09-04-2024 06:36:53 | ||
---|---|---|
Sehukoza
![]() |
Onbekende Protos reed om 06:34 Dv binnen vanuit Apd, verdere richting niet bekend. |
09-04-2024 07:08:18 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Gezien in Ed: 3118 rijdt met een losse VIRM IV ongeveer zitvol weg ri Ut en moet ook nog op Klp stoppen, 3218 rijdt met SNG 10 er achteraan zo goed als leeg ... Het kan verderop natuurlijk nog veranderen qua bezetting maar op Ah-Ut voegt in ieder geval de 3218 weinig toe. Verder klopt de plaatsaanduiding op de CTA op spoor 5 niet, de 'pijl' geeft aan dat je bij de CTA precies in het midden van een VIRM VI staat, echter als de trein stopt sta je bij de voorste bak. Trein stopte keurig bij bakbord 8, bakbord 6 is er niet. Laatst bewerkt door henri1972 op 09-04-2024 07:08 |
09-04-2024 07:15:21 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
En op spoor 5 staat wèl een gloednieuw bakbordje 9 :)) |
09-04-2024 07:46:26 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
… of bakbordje 6 op de kop geplaatst zo’n 75 meter verderop?? 🙃 |
![]() |
advertentie |
09-04-2024 09:24:34 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
NMBS 2808 'Feniks' achterop trein 9220, gezien te Rtd |
09-04-2024 09:47:41 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
|
09-04-2024 10:23:13 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Railcam Twl 10:02 NS 193 xxx LLT ri Dv. |
09-04-2024 10:34:58 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Treinverkeer tussen Mp en Zl gestremd door aanrijding. |
09-04-2024 15:51:43 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
15:44 te Zl: trein 1851 rijdt het perron op, en terwijl deze nog ongeveer 10km/h rijdt, is een fluitje te horen. Reizigers sprinten de deur uit, zien de HC nog in de deuropening staan, en rennen op zijn deur af. De HC moet ze tegenhouden met "Sorry, niet doen! ". Jemig. Cross-platform overstaps kunnen zo mooi zijn. En zo vervelend. Dan sta je daar, 29 minuten in de wind te wachten, omdat je trein met maarliefst +1 Zwolle in komt rijden. |
09-04-2024 15:52:16 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
15:51 te Hdl: RRF diesellok #24 met een speno slijptrein richting Ozbm. Laatst bewerkt door mambo op 09-04-2024 15:52 |
09-04-2024 16:05:21 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
09-04-2024 16:12:11 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Excuus, langs het perron rijdt dan. En je hebt gelijk, met de sprinter kan je 14 minuten eerder in Groningen zijn. Maar dan zit je wel een uur in een SNG, en als je een overstap in Groningen moet hebben, heb je er niets aan. Dus dan wacht ik liever op de volgende IC. Ik kan me vooral gewoon zo kwaad maken over het feit dat er gefloten wordt terwijl de andere trein al bijna stilstaat. Kom op NS, haal dit alsjeblieft als je beleid.
|
09-04-2024 16:43:26 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Met die sprinter heb je natuurlijk dezelfde overstap in Gn als wanneer je op de volgende IC wacht. Bovendien hoef je niet in de wind te wachten, wat in je eerste post nog het probleem was... |
09-04-2024 17:06:30 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
09-04-2024 17:09:18 2 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er zit standaard 7% speling in de rijtijd, op een stuk als Zl - Gn zal dat om 3 à 4 minuten gaan tot de overstappen in Gn in gevaar komen. |
09-04-2024 17:13:32 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Te Ut DDZ 7540 als IC 3961 naar Hrl |
09-04-2024 17:56:29 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
|
09-04-2024 19:56:32 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
R net trein 2015 om 19.29 door Ypb richting Ldd
|
09-04-2024 20:17:20 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Niet door, maar vertrokken uit Ypb. Is de reguliere 78659 die doordeweeks elke dag Gd-Ypb-Ldd rijdt. |
09-04-2024 20:48:54 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
|
09-04-2024 20:52:37 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Wordt spoor 92 in Apeldoorn veel gebruikt? Er leek daar een trein te staan om 20.46 |
09-04-2024 22:58:25 1 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Groetjes Michiel |
09-04-2024 23:42:42 8 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Ik vind het jammer om te zien dat er hier nog mensen zijn die dit goed proberen te praten, want dit soort situaties zijn absoluut onnodig, kosten veel geld (30 minuten vertraging = geld terug) en zorgen ervoor dat het reizen per OV sterk ontmoedigd wordt. Het gaat hier om één minuut... Ik ben het er echt volledig mee eens dat hier zo snel mogelijk wat aan gedaan moet worden, maar zolang de NS in haar eigen leugens blijft geloven heb ik weinig hoop en ziet de auto er toch wel heel verleidelijk uit... |
10-04-2024 06:04:34 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Eens, bovendien zou de Zwolse overstap Gn/Lw in beide richtingen gegarandeerd moeten zijn. Met in een richting 2 minuten geef je bovendien ook de ruimte om de reiziger weer onnodig op perron 1, 2 en 3 te laten staan. Ik durf te wedden dat de HC van de aansluiting geen dienstopdracht had om de deuren op de seconde te sluiten bij binnenkomst van de aansluiting. Het werkt allemaal mee in de beeldvorming van het treinreizen die naar mijn ervaring snel aan het afnemen is Laatst bewerkt door diesels op 10-04-2024 08:32 |
10-04-2024 07:11:02 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Impliciet is het al jaren het beeld vanuit een bepaalde hoek dat OV iets voor jongeren en maatschappelijke loosers is (en eventueel woke klimaatactivisten). De ware hardwerkende Nederlander rijdt natuurlijk auto... Die zullen het mooi vinden dat NS personeel door het volgen van keiharde limieten dit nog eens bevestigen. Je bent gek als niet de Tesla/BWM/Volvo etc pakt. De bovenstaande reacties die of om het aangehaalde vraagstuk heen gaan (perron) of je de Sprinter inpraten (waar zeur je over) vond ik erg amusant. |
10-04-2024 08:45:05 3 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
De verleiding van GTBV besparen voor NS is er nochtans niet. Immers, men kan de Sprinter nemen en is aldus minder dan 30 minuten te laat in Assen of Groningen. Reizigers die daarna verder moeten reizen doen dat per definitie met een andere vervoerder en hebben geen recht op geld terug. De rijtijdspeling - in Meppel zijn alle treinen wederom tijdig - en seinoptimalisatie - treinen kunnen anderhalve minuut na elkaar vertrekken in plaats van de geplande drie - zijn al op vele vergadertafels en forums voorbij gekomen; echter zonder effect. |
10-04-2024 10:57:05 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
GTBV, is voor mij 3.02 euro na een uur vertraging, daar doe je de moeite niet voor. Heb het alleen een keer uitgeprobeerd hoe het werkte. |
10-04-2024 15:26:37 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Met wat ik nu ga typen impliceer ik absoluut niet dat ik aanhanger ben van het ov.
|
10-04-2024 17:44:47 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Gelukkig mag omreizen wel (zonder meerkosten als het bij dezelfde vervoerder is, anders net als bij de auto iets duurder) en kan ik met een koptelefoon heerlijk muziek luisteren als reiziger. |