Opvallende dingen 23 mei
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
23-05-2024 06:04:16 3
noof
noof

Vanwege defecte bovenleiding bij Zlw en vele omgeleide goederentreinen (Emmerich is dicht) buiten het storingsgebied opgeheven:

  • - 800 opgeheven Ut-Ehv v.v.
  • - 2400 opgeheven Ddr-Rtd v.v.
  • - 2800 opgeheven
  • - 8900 opgeheven Apn-Ut v.v.

Jammerlijk dat de reisinfo op alle trajecten spreekt van een defecte bovenleiding, men had beter voor 'een verstoring elders' kunnen kiezen..

Daarnaast rijden door de defecte bovenleiding an sich niet:

  • - 6600 Ddr - Bd v.v.
  • - 5900 Zlw - Ddr v.v.
  • - 2200 Ddr - Rsd v.v.
  • - 2300 Ddr - Rsd v.v.



Ex-NS-er, nu-ProRailer.
 

23-05-2024 08:04:33
gvttreinen
gvttreinen

Te Zlw is thv km16.5 boven spoor 920 de bvl defect, juist het spoor in relatie Bd - Ddr!

 

23-05-2024 08:12:06
AJT
AJT

Aannemelijk gaan de goederentreinen dan in de paden van de 800-2800-2400 naar Rotterdam. Is er ook nog extra verkeer via Twente te verwachten? Venlo heeft immers vier goederenpaden

 

23-05-2024 08:14:51
noof
noof

Quote
AJT (23-05-2024 08:12:06):


Aannemelijk gaan de goederentreinen dan in de paden van de 800-2800-2400 naar Rotterdam. Is er ook nog extra verkeer via Twente te verwachten? Venlo heeft immers vier goederenpaden



Er is al een pad te creëren door alleen de 8900 op te heffen, maar vanwege het grote aanbod is er nu extra gesneden om er 2 op blokafstand te kunnen rijden. Vanwege het tunnelregime in de Wspt sneuvelt daarmee ook de 2400.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

23-05-2024 08:21:54
gvttreinen
gvttreinen

Toen Tb er uit lag was er niet zo veel gesneden maar vanwege het grotere aanbod (?) en op blokafstand inplannen schijnbaar wel?

 

23-05-2024 08:38:54 2
AJT
AJT

Quote
gvttreinen (23-05-2024 08:21:54):


Toen Tb er uit lag was er niet zo veel gesneden maar vanwege het grotere aanbod (?) en op blokafstand inplannen schijnbaar wel?


Toen Tb eruit lag, lag Oberhausen-Emmerich er niet uit

 

23-05-2024 09:12:31
erwin_6610
erwin_6610

Onbekende ICNG Flow om 09.12 tussen Rtng & Rtn > Rtd

 

23-05-2024 10:06:44
erwin_6610
erwin_6610

Onbekende ICNG Flow om 09:44 vanaf Utcw ri Ut. Aankomst te Ut niet gezien

 

23-05-2024 10:36:43
Marco
Marco

Quote
noof (23-05-2024 08:14:51):


Quote
AJT (23-05-2024 08:12:06):


Aannemelijk gaan de goederentreinen dan in de paden van de 800-2800-2400 naar Rotterdam. Is er ook nog extra verkeer via Twente te verwachten? Venlo heeft immers vier goederenpaden



Er is al een pad te creëren door alleen de 8900 op te heffen, maar vanwege het grote aanbod is er nu extra gesneden om er 2 op blokafstand te kunnen rijden. Vanwege het tunnelregime in de Wspt sneuvelt daarmee ook de 2400.


Bedankt voor de info, zoals altijd! Wat is de Wspt hierin? Hij staat niet in de Somda-lijst van verkortingen.

Misschien een flauwe vraag, maar had het veel uitgemaakt als Oudewater nog in bedrijf zou zijn?

 

23-05-2024 10:43:15
treinhobby
treinhobby

Willemsspoortunnel Rotterdam Blaak.



Laatst bewerkt door treinhobby op 23-05-2024 10:44
 

23-05-2024 10:44:35
stefanvw14
stefanvw14

Ik vermoed dat Wspt staat voor Willem Spoor Tunnel, de tunnel die tussen Rtz en Rtd ligt. Wat dan weer in lijn is met het opheffen van de 2400 tussen Rtd en Ddr.

 

23-05-2024 11:10:47 1
Apda
Apda

Apd 11:08 : Rode DB Vectron met zelflossers voor kalk en huifwagens voor staal richting Dv.

 

23-05-2024 11:22:42
AJT
AJT

Een eurailscout mP om 11.16 door Gvm ri Gv

 

23-05-2024 11:25:06
rolandrail
rolandrail

De mP "Jules" alias BRT-91. De mP "Jim" alias BRT-08 staat al jaren b.d.

 

23-05-2024 11:50:58
michaben
michaben

Inmiddels is ook Ut - Wd gestremd door een aanrijding.

 

23-05-2024 11:51:08
gvttreinen
gvttreinen

En 11.45 een aanrijding tussen Ut en Wd gemeld, lekker op omleidingsroute!

Lijkt 539 (DDZ 7511) bij betrokken.



Laatst bewerkt door gvttreinen op 23-05-2024 11:51
 

23-05-2024 11:59:11
TijnTrein
TijnTrein

Zal dit betekenen dat de goederentreinen via Zl gaan via de hanzelijn?



Laatst bewerkt door TijnTrein op 23-05-2024 12:01
 

23-05-2024 12:27:52
bart84
Moderator
bart84

Waarom via Zl? Opheffen en later opnieuw inleggen ligt meer voor de hand. Als er doorgereden wordt, kan Wd,Asb,Hvs,Amf,Dv ook. En dan via Bh naar Duitsland of via de Ijssellijn naar t zuiden.



Laatst bewerkt door bart84 op 23-05-2024 12:28
 

23-05-2024 12:28:52
ari
ari

Er staat nu een lange file van goederentreinen gestrand in Ozbm, Mbtwaz, Ht, Ehv, Vl en in de Rotterdamse haven wordt ook nog het een en ander opgehouden.



Laatst bewerkt door ari op 23-05-2024 12:30
 

23-05-2024 12:47:37
ToH
ToH

Quote
TijnTrein (23-05-2024 11:59:11):


Zal dit betekenen dat de goederentreinen via Zl gaan via de hanzelijn?


Ik heb gehoord dat niet alle goederentreinen over de Flevo- en Hanzelijn mogen omdat de perronkap van Almere Buiten (Alm->Lls) binnen profiel hangt van bepaalde wagens.

 

23-05-2024 12:59:17
BVisser
BVisser

Ut - Asd - Hlm - Kfh dus Utzl gaat een druk dagje tegemoet...

 

23-05-2024 13:10:12
TijnTrein
TijnTrein

Quote
ToH (23-05-2024 12:47:37):


Quote
TijnTrein (23-05-2024 11:59:11):


Zal dit betekenen dat de goederentreinen via Zl gaan via de hanzelijn?


Ik heb gehoord dat niet alle goederentreinen over de Flevo- en Hanzelijn mogen omdat de perronkap van Almere Buiten (Alm->Lls) binnen profiel hangt van bepaalde wagens.


Ah, zal wel een leuke dag zijn voor de treinenfans van de hanzelijn, want bijna nooit is het zo dat goederen omegeleid worden. maar met de type wagens die weer niet mogen op de hanzelijn, staan die dan ergens gewoon te wachten totdat het verkeer tussen Ut en Wd weer hervat is?

 

23-05-2024 13:25:47
Marco
Marco

Quote
bart84 (23-05-2024 12:27:52):


Waarom via Zl? Opheffen en later opnieuw inleggen ligt meer voor de hand. Als er doorgereden wordt, kan Wd,Asb,Hvs,Amf,Dv ook. En dan via Bh naar Duitsland of via de Ijssellijn naar t zuiden.



Woerden - Breukelen lijkt nog open, dus als omlopen op Breukelen past qua infrastructuur (met wat geknip?), zou dat ook nog kunnen. Maar het wordt wel een flink gepuzzel zo voor de treindienstleiding.

Edit: volgens Sporenplan kan dat tot 470 meter, niet zo praktisch dus.



Laatst bewerkt door Marco op 23-05-2024 13:30
 

23-05-2024 13:33:45
dennistd
dennistd

Als ik zo het sporenplan daar zie lijkt me omlopen zo goed als onmogelijk. Enige optie is binnenkomen op 703+UP8, dan de loc via 706, 705, 702 naar de vrije baan ri Hmla (of via Mas?) en dan terug naar de trein. En koppelen mag denk ik ook niet naast een spoor waar 140km/h gereden wordt... Dan lijkt me omrijden via Dmnz, Amf, Dv, Ah en Nm naar Ht nog waarschijnlijker, al is dat waarschijnlijk ook de moeite niet gezien de verwachte duur van de stremming Ut-Wd.

 

23-05-2024 13:51:40
AJT
AJT

Op vertrektijd van de 6744 te Gdm, haalt ons een goederentrein ri Ut in. Intussen is van onze trein niet bekend of we door mogen naar Wd



Laatst bewerkt door AJT op 23-05-2024 13:52
 

23-05-2024 14:40:04
sigma
sigma

Rond 14:30 kwam er een goederentrein aan te Ut op spoor 20 vanuit de richting Utln. Dat zie je niet zo vaak.

 

23-05-2024 15:35:05
noof
noof

Quote
sigma (23-05-2024 14:40:04):


Rond 14:30 kwam er een goederentrein aan te Ut op spoor 20 vanuit de richting Utln. Dat zie je niet zo vaak.


Behalve vandaag dus. ;-)

 

23-05-2024 17:06:20
erwin_6610
erwin_6610

Het LM van de 3261 om 17.05 door Gdg ri Ut

 

23-05-2024 18:04:57
bart84
Moderator
bart84

Quote
Marco (23-05-2024 13:25:47):


Quote
bart84 (23-05-2024 12:27:52):


Waarom via Zl? Opheffen en later opnieuw inleggen ligt meer voor de hand. Als er doorgereden wordt, kan Wd,Asb,Hvs,Amf,Dv ook. En dan via Bh naar Duitsland of via de Ijssellijn naar t zuiden.



Woerden - Breukelen lijkt nog open, dus als omlopen op Breukelen past qua infrastructuur (met wat geknip?), zou dat ook nog kunnen. Maar het wordt wel een flink gepuzzel zo voor de treindienstleiding.

Edit: volgens Sporenplan kan dat tot 470 meter, niet zo praktisch dus.


Quote
dennistd (23-05-2024 13:33:45):


Als ik zo het sporenplan daar zie lijkt me omlopen zo goed als onmogelijk. Enige optie is binnenkomen op 703+UP8, dan de loc via 706, 705, 702 naar de vrije baan ri Hmla (of via Mas?) en dan terug naar de trein. En koppelen mag denk ik ook niet naast een spoor waar 140km/h gereden wordt... Dan lijkt me omrijden via Dmnz, Amf, Dv, Ah en Nm naar Ht nog waarschijnlijker, al is dat waarschijnlijk ook de moeite niet gezien de verwachte duur van de stremming Ut-Wd.


Nog een andere mogelijkheid:
Vanuit Wd naar Bkl, Dmnz, Hvs en dan rechts af via Hor naar Ut en verder naar het zuiden. Dan zal waarschijnlijk de (1)4900 eruit moeten.
Al blijf ik me nog steeds afvragen waarom Tijntrein denkt dat de treinen via Zl moeten gaan?

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-05-2024 19:44:51
ChrisGBNL
ChrisGBNL

Gestrande trein op HSL tussen Shl en Rtd. Eurostar 9167 wordt omgeleid via Hfd, Ledn en de Oude Lijn.



Laatst bewerkt door ChrisGBNL op 23-05-2024 19:52
 

23-05-2024 23:47:02
rolandrail
rolandrail

Eurostar 9167 is juist de gestrande trein, reizigers zijn na een paar uur geëvacueerd.

 

24-05-2024 14:57:50
gvttreinen
gvttreinen

Quote
sigma (23-05-2024 14:40:04):


Rond 14:30 kwam er een goederentrein aan te Ut op spoor 20 vanuit de richting Utln. Dat zie je niet zo vaak.


Omlleiding vanwege bovenleidingproblemen te Zlw, voor goederentreinen zijn dan paden over 21 (ri zuiden) en 20 (ri Rtd en havens/Kfh) gereserveerd.