29-06-2024 06:39:22 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Trein 37420 rijd niet verder dan Bp door een stroomstoring tussen Bp en Zh
Trein 37413 zal van spoor 2 vertrekken in Dwe naar Fwd Die rijd LSP tussen Bp en Fwd
Edit: trein 37422 ook tot Bp, waar de kerende rit weer via spoor 2 in Dwe vertrekt Laatst bewerkt door klaass16 op 29-06-2024 06:55, reden: Info toegevoegd |
29-06-2024 08:13:01 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Amsterdam CS is vandaag niet bereikbaar per trein. Volgens NS is dit nooit eerder gebeurd.
Door dit is in Noord-Holland een aangepaste dienstregeling, zoals intercity Enkhuizen Hoofddorp. |
29-06-2024 10:03:32 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
De 734 is met +13 vertrokken ivm technische problemen nav het koppelen. Het voorste DDZ zesje werd vervolgens om 9.59 uur weggereden en daarna vertrok de 734 met een solo DDZ4. Knus! 1e klas vanaf Asn opengesteld voor 2e klas reizigers ivm de drukte. Laatst bewerkt door Kamehameha op 29-06-2024 10:21 |
29-06-2024 10:06:50 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Laatst bewerkt door geert op 29-06-2024 10:07 |
![]() |
advertentie |
29-06-2024 10:21:59 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Datzelfde historisch besef mis ik ook in de juichende aankondiging dat er weer treinen komen van Zwolle via de Brabantroute naar Vlissingen. |
29-06-2024 10:27:01 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dat klopt wel. Maar bijna ieder bedrijf is niet meer geïnteresseerd in de bedrijfshistorie. Ooit was er bij NS een dienst van Archiefbeheer en Documentatie met vriendelijke en kundige mensen aan wie je nog eens iets kon vragen en die het archief goed kenden. Zij deden ook archiefwerk in opdracht van het bedrijf en ontvingen archiefbezoekers. Bovendien had ongeveer elke afdeling binnen het bedrijf nog een eigen archief waar je na uitleg ook gewoon terecht kon, zoals in het torentje van Weg en Werken in HGB III. Things change... |
29-06-2024 10:27:04 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Tsja het juichend aankondigen van ‘verbeteringen’ die in het verleden al bestaan hebben kunnen meer vervoersbedrijven, dat doet Qbuzz hier rond Utrecht ook, terwijl het steeds om ‘verbeteringen’ gaat die voor de coronapandemie normaal waren |
29-06-2024 11:38:54 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Er rijden vandaag 2 in plaats van 4 Intercity’s tussen Utrecht Centraal en Amersfoort Centraal. De infrastructurele beperking is onduidelijk. |
29-06-2024 12:17:58 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
En wat te denken van stakingen voor b.v. een betere CAO danwel de spoorwegstaking van 1944/5 ! |
29-06-2024 12:31:05 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Bij recente stakingen (dwz, de afgelopen jaren) bleef toch wel altijd(/meestal?) een treindienst Asd-Shl overeind tbv de luchtreizigers. Ik bied ook nog systeemstoringen (al duurden die wellicht niet de hele dag?) en dagen met relatief hevige sneeuwval. |
29-06-2024 12:31:39 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Spoor 4 en 5 zouden buiten dienst zijn, waardoor Keolis had moeten keren op spoor 6. Daardoor was er geen ruimte meer voor de (1)1700. In de praktijk zie ik Keolis nu telkens op 4B en rijdt er af en toe een NS-trein via spoor 5. Geen idee hoe dat kan. |
29-06-2024 13:05:29 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
De 3745 rijdt met IRM12, waarvan het achterste stel in opzending dus afgesloten is tot Ut. Daarna weer open. Laatst bewerkt door Kamehameha op 29-06-2024 14:44 |
29-06-2024 13:08:03 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Gokje van een leek: werkzaamheden afgelast maar niet op tijd om de treinen terug in te leggen? Had Keolis/RRReis niet kunnen keren op bv de Bokkeduinen? Aankomst op spoor 6/7, leeg door naar Bkd om te keren, terug naar spoor 1/2 voor vertrek, zou toch moeten passen op de gebruikelijke tijden naar mijn idee. |
29-06-2024 13:27:47 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Ik kwam net 13.25 te Ac een lege ICR stam tegen, rijdend richting Asb. Panto's achterste loc waren plat. Laatst bewerkt door Kamehameha op 29-06-2024 13:32 |
29-06-2024 14:10:55 1 | ||
---|---|---|
ari
![]() |
Koninginnedag 2001 was ook een aardige poging ;-) |
29-06-2024 14:30:24 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
|
29-06-2024 15:46:32 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
In Ah lijkt spoor 7 niet in gebruik 3600 richting Rsd vertrekt al een tijdje van spoor 4b, En de 7600 richting Wc van 4a Laatst bewerkt door klaass16 op 29-06-2024 15:46 |
29-06-2024 15:50:58 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
29-06-2024 17:28:42 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
|
29-06-2024 18:38:41 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Bij de klantenservice van NS. |
29-06-2024 18:44:08 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Succes. Die wijzen dat soort claims standaard af |
29-06-2024 22:12:33 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Amf 21:56 (Via Railcam): SR Dieselloc met Sgns (3x containerbak), Sgmmns (Beladen met diverse materialen), Sgns (2x containerbak, beladen met div. materialen), Sgmmns (beladen met div. materialen, Sgns (3x containerbak) door vanaf Apd ri Hvs. |
30-06-2024 08:16:12 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Dat wordt in het omroepbericht op station Amersfoort netjes gezegd, edoch met een onachtzaamheid in de gesproken tekst. "U kunt ook omreizen ". Niet dus, wekt de indruk dat het CS wel bereikbaar is als je maar omreist. Staaltje onzorgvuldigheid en misleiding van het reizen publiek |
30-06-2024 08:19:23 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Omreizen kon gister toch gewoon. Niet naar CS, wel naar Sloterdijk of verder. |
30-06-2024 09:02:06 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Hoezo? Omreizen met de IC naar Duivendrecht en dan metro 54 of naar Zuid en dan metro 52. Dan reis je om en komt toch op (of onder in dit geval) Amsterdam Centraal. NS tarief was geldig in de metro. |
30-06-2024 09:20:15 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
Dan kom je met de personeelsdiensten (pauzes) in de knoop. |
30-06-2024 12:59:20 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Lijkt me volgens mij gewoon een kwestie van inplannen; en de rekening voor de meerkosten personeel bij Prorail indienen vanwege de werkzaamheden? |
30-06-2024 13:19:26 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
|
30-06-2024 14:28:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
|