) Laatst bewerkt door DuLoc op 07-04-2024 13:27 |
07-04-2024 13:36:44 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Normaal maar 1, maar de NS locs zijn aangepast en zouden er in principe 2 moeten hebben. |
07-04-2024 13:54:25 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik zie dat bij stilstand/ wegrijden er wel een 2e wordt gebruikt. Maar die is anders van vorm , mogelijk dat die enkel beperkt gebruikt mag worden. |
07-04-2024 14:08:13 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Ik vermoed een proefrit, maar Protos in Zl komt eigenlijk nooit voor |
07-04-2024 14:12:47 1 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Tegenwoordig komen Protossen in Zl bijna iedere week voor.😃 De stellen maken daar gebruik van de wasfaciliteiten. Vrijwel iedere zondag rijdt er een duo naar Zl. |
07-04-2024 14:26:00 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Utzl, 14u24: LM Dinnertrain met loc v & a rg Ut. |
07-04-2024 14:34:12 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Met een kleine Speno (RR16MS) + materiaalcontainer om 14u28 langs Utzl rg Mas. |
07-04-2024 16:22:49 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
TCS 101004+Dinnertrain +102001 om 16.20 door Zwd ri Rtd |
07-04-2024 18:16:51 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
|
07-04-2024 18:42:32 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Om precies te zijn is het patroon elke tweede zondag (dus om de week). Als het goed is over twee weken de beide Flirts |
07-04-2024 20:19:54 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Trein 1868 te Lw met VIRM 8658 ipv DDZ/ICM |
07-04-2024 21:36:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
07-04-2024 22:04:25 2 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Die is geschikt voor Italië met een smal sleepstuk. NS wil perse met twee pantografen op stil staan, dus daar is een software aanpassing voor geweest waarmee deze pantograaf bij stilstand automatisch op gaat en bij gaan rijden weer neer. |
08-04-2024 08:15:39 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Incorrect, het is de variant voor Polen met een ander soort koolstofstrip geloof ik. Hij is niet smaller. De NS Vectrons hebben het pakket D/A/PL/NL/CZ/SK/H/RO, geen IT. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 08-04-2024 08:17 |
08-04-2024 10:22:56 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
|
08-04-2024 13:22:15 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
De 1600 en 1700 hadden de voorste stroomafnemer ook op bij stilstand en bij vertrek. Speelt dat mogelijk vanuit historisch perspectief? |
08-04-2024 13:55:47 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
|
08-04-2024 14:12:20 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Hoe zit het dan bij dubbeltractie? Als de tweede loc ook een stoomafnemer omhoog heeft of bij stilstand twee? Of geld de genoemde situatie per loc? |
08-04-2024 17:18:56 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-04-2024 18:23:24 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dus het contact veld van de stroomafnemer wat de bovenleiding raak. Stroom geeft warmte af. |
09-04-2024 01:07:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Bij een ICD stam die stilstaat zul je zien dat er (automatisch) maar bij 1 van de Traxx'en een tweede stroomafnemer omhoog komt :) |