15-05-2024 06:24:38 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:21 LNS 186 291 met European Sleeper 452 richting Asd - Brusz, 11 rijtuigen en 2x Euro Express aan de loc. |
15-05-2024 09:39:09 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Apd 9:37 : een DB Vectron met zelflossers voor kalk en huifwagens voor staal richting Dv. Apd 10:19 : een 186 in Railpool-kleuren met containers en LKW Walter-opleggers richting Amf. Laatst bewerkt door Apda op 15-05-2024 10:22, reden: 10:19 toegevoegd |
15-05-2024 10:48:02 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Omgeleide lege kalktrein naar Flandersbach. Werkzaamheden Em - Oberhausen. |
15-05-2024 11:24:34 1 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Met NJ 420 met +120 aangekomen in Mönchengladbach. Hier staan we met de trein vanaf 10:10 al, trein kan niet verder ivm defecte bovenleiding Venlo-kaldenkirchen (prognose 14:30). |
![]() |
advertentie |
15-05-2024 11:51:20 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Apd 11:49 : DB Vectron met lange staaltrein richting Amf. |
15-05-2024 12:02:24 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Lijkt me een snellere optie dan wachten. |
15-05-2024 13:05:35 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 13:04 VR 203-4 met 36 volbeladen Fccpps richting Bkl. |
15-05-2024 13:15:22 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
|
15-05-2024 13:18:29 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Dan moet al het internationale (goederen)verkeer naar Duitsland dus via Heerlen (goed dat er een draad hangt en er geen NG-eiland meer is!) en Bentheim. Heftig. Is het nog een beetje behapbaar met wachtende treinen in het land? |
15-05-2024 13:21:13 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
|
15-05-2024 13:27:14 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
en om 13:00 dan uiteindelijk opgeheven. |
15-05-2024 13:31:07 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Toen ik om 12.02 uur mijn vorige post hier plaatste (over de RE13) stond ie op bahn.expert al als opgeheven. Gevalletje vergeten door te geven aan het personeel ? |
15-05-2024 16:06:00 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
|
15-05-2024 17:31:16 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
RRF PB01 met AmRo shuttle door Gd ri Rtd om 17.27 |
15-05-2024 17:32:54 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Utzl, 17u29: NS 193 931 + ledig mat van NJ 420 rg Asd. Laatst bewerkt door rolandrail op 15-05-2024 17:38 |
15-05-2024 17:48:27 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
In de Ronde van Italië rijdt ook een roze ronde van Italië trein mee. Deze trein is te zien waar de renners langs het spoor fietsen, rijd de trein op de snelheid van de renners mee. Zoals ook vandaag en eerder in de ronde. De bokaal die de winnaar krijgt is ook te zien in deze trein. Iemand een idee wat voor type trein dit is? Laatst bewerkt door john2 op 15-05-2024 17:58, reden: typfout herstelt |
15-05-2024 17:49:21 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 17:49. |
15-05-2024 18:03:13 | ||
---|---|---|
RudiL
![]() |
ETR.103 "Pop"; type Alstom Coradia Stream (230 treinstellen voor de verschillende Italiaanse regio's) |
15-05-2024 18:07:22 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Rudil, dank voor je info! |
15-05-2024 18:30:35 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Er kwam te Gd om 18:28 een Thalys, excuus, Eurostar PBA voorbij richting Gdg. Is dat vanwege de persoon op het spoor bij Shl (storing wordt gemeld op ns.nl) of een LM? Kon helaas niet goed zien of er mensen in de trein zaten. Laatst bewerkt door SleutelMan op 15-05-2024 18:30 |
15-05-2024 18:58:21 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Handig is als je bij zulke ? in de NS-app kijkt via Vertrektijden en dan aamkomst in Asd. In dit geval (stavaza 18u56) zie je dan een aankomst van een Eurostart die is omgeleid, aankomst gepland om 18u44 maar met +32. Het antwoord is dus dat er rzgrs in zitten. Laatst bewerkt door rolandrail op 15-05-2024 19:01 |
15-05-2024 19:09:10 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
uiteindelijk rond 16:05 tussen Horst en Deurne als leeg mat… |
15-05-2024 23:09:08 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Ja, zie ook mijn melding om 17u32. Uiteindelijjk is NJ 421 met slechs +30 vertrokken uit Asd. |
16-05-2024 08:37:58 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
En rijdt aldus een meereizend familielid nu met ca +90; Wien aankomst tegen 11.00 uur (i.p.v 09.17 uur) |
16-05-2024 08:46:45 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
|
16-05-2024 08:55:47 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Is zo'n Nightjet te zwaar voor een Vectron op Hrl-Aachen? Anders zou je hem zo naar Keulen kunnen leiden. Volgens mij is er ruimte om de tijd dat die daar zou zijn. |
16-05-2024 11:44:11 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
De bvl-problemen waren niet van invloed. Ruimte op een erg druk enkelsporig baanvak wel. Wegbekendheid via Ehv-Hrl-Hz door NSI-mcn is een uitzondering. Laatst bewerkt door rolandrail op 16-05-2024 11:46 |
16-05-2024 13:19:54 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Miss dat dan aan die wegbekendheid wat gedaan moet worden? Zeker gezien de komende 80 weken durende buitendienststelling van Emmerich-Oberhausen lijkt me best handig dat er een omleidingsroute is voor Venlo - Mönchengladbach Laatst bewerkt door henri1972 op 16-05-2024 13:20 |
17-05-2024 00:02:28 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Dat is de omgekeerde wereld want waarom zou je als vervoerder moeten opdraaien voor het falende infrabeheer in zowel Nederland als Duitsland. Ja voor de arme reiziger maar de vervoerders draaien al op voor allerlei onnodige kosten zoals overuren, hoger ziekteverzuim, voortijdig versleten materieel enz. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-05-2024 00:19:10 1 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Voor de reiziger? Daar doe je het toch voor als vervoerder? Bij Albert Heyn staat bij het hoofdkantoor een standbeeld van Beppie , een gezellige dame met 2 volle boodschappen tassen en de tekst: opdat wij niet vergeten voor wie wij het doen !! Misschien moet NS/DB daar eens een keer gaan kijken? |
17-05-2024 07:12:44 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nou daar draaien ook de reizigers voor op want die betalen, zeker in de geliberaliseerde markt van het internationale reizen. En je basis op orde opdat je reizigers comfortabel en volgens planning kan vervoeren en een fatsoenlijk alternatief hebt als dat even niet lukt, lijkt me daar bij horen. |
17-05-2024 07:55:47 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Wat is er mis met een Pilot...of mag dat tegenwoordig niet meer? |
17-05-2024 09:29:19 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
De Vectron is niet het probleem, SBB rijdt er elke maandag en donderdag mee tussen Köln Eiffeltor, Heerlen en Sittard. De wegbekendheid is denk ik ook niet een groot probleem, het probleem is de drukte op die lijn tussen Heerlen en Herzogenrath, een goederentrein (of mss een omgeleide trein) kan pas om.04 weg uit Heerlen en is om .19 in Herzogenrath. Alleen komt hij bij Landgraaf in conflict met de Arriva trein van en naar Kerkrade. Arriva moet dan een trein opheffen ( dat staat in de Europese regels, ProRail moet daarna onderzoeken hoe laat de goederentrein mag vertrekken en of dat effect heeft op de reizigerstreinen enz). Alleen voor s'ochtends 6:30 uur en na 19:30 uur s'avonds is er geen conflict. Als dienstregeling kom ik uit op dit: ( Bij dit rijpad is er geen conflict bij Landgraaf met de Arriva-trein van/naar Kerkrade of met de RE18 van/naar Aachen/Heerlen) Asd V 19:00 Ut A 19:28 Ut V 19:34 Ht V 20:14 Std. D 21:39 Hrln* V 22:04 Herzogenrath Hbf A 22:19
En dan rijdt de NJ verder richting Nürnberg ( ik weet niet precies welke route hij dan kan nemen) * In Heerlen is er geen reizigers stop, maar dan heeft dit goederentrein pad volgensmij een stop voor een paar minuten (2 of 3 minten denk ik), in Herzogenrath is er wel een reizigersstop. |
17-05-2024 11:02:25 1 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Nou, maak je vooral geen illusies hoor, bij Albert Heijn doen ze het niet voor Beppie, maar voor de aandeelhouders. Beppie is meer een excuus-Truus. |
17-05-2024 12:20:11 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Een pilot vragen bij Arriva dat zowiezo personeelstekort heeft? Laatst bewerkt door rolandrail op 17-05-2024 12:20 |
17-05-2024 13:41:24 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Ik had een vraagje, hoe krijgt een NSI machinist eigenlijk wegbekendheid op een traject waar een NS(I) helemaal niet rijdt? Laatst bewerkt door Gydo op 17-05-2024 13:41 |
17-05-2024 13:45:46 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Je zult ergens iemand met wegbekendheid Hrl-Hz vandaan moeten halen, Arriva rijdt tussen Hrl en Hz en de goederenvervoerders die dat doen hebben (ook) geen tijd om iemand even uit te lenen áls diegene al in de buurt is. Laatst bewerkt door rolandrail op 17-05-2024 13:47 |
17-05-2024 13:53:42 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Oh ja, bedankt Rolandrail, daar heb ik niet echt aan gedacht. Maar laatst met die ICE die omgeleid was via Herzogenrath en Sittard, hoe zit dat dan? Als je wegbekendheid hebt op Herzogenrath - Heerlen betekent dat dat je daar mag rijden met alle treintypes waar je bevoegdheid voor hebt? ( Natuurlijk wel op de treinen die ook toegelaten zijn op dit traject:) Maar een mcn van Arriva mag die bijvoorbeeld naast een NSI-mcn zitten in een Vectron bijvoorbeeld. Of werkt dat niet zo? Laatst bewerkt door Gydo op 17-05-2024 13:55 |
17-05-2024 15:45:30 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik zat een paar dagen terug in de trein naast 2 NSI mcn die in gesprek waren met elkaar over zaken binnen NSI. Ze hadden t ook over mcn x die ook nog voor goedenrevervoerder y werkte. Zo zijn er misschien wel meer en kan het zijn dat die NSI mcn wegbekendheid had via Hrl. |
17-05-2024 16:17:30 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Machinisten kunnen voor het opdoen van wegbekendheid gewoon met andere vervoerders mee, of kunnen (indien beschikbaar) een cabineritvideo bekijken van het traject. Ik heb ook al vaak genoeg collega's van andere vervoerders meegehad die bezig waren met wegleren. |
17-05-2024 17:26:22 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Dan is het Duitse systeem toch wel makkelijker. Met max 100 (?) km/uur mag je gewoon overal rijden. |
17-05-2024 19:19:18 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Bíjna overal. In de basis mag het, tenzij het expliciet in de boeken voor het traject verboden is. |
17-05-2024 20:17:15 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
In plaats van Hz zou je ook nog de grensovergang Edn kunnen gebruiken als capaciteit via Hz een issue zou zijn. De hogesnelheidslijn Aken - Luik is bekend terrein voor ICE(machinisten). |
17-05-2024 22:38:07 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Dan moet je én Duits, én Belgisch, én Nederlands bevoegd zijn én wegbekend zijn Fvs-Mt-Ehv. Die combinatie is zeer zeldzaam. |
18-05-2024 00:31:58 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En ook nog z Frans spreken vermoed ik? |
18-05-2024 02:58:51 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Oui. |
18-05-2024 10:16:26 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
De vectron is niet toegelaten op de Belgische HSL-lijnen dus je zult voor deze creatieve oplossing over lijn 37 via Verviers naar Aken moeten gaan. |
18-05-2024 18:53:20 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
En volgensmij is de Vectron van NS ook niet toegelaten in België. |
18-05-2024 20:08:23 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
Klopt. Dan heb je bijvoorbeeld één van de Vectrons nodig die de ÖBB bij ELL geleased heeft voor de Nightjets...:-). |
18-05-2024 20:20:12 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ik had dit alternatief meer voor ICE's in gedachten, niet zozeer voor Nightjets |
19-05-2024 10:24:40 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
|
19-05-2024 10:50:03 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Die Speno-trein reed zonder werkende treinbeïnvloeding (ATB-E op een NG-baanvak), wel met pilot inderdaad. Voor zover ik weet is het rijden zonder treinbeïnvloeding verder aan banden gelegd, maar het rijden met pilot nog gewoon toegestaan. Volgens mij was er destijds ook een taalbarrière tussen mcn en pilot, dat is natuurlijk ook niet handig. Laatst bewerkt door Marco op 19-05-2024 10:53 |
19-05-2024 23:49:35 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Prorail heeft heeft niets te doen met zulk exploitative zaken van een vervoerder, dat is gewoon de regelgeving vanuit de spoorwegwet waar ILeT de controlerende instantie van is. |