| 27-10-2025 22:22:41 2 | ||
|---|---|---|
|
treinfan
|
Met ICM tussen Rtd en Ut (en nog meer met ICM tussen Gvc en Ut) kwam het in de spits geregeld voor dat in de eerste klasse alle stoelen bezet waren, maar er (in de bak het verst richting Ut) nog zitplaatsen tweede klas waren. Helaas zijn er in de afgelopen jaren lange periodes met veel SLT/SNG geweest. Na deze zomer was er opvallend veel VIRM, maar nu zijn de sprintercities helaas weer terug. Doe mij maar bij voorkeur een trein met normaal intercitycomfort in de tweede klas tussen Ut en Rtd (lees: normale beenruimte en klaptafels), dus zeker niet SLT. Ik probeer SLT steevast te mijden (indien mogelijk), en ik heb ook wel gemerkt dat ik lang niet de enige spitsreiziger ben die dat doet op dit traject: een solo SLT-6 blijkt op opvallende momenten toch nog zitplaatsen vrij te hebben als de trein een kwartier later ICM, VIRM of DDZ is. |
|
| 28-10-2025 06:30:41 2 | ||
|---|---|---|
|
gvttreinen
|
Ah, de aloude 4600 keert terug, nu de plan E's nog (mijmer) 😀 |
|
| 28-10-2025 09:18:47 | ||
|---|---|---|
|
Berk24
|
|
|
| 28-10-2025 09:23:24 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Het probleem is volgens mij vooral het overschot aan Sprintermaterieel doordat NS extra SNG heeft bijbesteld voor Sprinterdiensten die door terugval van de vervoersvraag nooit van start zijn gegaan. Daardoor is qua modern materieel er een scheve verhouding tussen Sprinters en IC-materieel |
|
|
advertentie |
| 28-10-2025 09:48:17 | ||
|---|---|---|
|
henri1972
|
Om en om mrt mat '46 ? 😉 |
|
| 28-10-2025 10:40:14 | ||
|---|---|---|
|
dvdhoven
|
Begin jaren 70 reed de 4600, Zl - Vs, standaard met Hondekop IV en de 4300 Zl - Rsd standaard met mat '46 IV Dick van den Hoven |
|
| 28-10-2025 10:42:50 1 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
... en werd er op de voorlopers van Somda waarschijnlijk steen en been geklaagd over de lange reizen in het waggelende Mat'46.... |
|
| 28-10-2025 11:45:45 | ||
|---|---|---|
|
Klaas88
|
Is er eigenlijk al bekend vanaf wanneer ICNG ingezet gaat worden richting de noordelijke provincies? |
|
| 28-10-2025 12:00:33 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Uit het ICNG-topic van een maandje geleden:
Laatst bewerkt door Muizeneus op 28-10-2025 12:00 |
|
| 28-10-2025 12:41:44 | ||
|---|---|---|
|
geert
|
En dat levert niet meer IC materieel op want parallel gaat de afvoer van ICM gewoon door |
|
| 28-10-2025 13:57:29 | ||
|---|---|---|
|
NIJMEGEN
|
Wanneer men zo door gaat met de vele werkzaamheden en storingen zullen de reizigers aantallen zeker niet groeien. Eerder dalen, wat minder materieel komt dan goed uit. |
|
| 28-10-2025 14:00:33 | ||
|---|---|---|
|
Anoniem9
|
Werkzaamheden zijn juist nodig om ervoor te zorgen dat het spoor betrouwbaarder blijft/wordt.. |
|
| 28-10-2025 16:31:21 | ||
|---|---|---|
|
phantom
|
Als je dan ook zorgt voor een goed service niveau bij werkzaamheden,en goede informatie voorziening,dus genoeg trein vervangend vervoer en mensen die het goed en correct aan rezigers uitleggen,dan is er ook bij reizigers niet zo heel veel op tegen dat men alweer werkzaamheden tegenkomt tijdens hun reis. Laatst bewerkt door phantom op 28-10-2025 16:33 |
|
| 28-10-2025 16:55:12 | ||
|---|---|---|
|
michaben
|
Het eens per uur overslaan van Weert op vrijdag t/m zondag gaat overigens niet door, er is blijkbaar toch elders op de route wat ruimte gevonden om de extra rijtijd van het tijdelijk spoor in Vught te verwerken. |
|
| 28-10-2025 20:40:47 | ||
|---|---|---|
|
stefanvw14
|
Kan de NS niet misschien eens het persbericht de deur uit doen? |
|
| 28-10-2025 21:01:11 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
Misschien dat ze nog even wachten totdat de nieuwe dienstregeling definitief is? Zie ook het antwoordt op jouw vraag precies 2 weken geleden. 😉 |
|
| 28-10-2025 21:04:42 1 | ||
|---|---|---|
|
Rsb
|
Er is erg veel gebouwd, uitgebreid en hersteld na de oorlog. Dat moet allemaal onderhoud krijgen, naast de projecten. Beter was het natuurlijk geweest als dat onderhoud meer gespreid was over de afgelopen jaren, dan had je een wat minder grote opgave doe je nu hebt. Overigens speelt dat niet alleen op het spoor, ook op de weg zijn er erg veel werkzaamheden, al dan niet met calamiteiten. |
|