Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |
17-08-2011 21:26:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik laat mij vertellen dat er op 16 augustus nog eentje naar de Dijksgracht is gebracht. |
17-08-2011 21:40:16 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Vandaag om 17.00 uur stond er op Dgr maar 1. |
17-08-2011 22:49:21 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Er staan er 2 (met interieur) in de loods op de Wgm. Nummers niet op gelet(stond op opgeplakt a4tje) |
17-08-2011 23:04:06 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Dat is alleen maar overdag/laat. In de nacht zijn de sporen nodig voor de Fyra/BNL/ICE. |
![]() |
advertentie |
18-08-2011 08:57:46 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote En wat heeft dat voor zin als je iets mondeling hebt vernomen? Dan krijg je alsnog het argument "Ja maar ik kan dat nergens terugvinden dus het klopt niet!" terwijl de informatie bij wijze van spreken van de CEO van NS Hispeed afkomstig kan zijn. |
21-08-2011 18:26:18 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dit zal NedTrain niet doen, totdat het treinstel officieel opgeleverd zal worden aan Ns-Hispeed. Tot die tijd mag Ansaldobreda zich er op de Watergraafsmeer over ontfermen. Voor een paar beugeltjes zal het niet retour Italië gaan. Alleen voor aanbreng van het interieur is dit gebeurd. Laatst bewerkt door aarclay op 21-08-2011 18:27 Choo choo..... |
15-09-2011 22:56:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Volgens Treinreiziger.nl (http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/hogesnelheidstrein_v250_medio_september_naar_ns_hispeed-143762) zou medio september het eerste V250-stel officieel worden overgedragen aan NS Hispeed. Aangezien de maand nu zo goed als doormidden is, zou dat dus betekenen dat de overdracht (en daarmee de definitieve toelating) binnen enkele dagen rond zou moeten zijn. Ik ben benieuwd! |
15-09-2011 23:15:04 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Ik weet niet of het een teken is, maar ik heb de afgelopen week de stroomafnemer van een van de stellen al eens op en neer zien gaan op de Wgm. Echt veel stelt het niet voor, maar het impliceert wel dat er iets gebeurd met die treinstellen. Maar let wel, in het artikel wordt december genoemd als startdatum van Amsterdam-Brussel wat volgens de laatste berichten april zou worden. Het zou kunnen zijn dat het toch niet helemaal rond is. Laatst bewerkt door Klaasje op 15-09-2011 23:16 |
15-09-2011 23:22:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De overdracht staat inderdaad gepland, maar dan iets serieuzer dan de afgelopen vier jaar![]() |
16-09-2011 00:28:13 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Of het al iets in het kader van een overdracht is , maar Vrijdag middag / avond gaat er sinds tijden weer een proefrit met een V250 rijden en zelfs met een ( het?) laatst aangekomen stel. Ciao. |
18-09-2011 21:46:52 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Zal mischien met de 4807 zijn. ze zijn nog bezig met de 4808, ben heel benieuwd wanneer de presentatie is van het eerste stel. |
21-09-2011 18:02:57 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote En dan moet het kranten bericht van vrij recent ons doen geloven dat de beneluxdienst opgeheven gaat worden om vervolgens gereden te worden met hispeed ? Das toch knap aangezien er formeel nog geen 1 stel rijdend in dienst is,en dan hebben we t nog maar niet over t feit dat men de toeslag voor die treintype wisseling ook nog is verplicht door de reiziger z'n strot wil duwen. Dat houd dus in ,of het schrappen van veel stations op de benelux lijn,zeg maar praktisch alles. Of men gaat fyra's laten rijden op de normale sporen zodat de serie 186 en rijtuigen vervangen worden %03% Wat is waar en wat niet ? (weer een soap die wij gezamelijk mogen gaan betalen,t lijkt gtst wel) Laatst bewerkt door phantom op 21-09-2011 18:17 |
21-09-2011 20:36:59 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Als een keer de Benelux in z'n huidige vorm wordt vervangen, sneuvelen er niet "praktisch alles"zoals je stelt, maar in Nederland 3: Gv, Ddr en Rsd. en mogelijk in België Brussel-Noord.( maar dat is al een wel/niet stop de laatste jaren) Ciao. |
21-09-2011 20:44:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJe absolutie fascinatie met "ons belastinggeld" is inmiddels wel bekend. Ik word ook niet moe om te zeggen dat wat er ook allemaal afgestumperd wordt rond de diensten op de HSL, dit nu juist niets met belastinggeld te maken heeft. Verder is er een helaas vrij grote jok-partij aan de gang wat betreft het moment waarop de Beneluxdienst overgaat naar de HSL. Formeel moet men vasthouden aan de capaciteitsvraag voor 2012, in de praktijk weet men al dat het niet voor april en waarschijnlijk niet voor juli kan gebeuren, omdat er nog geen V250 genoeg is om de dienst te rijden. Vervelend. Op de rest van de tirade ga ik niet in; dat weten we nou wel. |
22-09-2011 09:09:31 | ||
---|---|---|
tgvfan
![]() |
Okee, geen materieel, maar komende maanden worden 51 NSR machinisten opgeleid voor rijden op de HSL met TRAXX. In dezelfde tijd zullen de vrijgemaakte Fyra machinisten opleiding genieten op de V250. (ik verwacht daarom een hoog aantal LM ritten van het spul de komende maanden) tussen de gewone treindienst in. Ook staan de opleidingen voor de Train Managers gepland voor December/Januari. DEUVM |
22-09-2011 16:36:50 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
m.a.w.: dit is dus het geheim achter het revisieplan van icr: nsr via de hsl of begrijp ik het nu verkeerd? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
22-09-2011 16:38:28 | ||
---|---|---|
j.stanner
![]() |
Je begrijpt het verkeerd denk ik zo. |
22-09-2011 16:56:38 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
gaat erom dat huidige Fyra mcn'en opleiding moeten krijgen op de V250 en die kunnen niet onttrokken worden aan het huidige personeelsbestand zonder problemen voor de dienstuitvoering. Ofwel, NSR mcn'en worden opgeleid om de huidige Fyra (TRAXX) te rijden zodat de opleidingsritten met V250 gewoon doorgang kunnen vinden. (tenminste, die logica zie ik erin ![]() Laatst bewerkt door SleutelMan op 22-09-2011 16:57 |
22-09-2011 17:34:02 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Even tussendoor: wordt de IC 140 ook gereden door NSR machinisten? |
22-09-2011 17:43:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteAls dat het plan zou zijn en nog geheim ook, had ik het hier nooit opgeschreven. Het gaat hier om de ondersteuning die NSR aan Hispeed biedt om diensten vrij te maken voor opleiding op de V250. |
22-09-2011 20:42:10 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteNee. Gr Joop mcn Lls |
22-09-2011 21:48:52 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Jawel, een flink aantal wordt gereden door standplaats Hgl. Laatst bewerkt door spiketrain op 22-09-2011 21:51, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
22-09-2011 22:17:24 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
In dienst van NSH dan, want ze moeten zelf hun loc om rijden op Hfdo, dat doet de Retter van NSR (in dienst van Nedtrain) niet meer![]() Gr Joop mcn Lls |
23-09-2011 19:23:21 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Moet ik hier dan uit opmaken dat he jouw niet boeit dat je straks meer moet gaan betalen voor een ritje van bv Rtd naar Antwerpen omdat een kruimeldief dit dan rijd ? Mijn centen zijn me heilig,standaard zijn er te weinig van in mijn en menig ander z'n portemonnee tevinden,maar das dus in jouw geval anders ? Dat men niet kan voldoen aan de eis om de BNL te rijden met fyra op een x moment dat is al duidelijk(zei ik zelf ook al eerder) Maar dat vele dat en de perikelen erom heen (schijnbaar zo makkelijk) laten begaan/accepteren omdat iemand vind dat dat "normaal" is dat wil er bij mij niet in. Zal het gtst verhaal dan ook zeker min of meer blijven volgen. Laatst bewerkt door spiketrain op 25-09-2011 07:43, reden: Quoot gerepareerd. |
24-09-2011 10:23:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Da's in samenwerking met Nedtrain personeel aldaar [koppelen ed]. Dus waarom zou een NSR machinist dat niet kunnen? Laatst bewerkt door thom op 24-09-2011 10:24 |
24-09-2011 11:24:48 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Het gaat er niet om dat ze het niet kunnen, uiteraard kunnen die dat ![]() Gr Joop mcn Lls |
27-09-2011 13:20:12 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
OK. Zou er in theorie een NSH-loc voor kunnen komen? Heb wel eens een rode 186'er + IC 140 gezien. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-09-2011 15:26:50 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
In theorie wel, bij calamiteiten bijvoorbeeld. In normale omloop niet, dan zijn deze traxxen nodig voor de fyradiensten Mcn NS International Rtd |
27-09-2011 18:05:33 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Nog wel ja, opzich is het geen gek idee om de TRAXX'en voor de 140'er te plaatsen, geen locwissel meer nodig in Bh bijvoorbeeld. Over een tijdje is de Fyra immers toch niet meer zoals hij nu is ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-09-2011 18:09:46 | ||
---|---|---|
Rinse
![]() |
Wordt alleen een beetje lastig op de hogesnelheidslijn tussen Hannover en Berlijn. Die Traxx'jes kunnen geen 200 km/h ![]() |
27-09-2011 19:22:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Dat was een 189`er van Railion ![]() MCN ASD |
27-09-2011 19:27:00 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
186 zowel zelf al 2 keer gezien ![]() |
27-09-2011 20:37:13 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteDenk jij dat ik geen verstand heb van locomotieven en cargo? Was een 186'er die met een gedeelte van een IC 140-stam van Hfdo naar Zl reed. |
27-09-2011 21:35:44 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Dat hoor je mij niet zeggen maar in de Reizigersdienst is het niet voor gekomen voor zover ik weet en ik dacht dat je dat bedoelde![]() MCN ASD |
27-09-2011 21:38:22 | ||
---|---|---|
j.stanner
![]() |
QuoteMet je 1e bericht impliceerde je dat een 186 een reguliere 140 gereden zou hebben maar in je tweede kom je daar weer van terug... Dus volledig berichten zou al een hoop onduidelijkheid voorkomen. |
27-09-2011 22:41:34 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Hmmmmmm, de enige rode 186'ers die ik ken zijn de 186 321-346. Deze worden u nog afgeleverd en zijn nog niet toegelaten in Nederland. Deze locs zijn namelijk voorzien van een Frankrijkpakket. De enige reguliere personentreinen die in Duitsland door een 186 gereden worden zijn de treinen van de Berlin-Warschau-Expres. Deze locs zijn echter gehuurd van ATE. Een 189 zou kunnen, maar met Duitse rijtuigen erachter maakte hij wel een vreselijke omweg. Je zal weg iets bijzonders gezien hebben. Maar een rode 186 met een reguliere 140 stam..... Om een beetje speculaas toe te voegen. In theorie zou een Taurus (182/1x16) met Duitse IC-wagens met 200 km/u over HSL komen. Maar dan zou je alleen tussen Hoofddorp en Rotterdam kunnen rijden. De Taurus is dacht nog niet als zelfstandige loc toegelaten in NL. Iets wat een Traxx wel heeft. Om weer helemaal ontopic te komen. Hoe zit het nu met de aflevering van de stellen? Er zijn er nu een stuk of 7 (als ik allemaal goed bij gehouden heb). Er zouden er 21 komen (als ik ook dit goed bijgehouden heb). Dus dan mis ik er nog 14, wat is de status van die stellen? Laatst bewerkt door spiketrain op 27-09-2011 22:48, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
27-09-2011 22:43:13 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
De Fyra-traxxen zijn niet rood![]() |
27-09-2011 23:11:37 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Ik weet niet waar jij geleefd hebt de afgelopen twee jaar, maar de Fyra traxxen zijn wel degelijk rood: http://img46.imageshack.us/img46/3962/6img186d115fyra0844.jpg (plaatje van Aron op Treinpunt.nl). Laatst bewerkt door Hoera63 op 27-09-2011 23:13 |
27-09-2011 23:13:19 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Niet allemaal nee. Er zijn er twee wit ![]() |
28-09-2011 00:24:29 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteRijden al ruim een jaar met Taurus. |
28-09-2011 00:25:11 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteGing me meer om het feit dat ik geen verschil tussen een 186 en 189 zou kunnen zien. |
28-09-2011 09:06:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVolgens "een" planning zou er sprake moeten zijn van een serie-aflevering van 19 stellen, beginnend in oktober en lopend tot september 2012. Nu zullen er vast al jaren van dit soort planningen rondgaan die vervolgens nimmer gehaald zijn, maar uit het feit dat Hispeed nu de machinisten gaat opleiden, zou je misschien kunnen afleiden dat men er op zijn minst een klein beetje meer vertrouwen in heeft (voorzichtiger kan ik het niet uitdrukken ![]() |
28-09-2011 11:08:39 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Over een rode 186 met 'Berlijn-trein': Op do 24 sept 2009 kreeg IC 141 bij Twl een aanrijding met een persoon. 3 rijtuigen moesten worden gereinigd en gingen naar Zl. De overige 6 rijtuigen werden 's middags door de rode 186 117 als leeg materieel van Dv naar Hfdo gebracht om later IC 149 te gaan rijden. |
28-09-2011 16:02:55 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
...In 2010 reed een rode 186'er een Avmz, Arkimbz en een 1700 van Hfdo naar Zl t.b.v. reiniging. |
28-09-2011 17:52:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je niet de enige bent die het te lang duurt. Verder kun je ervan op aan dat als iemand iets meer weet, hij dit echt wel op deze lijst gooit. Vragen heeft daarom niet veel zin. |
28-09-2011 19:16:49 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote Zouden afgelopen weekend (zaterdagnacht) testritten zijn, niet doorgegaan ivm tech problemen met tractieinstallatie Laatst bewerkt door smarkie op 28-09-2011 19:17 Mcn NS International Rtd |
28-09-2011 19:44:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
'overdracht eerste stel valt medio september te verwachten' werd in juni nog geschreven door Treinreiziger.nl. September is bijna ten einde, zal dus wel medio oktober gaan worden... |
28-09-2011 21:08:35 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Zodra typetoelating van een bepaald soort rollend materieel in één land geregeld is, is dat in principe Europabreed. Mits het rollend materieel in kwestie natuurlijk voldoet aan lokale eisen zoals omgrenzingsprofiel (PVR), beveiligingssystemen en andere eisen. Aangezien V250 specifiek besteld is voor diensten in Nederland én België verwacht ik op dat gebied in ieder geval geen echte problemen. Maar we zullen zien hoe het loopt. Ik heb in ieder geval het vermoeden dat er vrij snel V250 naar Brussel zal gaan, zodra er voldoende V250 en personeel is om een dienstregeling uit te voeren. |
28-09-2011 21:43:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als de eerder genoemde planning van levering van V250 nu eens gehaald wordt, dan is de overgang van de Benelux naar de HSL officieus in juli te verwachten. Laatst bewerkt door broek53 op 28-09-2011 22:04 |
28-09-2011 22:01:44 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Eerst maar effe wijzigingsblad april halen met extra dienst Asd-Rtd v.v. Daarna zien we wel of we het wijzigingsblad juni gaan halen. Laatst bewerkt door train85 op 28-09-2011 22:01 |
![]() |
advertentie |
30-09-2011 20:27:51 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Het is nu wel erg stil rond de v250, gaat er een nog van de week testritten rijden overdag,%02%%02% |
30-09-2011 21:24:57 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Wacht nou maar gewoon af. Als er nieuws over te melden is, dan komt dat vanzelf hier te staan. |
30-09-2011 22:19:48 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
3 min geleden een V250 op eigen kracht door Bd op spoor 7, richting hsl/ddr/rsd! |
30-09-2011 22:51:15 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Testrit(ten) op de hslszuid en lijn4 ri antwerpen Mcn NS International Rtd |
01-10-2011 00:41:24 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De komende testritten rijden vooral in de nacht en aan de eind van de avond. |
01-10-2011 01:03:27 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Voor data zie http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/HSLZuid/Pages/Nieuws.aspx |
01-10-2011 19:21:18 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteSommige data's kloppen al niet meer, bijna elke werkdag wijzigt de planning van die V250. |
01-10-2011 22:05:55 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteVorige week heb ik 2 dagen achter elkaar 2 stellen aan elkaar gekoppeld zien staan aan de Diemense kant. Ze staan er nog steeds, echter nu met een paar meter ertussen. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
02-10-2011 09:55:06 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quoteafgelopen nacht was het iig de 4804 Mcn NS International Rtd |
02-10-2011 10:00:03 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Spiketrain: genoeg nu. Laatst bewerkt door spiketrain op 02-10-2011 10:20 |
03-10-2011 20:57:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Hopelijk testen ze ook meteen het koppelen van de A- en B-zijde, er zijn in Denemarken nogal wat problemen met A+A of B+B... |
13-10-2011 19:42:34 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Uit een artikel in het Leidsch Dagblad over herrie van de HSL (http://www.leidschdagblad.nl/article11850881.ece/Nog-meer-herrie-langs-het-HSL-traject) deze opvallende quote:Quote Ik vraag me toch af waar dit ineens vandaan komt... is dit waarheid en is AnsaldoBreda zo incompetent dat ze niet eens een lijst met technische vereisten kunnen doornemen? Of is er een journalist die creatief is gaan doen? |
13-10-2011 20:30:38 | ||
---|---|---|
robert55
![]() |
29e voortgangsrapportage staat hier http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/rapporten/2011/10/07/bijlage-1-voortgangsrapportage-29-hogesnelheidslijn-zuid/lp-i-m-0000001199.pdf. ik hoop dat die link werkt, anders zijn de eerste twee woorden van dit bericht een goede zoekterm. Over de V250 twee passages. De eerste, van meeslepende nietszeggendheid [pag 12] zegt: "AnsaldoBreda voert uitgebreide tests uit die benodigd zijn voor de toelating van V250-materieel in Nederland en België. Om het vrijgaveproces van het V250-materieel te bespoedigen wordt door Nederland en België samengewerkt in High Level Meetings waarbij alle betrokken partijen aanwezig zijn." Lijkt grotendeels copy-paste uit voorgaande rapportages. Op p. 11 wordt nog gemeld dat de Belgische minister reeds tweemaal aan NMBS opdracht heeft gegeven het 20e stel te bestellen, maar dat dit nog steeds niet is gebeurd. "dit is een zorgelijke ontwikkeling, zeker nu de productielijn bij de fabrikant deels is afgebouwd". Laatst bewerkt door robert55 op 13-10-2011 20:31, reden: typo |
13-10-2011 20:57:21 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Bij eerdere voortgangsrapportages stond er nog een verwachting bij over de indienststelling, die steeds ongeveer een half jaar na de verschijningsdatum van desbetreffende voortgangsrapportage lag. Nu staat er echter geen enkele verwachting, ook niet in het begeleidend schrijven. Dat hoeft niet veel te betekenen, maar het kan ook heel veel betekenen. %03% |
14-10-2011 11:38:22 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
QuoteVooral om dit stukje maak ik me zorgen. Als de EU ze afkeurt, wat dan? Nogmaals nieuwe treinen bestellen? Terug naar AnsaldoBreda voor aanpassingen, wat waarschijnlijk weer heel lang gaat duren? %03% Laatst bewerkt door Hoera63 op 14-10-2011 11:42 |
14-10-2011 17:55:27 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Ik zie in HAFAS dat de rijstijd van de Thalys tussen Schiphol en Rotterdam 2 minuten korter wordt. Betekent dit 300 op het noordelijke deel van de HSL-Zuid of is dit te optimistisch gedacht? |
14-10-2011 23:53:18 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Welnee, waarschijnlijk van 140 naar 160, of gewoon een kleine correctie![]() Laatst bewerkt door AgentX op 14-10-2011 23:53 |
15-10-2011 00:00:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik moet mij erg vergissen als de Thalys al niet sinds maanden 300 kan rijden op de noordelijke HSL-Zuid. |
15-10-2011 00:07:48 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Maar dat doet hij nog niet... |
15-10-2011 00:17:55 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Meestal wel , zelfs in de Groene hart tunnel. Waar in de eerste periode nog een beperking tot 220 was. Ciao. Laatst bewerkt door spiketrain op 15-10-2011 06:58, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
15-10-2011 00:31:21 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Aha, nou dat verklaart het. De beperking zal wel voorbij zijn, dus van 220 naar 300 levert 2 minuten op... Zit het zo? |
15-10-2011 01:38:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Nee , niet zo. Huidige Dienstregeling nog gebasserd op V max 160 op Noordsectie. Doordat nu wel onder ETCS level 2 de V max van 300 gehaald kan worden, wordt een stuk van die "winst"verzilverd. De beperking van 220 in Groene hart tunnel die een tijdlang er in zat ( b.v. toen de Thalys in het weekend onder ETCS level 2 reed toen de Fyra nog enkel Ma-Vr reed)staat daar los van. Ciao. |
15-10-2011 10:15:19 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Die beperking heeft er ook nog in gezeten tijdens de normale dienst. Maar dit was toen eer teruggeschakeld moest worden naar L1 tijdens de eerste periode van dagelijks rijden op L2. Nu is er geen enkele beperking meer voor Thalys. De drgl is gemaakt op Vmax160. Aangezien de Thalys een MA krijgt met doelsnelheid Vmax300 kan deze bij vertragingen er iets op inlopen Mcn NS International Rtd |
15-10-2011 12:12:13 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Theoretisch rijdt de Thalys dus alleen bij vertraging 300, maar hoe vaak gebeurt dat in de praktijk? |
15-10-2011 13:52:06 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote In drgl 2012 tov 2011 neem ik aan? ja, de winst van 160 -> 300 gaat op aan: -2 min reistijdverkorting -in Rtd van een te korte stop naar een stop van 4 min -van te weinig speling in de drgl naar voldoende speling Het laatste punt kan je nu ook al binnenhalen omdat Thalys nu al 300 mag. |
15-10-2011 17:11:19 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Geld terug naar Nederland, treinen terug naar Italië, AnsaldoBreda failliet (is verder niet ons probleem) en vervolgens gewoon 1,5 dozijn Velaro's bestellen bij de Oosterburen die identiek (of nagenoeg) zijn aan de ICE3. Kost misschien wat maar dan heb je tenminste materieel wat bij aflevering meteen of op korte termijn toegelaten kan worden. Wat mij betreft krijgt dit meteen groen licht. Grtz, Laatst bewerkt door Frontier op 15-10-2011 17:11 |
15-10-2011 17:26:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Om even door te draven... Als de HSA nog bestaat dan? Die staat er financieel niet al te best voor door de vertraging van de HSL oplevering, de oplevering van de treinen, en de hoge prijs die zij moeten betalen voor de exploitatie. Altijd leuk om scenario's te bedenken waar 1001 mogelijkheden mee zijn.... Laten we er maar op uit gaan dat de oplevering wel goed zal verlopen, en dat ergens volgend jaar die dingen eens in dienst mogen gaan. En als ze afgekeurd worden zal ICR/PRIO nog wel even in dienst blijven, en zal NS Hispeed ergens nog wel wat rijtuigen vandaan trekken. Laatst bewerkt door aarclay op 15-10-2011 17:28 Choo choo..... |
15-10-2011 18:00:34 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Zeker kost dat wat... In geld: 1x Velaro = 2x V250 |
15-10-2011 19:35:06 | ||
---|---|---|
robert55
![]() |
Quote Maar in de voortgangsrapportage vind je dat niet terug. Het is onduidelijk wat de bron if any van die journalist is geweest. Overigens keurt de EU geen treinen; nationale instanties laten treinen toe die voldoen aan nationale regels die een vertaling zijn van Europese. Omdat de toelatingseisen wel eens veranderen [en ook veranderd zijn] is de vraag welke eisen gelden. Die van het moment van sluiten contract? |
17-10-2011 10:35:04 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Ik denk juist wel dat de EU de treinen checkt want de V250 gaan toch de grens over (dat is uiteindelijk wel de bedoeling) naar België en misschien verder in de toekomst? Laatst bewerkt door Hoera63 op 17-10-2011 10:35 |
17-10-2011 12:20:43 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
De EU checkt helemaal niks. Of iets voldoet aan EU-regelgeving wordt gecontroleerd door een NoBo (notified body). Dat is een bedrijf dat daarvoor gecertificeerd is. Lloyds en KEMA zijn hier voorbeelden van. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
17-10-2011 12:33:07 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Als het niet voldoet aan de regelgeving is het officieel gezien geen treinstel voor een hogesnelheidsdienst (250 km/h en harder). Dan is de vraag of het als een treinstel voor een gewone dienst (249 km/h of trager) geaccepteerd zou worden. |
17-10-2011 20:07:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Eu ja, en in dat land heb je dan tochook nationale instanties weer netzoals hier? Lijkt me niet zo moeilijk en weinig bijzonders... |
17-10-2011 20:39:44 | ||
---|---|---|
OBASD
![]() |
Nou, dat zeg je nou wel ............ maar ik heb al eens de indruk gekregen dat eerst de Wester Schelde uitgediept moest worden om de V250 toe te laten. Zoiets heet politiek. Mr. Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 17-10-2011 20:40 |
17-10-2011 23:22:42 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat zou kunnen achter de schermen, maar dat heeft in elk geval weinig met de EU te maken![]() |
17-10-2011 23:38:30 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Hebben de Belgen er dan zelf geen belang bij dat dat ding gaat rijden? |
18-10-2011 07:25:32 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Niet echt. De situatie bij de NMBS is op dit moment zo dat ze liever minder treinen rijden dan meer reizigers. Elke cent die ze extra moeten uitgeven is teveel gevraagd. De NMBS is altijd al een beetje apathisch geweest, maar nu is het wel echt erg (zie ook de Maastricht-Brussel-Express). |
18-10-2011 08:57:47 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Bij de NMBS is ook amper iets te vinden over de Fyra, alleen het hoogst noodzakelijke zowat ("we gaan ooit met een hogesnelheidstrein naar Amsterdam rijden") |
18-10-2011 12:12:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Lol, ja, ik bedoelde niet dat die Belgen niet moeilijk zouden zijn ![]() |
18-10-2011 22:27:25 | ||
---|---|---|
OBASD
![]() |
Quote Dat is maar hoe je het bekijkt. Die Belgen horen ook bij de EU en in Brussel schijnt toevallig ook nog een kantoortje te staan. Mr. Zaanstraat |
18-10-2011 23:12:11 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
QuoteToelating als treinstel voor gewone dienst i.p.v. HSL zou nog een mooi trucje zijn, mocht het treinstel niet voldoen aan de eisen voor HST's. Wat niet bekend is, is of je dan het hele toelatingstraject weer van voor af aan moet doorlopen. Zo ja, dan kan dat best wel een hele tijd gaan duren. |
19-10-2011 19:50:35 | ||
---|---|---|
robert55
![]() |
Nog afgezien van de vraag of eventuele toelatingsproblemen hoge snelheid gerelateerd zijn [ik noem maar iets: crash bestendigheid bij 60km/h], is die truc alleen voor Ansaldo een beetje interessant. Want als het niet lukt om de trein voor 250km/h toegelaten te krijgen, voldoet ie niet aan het bestek en heeft NS een prima reden om het ding te weigeren. Overigens is denk ik voor een toelating op de ontwerpsnelheid nodig dat de trein succesvol wordt getest bij minstens 250+10%= 275 |
19-10-2011 21:55:05 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Dit noemen we TSI-II. Dat zal vast wel in het bestek opgenomen zijn. Syntus kan al geen nieuwe LINTen aanschaffen omdat deze niet aan deze norm voldoet. Lijkt mij sterk dat de V250 daar ook niet aan voldoet. Zeker niet omdat het hele testcircus bezig is. |
19-10-2011 21:57:06 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Tijdens testritten heeft de V250 een snelheid gehaald van 283 km/h. Dus dat haalt hij wel. Er zijn nog tijdens de ruwbouwfase al crashtesten gedaan, dus als de trein nu niet crashbestendig zou zijn, zouden er jaren terug al flinke blunders zijn begaan... en dat gaat er bij mij dan toch net niet in ![]() |
19-10-2011 22:18:37 | ||
---|---|---|
OBASD
![]() |
Die testsnelheid zal nog wel wat hoger liggen. Mat '64 en plan W zijn bijvoorbeeld getest op 160 km/u. Bij DDM1 lag de testsnelheid nog hoger, wat op de HSL lijn momenteel niet zou misstaan. Dan is er ook nog ergens een snelheidsrecord met een DE5 van boven de 190 km/u, weliswaar geen testsnelheid maar toch. Terug on topic, die V250 zit barstensvol electronica en het zou zomaar kunnen dat dat heel vervelende storende signalen teweeg brengt. Ook dat zit natuurlijk in de testritten. Mr. Zaanstraat |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |