11-07-2024 11:08:06 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
ICNG 3130 kwam om 11.06 aan te Ut vanaf Utoz |
11-07-2024 11:12:01 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
SLT 2636 die nu op rit 4037 zit wordt na de aankomst op Rtd van 11:34 losgekoppeld van de 2605 en als Leegmat richting Ddr gestuurd voor rit 6640 (deze vertrekt om 11:58) Dit omdat trein 6633 uitvalt vanwege een defect Laatst bewerkt door Ryanprogam op 11-07-2024 11:18 |
11-07-2024 11:52:33 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
TCR 1600/1700 met 22(!!!) ICR rijtuigen door Amfs ri Zl om 11:48. Blokafstand achter de 5600 aan |
11-07-2024 14:50:03 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Naar Coeta volgens andere bronnen |
![]() |
advertentie |
11-07-2024 17:00:55 | ||
---|---|---|
Dj188nl
![]() |
vandaag de hele dag alle IC's vanaf Venlo niet verder als Eindhoven. dit door de werkzaamheden die om 09:00 klaar waren. |
11-07-2024 17:10:33 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En als ze in Eindhoven keren, komen ze meestal aan op hun vertrekspoor naar Venlo aldaar. >> anderhalve kilometer 40 km/h en daardoor dan je aansluiting te Eindhoven naar Breda en verder missen... Of hebben ze het deze keer beter geregeld? |
11-07-2024 17:11:13 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
5660 tot Hde en gaat als 305659 terug naar Zl ivm persoon op het spoor. De 657 staat onderhand al een kwartier te kamperen te Ns en mijn 658 doet hetzelfde in Hde. 559 tot Pt en keert daar met ICM11 op trein 300560. Laatst bewerkt door Kamehameha op 11-07-2024 17:20 |
11-07-2024 17:17:18 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
RFO 1828 vertrok om 17.09 vanaf Ut ri Utvr met Gatx en Vtg ketelwagens |
11-07-2024 17:20:23 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Dit was wel zo gepland; Ook de 4400 rijdt op het stuk Ehv-Btl niet. Ik krijg de indruk dat nog een deel van de sporen niet in gebruik is. Wel teleurstellend dat NS daar niks over zegt, het item voor de werkzaamheden eindigde om 9:30, en ook in het nieuwsbericht stond niks over beperkingen na 9:30. De overstap 3500 <> 1100 is helaas niet behouden: De 3500 komt niet cross-platform aan, en om het nog wat in te wrijven is de aansluiting 1 minuut krapper dan normaal omdat de 1100 verschoven aankomt/vertrekt. NB: Morgen zijn er andere tijdsverschuivingen waardoor de overstap 3500 <> 1100 ook vervalt. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 11-07-2024 17:22 |
11-07-2024 17:29:45 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Twee schoonmakers onwel tijdens werk met trein NS, een overleden volgens de Telegraaf (gratis artikel). Heel veel sterkte voor de betrokkenen. Laatst bewerkt door moderator op 11-07-2024 17:59 |
11-07-2024 17:57:27 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
De 658 rijdt niet verder dan Ut door de opgelopen vertraging van ruim 30 min (ivm persoon op het spoor + een kortstondige overwegstoring te Pt). |
11-07-2024 18:10:46 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
|
11-07-2024 18:17:36 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Ik ben er net langs gereden, en er zijn inderdaad maar 2 van de 4 sporen beschikbaar tussen Eindhoven Centraal en Acht. Op de andere twee sporen zijn ze nog druk bezig met vernieuwing. |
11-07-2024 18:20:11 1 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Bedankt voor de bevestiging
Sarcasme? Ik hoop het.. Maar mocht je serieus zijn zie ik niet in waarom dat zou verschillen tussen volledige werkzaamheden en beperkte. In beide gevallen is het treinaanbod significant anders, dus is het goed om reizigers proactief te informeren. Sowieso, je merkt het wel, want je krijgt opeens niet dezelfde reisadviezen als normaal. En als niet-fanaat sta je je dan verder maar af te vragen waarom dat is (als er geen bericht over werkzaamheden was) Laatst bewerkt door Dionysusnu op 11-07-2024 18:24 |
11-07-2024 18:39:04 2 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Werkzaamheden of niet, een net-niet-overstap oftewel uitzicht-op-de- sluitlichten is erg chagrijnig. In in mijn ogen wel eens onnodig. Soms leidt iets later vertrekken tot stapelvertraging, maar anderzijds is een beetje doorkarren (vroeger noemden ze dat inhaalsnelheid) ook mogelijk. In de meeste diensten zit ruimte, maar het lijkt wel of we steeds banger zijn om die te gebruiken. En ja, het spoor is voller geworden, en we rijden energiezuinig, prima, maar soms (ik zeg: soms) wordt er juist (extra) vertraging veroorzaakt door onnodige vrees dat een dwarsligger plotseling in een zebrapad verandert. Alles staat keurig in de dienstregeling en dus in de app, maar een aansluiting van bijna een half uur is ronduit vervelend. |
11-07-2024 19:22:19 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdmw 19:20 onbekende ICNG-B (Flow) richting Asd. |
11-07-2024 19:26:35 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
|
11-07-2024 19:35:19 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Trein 9260 is omgeleid want hij kwam 19.34 door Gv ri Dt. Gevolgd door het materieel (leeg?) van de 9384, eveneens omgeleid om 19.36 door Gv ri Dt. Laatst bewerkt door Kamehameha op 11-07-2024 19:39 |
11-07-2024 21:08:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik geloof dat ik deze reactie niet helemaal begrijp. De rechtstreekse IC's van Dordrecht naar Eindhoven rijden sinds Corona / personeels tekort toch al niet meer? En de Sprinters van Dordrecht naar Arnhem hebben sowieso geen last van werkzaamheden tussen Boxtel en Eindhoven.
Maar misschien begrijp ik het wel verkeerd. |
11-07-2024 21:16:16 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Het gaat om de toeristische ICs 😉, oftewel de 2400/3500/3700, die normaal vanaf Dordrecht via Ledn, Shl en Ut naar Ehv (-Vl) rijden. Dat van de sprinters slaat waarschijnlijk op dat de (70)6400 en 6600 ten westen van Tilburg omgedraaid waren tijdens de werkzaamheden, waardoor een sprinter Ddr-Btl ontstond, en de sprinters uit Arnhem juist op Tbu keerde. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 11-07-2024 21:19 |
11-07-2024 21:24:52 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De afgelopen dagen reed er sprinter 706400 Ddr - Bd - Tb - Btl en reed de 6600 Tbu - Tb - Nm - Ah. Die eerste sprinter had maandag ook wel wat exotisch materieeinzet met oa VIRM als sprinter. |
11-07-2024 21:45:47 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dank voor de uitleg. En tsja, Bij een IC Dordrecht -> Eindhoven, daar denk ik echt niet aan een trein over Schiphol🙂 |
11-07-2024 22:05:18 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Om 22u01 een SW9 met blauw/gele 186 v/a langs Utzl onderweg van Ehv naar Wgm. |
11-07-2024 22:07:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Het artikel is inmiddels gecorrigeerd maar voor de duidelijkheid: het is niet gebeurt in een trein maar in het verblijf van de schoonmakers op Utoz. |
11-07-2024 22:28:27 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Laatst bewerkt door Ryanprogam op 11-07-2024 23:52 |
12-07-2024 02:27:42 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Om 21.03 in Hlm ingecheckt pas om 1.00 in Nm kunnen uitchecken. Eerst van Hlm naar Asd met een lichte vertraging, eerstvolgende trein was de trein naar Mt. In de trein een mededeling dat deze niet ging rijden vanwege een aanrijding. In de trein al wel het advies om via Hlm en Ledn te gaan. Vlak voor Ledn een nieuw advies, via Gvc en Ut. In Ut mochten we alleen in het voorste stel, zo te horen was de HC alleen. In Ut nog lang moeten wachten op 19, intussen kwam op 18 de volgende trein naar Nm binnen. Meteen daarna vertrokken we ri Ah. In Ah weer van stel wisselen omdat die te lang was voor Ahz en Nml. In Nm aankomst op spoor 4, kort daarna kwam de 2e trein binnen op spoor 3, nu met het voorste stel donker. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 12-07-2024 02:33 |
12-07-2024 07:25:43 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Gisteren was ook een concert van Pink in de Johan Cruyff Arena. Op de NS-site stond "Bezoekers concert Pink: zoek een ander vervoermiddel". |
12-07-2024 07:54:53 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Was Asd - Hvs - Ut ook gestremd dan? De route via Hlm en Ledn lijkt me vrij tijdrovend. |
12-07-2024 11:08:43 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Kon ik niet controleren, ik heb niet zo'n schermpje. Via Amf wist ik dat het niet ging. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-07-2024 16:40:53 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Zelfs via Alm en Zl is significant sneller dan via Hlm en Ledn. |
12-07-2024 17:25:14 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Interessante optie. De reisplanner zou een optie moeten hebben niet via station ... . Alhoewel, de reisplanner kan niet zien dat personeel niet aanwezig is waardoor een trein alsnog niet kan vertrekken.
|
12-07-2024 17:48:18 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
De treindienstleiding weet of een trein wel of niet kan vertrekken. Bij niet vertrekken zou de treindienstleiding dit van te voren aan de reisplanning door kunnen geven. |
12-07-2024 18:52:16 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Hij/zij weet of de trein MAG vertrekken, niet of de trein KAN vertrekken. Als er iets in of om de trein gebeurt weet hij/zij dat niet, tenzij iemand (mcn) dit laat weten. |