Opvallende dingen 17 juni
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
17-06-2024 08:29:05
BVisser
BVisser

Asdm 8:20 LNS 186 xxx (Railpool) met European Sleeper 452 richting Asd - Brusz, 2x WLAB30 ergens in het midden en een stuk of 5 EuroExpress aan de loc.

 

17-06-2024 08:41:57
bacr
bacr

NS 193.499 met NJ 402 aan de haak op tijd tegen 8.30 uur binnenrijdend te Ut. Zo te zien miste de MÜ van het Zürcher deel, of daarvoor een extra Bc in de plaats was gesteld kon ik zo snel niet tellen.

 

17-06-2024 08:52:38
Sehukoza
Sehukoza

7620 om 7:30 als LM over spoor 1 door Zl. Komende vanuit Mp (of Ost) ri. de IJsselbrug (vervolg niet gezien)

 

17-06-2024 09:24:14
noof
noof

Quote
RickBu (17-06-2024 08:52:38):


7620 om 7:30 als LM over spoor 1 door Zl. Komende vanuit Mp (of Ost) ri. de IJsselbrug (vervolg niet gezien)



Stel doet een rondje On-On via Zl-Amf-Alm-Lls.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

17-06-2024 11:08:18
Kamehameha
Kamehameha

9554 achterop trein 2347 rijdt mee in opzending vanaf Vs.

 

17-06-2024 13:56:12 1
DingeZ
DingeZ

Melding van defect spoor tussen Ut en Ah. Lijkt erop dat het spoor AV is tussen Har en Ed. Er komt nu een creatieve oplossing, de 3000 en 3100 zijn geschrapt en in plaats daarvan gaat wordt de 3200 extra ingelegd Ut-Ah. Deze rijdt dan tussen Ed en Har enkelsporig over spoor AH/1. Met de keertijd van 7 min in Utrecht was er kennelijk geen mogelijkheid meer voor een stop te Db (de 7300 rijdt gelukkig wel gewoon). Eerlijk gezegd was het misschien praktischer geweest om 'm in Ut aan de 3000 te koppelen, dan had de stop op Db er ook nog in gepast.

 

17-06-2024 14:09:19 7
noof
noof

Quote
DingeZ (17-06-2024 13:56:12):


Melding van defect spoor tussen Ut en Ah. Lijkt erop dat het spoor AV is tussen Har en Ed. Er komt nu een creatieve oplossing, de 3000 en 3100 zijn geschrapt en in plaats daarvan gaat wordt de 3200 extra ingelegd Ut-Ah. Deze rijdt dan tussen Ed en Har enkelsporig over spoor AH/1. Met de keertijd van 7 min in Utrecht was er kennelijk geen mogelijkheid meer voor een stop te Db (de 7300 rijdt gelukkig wel gewoon). Eerlijk gezegd was het misschien praktischer geweest om 'm in Ut aan de 3000 te koppelen, dan had de stop op Db er ook nog in gepast.


Dank voor deze woorden! :)

Het koppelen aan de 3000 is zeker geen slecht idee, al zou je dan in de avondspits (als de 3200 regulier wél rijdt) wel weer over moeten schakelen op keren.

Maar je idee neem ik even mee voor verdere evaluatie. :) Voor een ad-hoc oplossing ben ik blij dat 'we' dit bereikt hebben.

Het 'geintje' gaat overigens nog de hele avond duren.

Probleem is overigens wissel 161 te Har welke niet meer bereden mag worden.



Laatst bewerkt door noof op 17-06-2024 14:25
 

17-06-2024 14:10:11 1
stijngeluk
stijngeluk

Met als toevoeging dat de 7300 vanaf Har richting Rhn linkerspoor (VA) naar Vndw gaat

 

17-06-2024 15:18:30
bacr
bacr

Rond 14.30 uur kwam van Ut naar Utvr de Strukton Rail 16/17/1800 met aan de haak 3 of 4 Arriva Limburg Flirts (leken deels de Drielandentrein-Flirts te zijn). Waarom dat niet OEK reed....? Wie het weet mag het zeggen.

 

17-06-2024 15:24:11
martijn
martijn

Volgens spots op Sion is het de 1740 en Flirts 561 + 560 + 562 + 455, juist géén Drielandentrein-Flirts dus. Dit onderscheid is van grote afstand gemakkelijk te zien door het ontbreken van de Limburgse Leeuwen bij de cabines, die deze stellen wel hebben, maar de Drielandenstellen niet omdat ze anders Wallonië niet in komen ;)

 

17-06-2024 15:28:20
Kamehameha
Kamehameha

Check van dit setje Flirts te Boxtel, 15.22 -> Ehv

 

17-06-2024 15:36:51
Murk
Murk

Rond 15:33 vectron en rxp hld 6703 langs dordt richting dordt zuid met keteltrein



Laatst bewerkt door Murk op 17-06-2024 16:01
 

17-06-2024 15:57:11
michaben
michaben

Tussen Sdm en Dhsa veel werkmaterieel aanwezig rond 14:00, er werd met twee spoorkranen en een mobiele kraan een nieuw wissel ingehesen in het verlengde van de sporen 1 en 2. Verderop stond ook nog een werktrein met ballastwagens klaar en via de naastgelegen weg kwam net een convoi exceptional aangereden met een deel van een wissel erop.

 

17-06-2024 16:40:42
henri1972
henri1972

Quote
noof (17-06-2024 14:09:19):


Quote
DingeZ (17-06-2024 13:56:12):


Melding van defect spoor tussen Ut en Ah. Lijkt erop dat het spoor AV is tussen Har en Ed. Er komt nu een creatieve oplossing, de 3000 en 3100 zijn geschrapt en in plaats daarvan gaat wordt de 3200 extra ingelegd Ut-Ah. Deze rijdt dan tussen Ed en Har enkelsporig over spoor AH/1. Met de keertijd van 7 min in Utrecht was er kennelijk geen mogelijkheid meer voor een stop te Db (de 7300 rijdt gelukkig wel gewoon). Eerlijk gezegd was het misschien praktischer geweest om 'm in Ut aan de 3000 te koppelen, dan had de stop op Db er ook nog in gepast.


Dank voor deze woorden! :)

Het koppelen aan de 3000 is zeker geen slecht idee, al zou je dan in de avondspits (als de 3200 regulier wél rijdt) wel weer over moeten schakelen op keren.

Maar je idee neem ik even mee voor verdere evaluatie. :) Voor een ad-hoc oplossing ben ik blij dat 'we' dit bereikt hebben.

Het 'geintje' gaat overigens nog de hele avond duren.

Probleem is overigens wissel 161 te Har welke niet meer bereden mag worden.



3200 stopt inmiddels wel in Db als ik de NS-app moet geloven. ICE via de Betuweroute gok ik?

Prima oplossing zo met die 3200. Geeft denk ik de minste verstoring voor overig treinverkeer. Vertraging houd je zo ook op het "probleem"traject.

 

17-06-2024 16:42:18
geert
geert

Quote
noof (17-06-2024 14:09:19):


Quote
DingeZ (17-06-2024 13:56:12):


Melding van defect spoor tussen Ut en Ah. Lijkt erop dat het spoor AV is tussen Har en Ed. Er komt nu een creatieve oplossing, de 3000 en 3100 zijn geschrapt en in plaats daarvan gaat wordt de 3200 extra ingelegd Ut-Ah. Deze rijdt dan tussen Ed en Har enkelsporig over spoor AH/1. Met de keertijd van 7 min in Utrecht was er kennelijk geen mogelijkheid meer voor een stop te Db (de 7300 rijdt gelukkig wel gewoon). Eerlijk gezegd was het misschien praktischer geweest om 'm in Ut aan de 3000 te koppelen, dan had de stop op Db er ook nog in gepast.


Dank voor deze woorden! :)

Het koppelen aan de 3000 is zeker geen slecht idee, al zou je dan in de avondspits (als de 3200 regulier wél rijdt) wel weer over moeten schakelen op keren.

Maar je idee neem ik even mee voor verdere evaluatie. :) Voor een ad-hoc oplossing ben ik blij dat 'we' dit bereikt hebben.

Het 'geintje' gaat overigens nog de hele avond duren.

Probleem is overigens wissel 161 te Har welke niet meer bereden mag worden.


Stop op Db lijkt nu toegevoegd te zijn. ICE wordt omgeleid via Gdm en de Betuweroute



Laatst bewerkt door geert op 17-06-2024 16:42
 

17-06-2024 17:03:36
stefanvw14
stefanvw14

Inmiddels nog een defect spoor melding. Het lijkt erop dat Ashd niet bereikt kan worden in richting van Bkl en daarmee lijkt het defect in het sprinterSpoor te zitten.
De 4000 en 7400 zullen we vanaf Dvd via het IC spoor gaan en dan via wissel 3405 naar binnen gaan om weer te Ac te kunnen halteren en de Intercity’s niet al teveel tot last te zijn. Weer het zoveelste defect spoor…

 

17-06-2024 17:20:16
henri1972
henri1972

Quote
stijngeluk (17-06-2024 14:10:11):


Met als toevoeging dat de 7300 vanaf Har richting Rhn linkerspoor (VA) naar Vndw gaat


Gelukkig dat de overloop wissels tussen Vndw en Vndc er nog liggen ...

 

17-06-2024 17:35:15
voske
voske

Tussen Dt en Rtd is een grote ster ontstaan in een buitenruit van treinstel 3226. Om veiligheidsredenen rijdt trein 1163 daarom niet verder dan Rtd.

 

17-06-2024 17:37:09
Ysbergsla
Ysbergsla

Quote
stefanvw14 (17-06-2024 17:03:36):


Inmiddels nog een defect spoor melding. Het lijkt erop dat Ashd niet bereikt kan worden in richting van Bkl en daarmee lijkt het defect in het sprinterSpoor te zitten.
De 4000 en 7400 zullen we vanaf Dvd via het IC spoor gaan en dan via wissel 3405 naar binnen gaan om weer te Ac te kunnen halteren en de Intercity’s niet al teveel tot last te zijn. Weer het zoveelste defect spoor…


Correct. Spoor UN3 te Abcoude is defect sedert 16:00 uur en met 19:30 uur als voorlopige prognose.

En om de schets van de dramatische infrastructuur te completeren: ook nabij Winsum is een wissel niet bedienbaar waardoor tot 19:00 uur het treinverkeer Sauwerd - Warffum is versperd.

 

17-06-2024 17:37:30
mich
mich

Quote
bacr (17-06-2024 15:18:30):


Rond 14.30 uur kwam van Ut naar Utvr de Strukton Rail 16/17/1800 met aan de haak 3 of 4 Arriva Limburg Flirts (leken deels de Drielandentrein-Flirts te zijn). Waarom dat niet OEK reed....? Wie het weet mag het zeggen.



Nieuwe Maaslijn Flirts zijn nog niet toegelaten. Daarvoor waren ook de veelvuldige testritten de afgelopen weken. En Arriva heeft zeer weinig mcn met wegbekendheid Zwolle-Venlo. Dus doet Strukton regelmatig (maar niet allemaal) dit soort overbrengingen voor Arriva.

 

17-06-2024 17:44:21
gjbrandsma
gjbrandsma

Quote
geert (17-06-2024 16:42:18):

ICE wordt omgeleid via Gdm en de Betuweroute

Ik zit nu bij Ede in de 3260, en we moesten wachten op... een tegemoetkomende ICE.

 

17-06-2024 17:49:36
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Klopt, die zag ik ook voorbij schieten. De 3259 hangt daar ook nog achter dus daar mag ook nog op worden gewacht denk ik (is nu net Klp voorbij met +14). Maar er rijdt gelukkig nog wat 😉



Laatst bewerkt door SleutelMan op 17-06-2024 17:52
 

17-06-2024 17:59:01
RSimons
RSimons

Quote
voske (17-06-2024 17:35:15):


Tussen Dt en Rtd is een grote ster ontstaan in een buitenruit van treinstel 3226. Om veiligheidsredenen rijdt trein 1163 daarom niet verder dan Rtd.



De 3226 stond om 17:55 samen met de 3135 op Rtng, frontseinen richting Rtd

 

17-06-2024 18:07:27
klaass16
klaass16

Quote
Ysbergsla (17-06-2024 17:37:09):


Quote
stefanvw14 (17-06-2024 17:03:36):


Inmiddels nog een defect spoor melding. Het lijkt erop dat Ashd niet bereikt kan worden in richting van Bkl en daarmee lijkt het defect in het sprinterSpoor te zitten.
De 4000 en 7400 zullen we vanaf Dvd via het IC spoor gaan en dan via wissel 3405 naar binnen gaan om weer te Ac te kunnen halteren en de Intercity’s niet al teveel tot last te zijn. Weer het zoveelste defect spoor…


ook nabij Winsum is een wissel niet bedienbaar waardoor tot 19:00 uur het treinverkeer Sauwerd - Warffum is versperd.



Treinverkeer tussen Sauwerd en Warffum word weer opgestart

Treinen rijden weer normaal rond 18:115

 

17-06-2024 19:17:01
Kamehameha
Kamehameha

765 met IRM4 te Zl.

 

17-06-2024 19:53:49
MaxBB
MaxBB

Quote
noof (17-06-2024 14:09:19):


Quote
DingeZ (17-06-2024 13:56:12):


Melding van defect spoor tussen Ut en Ah. Lijkt erop dat het spoor AV is tussen Har en Ed. Er komt nu een creatieve oplossing, de 3000 en 3100 zijn geschrapt en in plaats daarvan gaat wordt de 3200 extra ingelegd Ut-Ah. Deze rijdt dan tussen Ed en Har enkelsporig over spoor AH/1. Met de keertijd van 7 min in Utrecht was er kennelijk geen mogelijkheid meer voor een stop te Db (de 7300 rijdt gelukkig wel gewoon). Eerlijk gezegd was het misschien praktischer geweest om 'm in Ut aan de 3000 te koppelen, dan had de stop op Db er ook nog in gepast.


Dank voor deze woorden! :)

Het koppelen aan de 3000 is zeker geen slecht idee, al zou je dan in de avondspits (als de 3200 regulier wél rijdt) wel weer over moeten schakelen op keren.

Maar je idee neem ik even mee voor verdere evaluatie. :) Voor een ad-hoc oplossing ben ik blij dat 'we' dit bereikt hebben.

Het 'geintje' gaat overigens nog de hele avond duren.

Probleem is overigens wissel 161 te Har welke niet meer bereden mag worden.



Doordat dat wissel defect is, is er ook op Ed sprake van enkelspoor: in beide richtingen vertrekken de treinen van spoor 3. Spoor 5 is onbereikbaar want daar liggen geen wissels naartoe. Maar dat is misschien maar beter ook... :O

 

17-06-2024 20:03:25
bert0949
bert0949

Quote
gjbrandsma (17-06-2024 17:44:21):


Quote
geert (17-06-2024 16:42:18):

ICE wordt omgeleid via Gdm en de Betuweroute

Ik zit nu bij Ede in de 3260, en we moesten wachten op... een tegemoetkomende ICE.


Rijnbrug Oosterbeek:

19:47 uur ICE ri. Est

20:02 uur ICE ri. Ah

En ook:

20:30 uur NJ ri. Ah




Laatst bewerkt door bert0949 op 17-06-2024 20:33, reden: aanvulling
 

17-06-2024 21:30:55
zigzag
zigzag

Sinds 20:03 uur een beschadigde spoorbrug tussen Rtd en Ddr. Voorlopig daar geen treinverkeer. Volgens omroep Rijnmond heeft een schipper een uitgeschoven mast tegen de spoorbrug tussen Zwijndrecht en Dordrecht gevaren. Een deel van een hek van de brug ligt eruit. Volgens andere media gaat het om schip de Portador, waarvan de autokraan de brug geraakt heeft.

De European Sleeper 453 ging vanuit Rsd over Bd en Tb naar Asd.



Laatst bewerkt door zigzag op 17-06-2024 21:55
 

17-06-2024 22:15:29
rolandrail
rolandrail

ES 453 passeerde Utzl om 22u10 rg Asd.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


17-06-2024 22:45:19
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Quote
MaxBB (17-06-2024 19:53:49):


Quote
noof (17-06-2024 14:09:19):


Quote
DingeZ (17-06-2024 13:56:12):


Melding van defect spoor tussen Ut en Ah. Lijkt erop dat het spoor AV is tussen Har en Ed. Er komt nu een creatieve oplossing, de 3000 en 3100 zijn geschrapt en in plaats daarvan gaat wordt de 3200 extra ingelegd Ut-Ah. Deze rijdt dan tussen Ed en Har enkelsporig over spoor AH/1. Met de keertijd van 7 min in Utrecht was er kennelijk geen mogelijkheid meer voor een stop te Db (de 7300 rijdt gelukkig wel gewoon). Eerlijk gezegd was het misschien praktischer geweest om 'm in Ut aan de 3000 te koppelen, dan had de stop op Db er ook nog in gepast.


Dank voor deze woorden! :)

Het koppelen aan de 3000 is zeker geen slecht idee, al zou je dan in de avondspits (als de 3200 regulier wél rijdt) wel weer over moeten schakelen op keren.

Maar je idee neem ik even mee voor verdere evaluatie. :) Voor een ad-hoc oplossing ben ik blij dat 'we' dit bereikt hebben.

Het 'geintje' gaat overigens nog de hele avond duren.

Probleem is overigens wissel 161 te Har welke niet meer bereden mag worden.



Doordat dat wissel defect is, is er ook op Ed sprake van enkelspoor: in beide richtingen vertrekken de treinen van spoor 3. Spoor 5 is onbereikbaar want daar liggen geen wissels naartoe. Maar dat is misschien maar beter ook... :O



De 3260 heeft inderdaad heel netjes een minuutje of 15 (?) staan wachten buiten Ed op al het andere verkeer uit de richting Klp. Even kijkend naar sporenplan zou je in theorie ook nog spoor 4 kunnen gebruiken maar dan kan je de 7500 nergens kwijt. Tenzij je ook links blijft rijden tot aan Wf in beide richtingen (of de 3200 laat stoppen op Wf en Otb, of bussen..)

 

17-06-2024 23:39:13
JothamvW
JothamvW

Volgens mij kan je conflictvrij de 7500 naar spoor 5 sturen met doorwisselen bij Wf.

 

17-06-2024 23:49:41
MCN-GVC
MCN-GVC

Inmiddels staat er ook al een paar uur een defecte goederentrein in de bocht bij Gpda. Traxx+euro9000+ketelwagens als ik het goed zag. Hierdoor enkelspoor Wp <-> Dvd en treinvertragingen.

 

18-06-2024 08:12:59
Korte_Naam
Korte_Naam

Quote
JothamvW (17-06-2024 23:39:13):


Volgens mij kan je conflictvrij de 7500 naar spoor 5 sturen met doorwisselen bij Wf.



Alleen als de 7500 een uursdienst rijdt, anders kom je elkaar tegen tussen Ed en Wf (of je laat de 7500 naar Ed even 5 minuutjes wachten te Wf)

 

18-06-2024 22:13:55
Rsb
Rsb

Wellicht is hetveen mogelijkheid de 7500 te laten keren in Wf en de 3200 daar een extra stop te geven?