| 27-10-2025 22:22:41 2 | ||
|---|---|---|
|
treinfan
|
Met ICM tussen Rtd en Ut (en nog meer met ICM tussen Gvc en Ut) kwam het in de spits geregeld voor dat in de eerste klasse alle stoelen bezet waren, maar er (in de bak het verst richting Ut) nog zitplaatsen tweede klas waren. Helaas zijn er in de afgelopen jaren lange periodes met veel SLT/SNG geweest. Na deze zomer was er opvallend veel VIRM, maar nu zijn de sprintercities helaas weer terug. Doe mij maar bij voorkeur een trein met normaal intercitycomfort in de tweede klas tussen Ut en Rtd (lees: normale beenruimte en klaptafels), dus zeker niet SLT. Ik probeer SLT steevast te mijden (indien mogelijk), en ik heb ook wel gemerkt dat ik lang niet de enige spitsreiziger ben die dat doet op dit traject: een solo SLT-6 blijkt op opvallende momenten toch nog zitplaatsen vrij te hebben als de trein een kwartier later ICM, VIRM of DDZ is. |
|
| 28-10-2025 06:30:41 1 | ||
|---|---|---|
|
gvttreinen
|
Ah, de aloude 4600 keert terug, nu de plan E's nog (mijmer) 😀 |
|
| 28-10-2025 09:18:47 | ||
|---|---|---|
|
Berk24
|
|
|
| 28-10-2025 09:23:24 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Het probleem is volgens mij vooral het overschot aan Sprintermaterieel doordat NS extra SNG heeft bijbesteld voor Sprinterdiensten die door terugval van de vervoersvraag nooit van start zijn gegaan. Daardoor is qua modern materieel er een scheve verhouding tussen Sprinters en IC-materieel |
|
|
advertentie |
| 28-10-2025 09:48:17 | ||
|---|---|---|
|
henri1972
|
Om en om mrt mat '46 ? 😉 |
|
| 28-10-2025 10:40:14 | ||
|---|---|---|
|
dvdhoven
|
Begin jaren 70 reed de 4600, Zl - Vs, standaard met Hondekop IV en de 4300 Zl - Rsd standaard met mat '46 IV Dick van den Hoven |
|
| 28-10-2025 10:42:50 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
... en werd er op de voorlopers van Somda waarschijnlijk steen en been geklaagd over de lange reizen in het waggelende Mat'46.... |
|