12-05-2024 10:40:33 | ||
---|---|---|
daantjedm
![]() |
Straks om 11.30 uur gaat Arriva stel 514 leegmat van Zwolle naar Amersfoort. |
12-05-2024 12:37:05 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Hd 11.50 uur Keolis 5031 & 5032 ri. Zl |
12-05-2024 14:16:05 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Nfl: lok+ICE door 14.00 (+- 10 minuten) Hgl richting het Westen. Verdere details nnb. Edit: richting toegevoegd Laatst bewerkt door mdj op 12-05-2024 14:39 |
12-05-2024 14:29:28 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Volgens berichten op Sion-rail zou het om ICE3 neo 8009 moeten gaan. |
![]() |
advertentie |
12-05-2024 14:52:14 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
klopt met de TCS 101002 als slepende kracht! Laatst bewerkt door Xander140 op 12-05-2024 14:54 |
12-05-2024 15:06:47 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
De ICE408 is nu toch toegelaten in Nederland? Waarom rijdt het stel niet op eigen kracht? |
12-05-2024 15:16:50 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
de meeste hebben het gehad bij mijn weten. |
12-05-2024 15:50:57 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De toelating van de BR408 is nog altijd niet afgerond voor zover ik weet. |
12-05-2024 15:52:30 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
De treinstellen zelf moeten hun acceptatie nog doen net zoals met ICNG |
12-05-2024 16:32:39 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Huh? De treinen zijn gewoon al in dienst bij DB en geaccepteerd door DB. Die hoeven echt niet individueel ook nog eens door NS geaccepteerd te worden. NS is alleen maar de vervoerder in Nederland en heeft (buiten dat NS is ingehuurd voor klein onderhoud/herstellingen) verder weinig met de stellen te maken. Dit stel gaat, als ik het goed heb begrepen, dan ook dienstdoen als opleidingsstel voor de monteurs op de Wgm. |
12-05-2024 16:43:47 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Ik voeg wel toe dat ik dit gehoord heb en natuurlijk ook niet helemaal waar kan zijn |
12-05-2024 18:34:26 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dan moet er wel een machinist voor beschikbaar zijn. Het is heerlijk weer en het is ook nog eens moederdag, dus reken maar dat veel dat niet zijn. Voor een niet-tijdsgevoelige klus als deze is het laten overbrengen met een loc net zo makkelijk. |
12-05-2024 20:21:17 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
|
12-05-2024 20:25:24 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja, dat zou een zeer rare reden zijn. |
12-05-2024 21:39:41 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
En die loc rijdt zonder machinist? ..... |
12-05-2024 21:40:58 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Nope. Maar grote kans dat die machinist geen bevoegdheid heeft op die ICE 😁 |
12-05-2024 22:10:44 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Vandaag was voor veel mensen het einde van een toeristisch lang weekend, dus was het weer druk in de in dienst rijdende ICE's. Zodanig druk, dat vandaag weer een bekende "oplossing" werd toegepast. ICE 125 (stel 4652) reed rond de geplande tijd in Arnhem zonder te stoppen door over spoor 6a/5b, de wachtende reizigers bleven achter, werden naar de RE19 verwezen en zoek het allemaal maar lekker uit ongeacht waar je heen wilt en welke aansluiting je had moeten halen. Voor het zoveelste jaar achter elkaar grijpt NS naar dit "middel", volgens de digitale reisinformatie niet alleen voor deze 125 maar ook voor 123. Wat een schandalige vertoning. |
13-05-2024 05:58:15 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
|
13-05-2024 07:22:07 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
De RE 19 wordt omgeleid via Dusseldorf Rath en daar staan inderdaad nog klassieke armseinen. Normaal rijden er alleen goederentreinen over deze route, nu extra veel vanwege werkzaamheden elders. Dit alles vanwege een kennelijk hardnekkige wisselstoring want ook vandaag geldt deze omleiding |
13-05-2024 09:24:33 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als ik naar cabineritten kijk, dan zie ik ook in Duitsland, armseinen staan. Als voorsein zie ik een geel bord verticaal of horizontaal staan, afhankelijk hoe het armsein staat, veilig of onveilig. De armseinen zullen wel niet meer zoals vroeger met handels bediend worden, zullen wel op een of andere manier automatisch omgezet worden. |
13-05-2024 10:07:42 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Dat gaat wel degelijk met handels, net zoals dat in Nederland altijd ging. |
13-05-2024 10:11:36 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Laatst bewerkt door BVisser op 13-05-2024 10:17 |
13-05-2024 10:17:20 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Leuk dat je dit basseert op cabineritten, maar ik zat zelf in de RE 19, heb toch echt de Klassieke beveiliging aan het werk gezien. De trekdraden zoals bijvoorbeeld de ZLSM ook op hun Emplacement van Simpelveld heeft lopen voor de aansturing van het emplacement liepen ook in berm van de Spoorlijn die de RE 19 van en gisteren neemt mee met het traject. De snelheid op dat traject was ook ronduit bedroevend en we kregen kropen van het ene sein naar het andere sein... |
13-05-2024 12:33:36 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Een paar maanden geleden publiceerde een Duits tijdschrift een kaart met alle trajecten in Duitsland waar nog armseinen staan. Dat is echt nog op opmerkelijk veel plekken. Soms zijn ze inderdaad elektrisch aangestuurd, maar ik ken zelf ook nog diverse trajecten waar gewoon nog seinhuizen met trekdraden staan. Nostalgisch is het natuurlijk, maar het vormt ook een pijnlijk symbool van achterstallige investeringen in het Duitse spoorwegnet. |
13-05-2024 13:03:58 1 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Deze site wordt goed bijgehouden: www.manuelhu.de Laatst bewerkt door BVisser op 13-05-2024 13:05 |
13-05-2024 13:15:44 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Het grootste probleem is m.i. dat NS/DB weigeren een permanente reserveringsplicht in te voeren. En dan hethele jaar door. Bij Eurostar werkt dit prima dus waarom bij de ICE niet ? En eventueel in Amsterdam C ingangscontrole houden, hier stappen de meeste reizigers namelijk in de ICE. |
13-05-2024 17:20:30 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als ik naar Roermond moest, moest ik een overweg over en zag ook de draden voor de armseinen bediening in de berm lopen en ook bewegen als de handels bediend werden. |
13-05-2024 19:30:54 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
|
13-05-2024 20:22:50 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dat valt goed te zien als je het DB-netwerk vergelijkt met dat van Network Rail of SNCF Réseau. DB heeft veel meer seinhuizen en ook veel meer treindienstleiders in dienst dan de andere twee, terwijl de netwerken min of meer vergelijkbaar zijn in omvang. Dat was ooit gelijk, maar NR en SNCF hebben ingezet op optimalisatie en gebruikmaken van technologische mogelijkheden. Daarin loopt DB echt heel erg achter, en daar plukken ze nu de zure vruchten van: veel uitval door achterstallig onderhoud, en uitval door het niet beschikbaar zijn van treindienstleiders. De Britten zijn nu bijvoorbeeld bezig met een groot centralisatieproject: de treindienst op de lijn Londen - Peterborough - Newcastle - (grens met Schotland) wordt straks in z'n geheel geleid vanuit één locatie: York ROC. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-05-2024 20:47:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|