11-06-2024 17:19:49 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
Van 18 t/m 24 juni werkzaamheden bij Vga. Daardoor valt dus een belangrijke noord-zuid schakel uit. Hieronder een greep uit sommige creatieve dingen die ze bij NS hebben bedacht Laatst bewerkt door moderator op 12-06-2024 21:34 |
11-06-2024 17:44:00 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Hoord de 4600 niet de 4400 serie te zijn? 4600 rijd Gvc Asd normaal |
11-06-2024 17:49:08 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Betreft de 6400 die Wt - Ddr rijdt. De 3xxxxx nummers kloppen trouwens ook niet, bij geplande aanpassingen is het 7xxxxx. Zo krijg je dus de 3600 Ht - Zl en de 703600 Rsd - Mt. Ter vervanging van de 1100 tussen Rtd en Gvc gaat de 5200 rijden, dus een tienminutensprinter Ddr - Gvc. |
11-06-2024 20:59:51 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
Dank voor de verbeteringen! nu kloppen de nummertjes ook weer |
![]() |
advertentie |
12-06-2024 15:30:58 1 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Op do-vr-za na 22:00, tijdens de uitstroom van Groots met een zachte G, rijden de snelbussen Ehv-Oss in plaats van de snelbussen Btl-Ht. Het snelste richting Ht/Utrecht is dan met regulier OV (lijn 305>306) naar den Bosch. Met een snelbus via Tilburg of Oss is zo'n 20 minuten langzamer. Omreizen via Rotterdam kan ook, en wordt geadviseerd voor bestemmingen ten noorden van Utrecht. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 12-06-2024 15:32 |
12-06-2024 15:34:39 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Misschien handiger om er een topic over de werkzaamheden in en om Vught van te maken, aangezien er meerdere dagen buiten de 18e genoemd worden? |
19-06-2024 21:46:51 | ||
---|---|---|
kjansma
![]() |
wordt spoor CI na deze werkzaamheden straks geschikt als keer/opstelspoor vanuit Ht? Het zou geen kwaad kunnen om ergens 2x VIRM-6 kwijt te kunnen bij verstoringen of geplande werkzaamheden Laatst bewerkt door kjansma op 19-06-2024 21:47 |
19-06-2024 21:55:38 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Nee, het spoor gaat vrijwel direct na wissel 2235 buiten exploitatie, de wissels gaan op de klem en seinen worden afgekruist. |
20-06-2024 09:50:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Misschien goed om te melden dat vanaf Ht gezien het middelste spoor CI buiten exploitatie gaat tot een stukje voorbij de bruggen over het Uitwateringskanaal. Daarna wordt het westelijke spoor CJ met een slinger aangesloten op spoor CI en vanaf dat punt tot Vught Aansluiting is CJ buiten exploitatie (en zal worden opgebroken, zover ik weet). Vanaf Ht gezien wordt het eerste stukje van spoor CJ daarbij dan omgedoopt in CI. |
20-06-2024 22:06:20 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Gaat dat wel passen bij Vga met overkruisend verkeer uit Tb en naar Btl? Nu is dat al regelmatig in conflict gepland |
20-06-2024 22:16:18 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Treinen worden niet in conflict gepland, al kan het voorkomen dat de praktijk net iets afwijkt, bijvoorbeeld door een tijdelijke snelheidsbeperking verderop want die zitten niet standaard in de plansystemen. Wijzigingen als echter wel dus dienstregelingen worden er waar nodig op aangepast. Dat zal overigens vooral vanaf volgend jaar spelen, dan wordt het tijdelijke spoor in dienst gesteld en gaat de maximale snelheid tussen Vga en Vg naar 80km/u. |
20-06-2024 22:18:45 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Daarnaast verandert er in dit stadium niets aan die kruisingssituatie van Vught Aansluiting, toch? |
20-06-2024 23:17:07 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Even een snel overzicht gemaakt voor Vga - Ht exclusief goederenpaden. Alles is natuurlijk een half uurtje later hetzelfde. Tb -> Ht ( doorkomst Vga tot aankomst Ht) 15 - 19 3600 24 - 28 6600 Ht -> Btl vertrek Ht tot doorkomst Vga) 06 - 09 800 [werkdagen] 08 - 11 2900 [dal] 15 - 18 3900 25 - 27 3500 [werkdagen] 24 - 26 3700 [dal] 28 - 30 4400 In het verleden ging de 3600 en huidige 6600 vaak via spoor CJ om elkaar niet in de weg te zitten. Tevens werd er regelmatig creatief afgehandeld met verkeer over spoor CH richting Btl. De 3500/3700 ligt daarbij in conflict met de 6600 met 2 beschikbare sporen. Als de boel ook nog teruggaat van 110/130 km/h naar naar 80 km/h mag je er een minuut bij optellen. Laatst bewerkt door Rsb op 20-06-2024 23:19 |
21-06-2024 17:46:28 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat klinkt als een echte "vooruitgang" ;-) |
21-06-2024 17:50:52 3 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
@Phantom: rare reactie, gezien dit een tijdelijke situatie is gedurende de werkzaamheden en erna er mooie infra ligt met ongelijkvloerse kruisingen en dus extra capaciteit. |
21-06-2024 21:20:33 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
@Rsb, En dan komen daar ook nog de goederentreinen bij die op beide trajecten rijden |
28-12-2024 13:44:59 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Inmiddels is er al het een en ander te zien. Vanaf Vught Aansluiting richting Boxtel ligt er al voor een groot deel verse ondergrond voor nieuwe sporen en zijn betonnen funderingen voor bovenleiding portalen/masten ook al geplaatst. Westelijke spoor Ht-Vga is deels weg en het stukje spoor wat nog ligt, liggen wat stapels dwarsliggers op |
17-01-2025 15:04:48 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Minder hinder bij Vught door alternatief plan N65 tijdens werkzaamheden: www.prorail.nl Het plan voor een viaduct om het tijdelijk spoor te kruisen wordt vervangen door een "omleiding op maaiveldniveau". Hoe komt dat er dan uit te zien? Ik snap niet helemaal hoe ze zonder hoogteverschil het tijdelijke spoor willen overbruggen. |
17-01-2025 17:00:59 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Inderdaad: dat heet een "overweg"... Maar dat lijkt me inderdaad geen optie en het verkeer ergens anders op maaiveldhoogte het spoor op maaiveldhoogte laten kruisen resulteert ook in... Ik vrees een persmomentje... We gaan het zien. Ook langs de binnenboog naar/van Tilburg ligt een baanlichaam klaar voor een iets scherpere boog. Overigens is de bestaande boog al veel minder scherp dan vroeger. Er staat zelfs nog een originele wachterswoning aan de buitenzijde van die boog uit de aanlegtijd van de spoorweg Tilburg - Den Bosch, de laatste aan die lijn. |
17-01-2025 22:53:50 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Misschien kruist de gelijkvloerse weg dat tijdelijke spoor wel helemaal niet.... ik weet niet precies wat er gaat gebeuren en hoe het er ter plekke uitziet, maar is het niet denkbaar om eerst de verdiepte sporen te maken (behalve het kleine stukje thv de N65) en een gelijkvloerse weg (die zodoende over de nieuwe verdiepte sporen heen gaat), in de drie weken dat de weg dicht zit de oude tunnel afbreken en de verdiepte sporen doortrekken en in dienst stellen, en daarna de tijdelijke sporen af te breken en daar een verdiepte spoorbak te maken? |
17-01-2025 23:09:27 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zou inderdaad een goede oplossing zijn. Dat tijdelijke viaduct over de spoorweg naar Boxtel zou vrij dicht bij de daar staande woningen komen te liggen, wat nogal als een bezwaar werd gezien. |
21-01-2025 08:21:37 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
waarom zou een (tijdelijke) overweg geen optie zijn? |
21-01-2025 09:56:46 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het verkeer op de doorgaande 80 km/h weg Tilburg - Den Bosch lijkt me voor een overweg te druk. Ik reed die weg dagelijks tot voor enkele jaren. Vooral in de spitsen zou dat in Vught per overwegsluiting een kilometerslange file aan weerszijden opleveren. En nieuwe overwegen zouden toch niet meer ... Die files staan er al voor de vele verkeerslichten op die weg, zou je kunnen zeggen. Tja, een stop erbij maakt dan niet meer uit... Het is al bekend, want dat alternatieve plan is er al. Zoals ik al aangaf: we gaan het zien. |
21-01-2025 10:23:43 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ter plekke van het spoorviaduct is de A65 zelfs autosnelweg, maar wel met een maximum snelheid van 70 km/h |
21-01-2025 10:40:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als ik het goed begrijp, is de kwestie juist dat het nieuwe viacduct moet komen op dezelfde plaats waar nu de N-weg ligt. Dan helpt een overweg niet, althans: de weg moet toch opzij (of omhoog) om dat viaduct te kunnen bouwen. |
21-01-2025 11:32:54 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Klopt, en dan ligt de autoweg uiteindelijk op maaiveldhoogte en de spoorweg Den Bosch - Boxtel eronderdoor. |
21-01-2025 12:14:08 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Een en ander is beter zichtbaar met een trucje. Het plaatje boven het persbericht kan je als foto downloaden op je computer. Die gedownloade foto kan je dan een stuk groter op je scherm bekijken. Dan zie je ook dat er een overweg terugkomt voor fietsverkeer in de lijn naar Tb. |
21-01-2025 13:21:33 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Dat is de definitieve situatie, niet de tijdelijke.. |
10-02-2025 22:30:12 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Wat filmpjes gevonden die de gemeente Vught heeft vrijgegeven: |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-02-2025 14:55:22 1 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Ah, dat verklaart een stuk beter dan de eerdere nieuwsberichten. De procedure wordt dus: - Aanleggen tijdelijk spoor, wat met een brug over de tunnelbak van de N65 heengaat. - Aanleggen structuur verdiepte ligging, behalve bij de N65. De delen daarvoor worden voorbereid om in één keer te kunnen plaatsen. - 1e afsluiting N65: Structuur van de verdiepte ligging wordt geplaatst op de kruising. Daar wordt een hulpbrug overheen gelegd, en de N65 heropent via de tunnelligging. - Verdiepte ligging wordt afgebouwd, met uitzondering van de kruising. Op maaiveldniveau wordt een bypass voor de N65 aangelegd, aan beide kanten op dezelfde hoogte als het tijdelijk spoor, maar er nog niet overheen. - 2e afsluiting N65, en spoor: Het tijdelijk spoor wordt bij de bypass weggehaald, en de bypass wordt verbonden. De verdiepte ligging wordt bij de N65 afgebouwd en in gebruik genomen voor treinverkeer. - Weghalen rest van het tijdelijk spoor, en aanleg van de N65 bovenop de verdiepte ligging. - 3e afsluiting N65 (kort): Bypass wordt losgemaakt, eindsituatie wordt in gebruik genomen. |
19-02-2025 14:09:48 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ik zag dat de IC naar Maastricht in 2026 niet altijd meer in Weert stopt i.v.m. de verlaagde snelheid op het spoor bij Vught. Wat is nu bedoeling tot december 2025? 1 - blijven rijden op bestaande spoor. 2- tijdelijk spoorbaan in Vught in gebruik nemen en, niet alle Maastricht IC's in Weert laten stoppen. 3- tijdelijk spoorbaan in Vught in gebruik nemen en een andere oplossing zoeken.
|
19-02-2025 15:08:18 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Volgens mij is de planning om pas eind 2025 het tijdelijke spoor in gebruik te nemen, dus optie 1. |