30-04-2024 21:04:44 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Sinds wanneer is de NJ402 open voor binnenlands gebruik? Als ik op 1 mei een reis Ut-Asd opvraag dan komt ie keurig uit de NS reisplanner rollen. |
30-04-2024 21:16:59 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Om diezelfde reden kan ik ook een opic voor 2 mei openen enz. Kortom, je vraag past beter in het topic over internationale treinen :-) |
30-04-2024 21:51:48 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Vind ik ook goed, als iemand die dat kan de opmerking wil verplaatsen.?
|
01-05-2024 07:42:48 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Ook opvallend dat de NS reisplanner aangeeft bij Utrecht ‘geen tussenstops’ terwijl op de AV van Hilversum om 9:00 uur een Nightjet staat met ‘niet instappen’. Dus blijkbaar gaat er vanwege de werkzaamheden iets niet helemaal goed in de informatie voorziening. |
![]() |
advertentie |
01-05-2024 08:58:01 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Overigens komt die NJ 402 om 8.56 uur met bijna +30 binnen te Ut En om 9.58 komt ICNG 3138 vanaf Utvr (niet vanaf UtOZ!) binnen op Ut Laatst bewerkt door bacr op 01-05-2024 10:00 |
01-05-2024 11:05:07 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
VIRM 9592 is onder treinnummer 2335 juist voor Roosendaal betrokken geraakt bij een aanrijding. De trein is inmiddels geëvacueerd. Hierdoor tot 12:30 nauwelijks treinen op een groot deel van de Zeeuwse lijn en geen treinen Roosendaal-Essen / Bergen op Zoom. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 01-05-2024 11:08 |
01-05-2024 11:36:06 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
In vierde positie achter de loc zit het lichtblauwe slaaprijtuig A-RAG 61 81 70-90 201-8 WLABmz. |
01-05-2024 11:38:41 | ||
---|---|---|
treinfande
![]() |
Ost, 11.35 uur: NS 8717 als LM ri. Dv vertrokken, heeft blijkbaar kop gemaakt |
01-05-2024 15:09:37 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
De 5000-serie is vandaag wederom het kind van de rekening a.g.v.: - Gvc: gescheurd puntstuk wissel 61A/63A, resulteert in opheffen Gvc-Gv. Prognose onbekend i.v.m. niet leverbaar zijn van het puntstuk. - Gv-Dta: bovenleidingsproblemen op het LC-spoor, resulteert in opheffen Gv-Rtd. Hier moet over een lengte van een ruime kilometer een dubbele rijdraad vervangen worden. |
01-05-2024 16:06:15 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
En toen maar helemaal opgeheven ivm een sectiestoring te Rtd7. |
01-05-2024 16:35:34 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Een leuk berichtje gevonden op L1 nieuws het gaat om een oude dienstregeling wat gevonden is. Laatst bewerkt door john2 op 01-05-2024 16:35 |
01-05-2024 16:37:02 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Ut 16.29 |
01-05-2024 17:14:29 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Tussen Ut en Rtd loopt het rond 17u ook niet vlot, 2856, 556 en 2858 opgeheven |
01-05-2024 17:20:21 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
IC 144 rijdt (te Apd) met twee locs vooraan; de tweede loc in opzending. De rijtuigstam is 7701, en niet 7709, zoals in sommige systemen is vermeld. Laatst bewerkt door Apda op 01-05-2024 17:27 |
01-05-2024 17:29:15 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
49725 defect in de nabijheid van Cps. |
01-05-2024 20:47:13 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Dbc 6424 met Electrolux trein (1 wagon) door bsk ri Apn om 20.25 |
01-05-2024 21:39:11 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Vanaf vandaag is het mogelijk om een boete te krijgen bij het passeren van het (knipperde) rode licht van een onbewaakte spoorwegovergangen door een flitspaal.
Gebeurde dit eerder? Ja, klopt. Maar toen was het een proef, vanaf nu is het officieel. Laatst bewerkt door seinhuis op 01-05-2024 22:18 |
01-05-2024 22:51:03 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je vraag of opmerking nou precies is in je bericht maar een boete krijgen voor het oversteken van een overweg wanneer die reeds rood knippert is al mogelijk sinds mensenheugenis maar zal alleen door een een boa of agent geschreven moeten worden. Enige is dat vanaf nu het beboeten ook door middel van een flitskast zal gebeuren.
Overigens, bij een onbewaakte overweg kun je niet door rood heen oversteken, omdat deze juist geen beveiliging kent. Laatst bewerkt door thom op 01-05-2024 22:59 |
02-05-2024 16:46:50 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
vwb dat gebroken puntstuk wordt inmiddels door de NS gemeldt dat dit tot 31-5 (!) gaat duren.. |
02-05-2024 18:19:17 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Inmiddels nog wat langer: tot 10 juni. |
02-05-2024 18:23:41 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Schijnt inderdaad pas in week 23 leverbaar te zijn. |
02-05-2024 19:38:08 1 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Het spoor schaamt zich echt nergens meer voor hè... |
02-05-2024 20:05:43 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
'Het spoor' kan natuurlijk ook niet even een nieuw puntstuk uit de hoge hoed toveren, als jij het wel kan, dan vinden ze het vast fijn als je dat even voor ze doet 😉 Laatst bewerkt door marciekemp op 02-05-2024 20:06 |
02-05-2024 20:47:45 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Toch levert dit bij mij de nodige vraagtekens op: - op sporenplan geen 61A te vinden, wel een 61, Dus een enkel wissel. - de treinen van Gvc naar Gv en verder kunnen toch best samen op de sporen 1 t/m 3 worden afgehandeld , daar heb je spoor 4 ( over dat puntstuk ) niet voor nodig. - het lijkt me een redelijk standaard wissel met een eveneens standaard puntstuk, is er dan niet ergens een wissel in de buurt te vinden dat even een paar weken zonder puntstuk kan? Bij de gistfabriek liggen er denk ik wel een paar tot nu toe ongebruikte weg te roesten om maar een voorzet te geven. Laatst bewerkt door cuneo56 op 02-05-2024 20:49 |
02-05-2024 20:49:38 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Ik zie op sporenplan.nl bij Gvc gewoon Engels wissel 61/63A liggen? Voor spoor 4. Edit: cuneo noemde eerst andere nummers in zijn post. Overigens lijkt het me nog steeds onterecht om te zeggen dat dit een enkel wissel is? Laatst bewerkt door Dionysusnu op 02-05-2024 21:01 |
02-05-2024 20:52:09 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Tot niet zolang geleden had men daar simpelweg een voorraad voor zoals elk logistiek bedrijf dat heeft. Echter werd besloten dat dit de goedkopere wijze was, waar wij nu allen de vruchten van plukken. Niets hoge hoed. |
02-05-2024 21:13:30 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De A/B hebben niets te maken met of het een gewoon of engels wissel heeft maar of het een gekoppeld wissel betreft of niet. Wissel 61/63A betreft in dit geval dus een engels wissel waarvan een van de stellers gekoppeld is met een van de stellers van engels wissel 63B/67A. |
02-05-2024 21:27:14 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Sorry, maar daar kwam even het oude vak naar boven. Bij een wissel met een A en een B , gaat het in feite om twee wissels die in de beveiliging als een geheel worden gezien. Een Engels wissel zijn voor de beveiliging eigenlijk twee Onafhankelijke wissels die " in elkaar geschoven" zijn. Hopelijk vertel ik dit iets duidelijker en kan er dus in een Engels wissel zowel een enkel - als een gekoppeld wissel voorkomen |
03-05-2024 07:56:19 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Sterker nog, vandaag worden sporen 1 t/m 3 ook gewoon gebruikt voor de richting Gv. Er zal dus nog iets anders spelen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-05-2024 09:08:23 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Kleine correctie van mijn kant ook n.a.v. mijn bericht: betreft inderdaad wissel 61/63A (niet 61A, dank) en het lijkt niet om een puntstuk maar om een gescheurd kruisstuk te gaan (al zit ik niet zo in de materie van de infrastructuur). Maar e.e.a is niet uit te wisselen met een ander kruisstuk, vandaar de lange prognose. |
03-05-2024 09:31:04 1 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Kruisstukken in engelsmannen zijn wel zo ongeveer de lastigste onderdelen om te vervangen. Ze zitten compleet ingesloten tussen de tongbewegingen aan alle kanten (ook de zijkanten). De beenlengtes moeten exact kloppen, anders is er geen ruimte om ze te lassen. Zo ver ik kan zien is het wel een standaard kruisstuk (wat ook nog nieuw wordt toegepast), dus het feit dat het nog ruim een maand duurt om die te leveren is wel enigszins zorgwekkend. |
03-05-2024 16:55:19 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Dus wat is nu wel de verklaring voor het niet rijden van de 5000? |
03-05-2024 17:08:15 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Als ik naar de actuele vertrektijden kijk lijken alle sporen ook gewoon in gebruik te zijn, ook spoor 4. Betekent dit misschien dat wissel 61/63A wel krom te berijden is maar niet recht en er daardoor alternatieve routes gebruikt moeten worden over het emplacement? |
03-05-2024 17:36:34 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Mijn gebiedskennis aldaar is nihil (en heb even geen beschikking over tekeningen) maar wissel 59 ligt nu linksleidend vast, wissel 63 rechtsleidend. Ik kan me voorstellen dat dit richting de Bkh alternatieve rijwegen oplevert en dat er daardoor veel minder ruimte is. Laatst bewerkt door noof op 03-05-2024 17:36 |
03-05-2024 19:36:45 1 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
Als ik de informatie goed begrijp is 't niet een onderdeel in de engelse wissels zelf maar in het kruis er recht achter, tussen de overige wissels. Dat zou inhouden dat er van diverse sporen linkerspoor vertrokken moet worden tot aan de overloopwissels 435 A/B en 427 A/B richting Voorburg (met bijkomende conflicten) en idem voor binnenkomst op andere sporen. Ook zou dat beperkingen van en naar de Binckhorsten opleveren, al ben ik ook niet bekend met de gangbare rangeerbewegingen en wat er gebruikelijk aan rangeerwerk nodig is. |