Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |
07-04-2009 21:44:10 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
Maar waarom dan geen Taurus ipv BR189? NMBS heeft er al 2 binnen met ETCS, ATB, TBL en geschikt voor 200km/u http://www.youtube.com/watch?v=F7lOlc82VHE Laatst bewerkt door giuseppe op 07-04-2009 21:49 |
07-04-2009 21:52:45 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Omdat een BR189 al een toelating voor NL heeft en een Taurus dan nog het hele toelatingsproces van voor tot achter moet doorlopen? Shqiperise-lopers? |
07-04-2009 22:16:42 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Was daarvoor niet zo'n leuk Europaregeltje voor? "Als een trein in een land is toegelaten, is hij ook in het buitenland toegelaten, zolang de regels dit toelaten? (ala wit/geel front aan de voorzijde, rode balk aan de voorzijne voor in Italie, enz enz |
07-04-2009 22:32:53 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Dan zal alsnog de ATB getest moeten worden, want die valt niet onder die Europese regels maar onder de landspecifieke dingen. En ik heb nog niks gezien/gehoord/gelezen over toelatingsritten van Taurussen voor ATB. |
![]() |
advertentie |
07-04-2009 22:41:13 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Oke, maar als de Taurus al voorzien is van ATB, hoelang moet het toelatingsproces dan nog duren? En welke "vrije" BR189's zijn voorzien van ATB en ook nog eens gecertificeerd... Gaat dat niet net zo lang duren? In ieder geval; de BR189 kan/mag toch maar 140kmh? Dat gaat wel vooruit met de HSL. Straks gaan de Blokkendozen er nog rijden %08% Of we maken er alvast een museumspoorlijn van (wordt lekker met de kolendampen in de tunnel onder het groene hart). |
07-04-2009 22:46:24 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Ik denk niet dat er Taurussen al voorzien van ATB. Hoe dan ook moet het ding nog goedgekeurd worden en dat kost erg veel tijd. http://www.ovinnederland.nl/ |
07-04-2009 22:46:57 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
QuoteEr zijn nog tientallen (nieuwe) 189'ers die ook NL-geschikt zijn. De series 189 200 t/m 189 249 en 189 280 t/m 189 299 zijn allemaal NL-geschikt en daarvan hebben slechts enkelen NL ooit gezien. Zijn er nog genoeg beschikbaar dus. ![]() |
07-04-2009 22:59:21 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Ok![]() @geertw: ik baseer mij slechts op de post van giuseppe bovenaan deze pagina (NMBS heeft al 2 stellen met ETCS, ATB en TBL). Maar goed, ook al zou dit waar zijn, dan blijven die natuurlijk in gebruik bij de NMBS. |
07-04-2009 23:21:28 | ||
---|---|---|
giuseppe
![]() |
http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_18_(Siemens) Ze zijn ter vervanging van de reeks 13 die doorgeschoven gaan worden naar cargo(die te kampen hebben met een fikse terugloop) Overigens is de NMBS nu iets anders aan het testen op L4, M6 stuurstand-hle13-M6 stuurstand, dit omdat deze stuurstanden ook ETCS aan boord hebben Laatst bewerkt door giuseppe op 07-04-2009 23:45 |
08-04-2009 15:55:55 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
Quote weet iemand wanneer dit gaat gebeuren? want ik wil graag kijken. (1e kwartaal is al wel voorbij trouwens) twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
12-04-2009 12:07:25 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Blijkbaar is er nog meer mis, want er is nog geen V250 in NL gekomen (of hij staat al stiekem achter gesloten deuren, zonder dat iemand ervanaf weet... ![]() Choo choo..... |
12-04-2009 12:37:03 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Quote BR 189 kan optioneel geleverd worden met een topsnelheid van 230 km/h. http://www.siemens.nl/transportation/getfile.asp?id=190 Ik vraag me af of de al geleverde exemplaren hiervoor aangepast kunnen worden. Gr Jack |
20-04-2009 13:22:03 | ||
---|---|---|
Onno
![]() |
Niet om het een of ander, maar moet ik nu aannemen dat er - gezien het feit dat er nog steeds geen Vogelbekdier op de Watergraafsmeer is gearriveerd - in heel Tsjechië en ver daarbuiten geen koppelwagen meer te krijgen is? Of is er iets anders stuk? |
20-04-2009 14:23:41 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Ik heb geen idee of er een bijzondere (of afwijkende) koppeling op zat.. Wat ik me kan herinneren van de foto's van de koppelwagen, is dat er wel aardig wat slangen en metalen delen op zaten die er helemaal nieuw uitzagen (m.a.w. misschien nieuwe soort koppelwagen) ? |
20-04-2009 16:19:39 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik vrees dat ze de juiste ETCS-versie niet geïnstalleerd kregen op de koppelwagens %08% |
20-04-2009 20:59:38 | ||
---|---|---|
wouderobva
![]() |
Hoeveel complete Prio-stammen rijden er momenteel. Ik heb er in ieder geval vandaag twee gezien. Niet zeker was ik van een derde deels achter een scherm. Ik fotografeerde vandaag trein 9252 met de 186.118???, prio-rijtuigen en de 186.119 (achter) http://robvanderwoude654.fotopic.net/p57676947.html |
20-04-2009 21:13:29 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
ER zijn er volgens mij 11. |
21-04-2009 00:12:13 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Maar niet 11 volledig in de dienst... Er zijn naar mijn weten 3 complete prio stammen in dienst, de rest heeft Bs als "eind rijtuig" |
23-04-2009 21:28:21 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Door de vele tegenslagen bij de bestelling van de Dodo's heeft de HSA besloten om op zoek te gaan naar een alternatief. Siemens heeft inmiddels aangeboden om 10 nieuwe ICE's te kunnen bouwen, met levering nog in dit najaar. Dat zou betekenen dat de ICE's met ingang van de decemberdienstregeling 2009 de HSL-Zuid op kunnen gaan. Meer hierover lees je hier: http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=2826#p40834 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
23-04-2009 21:39:08 | ||
---|---|---|
Tjuk
![]() |
Quote Even geciteerd ![]() |
23-04-2009 21:45:11 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Nou, ik geloof nooit dat als die ICE's nu nog moeten worden gebouwd, ze in dienstregeling 2009 (dat is dus dit jaar) nog zullen rijden. Bovendien is ICE een duits "merk" en ik geloof niet dat NS Hispeed dat zomaar klakkeloos overneemt. 'Okeh' |
23-04-2009 22:04:32 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Het verhaal lijkt me ook vrij sterk, maar als het waar is lijkt me het een goede ontwikkeling. De stilte rondom de Dodo doet het inmiddels wel vermoeden dat er iets niet goed gaat, maar aan de andere kant is het al eerder lang stil geweest vanaf het V250-front. Overigens is ICE inderdaad een merk van DB, maar Siemens bied het type trein aan onder de naam "Velaro", zie ook: http://www.mobility.siemens.com/ts/en/pub/products/tr/products_and_systems/highspeed_and_intercity_trains/velaro.htm Dergelijke treinen zijn naast Duitsland ook geleverd aan Spanje, Rusland en China. Laatst bewerkt door maurits op 23-04-2009 22:23 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
23-04-2009 22:17:03 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Even een paar korrels zout: QuoteTsja, Het "Headquarter" is in Amsterdam QuoteDie zijn gewoon multi inzetbaar. Ciao. Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 10:34, reden: Quote ingekort |
23-04-2009 22:23:42 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Als het klopt, wel nice. ICE's / Velaro's zien er wat mij betreft een stuk beter uit dan die apparaten van AnsaldoBreda. Laatst bewerkt door ruysdael op 23-04-2009 22:24 |
23-04-2009 22:26:10 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
zou wel nice zijn, en hopelijk gaan ze dan met 300 ipv 250 twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
23-04-2009 22:41:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik vind eerlijk gezegd de bron ook een beetje dubieus, beetje tam-tam achtig, en ik vraag het me verder ook eigenlijk af.. |
23-04-2009 23:01:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het verhaal dat Siemens een alternatief voor het Ansaldo-gebeuren zou kunnen leveren, speelt al sinds Innotrains. Nu zal Siemens best zoiets kunnen, maar het vervolg lijkt mij nonsens. Ze hebben geen ICE's op de plank staan en het zou een ongekend staaltje geheimhouding zijn als NS Hispeed ze al in alle stilte besteld zou hebben - terwijl de order bij Ansaldo nog gewoon loopt. Kortom: mijn idee is dat de rook van het verhaal van Inotrans in de koffiekamer in Rotterdam is aangeblazen tot een flinke fik. |
23-04-2009 23:32:39 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Voor wie (toch) nog wat wil zien: ik was op 't testcentrum vorig jaar in Tsjechie, en zag daar een gedeelte buiten staan. Zelfs met een soort koppelwagen... Of dit nog ooit het terrein af komt, wie zal het zeggen! Voor wat het waard is: http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/ |
23-04-2009 23:40:17 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Hmmm, benieuwd hoe een ICE er in het roze uitziet.... ![]() Shqiperise-lopers? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-04-2009 23:42:44 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
QuoteSterker nog, ze worden momenteel uitgeleverd aan de Russen. Ook de Chinesen zijn aan de beurt. Ze worden nu gewoon gebouwd. Het productieproces is nog bezig, er kunnen dus wat makkelijker enkele stellen achteraan geplakt worden. Even er vanuit gaande dat het hele verhaal waar is. Het klinkt plausibel en de NS kan nog in de onderhandelingen zitten waardoor er nog geen mededelingen gedaan zijn...... ![]() Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 10:34, reden: Quote hersteld |
24-04-2009 00:34:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het verhaal dat na Innotrans de ronde ging doen, ging inderdaad over Velaro en zeker niet over ICE. |
25-04-2009 16:23:30 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=29&t=283&p=41291#p41096 Daan! Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 19:37, reden: phpBB tags worden niet ondersteund |
25-04-2009 17:37:16 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Zijn die koppelwagentjes die met de 193 en 125 mee naar Slowakije zijn gegaan al terug in Zl? Daar kan 't anders wel mee. D'r zit immers een gewone Schaku op zo'n opengewerkte stofzuiger. |
27-04-2009 18:13:12 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Misschien moeten een paar mensen nu maar eens hun bed op gaan zoeken, om vannacht bij de grens te gaan posten![]() |
27-04-2009 18:21:32 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Vreemde zaak vanwege de berichten hierboven ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 27-04-2009 18:21 |
27-04-2009 18:46:09 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Nou dat zal wel niet![]() ![]() ![]() |
27-04-2009 18:49:58 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
dan zal het waarschijnlijk het enigste stel zijn wat er ooit komt van de V250![]() |
27-04-2009 19:41:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
[knip, was uit besloten forum] Het kan al zo zijn dat die V250 al in de werkplaats staat op de Wgm... Dat zou tof zijn ![]() ![]() En iedereen maar bij Venlo, Bad Bentheim, Maastricht, Nieuweschans etc.. maar wachten waar en waneer hij de grens over gaat, vannacht. Laatst bewerkt door aarclay op 28-04-2009 09:52 Choo choo..... |
27-04-2009 20:00:03 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Ik laat maar even aan de speculaas over waar die de grens over komt![]() ![]() Hij is onderweg, enigsinds vertraagd ![]() Laatst bewerkt door ijnte op 28-04-2009 09:58 |
27-04-2009 20:41:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hij meldt dat hij 3,5 uur vertraagd is in Duitsland, en dat een tweede stel met interieur ook al vordert. Alleen wat zijn bronnen zijn? De machinist die de locomotief van de gesleepte V250 bestuurd? Zou NS-Hispeed dan toch een deadline gesteld hebben met Ansaldobreda? Laatst bewerkt door aarclay op 27-04-2009 20:43 Choo choo..... |
27-04-2009 20:43:20 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteWaar staat dat? Kan op GoT niks vinden. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
27-04-2009 20:45:16 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote De deadline is 9 maanden na opening hsl |
27-04-2009 20:46:48 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Als je een geregistreerd gebruiker bent: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31862801 |
27-04-2009 20:47:59 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31861756#31861756 Dat gedeelte is alleen toegankelijk voor leden met een bepaald aantal posts volgens mij. Laatst bewerkt door dennistd op 27-04-2009 20:48 |
27-04-2009 20:56:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het transport, door TXL, komt via Emmerich, waar de Rurtalbahn het over zou moeten nemen. Oorspronkelijke aankomsttijd rond 2 uur vannacht, maar dat zal dus wel later worden. |
27-04-2009 21:16:16 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
aankomst tijd om 2uur in Emmenrich neem ik aan ? dat + 3,5 uur vertraging zou dus dat wordt dus zo`n half 6 dat zou betekenen dat ie met daglicht door NL zou komen klinkt goed %08%![]() |
27-04-2009 21:16:56 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Kijk, nu krijgen we informatie. Iemand die morgen ochtend om een uurtje of 6 tussen Ah en Wgm gaat staan?![]() |
27-04-2009 21:19:21 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Toevallig een naamgenoot, maar dit pluk ik net af van een duits forum: Hallo leute heute gegen 17.30 fuhr durch Dresden Hbf eine schwarze 185 (mit der seitlichen Aufschrift HSV:FCB 7:1), das ist an sich nicht spannend jedoch hatte sie eine kuriose Überführung am Haken. und zwar einen komischen triebzug in weiss+ros+rot. der hatte als Aufschrift "Ansaldo Breda". kann damit jemand was anfangen was ist das für ein Zug. Den habe ich noch nie gesehen. Ach ja er kam aus Bad Schandau. Bilder folgen nächste Woche, wenn ich wieder daheim bin. Gruss Stefan Bron: http://www.drehscheibe-online.de/ |
27-04-2009 21:21:36 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
tja maja via welke route gaat ie via utrecht en dan asd of via hvs en dan zo bij Diemen de wgm in![]() |
27-04-2009 21:22:20 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
heb je toevallig een linkje naar dat onderwerp![]() |
27-04-2009 21:29:13 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Die heb ik: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4246186 |
27-04-2009 21:36:02 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
ahaa danku![]() |
27-04-2009 23:30:07 | ||
---|---|---|
weeman_88
![]() |
Quote Nu met foto's. Hij is dan toch echt onderweg ![]() |
27-04-2009 23:30:52 | ||
---|---|---|
lache
![]() |
En inmiddels staan er fotos!%02% |
![]() |
advertentie |
27-04-2009 23:36:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Heft de vertraging dan te maken met een uitgelopen vertraagde loc-wisseling? Ik zie geen tractie voorop... ![]() Choo choo..... |
27-04-2009 23:37:37 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Dat je hem niet ziet, wil niet zeggen dat ie er niet is...![]() |
27-04-2009 23:57:49 | ||
---|---|---|
steelwheel
![]() |
Ach die paar uur vertraging is peanuts op de late levertijd toch?![]() |
28-04-2009 00:28:28 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
straks toch maar even bij weesp gaan kijken denk ik rond een uurtje of 7![]() |
28-04-2009 07:46:29 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
En waar en hoe laat kwam je dat tegen? En welke kant reed dat op? Zonder dat soort gegevens is er niks zinnigs over te zeggen. |
28-04-2009 08:23:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nog afgezien van het feit dat je in het verkeerde topic zit. |
28-04-2009 08:37:20 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Enig idee of ie nog in Emmerich staat, of al stiekem de grens over is gegaan? |
28-04-2009 08:53:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
8.10 uur uit Emmerich vertrokken! |
28-04-2009 09:02:49 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Is er nog iets te zeggen over de route? Em -> Ah -> Ut -> Hvs -> Wgm ? |
28-04-2009 09:26:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet bekend, althans: de route tussen Ut en de Wgm. Verwachte aankomsttijd in Wgm is over een uur van nu. |
28-04-2009 09:39:50 | ||
---|---|---|
kmark
![]() |
Foto's te Em en Dvn op: http://www.flickr.com/photos/markrail/ Trein kwam om 8:57 uur door Dvn -> Ah als trein 51420. |
28-04-2009 09:43:57 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Quote "Einen komischen triebzug" Ook de Duitsers zijn gecharmeerd van het prachtige ontwerp van onze zuurstok-trein met platte neus %08% De reden van komst is nog steeds dezelfde? Ansaldo medewerkers gaan hier bij NedTrain aan het stel werken? |
28-04-2009 09:46:21 | ||
---|---|---|
steelwheel
![]() |
Quote Dat is een extra stam gehuurd van NSR om materieel tekort op te lossen. Dus gewoon ICRMm alleen niet met Prio interieur. Wel bestikkerd van buiten. |
28-04-2009 09:48:40 | ||
---|---|---|
nicospilt
![]() |
QuoteÒm 9:46 door Bunnik. Verjaardagscadeautje voor mij! Kijk over een uurtje op mijn site voor foto's en filmpje. http://www.nicospilt.com |
28-04-2009 09:53:17 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
En om 9:50 uur door Ut richting Wgm. |
28-04-2009 10:39:41 | ||
---|---|---|
Arjen-V
![]() |
Rolffiej19 meldt Rtb V203 + koppelwagen + V250 + koppelwagen om 10:20 door Asb richting Wgm. GreetZ Arie |
28-04-2009 10:45:54 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
http://www.flickr.com/photos/danielfriederichs/3482829492/in/photostream/ |
28-04-2009 10:55:05 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
En hier net voor Breukelen. http://img510.imageshack.us/img510/6473/amv70051.jpg Ciao. |
28-04-2009 13:03:24 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Ik neem aan dat ie nu veilig opgeborgen zit in een loods oid, iig dat ie niet meer te zien is, of door vandalen beklad kan worden![]() |
28-04-2009 13:10:46 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Yup kijk maar : http://img222.imageshack.us/img222/8003/dscf1448.jpg Verder nog wat foto`s van vanochtend te Asb http://img222.imageshack.us/gal.php?g=dscf1443y.jpg |
28-04-2009 13:52:53 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Onder het moto: Poppetje gezien kastje dicht! %08% Maar zo te zien zijn de wonderen de wereld nog niet uit. En hoe nu verder is de grote vraag. jaapfan. |
28-04-2009 14:54:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het stel staat er niet om opgeborgen te blijven staan![]() |
28-04-2009 15:06:21 | ||
---|---|---|
steelwheel
![]() |
Quote Dit stel is nog eigendom van Ansaldo en zal door hun nog uitvoerig worden getest onder 1,5 kV en 25kV voordat het wordt overgedragen. Over 1 jaar op zijn vroegst pas in de reizigersdienst te verwachten als alles naar wens is verlopen. En de andere stellen met tussenpozen van ongeveer 2 maanden afkomen uit Pistoia. W. ![]() |
28-04-2009 20:04:28 | ||
---|---|---|
4201
![]() |
RTLNieuws.nl meld de komst van de V250: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/04_april/28/binnenland/0428_1915_Nieuwe_HST_in_Nederland.xml |
28-04-2009 21:13:53 | ||
---|---|---|
maarheeze
![]() |
kan iemand mij vertellen waarom die dingen maar 250 gaan? ik heb gekeken maar kon het nergens vinden. vind het een beetje rare keuze voor een lijn waarop je 300 kan/mag |
28-04-2009 21:20:37 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Omdat de winst in reistijd van 300 tov 250 niet erg groot is op de kleine stukjes die de stellen gaan rijden, terwijl de kosten (energie, ontwerp, etc.) zo'n beetje exponentieel met de max. snelheid toe zullen nemen. |
28-04-2009 21:21:58 | ||
---|---|---|
maarheeze
![]() |
oke maar waarom is de lijn dan wel voor 300 gemaakt of maat kte dit kwa prijs niks uit? |
28-04-2009 21:28:30 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Omdat de Thalys wel kan profiteren van de 300 km/u, zeker ten zuiden van Rtd, omdat die een grotere afstand aflegt tussen de stations. |
28-04-2009 21:31:54 | ||
---|---|---|
maarheeze
![]() |
hoezo legt de thalys grotere afstanden af? |
28-04-2009 21:33:11 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Best een uitgebreid artikel met veelal correcte en diepgaande informatie! |
28-04-2009 21:34:48 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
De Thalys rijdt hier wel met 300km/h. De snelheidswinst van 300 tov 250 is op Asd-Rtd misschien net 2 minuten. De winst van 160 tov 250 is wel wat groter, dus als het goed is gaat de reistijd nog verder verkort worden dan de 44 (?) minuten die de Traxx+Prio stammen er straks over doen in de 'concessie'(op Asd-Rtd). Btw, dat RTL artikel is ook weer vreselijk denigrerend: "Daarbij dringt de vergelijking met Nederland zich op, waar NS Hispeed oude intercitywagons opgeknapt heeft om in ieder geval een dienst op de HSL Zuid aan te bieden, zij het slechts met 160 kilometer per uur." Oude intercitywagons.... Het zijn gewoon 'moderne' bestaande IC wagons die gewoon in revisie zijn gegaan en als aanvulling een zuurstokkleurtje hebben gekregen. Niets bijzonders dus. Nu lijkt 't alsof ze ze ergens van de schroothoop hebben gehaald. "De nieuwe hogesnelheidstrein is vandaag in Nederland aangekomen. Hij moest wel worden binnengesleept." Dat lijkt me nou niet zo verwonderlijk voor een nog niet voltooid treinstel, dat niet gecertificeerd is om in Duitsland en Tjechie een beetje vrolijk zonder beveiligingssysteem over het spoor te rijden... |
28-04-2009 21:37:28 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Quote Raymond bedoeld dat de Thalys ook rijdt op de zuidtak van de HSL, dus op Rtd-Antwerpen, waar de trein op geen enkele tussenplaats stopt en vol op het gas kan ![]() |
28-04-2009 21:40:36 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Oud als in 'niet nieuw' klopt feitelijk wel natuurlijk. Alles is relatief immers. |
28-04-2009 22:42:10 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ouder dan 20 jaar is tegenwoordig oud voor spoorwegmaterieel. De net een paar jaar oudere DH's werden ook hopeloos verouderd genoemd. Shqiperise-lopers? |
28-04-2009 23:35:58 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Het gaat ook om ontwerp. Kijk eens naar ICM(m). Qua jaartal oud, ze bevallen mij, en vele met mij, nog prima! Sommige ontwerpen zijn hun tijd ver vooruit. |
29-04-2009 07:55:52 | ||
---|---|---|
tgvfan
![]() |
Zo.. nou we hadden het bijna niet meer verwacht. Maar ik vrees toch dat het minimaal een maand zal duren voordat ook maar de eerste (nachtelijke) proefritjes gemaakt zullen worden op HSL-spoor. Laat staan het Hoofdrailnet. Lijkt me ook bijzonder frapant als dat in de randstad zal plaatsvinden... Eerder tussen Helmond en Horst. En als het al in de randstad zal zijn... dan hooguit in de nachtelijke uurtjes op een lijn waar je niks in de weg zit en toch een beetje vlot (200 km'h) kan rijden. Dus ik vermoed dat men richting Flevolijn zal gaan met het gedrocht. |
29-04-2009 11:03:27 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
mren, je hebt gelijk relatief zijn alle niet gereviseerde stellen "oud", maar ik sluit me ook aan bij willy84. SGMm, SLT en VIRM4 mag dan 'nieuw' zijn, ik denk dat (bijna) alle Somda'ers liever in een ongereviseerde "oude" ICM, ICK, ICL etc zitten![]() @tgvfan: Ik denk niet dat op het hoofdrailnet met 200km/h gereden gaat worden met de V250, de Flevolijn mag daar dan voor 'geschikt' zijn (toch?), er is op die snelheid geen beveiligingssysteem. Ik weet niet of IVW er zo blij mee is dat we dan 200km/h gaan rijden %08% En ik dacht dat testritten op hoofdrailnet er nu juist om gingen het ATB in nieuwe ERTMS stellen aan de tand te voelen; bij uitgeschakelde ATB wordt dat moeilijk. Naast 'kilometers maken' natuurlijk, om andere problemen te ontdekken. |
29-04-2009 13:43:58 | ||
---|---|---|
ijnte
![]() |
Had dat ding niet al 10.000Km gereden op die testring? |
29-04-2009 15:04:31 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteWaarvoor dacht je dat dat ding in Velim is geweest? |
29-04-2009 15:07:02 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
zodat het leek of ze bij Ansaldo nog iets aan het doen waren? %08% twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
29-04-2009 15:15:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ziezo. Zouden we nu de verrichtingen van het stel weer eens een tijdje kunnen volgen zonder om het andere bericht eraan herinnerd te worden hoe lang het allemaal duurt, hoe erg Ansaldo is en hoe lelijk het materieel? ik heb niet de indruk dat dat nu ook nog maar een snippertje toevoegt aan onze kennis - en ook niet meer aan de meningsvorming, for all that matters. |
29-04-2009 15:25:54 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Beetje rare opmerking broek53, we hebben het over testritten van de V250 n.a.v. bericht van tgvfan, alleen het laatste bericht van Jeffrenzo is een beetje off-topic, maar een grapje tussendoor mag blijkbaar ook niet meer. Uberhaupt zie ik in de afgelopen tientallen berichten (sinds de schop op 27 april) maar een paar waarin iets negatiefs tov Ansaldo instaat, eigenlijk altijd ironisch/cynisch bedoeld. Inplaats van deze kanttekening te plaatsen dat er één off-topic berichtje is kan je ook gewoon reageren op het bericht van tgvfan, of mijn reactie daarop. Er staan in beiden berichten genoeg on-topic vragen, dacht ik zo. Laatst bewerkt door davidov08 op 29-04-2009 15:26 |
29-04-2009 16:13:53 | ||
---|---|---|
maarheeze
![]() |
ja maar nu op nederlanspoor |
29-04-2009 16:23:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Voor eind mei moet Ansaldobreda dus alle treinstellen voor de DSB in Denemerken hebben geleverd. Nu vraag ik me af, hoeveel zijn zijn er al geleverd, en hoeveel treinen hebben ze besteld? Als Ansaldobreda dat eind volgende maand niet zal halen, dan kan dit het einde betekenen voor de nieuwe V250, als Denemarken hun geld terug wilt.. ? Laatst bewerkt door aarclay op 29-04-2009 16:24 Choo choo..... |
29-04-2009 16:56:06 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Er zijn er 83 door de Denen besteld en vooral de laatste tijd zijn er redelijk wat naar DK overgebracht. of het er al meer dan 14 zijn weet ik even zo snel niet. Maar wat is "werkend" precies, daar zullen ongetwijfeld juristen jaren lang aan kunnen verdienen. En geld terug zal relatief meevallen als DSB het slim heeft gespeeld. En trouwens Ansaldo-Breda is onderdeel van Finmeccanica, gelukkig maar want anders was het al jaren geleden misgegaan met de treinen bouwer uit Pistoia. En die groep doet het niet echt slecht: Zie hier: http://www.finmeccanica.it/EN/Common/files/Holding/Corporate/Investor_relations/Presentazioni/2009/Finmeccanica_Presentation_First_Quarter_2009.pdf Ciao. Laatst bewerkt door admin op 30-04-2009 12:00, reden: Onnodige quote verwijderd |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |