Opvallende dingen 14 mei
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
14-05-2024 09:17:21
erwin_6610
erwin_6610

ICNG 3312 'Flow' kwam om 9.12u aan te Rtd sp2 > Bd. Vertrek niet afgewacht

 

14-05-2024 10:00:34
michaben
michaben

Gezien de tijd is dat eerder de proefrit naar Brusz i.p.v. Bd.

 

14-05-2024 12:47:40
mkns
mkns

Om 12:45 door Almelo richting Hengelo een Strukton lok met daarachter een ICMm4 op sleep en de 4014 en de 4048.

 

14-05-2024 13:43:46
erwin_6610
erwin_6610

Rond 13:40 staat ICE 155 te Tb, deze wordt omgeleid i.v.m. een aanrijding tussen Ht en Ehv

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

14-05-2024 13:52:06
joukevn
joukevn

VIRM 9406 met trein 3944 heeft en Vught een aanrijding gehad. Er rijden geen treinen tussen Ht en Btl. De 3945 is te Gdm gekeerde op de 303944, en de 3545 heeft een extra stop gemaakt te Gdm om de achtergebleven reizigers op te halen

 

14-05-2024 14:15:52
erwin_6610
erwin_6610

TXL 193 961 met VTG keteltrein om 14:04 door Tb > Bd

Nightjet 420 om 14.12 vertrokken vanaf Tb ri Rtd

RFO 2019 302 met containertrein (badl) om 14:15 door Tb ri Ehv



Laatst bewerkt door erwin_6610 op 14-05-2024 14:27
 

14-05-2024 14:47:47 2
stefanvw14
stefanvw14

Quote
erwin_6610 (14-05-2024 14:15:52):


TXL 193 961 met VTG keteltrein om 14:04 door Tb > Bd

Nightjet 420 om 14.12 vertrokken vanaf Tb ri Rtd

RFO 2019 302 met containertrein (badl) om 14:15 door Tb ri Ehv


Treurige constatering dat er voor de tweede dag op rij een aanrijding is tussen Ht en Btl.
De 420/40490 was blijkbaar ook prijs schieten afgelopen nacht, die is 4 uur te laat uit Innsbruck vertrokken volgens de DB App. De 40420/491 reed tot Nürnberg nog enigszins op tijd, maar heeft door de vertragiing van de 420/40490 4,5 uur te Nürnberg gebivakkeerd. Het was weer een spannende reis voor de NightJet reizigers zo en krijgen ze er nog door de aanrijding een tourtje Nederland bij door via Tb, Bd, Rtd naar Asd te sporen. Met een aankomst te Asd van +/- 16:00 wordt dat weer een ongekende race tegen de klok om de 19.00 op tijd te laten vertrekken vanuit Asd.



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 14-05-2024 14:48
 

14-05-2024 15:28:49
gvttreinen
gvttreinen

Nog meer problemen op A2 corridor, technisch onderzoek tussen Asa en Dvd, in spoor UP thv km 2.2 een knik in het spoor.

 

14-05-2024 16:00:22
BVisser
BVisser

Quote
erwin_6610 (14-05-2024 14:15:52):


Nightjet 420 om 14.12 vertrokken vanaf Tb ri Rtd


Asdm 15:58.

 

14-05-2024 18:22:08
deMANAGER
deMANAGER

SR 303008 met NS 4232 en 4014 om 18:16 door Amri ri Aml (en Amf?)

 

14-05-2024 18:54:36
MetroRET
MetroRET

Quote
stefanvw14 (14-05-2024 14:47:47):


Quote
erwin_6610 (14-05-2024 14:15:52):


TXL 193 961 met VTG keteltrein om 14:04 door Tb > Bd

Nightjet 420 om 14.12 vertrokken vanaf Tb ri Rtd

RFO 2019 302 met containertrein (badl) om 14:15 door Tb ri Ehv


Treurige constatering dat er voor de tweede dag op rij een aanrijding is tussen Ht en Btl.
De 420/40490 was blijkbaar ook prijs schieten afgelopen nacht, die is 4 uur te laat uit Innsbruck vertrokken volgens de DB App. De 40420/491 reed tot Nürnberg nog enigszins op tijd, maar heeft door de vertragiing van de 420/40490 4,5 uur te Nürnberg gebivakkeerd. Het was weer een spannende reis voor de NightJet reizigers zo en krijgen ze er nog door de aanrijding een tourtje Nederland bij door via Tb, Bd, Rtd naar Asd te sporen. Met een aankomst te Asd van +/- 16:00 wordt dat weer een ongekende race tegen de klok om de 19.00 op tijd te laten vertrekken vanuit Asd.


De 70421 kwam gereed op tijd om 18:35 binnen op Asd.

 

15-05-2024 08:58:59
sik214
sik214

Quote
BVisser (14-05-2024 16:00:22):


Quote
erwin_6610 (14-05-2024 14:15:52):


Nightjet 420 om 14.12 vertrokken vanaf Tb ri Rtd


Asdm 15:58.



Aankomst in Asd via westzijde, dus ook nog eens omlopen op Wgm alvorens naar Awhvo te gaan. Nóg krappere keertijd en toch op tijd terug naar Oostenrijk!

 

15-05-2024 09:07:10
treinfan
treinfan

Wat bedoel je? Asdm ligt aan de oostzijde van Asd, dus volgens mij was omlopen juist geheel niet nodig.

 

15-05-2024 09:22:09
sander14
sander14

Quote
sik214 (15-05-2024 08:58:59):


Quote
BVisser (14-05-2024 16:00:22):


Quote
erwin_6610 (14-05-2024 14:15:52):


Nightjet 420 om 14.12 vertrokken vanaf Tb ri Rtd


Asdm 15:58.



Aankomst in Asd via westzijde, dus ook nog eens omlopen op Wgm alvorens naar Awhvo te gaan. Nóg krappere keertijd en toch op tijd terug naar Oostenrijk!



Is vanaf Rtd via Gd-Bkl naar Asd gereden, zodat de trein meteen door kon naar Awhvo.

 

15-05-2024 09:25:09
sjoerd
sjoerd

Quote
joukevn (14-05-2024 13:52:06):


VIRM 9406 met trein 3944 heeft en Vught een aanrijding gehad. Er rijden geen treinen tussen Ht en Btl. De 3945 is te Gdm gekeerde op de 303944, en de 3545 heeft een extra stop gemaakt te Gdm om de achtergebleven reizigers op te halen



Na geklungel in Basel met aansluitingen en in Basel Bad een lastige vent met 10 man uit de trein verwijderd, traagheid in Duitsland en onpeilbaar gedoe in Duesseldorf kwam onze RE natuurlijk weer te laat aan in Venlo. Overigens wel creatief spoorgebruik op het enkelspoor naar Kaldenkirchen waar de treindienstleider met veel tact nog drie cargo's langs onze trein loodste.

In de 3900 naar Eindhoven van een half uur later moeilijkheden met een reiziger; schade: 5 minuten. Onze trein ging bij Tongelre Aansluiting links naar Eindhoven, waardoor overstap op IC naar Breda ook de mist in ging. Stopper naar Tilburg nam bij Acht weer eens onnodig een middenspoor, waardoor + 2. Daardoor overstap in Tilburg kapot. En in Breda uitval van de stopper naar Dordrecht. Totale schade anderhalf uur. Maar dat is allemaal minder erg dan een aanrijding. Ooit eens meegemaakt; liever niet nog eens. Sterkte voor het treinpersoneel.



Laatst bewerkt door sjoerd op 15-05-2024 09:27
 

15-05-2024 10:00:46
Marco
Marco

Quote
sjoerd (15-05-2024 09:25:09):


traagheid in Duitsland en onpeilbaar gedoe in Duesseldorf kwam onze RE natuurlijk weer te laat aan in Venlo. Overigens wel creatief spoorgebruik op het enkelspoor naar Kaldenkirchen waar de treindienstleider met veel tact nog drie cargo's langs onze trein loodste.


Ik denk toch dat de Fdl daar een erg leuk beroep heeft 😁 Omdat Emmerich weer buitendienst is, heb je een groot deel van het Nederlandse havenverkeer + omgeleide Nightjet, ICE etc. af te wikkelen. En dat over een lullig stuk enkelspoor, met stuk voor stuk vertragingsgevoelige treinen die je dan langs elkaar mag puzzelen.

 

15-05-2024 10:46:31
BVisser
BVisser

Quote
sik214 (15-05-2024 08:58:59):


Quote
BVisser (14-05-2024 16:00:22):


Quote
erwin_6610 (14-05-2024 14:15:52):


Nightjet 420 om 14.12 vertrokken vanaf Tb ri Rtd


Asdm 15:58.



Aankomst in Asd via westzijde, dus ook nog eens omlopen op Wgm alvorens naar Awhvo te gaan. Nóg krappere keertijd en toch op tijd terug naar Oostenrijk!


Wat bedoel jij met westzijde? De trein kwam vanuit Gd door Asdm en dat is toch echt de oostzijde. Daarna leeg door naar Awhvo.

 

15-05-2024 11:55:08
sik214
sik214

Sorry, verkeerde aanname! Ik nam ten onrechte passage Asdm aan als richting Wgm (er stond namelijk geen richting bij!) (en dat de route dus Rtd-Hlm/Shl-Asd was geweest).

 

15-05-2024 11:57:04
sik214
sik214

Quote
joukevn (14-05-2024 13:52:06):


VIRM 9406 met trein 3944 heeft en Vught een aanrijding gehad. Er rijden geen treinen tussen Ht en Btl. De 3945 is te Gdm gekeerde op de 303944, en de 3545 heeft een extra stop gemaakt te Gdm om de achtergebleven reizigers op te halen


Ik begreep helaas een aanrijding met een medewerker van groenaannemer die voor voor ProRail actief was.

 

15-05-2024 22:34:09
ronald
ronald

Quote
sjoerd (15-05-2024 09:25:09):



Na geklungel in Basel met aansluitingen en in Basel Bad een lastige vent met 10 man uit de trein verwijderd, traagheid in Duitsland en onpeilbaar gedoe in Duesseldorf kwam onze RE natuurlijk weer te laat aan in Venlo. Overigens wel creatief spoorgebruik op het enkelspoor naar Kaldenkirchen waar de treindienstleider met veel tact nog drie cargo's langs onze trein loodste.

In de 3900 naar Eindhoven van een half uur later moeilijkheden met een reiziger; schade: 5 minuten. Onze trein ging bij Tongelre Aansluiting links naar Eindhoven, waardoor overstap op IC naar Breda ook de mist in ging. Stopper naar Tilburg nam bij Acht weer eens onnodig een middenspoor, waardoor + 2. Daardoor overstap in Tilburg kapot. En in Breda uitval van de stopper naar Dordrecht. Totale schade anderhalf uur. Maar dat is allemaal minder erg dan een aanrijding. Ooit eens meegemaakt; liever niet nog eens. Sterkte voor het treinpersoneel.


Bedoel je niet de 3500 als je vanuit Vl naar Ehv bent gekomen?

De 3900 komt vanuit Hrl.

 

15-05-2024 23:16:20
sjoerd
sjoerd

Ja, je hebt gelijk. Ik had het even moeten checken. Het was de 3500.

 

16-05-2024 02:19:56
scooter
scooter

En je hebt het over de overstap in Tilburg,op welke trein dan?de sprinter naar Dordrecht?

Die heeft geen aansluiting van de sprinter uit Eindhoven,verschil is 1 minuut.De 3600 naar Roosendaal is een overstap van 8 minuten

 

16-05-2024 09:05:18
sjoerd
sjoerd

Zeker. Ik gokte erop de overstap wel te halen omdat het me verscheidene malen gelukt was. Ook lukte te Breda de overstap van de 3600 naar de Sprinter naar Dordrecht enkele keren, maar ook die overstap is eigenlijk negatief. Helaas, moet ik zeggen, want het bespaart velen een half uur.

 

16-05-2024 11:22:34
henri1972
henri1972

De 3600 komt vanaf dezelfde stations als de 6600 dus is het op zich niet logisch dat er in Bd een aansluiting zou moeten zijn.

 

16-05-2024 23:59:21 1
rolandrail
rolandrail

Nee, stel je voor dat je reizigers uit de 3600 een mooie aansluiting bied richting Ddr. Je zit natuurlijk liever van b.v. Nm tot Ddr in de stoptrein.

 

17-05-2024 00:23:31
henri1972
henri1972

Natuurlijk heb je liever altijd een aansluiting die kort is maar dat lukt nou eenmaal niet. Echter vanuit Tb en Ht maakt t qua reistijd niet heel veel uit of je de stopper of IC pakt, ik gok dat de stopper zo'n 6 tot 8 minuten trager is. Ten tweede vraag ik mij af hoeveel reizigers er daadwerkelijk van Nm of Oss naar Ddr willen.

 

17-05-2024 09:12:50 1
sjoerd
sjoerd

Goeie vraag. Wat "nou eenmaal" niet lukt, blijkt vaak niet eens te zijn overwogen. Natuurlijk spelen er meer zaken een rol; er rijden daar meer treinen. De aansluiting van treinen naar en van de HSL voorbij Breda en de goederentreinen daar zijn voorlopig nog wel kwetsbaar. Maar je iets afvragen is niet verboden, integendeel: dat gebeurt te weinig.