20-06-2024 08:43:50 | ||
---|---|---|
Sander
![]() |
De 3222 is vanaf Arnhem tot aan Wolfheze linker spoor gereden, zodat een defecte flirt te Oosterbeek en de daarachter staande 3122 gepasseerd werden. Te Ede werd de 3222 binnen genomen op spoor 4. Uiteindelijk met slechts 4 minuten vertraging aangekomen in Utrecht, mooi opgelost. Laatst bewerkt door Sander op 20-06-2024 08:44 |
20-06-2024 08:59:14 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Tussen Bsk en Gd geen treinen door defecte bovenleiding, prognose is 13.15u. Edit: prognose is bijgesteld naar 9.15u Laatst bewerkt door erwin_6610 op 20-06-2024 09:31 |
20-06-2024 09:17:16 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
De defecte flirt reed als trein 7524. Optijd uit Ah, en +51 In Wf |
20-06-2024 09:21:42 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En nu wordt er een defecte bovenleiding gemeld tussen Ed en Ah |
![]() |
advertentie |
20-06-2024 10:10:30 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Dit heeft verband met elkaar: twee Flirtjes (treinen 7522 en 7524, geloof ik) zijn stilgevallen omdat de lijnspanning wegviel bij hogere belasting. Schijnbaar konden de Flirts daarna niet meer makkelijk opgestart worden. |
20-06-2024 13:00:27 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dus door een defecte bvl bij Wf valt de 3100 uit tussen Ah en Shl ? Als dat de reden is vraag ik mij toch af of keren op Ut of Db niet mogelijk was geweest ? |
20-06-2024 14:24:59 2 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Er wordt i.v.m. vaak beperkte RET-capaciteit te Ut altijd bewust 1 serie 'verderop' opgeheven dan wel gekeerd. In de standaard maatregel voor deze versperring zou de 3200 te Ut keren (ware het niet dat deze sinds de pandemie amper rijdt). Het is en blijft sowieso een vreemde maatregel gezien elke machinist met weg bekendheid te Ut, ook de bevoegdheid heeft om om te rijden via de tailtrack, maar helaas ontstaat daar te vaak de discussie dat het een rangeerklus is.. Dus mijns inziens zou je de 3100 best tot Ut kunnen rijden en desnoods in de spits de 3200 verderop kunnen knippen. Wel rijd je, inclusief het leeglopen van de trein, mogelijk de 7300 uit Bkl voor de voeten op Ut sp. 15. Die kan dan weer naar 14, maar dan zit je officieel weer met een conflict met de binnenkomende 7300. Keren te Db kán, maar dan moet er ook omgereden worden via het kopspoor en dan heb je wel gelijk een lengtebeperking van maximaal 6 IC-bakken.. daar bovenop stopt de 3100 normaliter niet te Db waardoor deze niet als keer-overweging wordt meegenomen. |
20-06-2024 14:43:48 2 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zonder precies te weten waarom allemaal heeft ook het Utrecht - Arnhem gedoe wel een hoog "het kan niet want het kan niet" -gehalte. Voor de gewone reizger is het niet meer uit te leggen. En intussen worden overal wissels en extra sporen opgebroken, (binnenkort ook het derde spoor in Wolfheze) terwijl ieder metrobedrijf (dat is NS op zekere schaal ook) om de paar honderd meter overloopwissels heeft zodat: de dienst kan worden HERVAT op een aangepaste wijze. Tja. |
20-06-2024 14:47:01 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Momenteel een overwegstoring tussen Breda en Breda Prinsenbeek waardoor mijn 1151 met aangepaste snelheid moet rijden. Hierdoor inmiddels +10 |
20-06-2024 15:44:15 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Vandaag een rondje Dordrecht Zeehaven gemaakt waar nog bijzonder veel materieel staat. Bij BAM infra staan de Kof 2, wat diverse wagons en een bam Minima waarvan ik het nummer niet kan vinden. Bij Volkerrail staan nu RRF 19, RFO 203 614 en de nog altijd niet dienstvaardige 7132, 203-5 en H.B.W.13. Verder staat er bij een bedrijf vlakbij een Beige/Gele V100/Mak loc zonder duidelijk nummer of bedrijf erop en bij een oefeningscentrum in Toermalijn staat de 460* mat 64 nog. (Heb bij elk bedrijf gevraagd voor toestemming en ben overal onder begeleiding het terrein op geweest) de 6703 staat ook nogsteeds bij t emplacement van Dordrecht -RRF 19 en RFO 203 614 zullen waarschijnlijk later wel weer weg zijn bij Volkerrail net als de 6703, de rest zal voorlopig blijven staan Laatst bewerkt door Ryanprogam op 20-06-2024 16:13 |
20-06-2024 16:05:14 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
*460 ;) |
20-06-2024 16:40:27 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
NS flirt 2219+2525 LM vanaf Rtd ri Rtb om 16.38 |
20-06-2024 17:07:13 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Wat ik er verder van vind? Tsja, de organisatie staat op 1, 2 en 3 zeg maar en de reiziger kijkt toe, die wacht ..... ( geen persoonlijke aanval hoor, begrijp me goed ). |
20-06-2024 17:28:17 9 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Zeker niet zo opgevat, geen zorgen. ;-) Ik vind het eeuwig zonde dat we ons vasthouden aan vaste stramienen; ik begrijp dat dat enerzijds duidelijkheid schept voor een ieder in de keten, maar het zijn inderdaad vooral de reizigers die hun vraagtekens zetten bij het feit dat er voor een scheet bij Wolfheze treinen vanuit Schiphol worden opgeheven. Met creativiteit probeer ik wel het uiterste uit de kan te halen maar daarbij heb ik mezelf ook wel eens in de voet geschoten en eerlijk: zie een vrij dtugge organisatie maar eens mee te krijgen (mocht je dit lezen, lieve werkgever: sorry, maar het is zo. Koffie mag altijd). |
20-06-2024 19:42:02 2 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ik vind het fantastisch dat je hier meeleest, achtergrondinformatie geeft, en doet wat je kan doen😀 Laten we hopen dat sommige regels (bv wat betreft roodseinnaderingen) wat soepeler worden als ERTMS geïmplementeerd is. Over 20 jaar. We gaan het zien. 😁 |
20-06-2024 23:50:01 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Mijn 579 heeft ruim 20 minuten gekampeerd tussen Hgv en Bl ivm een aanrijding met een dier. Hierdoor file vorming qua treinen rondom Bl. Maar intussen rijden we weer. Te Bl werden we rechts om een SNG geleid (trein 8177). Verder zag ik vlak voor Bl twee keer een DDZ zuidwaarts trekken (300786 vanaf Bl en de 786 Gn-Zl). |
21-06-2024 06:43:08 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Misschien omdat het onder 40000 nummer van Kap naar 102/103 gereden moet worden en dat zijn rangeernummers, handiger lijkt mij om de trein onder eigen nummer door te leggen naar 102/103. |
21-06-2024 07:44:29 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Tsja, 102/103 is geen dienstregelpunt. Beetje zoals het kopspoor te Db dat niet is, en te Ledn de kopsporen ook niet. Voor die laatste twee zijn planmatig de zogenaamde ROM-taken op de dienstkaartjes van het personeel te vinden. En dan is het inderdaad vaak geen probleem. In een verstoorde situatie kost het de bijsturing blijkbaar te veel tijd om die taken aan te maken (maar uit eigen ervaring van 5 jaar geleden weet ik dat dat echt wel meevalt). |
21-06-2024 13:09:55 1 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Volgens mij is het meer dat er heel veel mensen niet op de hoogte zijn dat die twee spoortjes binnen CBG vallen en denken de meesten dat alle sporen daar NCBG is, waar men zonder bijbehorende aparte wegbekenheid niet mag komen. |
21-06-2024 13:14:51 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Als men dat denkt, dan schort er dus iets aan hún wegbekendheid. Die informatie is ook gewoon terug te vinden in wegkennisbank, waarvan men geacht word deze te raadplegen bij wijzigingen. 😉 Laatst bewerkt door Oldskool op 21-06-2024 13:15 |
21-06-2024 14:38:23 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
RXP 6703 was aanwezig in het Dok vanwege een ketelwagentrein van TXL die in behandeling was bij Standic. Laatst bewerkt door rolandrail op 21-06-2024 17:52 |
21-06-2024 17:51:50 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Of wordt met de V100/Mak gewoon de loc van Standic bedoeld? Aangezien deze als geel en staand op het terrein van een ander bedrijf dan VolkerRail wordt aangeduid. Hoewel dan weer een stuk kleiner dan een V100 en ook geen MaK, als ik het goed heb.. .. |
21-06-2024 18:16:04 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Kof 2 is onderhand de vaste rangeerloc daar. |
22-06-2024 01:19:44 | ||
---|---|---|
joahn93
![]() |
De 203-5 van Volkerrail is inmiddels ook al een tijdje gestald als onderdelen wisselloc. Dit om klanten als RRF snel weer een dienstvaardige loc te kunnen geven in deze tijden waarin sommige onderdelen een lange wachttijd hebben |