Opvallende dingen 13 mei
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
13-05-2024 09:35:01
broek53
broek53

Zo te zien de hele dag geen treinen van Arriva tussen Hengelo en Oldenzaal bij gebrek aan materieel. Dat moet dan nogal wat zijn, zeker omdat er normaliter zelfs stellen als spitsversterking zijn ingedeeld, zover ik weet.

 

13-05-2024 09:51:12 1
ToH
ToH

Trein 1827 (Almo-Lls) en 531 (Rtd-Rta) staan op hetzelfde moment stil met vaste remmen. Beide rijden met DDZ.

 

13-05-2024 10:03:43
phantom
phantom

Last vanwege het warme weer en daardoor uitzettende metalen delen of andere storingen ?

 

13-05-2024 11:45:36
ToH
ToH

Het is de afgelopen 180 jaar wel eens eerder warm geweest toch? Niet elke zomer staat elke trein gestrand met vaste remmen ;)

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-05-2024 12:54:40
martijn
martijn

Het was 3 uur geleden nog niet eens 20 graden...

 

13-05-2024 15:37:51
martijn
martijn

Quote
broek53 (13-05-2024 09:35:01):


Zo te zien de hele dag geen treinen van Arriva tussen Hengelo en Oldenzaal bij gebrek aan materieel. Dat moet dan nogal wat zijn, zeker omdat er normaliter zelfs stellen als spitsversterking zijn ingedeeld, zover ik weet.



En ze kunnen gewoon een elektrisch stel laten pendelen. Gebeurde in Keolis-tijd (wellicht met andere redenen) ook wel.

 

13-05-2024 16:01:19
sigma
sigma

Volgens deze bron is trein 6622 als eerste reizigerstrein vertrokken vanaf spoor 4 te Tb.

 

13-05-2024 17:45:32
mrmax
mrmax

Op shl gaven de 9200s ri Belgiƫ de afgelopen weken Rtd en Bd niet aan op de vertrekborden en in de app (maar stopten daar natuurlijk wel). Sinds vandaag weer wel lijkt het. Einde van een poging om reizigers aan te moedigen andere ICDs te nemen?



Laatst bewerkt door mrmax op 13-05-2024 17:46
 

13-05-2024 18:29:36
marvinkok
marvinkok

Quote
martijn (13-05-2024 15:37:51):


Quote
broek53 (13-05-2024 09:35:01):


Zo te zien de hele dag geen treinen van Arriva tussen Hengelo en Oldenzaal bij gebrek aan materieel. Dat moet dan nogal wat zijn, zeker omdat er normaliter zelfs stellen als spitsversterking zijn ingedeeld, zover ik weet.



En ze kunnen gewoon een elektrisch stel laten pendelen. Gebeurde in Keolis-tijd (wellicht met andere redenen) ook wel.



Bij Keolis is het eigenlijk niet voorgekomen, dit vanwege afspraken over de inzet met de leasemaatschappij. Alleen in het prille begin van de Flirts, maar daar is toen op teruggefloten.

Daarom werd er ook altijd gewoon met Lintjes onder de draad gedieseld tijdens werkzaamheden en carnaval. Het was niet duurder, maar er hoefde geen verzoeken bij de leasemaatschappij ingediend te worden.

Daarbij heb je nu dan 1x per 2 uur een conflict met de ICB, want het nieuwe perron heeft geen bovenleiding....



Laatst bewerkt door marvinkok op 13-05-2024 18:30
 

13-05-2024 19:06:22
Gydo
Gydo

Quote
marvinkok (13-05-2024 18:29:36):


Quote
martijn (13-05-2024 15:37:51):


Quote
broek53 (13-05-2024 09:35:01):


Zo te zien de hele dag geen treinen van Arriva tussen Hengelo en Oldenzaal bij gebrek aan materieel. Dat moet dan nogal wat zijn, zeker omdat er normaliter zelfs stellen als spitsversterking zijn ingedeeld, zover ik weet.



En ze kunnen gewoon een elektrisch stel laten pendelen. Gebeurde in Keolis-tijd (wellicht met andere redenen) ook wel.



Bij Keolis is het eigenlijk niet voorgekomen, dit vanwege afspraken over de inzet met de leasemaatschappij. Alleen in het prille begin van de Flirts, maar daar is toen op teruggefloten.

Daarom werd er ook altijd gewoon met Lintjes onder de draad gedieseld tijdens werkzaamheden en carnaval. Het was niet duurder, maar er hoefde geen verzoeken bij de leasemaatschappij ingediend te worden.

Daarbij heb je nu dan 1x per 2 uur een conflict met de ICB, want het nieuwe perron heeft geen bovenleiding....



Bij wie worden de Keolis Flirts dan geleased? Sinds het verdwijnene van NSFS hebben ze de stellen gewoon in eigen eigendom.

 

13-05-2024 19:35:49
bart84
Moderator
bart84

De FLIRTs van Keolis zijn altijd eigendom geweest van Keolis (incl voorganger Syntus). Daar heeft NSFS nooit iets mee van doen gehad.



Laatst bewerkt door bart84 op 13-05-2024 19:40
 

13-05-2024 19:53:46
marvinkok
marvinkok

De Lintjes waren ooit van NSFS en toen dat ter ziele ging zijn ze in eigendom komen van Keolis. De Flirts zijn altijd al eigendom van een leasemaatschappij in Frankrijk geweest.

 

13-05-2024 22:31:32
bnv
bnv

Vanavond treinverkeer Amf-Apd. plat. Als reden wordt aangegeven ""overwegstoring". Sinds wanneer is een overwegstoring reden om de boel de hele avond plat te leggen? Met lastgeving langzaam rijden o.i.d kon er toch altijd doorgereden worden. Tenzij er meer aan de hand is. (?)

 

13-05-2024 22:56:25
MasterE
MasterE

Alle overwegen liggen in storing.

 

14-05-2024 02:06:16
scooter
scooter

Quote
sigma (13-05-2024 16:01:19):


Volgens deze bron is trein 6622 als eerste reizigerstrein vertrokken vanaf spoor 4 te Tb.



Volgens de reisplanner zou het spoor 3 zijn,waar alle 6600en vandaag vertrokken,maar zekerheid heb ik niet

 

14-05-2024 06:51:03
FlowVIRM
FlowVIRM

Quote
scooter (14-05-2024 02:06:16):


Quote
sigma (13-05-2024 16:01:19):


Volgens deze bron is trein 6622 als eerste reizigerstrein vertrokken vanaf spoor 4 te Tb.



Volgens de reisplanner zou het spoor 3 zijn,waar alle 6600en vandaag vertrokken,maar zekerheid heb ik niet



Link

 

14-05-2024 14:38:27
thom
thom

Quote
phantom (13-05-2024 10:03:43):


Last vanwege het warme weer en daardoor uitzettende metalen delen of andere storingen ?


Remcomponenten zijn gelukkig niet kilometers lang zoals spoorstaven die zo'n probleem kennen.

Vaste remmen komt meestal voort uit een hikje in de pneumatiek ervoor.

 

15-05-2024 00:49:04
scooter
scooter

Quote
FlowVIRM (14-05-2024 06:51:03):


Quote
scooter (14-05-2024 02:06:16):


Quote
sigma (13-05-2024 16:01:19):


Volgens deze bron is trein 6622 als eerste reizigerstrein vertrokken vanaf spoor 4 te Tb.



Volgens de reisplanner zou het spoor 3 zijn,waar alle 6600en vandaag vertrokken,maar zekerheid heb ik niet



Link



Kijk,dat is duidelijkšŸ‘