28-06-2024 22:03:14 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ik begrijp dat met standaardlengte voor nieuwe wachtsporen in NL 740m is. Nu las ik dat de wachtsporen bij rail baltica meer dan 1000m lang worden. Zijn deze lengtes europees bepaald, of gaat dit per corridor? (of per land) |
28-06-2024 22:21:26 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De lengte van 740 meter is afkomstig uit de TEN-T specificaties. Diezelfde specificaties vereisen elektrificatie, ERTMS en aslasten van 22,5 ton op het volledige kernnetwerk. |
29-06-2024 08:52:06 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Al neem ik aan dat er nergens staat dat het je verboden word om ze langer te maken dan die 740mtr,toch ?? |
29-06-2024 11:36:16 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als de lengte 750 meters is, dan is men wel rekening houden met de lengte van goederen treinen. Weet niet wat technisch de maximale lengte voor een loc of dubbel tractie is voor een goederentrein is, wat getrokken kan worden. Ook rekening houden met het remsysteem en luchtleidingen. Is die 750 meter de maximale lengte in Nederland en Europa wat toegestaan is? |
![]() |
advertentie |
29-06-2024 12:59:31 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het gaat om treinen van 740 meter. Bij de lengte van het opstelspoor zal rekening gehouden moeten worden met de stoptolerantie, zichtafstand op het sein en bij sporen waar kopgemaakt wordt de ruimte voor de locomotief om aan de achterkant erbij te komen. |
30-06-2024 11:28:01 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
In Nederland is het 740m als standaard. Daarvoor was het gemiddeld 650m. Je zit natuurlijk ook met belasting van de koppelingen, remvertraging, acceleratie en natuurlijk de lengte van losplaatsen en opstelsporen. Aangezien de containertrein de grens over gaat naar Duitsland is het ook daar minimaal 740m. Of ze in Duitsland of Belgiƫ met nog langere treinen rijden weet ik niet. Laatst bewerkt door Rsb op 30-06-2024 11:30, reden: Info buitenland erbij gezet |
30-06-2024 13:08:30 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Rsb, je geeft weer dat het in Duitsland minimaal 740 meter is. Dan zou je zeggen dat het in Duitsland de goederentreinen ook langer moge zijn. Tot maximaal meters? Of bedoelde je met minimaal, maximaal? |
01-07-2024 08:07:37 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
![]() |
|
01-07-2024 20:58:56 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Klopt, als zijnde sowieso 740m. Daarnaast geef ik aan geen kennis te hebben van de maximale treinlengte. Dat is opgehelderd door R-E-Mg waarvoor dank. |
01-07-2024 21:22:37 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ook in Duitsland is men de komende jaren nog bezig om diverse wachtsporen en opstelsporen te verlengen, dus het is niet zo dat je daar al onbeperkt met 740 meter kan rijden. |
02-07-2024 20:58:05 | ||
---|---|---|
hubertus1
![]() |
Vanuit Hamburg richting Padborg is het blijkbaar 835 meter als maximum: |
03-07-2024 11:06:31 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Als ik het goed begrijp was dat al de lengte die in Denemarken standaard is. |
06-07-2024 10:23:45 | ||
---|---|---|
hubertus1
![]() |
Zoals het is opgeschreven, vermoed ik dat het ook in Denemarken geen standaard is, maar het op een of enkele corridors wel is toegestaan. |