Opvallende dingen 9 april
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
09-04-2024 06:36:53
Sehukoza
Sehukoza

Onbekende Protos reed om 06:34 Dv binnen vanuit Apd, verdere richting niet bekend.

 

09-04-2024 07:08:18
henri1972
henri1972

Gezien in Ed:

3118 rijdt met een losse VIRM IV ongeveer zitvol weg ri Ut en moet ook nog op Klp stoppen, 3218 rijdt met SNG 10 er achteraan zo goed als leeg ...

Het kan verderop natuurlijk nog veranderen qua bezetting maar op Ah-Ut voegt in ieder geval de 3218 weinig toe.

Verder klopt de plaatsaanduiding op de CTA op spoor 5 niet, de 'pijl' geeft aan dat je bij de CTA precies in het midden van een VIRM VI staat, echter als de trein stopt sta je bij de voorste bak. Trein stopte keurig bij bakbord 8, bakbord 6 is er niet.



Laatst bewerkt door henri1972 op 09-04-2024 07:08
 

09-04-2024 07:15:21
MaxBB
MaxBB

En op spoor 5 staat wèl een gloednieuw bakbordje 9 :))

 

09-04-2024 07:46:26 1
treinhobby
treinhobby

… of bakbordje 6 op de kop geplaatst zo’n 75 meter verderop?? 🙃

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-04-2024 09:24:34
erwin_6610
erwin_6610

NMBS 2808 'Feniks' achterop trein 9220, gezien te Rtd

 

09-04-2024 09:47:41
marvinkok
marvinkok

Quote
RickBu (09-04-2024 06:36:53):


Onbekende Protos reed om 06:34 Dv binnen vanuit Apd, verdere richting niet bekend.



Vermoedelijk het stel dat later door en nfl in Zp is gespot en daar is om wielen af te draaien.

 

09-04-2024 10:23:13
RX7567
RX7567

Railcam Twl 10:02 NS 193 xxx LLT ri Dv.

 

09-04-2024 10:34:58
Edb3
Edb3

nos.nl

Treinverkeer tussen Mp en Zl gestremd door aanrijding.

 

09-04-2024 15:51:43
Marco
Marco

15:44 te Zl: trein 1851 rijdt het perron op, en terwijl deze nog ongeveer 10km/h rijdt, is een fluitje te horen. Reizigers sprinten de deur uit, zien de HC nog in de deuropening staan, en rennen op zijn deur af. De HC moet ze tegenhouden met "Sorry, niet doen! ".

Jemig. Cross-platform overstaps kunnen zo mooi zijn. En zo vervelend. Dan sta je daar, 29 minuten in de wind te wachten, omdat je trein met maarliefst +1 Zwolle in komt rijden.

 

09-04-2024 15:52:16
mambo
mambo

15:51 te Hdl: RRF diesellok #24 met een speno slijptrein richting Ozbm.



Laatst bewerkt door mambo op 09-04-2024 15:52
 

09-04-2024 16:05:21 1
martijn
martijn

Quote
Marco (09-04-2024 15:51:43):


15:44 te Zl: trein 1851 rijdt het perron op, en terwijl deze nog ongeveer 10km/h rijdt, is een fluitje te horen. Reizigers sprinten de deur uit, zien de HC nog in de deuropening staan, en rennen op zijn deur af. De HC moet ze tegenhouden met 'Sorry, niet doen! '.

Jemig. Cross-platform overstaps kunnen zo mooi zijn. En zo vervelend. Dan sta je daar, 29 minuten in de wind te wachten, omdat je trein met maarliefst +1 Zwolle in komt rijden.



Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed wanneer een trein een perron op rijdt! Maar waarom 29 minuten wachten als er ook een aansluitende sprinter rijdt (aannemende dat je de overstap richting Gn bedoelt).

 

09-04-2024 16:12:11
Marco
Marco

Quote
martijn (09-04-2024 16:05:21):


Quote
Marco (09-04-2024 15:51:43):


15:44 te Zl: trein 1851 rijdt het perron op, en terwijl deze nog ongeveer 10km/h rijdt, is een fluitje te horen. Reizigers sprinten de deur uit, zien de HC nog in de deuropening staan, en rennen op zijn deur af. De HC moet ze tegenhouden met 'Sorry, niet doen! '.

Jemig. Cross-platform overstaps kunnen zo mooi zijn. En zo vervelend. Dan sta je daar, 29 minuten in de wind te wachten, omdat je trein met maarliefst +1 Zwolle in komt rijden.



Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed wanneer een trein een perron op rijdt! Maar waarom 29 minuten wachten als er ook een aansluitende sprinter rijdt (aannemende dat je de overstap richting Gn bedoelt).


Excuus, langs het perron rijdt dan. En je hebt gelijk, met de sprinter kan je 14 minuten eerder in Groningen zijn. Maar dan zit je wel een uur in een SNG, en als je een overstap in Groningen moet hebben, heb je er niets aan. Dus dan wacht ik liever op de volgende IC.

Ik kan me vooral gewoon zo kwaad maken over het feit dat er gefloten wordt terwijl de andere trein al bijna stilstaat. Kom op NS, haal dit alsjeblieft als je beleid.

 

09-04-2024 16:43:26
martijn
martijn

Met die sprinter heb je natuurlijk dezelfde overstap in Gn als wanneer je op de volgende IC wacht. Bovendien hoef je niet in de wind te wachten, wat in je eerste post nog het probleem was...

 

09-04-2024 17:06:30
john2
john2

Quote
Marco (09-04-2024 16:12:11):


Quote
martijn (09-04-2024 16:05:21):


Quote
Marco (09-04-2024 15:51:43):


15:44 te Zl: trein 1851 rijdt het perron op, en terwijl deze nog ongeveer 10km/h rijdt, is een fluitje te horen. Reizigers sprinten de deur uit, zien de HC nog in de deuropening staan, en rennen op zijn deur af. De HC moet ze tegenhouden met 'Sorry, niet doen! '.

Jemig. Cross-platform overstaps kunnen zo mooi zijn. En zo vervelend. Dan sta je daar, 29 minuten in de wind te wachten, omdat je trein met maarliefst +1 Zwolle in komt rijden.



Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed wanneer een trein een perron op rijdt! Maar waarom 29 minuten wachten als er ook een aansluitende sprinter rijdt (aannemende dat je de overstap richting Gn bedoelt).


Excuus, langs het perron rijdt dan. En je hebt gelijk, met de sprinter kan je 14 minuten eerder in Groningen zijn. Maar dan zit je wel een uur in een SNG, en als je een overstap in Groningen moet hebben, heb je er niets aan. Dus dan wacht ik liever op de volgende IC.

Ik kan me vooral gewoon zo kwaad maken over het feit dat er gefloten wordt terwijl de andere trein al bijna stilstaat. Kom op NS, haal dit alsjeblieft als je beleid.



Als een trein wacht op een aansluiting, al is het een binnen komende trein, dan kan bij een volgend overstap station ook een overstap de mist inlopen.

 

09-04-2024 17:09:18 2
michaben
michaben

Er zit standaard 7% speling in de rijtijd, op een stuk als Zl - Gn zal dat om 3 à 4 minuten gaan tot de overstappen in Gn in gevaar komen.

 

09-04-2024 17:13:32
treinfan
treinfan

Te Ut DDZ 7540 als IC 3961 naar Hrl

 

09-04-2024 17:56:29
Marco
Marco

Quote
michaben (09-04-2024 17:09:18):


Er zit standaard 7% speling in de rijtijd, op een stuk als Zl - Gn zal dat om 3 à 4 minuten gaan tot de overstappen in Gn in gevaar komen.



En daarbovenop is de kortste overstap in Groningen 6 minuten, dus die mis je niet zomaar als je 1 minuut later aan zou komen.

 

09-04-2024 19:56:32
anton_
anton_

R net trein 2015 om 19.29 door Ypb richting Ldd

 

09-04-2024 20:17:20
DDZ7504
DDZ7504

Quote
anton_ (09-04-2024 19:56:32):


R net trein 2015 om 19.29 door Ypb richting Ldd


Niet door, maar vertrokken uit Ypb. Is de reguliere 78659 die doordeweeks elke dag Gd-Ypb-Ldd rijdt.

 

09-04-2024 20:48:54
anton_
anton_

Quote
DDZ7504 (09-04-2024 20:17:20):


Quote
anton_ (09-04-2024 19:56:32):


R net trein 2015 om 19.29 door Ypb richting Ldd


Niet door, maar vertrokken uit Ypb. Is de reguliere 78659 die doordeweeks elke dag Gd-Ypb-Ldd rijdt.



Dan was deze net vertrokken. Reed de fly over op

 

09-04-2024 20:52:37
anton_
anton_

Wordt spoor 92 in Apeldoorn veel gebruikt? Er leek daar een trein te staan om 20.46

 

09-04-2024 22:58:25 1
NDS
NDS

Quote
john2 (09-04-2024 17:06:30):


Quote
Marco (09-04-2024 16:12:11):


Quote
martijn (09-04-2024 16:05:21):


Quote
Marco (09-04-2024 15:51:43):


15:44 te Zl: trein 1851 rijdt het perron op, en terwijl deze nog ongeveer 10km/h rijdt, is een fluitje te horen. Reizigers sprinten de deur uit, zien de HC nog in de deuropening staan, en rennen op zijn deur af. De HC moet ze tegenhouden met 'Sorry, niet doen! '.

Jemig. Cross-platform overstaps kunnen zo mooi zijn. En zo vervelend. Dan sta je daar, 29 minuten in de wind te wachten, omdat je trein met maarliefst +1 Zwolle in komt rijden.



Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed wanneer een trein een perron op rijdt! Maar waarom 29 minuten wachten als er ook een aansluitende sprinter rijdt (aannemende dat je de overstap richting Gn bedoelt).


Excuus, langs het perron rijdt dan. En je hebt gelijk, met de sprinter kan je 14 minuten eerder in Groningen zijn. Maar dan zit je wel een uur in een SNG, en als je een overstap in Groningen moet hebben, heb je er niets aan. Dus dan wacht ik liever op de volgende IC.

Ik kan me vooral gewoon zo kwaad maken over het feit dat er gefloten wordt terwijl de andere trein al bijna stilstaat. Kom op NS, haal dit alsjeblieft als je beleid.



Als een trein wacht op een aansluiting, al is het een binnen komende trein, dan kan bij een volgend overstap station ook een overstap de mist inlopen.



Gewoon altijd met de eerste trein die gaat( zo lang die ook eerder aankomt) door reizen zover je kunt. Dat heeft mij al heel veel stremmingen gescheeld.

Groetjes Michiel

 

09-04-2024 23:42:42 8
Trainplaza
Trainplaza

Quote
Marco (09-04-2024 15:51:43):


15:44 te Zl: trein 1851 rijdt het perron op, en terwijl deze nog ongeveer 10km/h rijdt, is een fluitje te horen. Reizigers sprinten de deur uit, zien de HC nog in de deuropening staan, en rennen op zijn deur af. De HC moet ze tegenhouden met 'Sorry, niet doen! '.

Jemig. Cross-platform overstaps kunnen zo mooi zijn. En zo vervelend. Dan sta je daar, 29 minuten in de wind te wachten, omdat je trein met maarliefst +1 Zwolle in komt rijden.


Ik vind het jammer om te zien dat er hier nog mensen zijn die dit goed proberen te praten, want dit soort situaties zijn absoluut onnodig, kosten veel geld (30 minuten vertraging = geld terug) en zorgen ervoor dat het reizen per OV sterk ontmoedigd wordt. Het gaat hier om één minuut... Ik ben het er echt volledig mee eens dat hier zo snel mogelijk wat aan gedaan moet worden, maar zolang de NS in haar eigen leugens blijft geloven heb ik weinig hoop en ziet de auto er toch wel heel verleidelijk uit...

 

10-04-2024 06:04:34
diesels
diesels

Eens, bovendien zou de Zwolse overstap Gn/Lw in beide richtingen gegarandeerd moeten zijn. Met in een richting 2 minuten geef je bovendien ook de ruimte om de reiziger weer onnodig op perron 1, 2 en 3 te laten staan. Ik durf te wedden dat de HC van de aansluiting geen dienstopdracht had om de deuren op de seconde te sluiten bij binnenkomst van de aansluiting. Het werkt allemaal mee in de beeldvorming van het treinreizen die naar mijn ervaring snel aan het afnemen is



Laatst bewerkt door diesels op 10-04-2024 08:32
 

10-04-2024 07:11:02 1
wattman
wattman

Impliciet is het al jaren het beeld vanuit een bepaalde hoek dat OV iets voor jongeren en maatschappelijke loosers is (en eventueel woke klimaatactivisten). De ware hardwerkende Nederlander rijdt natuurlijk auto... Die zullen het mooi vinden dat NS personeel door het volgen van keiharde limieten dit nog eens bevestigen. Je bent gek als niet de Tesla/BWM/Volvo etc pakt. De bovenstaande reacties die of om het aangehaalde vraagstuk heen gaan (perron) of je de Sprinter inpraten (waar zeur je over) vond ik erg amusant.

 

10-04-2024 08:45:05 3
Ysbergsla
Ysbergsla

Quote
Trainplaza (09-04-2024 23:42:42):


Quote
Marco (09-04-2024 15:51:43):


15:44 te Zl: trein 1851 rijdt het perron op, en terwijl deze nog ongeveer 10km/h rijdt, is een fluitje te horen. Reizigers sprinten de deur uit, zien de HC nog in de deuropening staan, en rennen op zijn deur af. De HC moet ze tegenhouden met 'Sorry, niet doen! '.

Jemig. Cross-platform overstaps kunnen zo mooi zijn. En zo vervelend. Dan sta je daar, 29 minuten in de wind te wachten, omdat je trein met maarliefst +1 Zwolle in komt rijden.


Ik vind het jammer om te zien dat er hier nog mensen zijn die dit goed proberen te praten, want dit soort situaties zijn absoluut onnodig, kosten veel geld (30 minuten vertraging = geld terug) en zorgen ervoor dat het reizen per OV sterk ontmoedigd wordt. Het gaat hier om één minuut... Ik ben het er echt volledig mee eens dat hier zo snel mogelijk wat aan gedaan moet worden, maar zolang de NS in haar eigen leugens blijft geloven heb ik weinig hoop en ziet de auto er toch wel heel verleidelijk uit...


De verleiding van GTBV besparen voor NS is er nochtans niet. Immers, men kan de Sprinter nemen en is aldus minder dan 30 minuten te laat in Assen of Groningen. Reizigers die daarna verder moeten reizen doen dat per definitie met een andere vervoerder en hebben geen recht op geld terug.

De rijtijdspeling - in Meppel zijn alle treinen wederom tijdig - en seinoptimalisatie - treinen kunnen anderhalve minuut na elkaar vertrekken in plaats van de geplande drie - zijn al op vele vergadertafels en forums voorbij gekomen; echter zonder effect.

 

10-04-2024 10:57:05
NIJMEGEN
NIJMEGEN

GTBV, is voor mij 3.02 euro na een uur vertraging, daar doe je de moeite niet voor.

Heb het alleen een keer uitgeprobeerd hoe het werkte.

 

10-04-2024 15:26:37
phantom
phantom

Met wat ik nu ga typen impliceer ik absoluut niet dat ik aanhanger ben van het ov.
Maar als je gaat kijken wat een uur vertraging je met de auto kost,dan ben je wel iets meer kwijt en daar krijg je waarschijnlijk niks van terug ;-)
De grootste voordelen van een auto zijn dan echter wel,je hebt de keus om te proberen om te rijden en je zit "op je gemak" in je eigen space naar je eigen muziek te luisteren en weet ik wat meer.
Dat heb je dan met de trein/ov weer niet.

 

10-04-2024 17:44:47
treinfan
treinfan

Gelukkig mag omreizen wel (zonder meerkosten als het bij dezelfde vervoerder is, anders net als bij de auto iets duurder) en kan ik met een koptelefoon heerlijk muziek luisteren als reiziger.