24-06-2024 07:00:17 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Om onverklaarbare reden vertrekt (vanaf?) vandaag de 6700 2 minuten later uit Gdm en één minuut eerder uit Ut. Stop in Gdm ri Ut is dus 10 minuten geworden.
Laatst bewerkt door gvttreinen op 24-06-2024 07:04 |
24-06-2024 07:40:40 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Er is vandaag in ieder geval een soort van rare mengvorm van de normale 10 min diensten en 15 min diensten tussen Asd en Ehv. De 800 rijdt bijvoorbeeld in het avond/vrijdag/weekend patroon maar de 3900 rijdt ook. Wellicht heeft dat ook gevolgen voor de vertrektijden in Gdm? Reden mij ook niet bekend en aankondigen kan ik ook niet vinden
Laatst bewerkt door geert op 24-06-2024 07:43 |
24-06-2024 07:49:22 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing! |
24-06-2024 09:16:26 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
09:15 Rtd: RFO 1837 als LLT komt aan op spoor 5 en wacht voor rood sein richting Blaak Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
![]() |
advertentie |
24-06-2024 09:40:52 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
En deze vertrok om 9.19. |
24-06-2024 10:00:07 | ||
---|---|---|
279
![]() |
de serie 3900 rijdt niet tussen Asd en Ut. |
24-06-2024 10:04:35 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Trein 9224 lijkt ter hoogte van Leiderdorp te zijn gestrand. Vanuit de 915 zag ik heb stil staan en krijgt te Rtd +15 |
24-06-2024 10:09:53 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Dit betreft dezelfde combinatie als de trein welke gisteren onder eveneens nummer 9224 defect ging te Schiphol-Rotterdam. Afgelopen vrijdag was het reeds tweemaal raak met deze stam op de hogesnelheidslijn. Rijdend personeel is niet opgezet dat de werkplaats ze telkenmale met deze situaties opzadelt. |
24-06-2024 12:25:28 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Volgens iemand op Facebook is er een ICNG-B op transport zojuist vertrokken uit Deventer. Bestemming is mij niet bekend. www.facebook.com |
24-06-2024 12:28:16 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Gaat naar Zwolle. |
24-06-2024 12:34:31 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Om 12.31 uur een rode DB 189-er met de lege dolime door Ut ri Utvr Laatst bewerkt door bacr op 24-06-2024 12:34 |
24-06-2024 13:47:46 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
189 074, om 12.34 door Utvr ri zuiden (Gdm - Std - Fvs e.v.) |
24-06-2024 13:49:54 1 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Klopt, levensduurverlengende maatregelen aan een aantal wissels te Asd, sporen 4c, 5b, 6b en 7b niet bereikbaar. |
24-06-2024 13:55:30 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En dat moet acuut zonder aankondigingen op maandagochtend in de spits? |
24-06-2024 14:48:47 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
Wat is het doel van je van cynisme druipende vraag terwijl gvttreinen gewoon terzake doende info op behulpzame wijze deelt? Nog afgezien van de strijdigheid met je eerdere bericht:
Laatst bewerkt door Jeroen1740 op 24-06-2024 14:49 |
24-06-2024 15:13:39 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
De aankondiging heeft t over in de spits minder treinen tussen Asd en Ut maar overdag rijden ook minder IC's blijkbaar, 3900 begint/eindigt in Ut. Maar blijkbaar is die 10 minutentrein tussen de spitsen volstrekt overbodig want de overgebleven IC's tussen Asd en Ut rijden het grootste gedeelte van de dag met losse stellen, veelal een VIRM IV. Laatst bewerkt door henri1972 op 24-06-2024 15:19 |
24-06-2024 15:45:09 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dit is een vervolg vraag en van plotselinge werkzaamheden, onaangekondigd en middenin de maandagochtend spits (en kennelijk langer) kun je licht cynisch worden. Maar verder is het vooral een inhoudelijke vraag. Als er acuut een probleem is opgetreden moet dat uiteraard verholpen worden |
24-06-2024 15:47:09 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Om 15:00 stond ICNGB 3316 op Zlr. Gezien vanaf de IJsselallee. |
24-06-2024 16:51:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Gezien ook het verleden zal het geen verbazing wekken dat de spitstreinen Enkhuizen - Amsterdam zonder enige aankondiging opgeheven waren en met hetzlefde gemak vanavond ook. Acuut probleem? Echt niet. |
24-06-2024 17:06:30 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Alles staat gewoon keurig gemeld in de reisplanner app, niks plotselings aan ook, het enigste foutje is dat er een advies in staat dat er minder intercity's in de spits rijden terwijl dat voor de hele dag geldt. |
24-06-2024 18:48:17 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Omdat het in de app staat is dus elke andere vorm van communicatie verboden? Uit het verleden is ook vaak genoeg gebleken dat de NS-App ook niet altijd accuraat is. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
24-06-2024 22:30:10 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
25-06-2024 09:55:48 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Alleen al de redenering illustreert de teloorgang van het spoor in NL 😢 |
25-06-2024 10:01:34 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Gisteren had ik eindelijk eens de European Sleeper met eigen ogen willen zien maar dat mislukte helaas. De trein werd (volgens de DB-app) in Dv eerst op tijd aangekondigd, toen werd het +5, toen +10 en daarna heb ik het opgegeven, thuis bleek het inmiddels al +30 te zijn en zelfs daarvan betwijfel ik of dat de uiteindelijke vertraging was. Het lijkt erop dat het ding defect heeft gestaan tussen Amf en Apd (of om een andere reden daar is stilgezet). Trein 1685 zat erachter, maar kon er blijkbaar niet omheen (een erfenis van het opbreken van de overloopwissels te Sto?). De 7085 werd in Apd vastgehouden. Intussen was er geen enkel omroepbericht op het station maar dat hoeft natuurlijk ook niet, we konden immers in de app zien dat de vertraging van de IC alsmaar opliep. |
25-06-2024 10:06:08 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
"Mededeling voor de reiziger: Blijf vooral naar uw telefoonscherm staren, in de app laten we u alles weten. Uw ogen opheffen om de werkelijkheid te aanschouwen is zo 2010, dus doe dat vooral niet meer." |
25-06-2024 10:53:54 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Volgens treinposities uiteindelijk +45 op Dv. In Amf was dat +15, dus misschien omgeleid via Zl? |
25-06-2024 11:00:45 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Bovendien tevens feitelijk onjuist. Er verschijnen berichten van reizigers die 'keurig in de app' hebben staan dat ze geïnformeerd willen worden bij afwijkingen op hun traject, echter kwamen zij er op het station pas achter dat de vertrektijden waren aangepast. |
25-06-2024 11:02:51 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Dan had trein 1685 daar geen 40 minuten vertraging van gekregen. European Sleeper 453 heeft gedurende circa een halfuur defect gestaan tussen Stroe en Apeldoorn. |
25-06-2024 12:20:47 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Er zijn ook mensen die om uiteen lopende redenen geen mobiel hebben. Dus voor deze mensen zijn de omroep berichten van cruciaal belang. Dan moet er wel de moeite genomen worden om een omroep bericht de ether in te sturen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
25-06-2024 13:43:22 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Lijkt een onderdeel van ombouw cs. Minder treinen naar CS, kun je nog wel vaker verwachten de komende jaren. |
25-06-2024 13:48:07 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Je link gaat over komend weekend en volgende week maandag en dinsdag. Dan speelt dit kennelijk weer (details wat er wel en niet rijdt staan niet in het bericht) |
25-06-2024 13:55:06 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
In het artikel staat ook:
Niet dat het makkelijk eruit te halen is, maar het staat er wel. In geval van twijfel: plan uw reis in de app.. |
25-06-2024 15:07:38 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Het blijkt helaas steeds weer dat het veel beter is minimaal 2 bronnen te raadplegen. Zo stond tot ( in ieder geval) zondag op de het werkzaamheden overzicht van NS in de reisplanner dat er in die periode geen treinen Van, naar en via Amsterdam Bijmer reden. Maar het plannen van een rit voor mij op woensdag kon ( wel wat langer) gewoon. 🙂 Pas bij wat doorklikken kon je er uit halen dat het slechts om een paar nachttreinen ging.🤨 Laatst bewerkt door cuneo56 op 25-06-2024 15:08 |
25-06-2024 16:29:55 1 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Iedereen word maar naar telefoons en app's gejaagd. |
25-06-2024 22:35:33 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Daar heb je een punt vind ik, @phantom. |
25-06-2024 23:13:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De vraag is of de situatie vroeger met alleen maar eindeloze omroep berichten, en posters op de stations die soms door wijzigingen op de dag zelf ook niet meer klopte nou zo zalig makend was. |
25-06-2024 23:31:12 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
'Alleen maar eindeloze omroep berichten'? Klinkt als een stropopredenering. Het punt was dat NS wel meer informatie mag omroepen, niet een oneindige stroom... 🙂
Omroepberichten hoeven ook niet altijd langer te worden, door wat minder nuttige informatie weg te laten bijvoorbeeld. Laatst bewerkt door MaxBB op 25-06-2024 23:31 |
26-06-2024 08:23:14 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Het antwoord is ja. Want nu is er enkel een app welke niet op de juiste manier functioneert zonder enig offline alternatief. |
26-06-2024 10:07:22 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Alsof vroeger elke reiziger de posters met minutenwijzigingen uitgebreid bestudeerde. Vroeger was niet altijd beter. ;) |
26-06-2024 13:10:11 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Maar toen had je dus de keuze om dat wèl te doen, en nu wordt dat je dus onmogelijk gemaakt. |
26-06-2024 14:06:06 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Een verschil met vroeger is ook dat op de meeste stations waar je een keuze diende te maken (meestal dus niet op een halte) er altijd wel iemand aanspreekbaar was. Nu is dat zelfs niet altijd meer op de grote knooppunten het geval. En ja, vroeger ging er ook wel eens iets fout of je werd onbedoeld verkeerd voorgelicht. Ik heb dus ook maar besloten om de app vaker te gebruiken. In de toekomst kun je namelijk snel kilometers verkeerd uitkomen.. ;.) |
26-06-2024 16:11:21 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het ontbreken van al dan niet op de hoogte zijnde personeel is dus ook zo'n ding,wat is wegbezuinigd. |
26-06-2024 18:42:04 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Vroeger reden, zeker in de avonduren, veel minder treinen. En het zou me niets verwonderen dat je vroeger nog in het nevenspoor mocht werken. Veel meer kansen om zo het treinverkeer nog in de lucht te houden. Wat tegenwoordig ook het geval is dat men alles vernieuwd lijkt me. *) Vroeger wisselde men vaak bijvoorbeeld slechts alleen de slechtste dwarsliggers uit. *)niet helemaal, nog niet zo lang geleden heeft men in Nm een wissel hergebruikt. Op Asd in bak 2 oostzijde gooit men zo de zien alles eruit, maar legt men ook weer delen terug. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 26-06-2024 19:04 |
26-06-2024 22:16:59 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
De manier van werken van vroeger kun je vrijwel niet meer vergelijken met de manier van werken tegenwoordig door de manier van aanbesteden én door het veiligheidsdenken van nu tov vroeger.
Dat op asd dingen hergebruikt worden is niet zo gek. Het is daar levensduurverlengend, aangezien de vernieuwing van de gehele oostelijke toegang van asd over een paar jaar op de planning staat. |