Opvallende dingen 8 april
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
07-04-2024 15:46:48
seinhuis
seinhuis

Voor morgen (maandag) staat de volgende rit op treinposities;

NS international 330

Tractie NS 1700 15 rijtuigen

(Afkomstig uit Bad Bentheim volgens de kaart)

09:37 09:39 Deventer 4

10:13 10:16 Amersfoort Centraal 6

10:56 Amsterdam Centraal 13

 

07-04-2024 15:48:30
broek53
broek53

Leuk, weer eens een 1700 😉

 

07-04-2024 16:08:38
klaass16
klaass16

1700?? Zal vast een BR 186 zijn

 

07-04-2024 16:11:22
DDZ7504
DDZ7504

Dan had dat er in de plan-info wel bij gestaan. Daarnaast hebben de NS 186'ers geen toelating in Bad Bentheim officieel, dacht ik. De 1700'en zijn ook maar 1 onderhoudsbeurtje verwijderd van gewoon inzetbaar zijn, toch?

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

07-04-2024 17:25:42
RX7567
RX7567

Is een 1700 niet gewoon de standaardloc die ingevuld wordt in de reisinfo als er geen kloppend type beschikbaar is? Terugkijkend zie ik op 3 juli 2023 een zelfde situatie (onbekend treinnummer met een 1700) waarbij bleek dat dit een terugkerende GreenCityTrip was, al stond die trein niet in het schema als NS International ICE. Daarnaast staat NSM-materiaal ook vaak met een 1700 in de informatie.

 

07-04-2024 18:53:18
Sanderbin
Sanderbin

Waarschijnlijk is het ook een 1700/1800 aangezien dit vermoedelijk iets van TCS is.

 

07-04-2024 19:49:30
mat64Hidde
mat64Hidde

NSM rit kunnen we alvast uitsluiten. Die hebben (nog) geen toestemming om te rijden

 

07-04-2024 20:34:11
michaben
michaben

Wat het ook is, het lijkt donderdagavond pas weer retour te gaan.

 

07-04-2024 20:37:59
TijnTrein
TijnTrein

Quote
seinhuis (07-04-2024 15:46:48):


Voor morgen (maandag) staat de volgende rit op treinposities;

NS international 330

Tractie NS 1700 15 rijtuigen

(Afkomstig uit Bad Bentheim volgens de kaart)

09:37 09:39 Deventer 4

10:13 10:16 Amersfoort Centraal 6

10:56 Amsterdam Centraal 13



Op treinposities staan alle 1700en gesloopt of definitief terzijde gesteld en staan ook in materieel buiten dienst, of wordt het een loc van een andere vervoerder?

Denk eerlijkgezegd dat het gewoon een foutje is, als dat niet zo is ben ik verast

 

07-04-2024 21:01:06
michaben
michaben

De fout is waarschijnlijk vooral dat de trein in de reisinformatie terecht gekomen is terwijl het besloten vervoer is, NS International zal hier ook weinig mee te maken hebben.

 

07-04-2024 21:34:23
thom
thom

Quote
Sanderbin (07-04-2024 18:53:18):


Waarschijnlijk is het ook een 1700/1800 aangezien dit vermoedelijk iets van TCS is.


Echter worden de treinen van TCS niet getoond in de verspreide informatie die Treinposities gebruikt.

Overigens staat de rit op Treinposities ookal vermeld als 'rijdt niet'.

 

07-04-2024 21:45:46
DDZ7504
DDZ7504

Quote
TijnTrein (07-04-2024 20:37:59):


Quote
seinhuis (07-04-2024 15:46:48):


Voor morgen (maandag) staat de volgende rit op treinposities;

NS international 330

Tractie NS 1700 15 rijtuigen

(Afkomstig uit Bad Bentheim volgens de kaart)

09:37 09:39 Deventer 4

10:13 10:16 Amersfoort Centraal 6

10:56 Amsterdam Centraal 13


Op treinposities staan alle 1700en gesloopt of definitief terzijde gesteld en staan ook in materieel buiten dienst, of wordt het een loc van een andere vervoerder?

Denk eerlijkgezegd dat het gewoon een foutje is, als dat niet zo is ben ik verast


Die recent buiten dienst gestelde 1700'en zijn op Treinposites handmatig op 'definitief terzijde' gezet, omdat ze sinds december niet meer ingezet worden. Maar zoals ik zei, die zijn 1 onderhoudsbeurt verwijderd van inzetbaarheid.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 07-04-2024 21:46
 

08-04-2024 00:03:22
thom
thom

Technisch gezien wel, maar administratief zal dat zeker niet meer gaan gebeuren bij NS...

 

08-04-2024 01:33:56
Xander140
Xander140

Trein is alweer afgemeld en rijd niet. Dus helaas voor de liefhebbers.

 

08-04-2024 07:39:23
geert
geert

Afgemeld in de reisinformatie ja, dat betekent niet dat de trein niet rijdt. Alleen dat deze niet zichtbaar wordt

 

08-04-2024 07:59:53
cuneo56
cuneo56

De 452 met ca. + 30

 

08-04-2024 08:18:31
Marco
Marco

De 520 vertrok uit Groningen met +17 omdat het niet lukte de DDZ'en te koppelen. Er zijn meerdere pogingen gedaan toen de reizigers er al in zaten, eerst door het voorste treinstel tegen de achterste te rijden en dan andersom (aldus NFL).

Wat ik dan wel positief vind: ze laten hem alsnog rijden, al is het met +17. In Utrecht Centraal is die volgens de digitale reisinfo aangenomen met +15 en vertrokken met +10. Gekeerd in 2 minuten dus, midden in de spits. Dat ze dat zo vaak voor elkaar krijgen, vind ik wel echt een prestatie van NS 😀

Oeps, ik was iets te voorbarig. Dit waren de voorspelde tijden ipv de werkelijke. We gaan zo zijn hoe snel ze het doen ;)

Edit 2: Volgens Treinposities gekeerd in 4 minuten. Alsnog best netjes.



Laatst bewerkt door Marco op 08-04-2024 08:38
 

08-04-2024 08:23:57 1
noof
noof

Quote
Marco (08-04-2024 08:18:31):


De 520 vertrok uit Groningen met +17 omdat het niet lukte de DDZ'en te koppelen. Er zijn meerdere pogingen gedaan toen de reizigers er al in zaten, eerst door het voorste treinstel tegen de achterste te rijden en dan andersom (aldus NFL).

Wat ik dan wel positief vind: ze laten hem alsnog rijden, al is het met +17. In Utrecht Centraal is die volgens de digitale reisinfo aangenomen met +15 en vertrokken met +10. Gekeerd in 2 minuten dus, midden in de spits. Dat ze dat zo vaak voor elkaar krijgen, vind ik wel echt een prestatie van NS 😀



Dat vind ik ook knap, want de trein an sich is nog niet eens in Utrecht op je moment van schrijven... ;-)

 

08-04-2024 09:34:39
stefanvw14
stefanvw14

Denk dat de 105 Basel in zijn verste verte niet gaat halen. Een half uur te laat vertrokken uit Asd en staat nu ook alweer een half uur te Ut. DB App staat Train Repairs en tevens doet de trein aan tijdreizen bij de DB, want zou even goed op tijd Ah in zijn gekomen. Oberhausen staat op +50, maar inmiddels is vertraging te Ut al gegroeid naar 65 minuten. Gelukkig kunnen de IC's naar Ah/Nm via 15 worden afgehandeld.

Uiteindelijk om 09:52 vertrokken vanaf Ut, dus inmiddels 80 minuten vertraging.

Edit inmiddels zit de vertraging op +85 minuten, volgens de DB gaat ie Basel SBB nog steeds halen, maar met deze vertraging zou de 104 als met minimaal +30 moeten vertrekken. Ik verwacht dat Freiburg het eindstation zal worden...



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 08-04-2024 11:03
 

08-04-2024 09:56:28
bacr
bacr

Reed rond 9.52 alsnog Ut uit ri Utvr

 

08-04-2024 10:08:47
FLIRT2525
FLIRT2525

Voor trein 31227 is in Zp de 263 uit de concessie Achterhoek-Rivierenland voorgebracht. Op Zpge staan echter ook beide GTW's die normaal op de lijn Zp-Odz horen te rijden, naast minstens één LINT. Allemaal defect?

 

08-04-2024 12:30:20
joukevn
joukevn

Quote
stefanvw14 (08-04-2024 09:34:39):


Ik verwacht dat Freiburg het eindstation zal worden...


Volgens DB app net vertrokken uit Köln, staat gepland om om 15:14 met +73 opgeheven te worden te Freibb. 15:55 vertrek ri Asd

 

08-04-2024 16:26:17
henri1972
henri1972

Quote
stefanvw14 (08-04-2024 09:34:39):


Denk dat de 105 Basel in zijn verste verte niet gaat halen. Een half uur te laat vertrokken uit Asd en staat nu ook alweer een half uur te Ut. DB App staat Train Repairs en tevens doet de trein aan tijdreizen bij de DB, want zou even goed op tijd Ah in zijn gekomen. Oberhausen staat op +50, maar inmiddels is vertraging te Ut al gegroeid naar 65 minuten. Gelukkig kunnen de IC's naar Ah/Nm via 15 worden afgehandeld.

Uiteindelijk om 09:52 vertrokken vanaf Ut, dus inmiddels 80 minuten vertraging.

Edit inmiddels zit de vertraging op +85 minuten, volgens de DB gaat ie Basel SBB nog steeds halen, maar met deze vertraging zou de 104 als met minimaal +30 moeten vertrekken. Ik verwacht dat Freiburg het eindstation zal worden...


De 105 is vrijdag voor het laatst in Basel SBB geweest ........
Vandaag met +93 opgeheven in Freiburg (Brsg) hbf.



Laatst bewerkt door henri1972 op 08-04-2024 16:27
 

08-04-2024 17:00:31
stefanvw14
stefanvw14

Quote
henri1972 (08-04-2024 16:26:17):


Quote
stefanvw14 (08-04-2024 09:34:39):


Denk dat de 105 Basel in zijn verste verte niet gaat halen. Een half uur te laat vertrokken uit Asd en staat nu ook alweer een half uur te Ut. DB App staat Train Repairs en tevens doet de trein aan tijdreizen bij de DB, want zou even goed op tijd Ah in zijn gekomen. Oberhausen staat op +50, maar inmiddels is vertraging te Ut al gegroeid naar 65 minuten. Gelukkig kunnen de IC's naar Ah/Nm via 15 worden afgehandeld.

Uiteindelijk om 09:52 vertrokken vanaf Ut, dus inmiddels 80 minuten vertraging.

Edit inmiddels zit de vertraging op +85 minuten, volgens de DB gaat ie Basel SBB nog steeds halen, maar met deze vertraging zou de 104 als met minimaal +30 moeten vertrekken. Ik verwacht dat Freiburg het eindstation zal worden...


De 105 is vrijdag voor het laatst in Basel SBB geweest ........
Vandaag met +93 opgeheven in Freiburg (Brsg) hbf.



Als ik de historie op treinposities is ie gemiddeld met +30 vertrokken uit Asd… Gaan denk ik nog 10 lange weken worden tot dat de BR 408 de huidige “brakke Harries” van de serie 406 komen vervangen.

 

08-04-2024 23:32:45
ToH
ToH

We noteren aanrijding 5 van vandaag, deze bij Ndb.

Hlm Zvt, Bdg-Apn, Pt-Ns, Rlb-Ddr gingen hieraan vooraf...

 

09-04-2024 00:12:47
Oldskool
Oldskool

Helaas nr 6. Je bent Ut - Amf vergeten. Diep trieste dag vandaag op het spoor. 😔

 

09-04-2024 01:24:00
scooter
scooter

Was die laatste niet minder treinen door de aanrijding Putten-Nunspeet

 

09-04-2024 10:47:04 1
diesels
diesels

Klopt, wel was er 's ochtend een aanrijding op Zl-Gn (net als vandaag trouwens)

 

10-04-2024 23:04:00
noof
noof

Quote
scooter (09-04-2024 01:24:00):


Was die laatste niet minder treinen door de aanrijding Putten-Nunspeet


Klopt, hierdoor keerden de 500/600 vanuit Rtd ook te Ut. Dat blijkt na wat analyse echter een beetje overdreven dus vanaf morgen is de zogenoemde versperringsmaatregel hierop aangepast en rijdt deze ook gewoon tot Amf.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


10-04-2024 23:11:39 1
sigma
sigma

Dat is goed nieuws, wel raar dat die oude versperringsmaatregel door de organisatie kwam.

 

10-04-2024 23:55:57 3
noof
noof

Het eerlijke antwoord hierin is dat ik zelf dienst had en deze maatregel moest trekken, maar er gelijk wel mijn vraagtekens bij zette (ik had deze maatregel zelf nog nooit eerder getrokken, dat heb je natuurlijk niet voor het uikiezen).

Om de rust in de gehele spoorketen te bewaren op dat moment kies ik er dan wel voor om de maatregel, zoals die op dat moment is, te hanteren, maar dien ik wel een verzoek in om e.e.a. nader te bekijken zodat we bij een volgend geval toch meer treinen kunnen rijden. Soms wordt dat verzoek gehonoreerd, soms ook niet als er bijv. nog sprake is van een bepaald overkruisconflict wat ik even niet 1,2,3 zie (ik ben (helaas) bv. geen DONNA-gebruiker).