Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |
24-10-2011 13:06:53 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Kennelijk staat er momenteel een V250 op Köln Eifeltor wachtend op verdere doorvoer. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5608767 Laatst bewerkt door ehbk2006 op 24-10-2011 13:07 |
02-11-2011 11:06:55 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Op 31 oktober kwam vanuit Italië de 4882 (B) naar Emmerich waarna RTB V266 het stel naar de Wgm overbracht. zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/6305629738/in/photostream 57 jaar OV-fotografie. |
02-11-2011 13:06:46 | ||
---|---|---|
Rob...
![]() |
Ik ben het overzicht kwijt van welke stellen er nog geleverd moeten worden, heeft iemand dat? Bij de recente spots kan ik niets vinden. |
02-11-2011 23:08:52 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Quote Is dit stel dan voor de 2e keer afgeleverd? Zie foto http://www.flickr.com/photos/rob46/4714269880/ met onderschrift RTB V155 + Hispeed Fyra 4882 Ede 19-06-2010 |
![]() |
advertentie |
02-11-2011 23:14:40 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Kennelijk, Alle stellen die tot pak weg afgelopen zomer al in Nederland waren gingen/ gaan retour Fabriek om aan de "definitieve"uitvoering aangepast te worden. Ciao. |
03-11-2011 02:41:35 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
29e voortgangsrapportage HSL Zuid meldt: "Na oplevering van de vier extra AT-stations kan het merendeel van de EMC gebruiksbeperkingen worden opgeheven en is onbeperkt vervoer mogelijk met treinen tot 500 Ampère per trein. Voor treinen boven 500 Ampère ("dubbele Thalyssen") kan de beperking pas volledig worden opgeheven nadat de versnelde ombouw van de VIRM1 is voltooid. De voltooiing van deze versnelde ombouw is gepland voor 1 september 2013." Laatst bewerkt door mren op 03-11-2011 02:42 |
13-11-2011 03:41:28 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Elders gezien, maar leek me ook wel interessant om hier te posten. Ik heb echter geen idee waar de informatie vandaan komt en in hoeverre deze klopt. I'm just the messenger ![]() Quote 1.000 km aan 1 stuk moeten rijden zonder storingen lijkt me wel een enigszins redelijke eis, of dat klopt weet ik niet. Maar dat er maar vanuit 1 deur gesloten zou kunnen worden klinkt me als een wel heel vreemd verhaal in de oren... ieder treinstel kun je toch vanuit iedere deur sluiten? |
13-11-2011 11:42:36 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Wat me in Emmerich opviel door het scherpe zonlicht. Ik dacht, ze hebben tijdens de stilstand een ruit ingegooid van een deur en dit raam afgeplakt met plastic. Bleek er helemaal geen deur te zitten maar een slecht afgewerkt stuk plaatstaal. Is dat niet wat weinig één zo'n deur voor een lang rijtuig? Wanneer je ergens tegenaan knalt liggen alle koffers door het hele rijtuig heen en moet je maar zien dat je eruit komt door die ene deur. |
13-11-2011 13:11:17 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Ansaldo is nog niet failliet ![]() Stadler heeft daarintegen een extreem goed gevulde portfolio die ze tot het einde van 2012 niet kunnen uitleveren. Om van de nood een deugd te maken heeft Stadler zich ingekocht van Ansaldo en zij zullen van een groot aantal modellen de ruwbouw gaan doen. Daarna zullen de stellen in Winterthur of Busnang geassembleerd gaan worden. Hierdoor is Andaldo gered en Stadler kan toch genoeg materieel afleveren. %08% |
13-11-2011 13:47:24 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Dat is interessant nieuws, heb je een nieuwsbericht oid waarin dat gemeld wordt? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
13-11-2011 15:18:10 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
http://www.stadlerrail.com/aktualnosci/2009/11/06/stadleransaldobreda-win-the-tender-for-new-trains-/ even googelen op ansaldobreda en stadler. zelfde kan je doen met de combinatie ansaldobreda en bombardier. |
14-11-2011 08:13:13 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik ben nog altijd benieuwd hoe dit uitpakt. Als Ansaldobreda nog een zelfstandig bedrijf is, wat verhindert hun er dan van om niet dezelfde strapatsen uit te halen als dat ze nu doen? Dus dat ze gewoon veel en veel te laat leveren? Dat er joint-ventures tussen bedrijven worden gesloten is niets nieuws. Siemens en Bombardier werken samen zowel voor de SLT in Nederland als voor de ICx in Duitsland: http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1261773/2011/05/09/Bombardier-tekent-miljardencontract-met-Siemens.dhtml |
14-11-2011 09:06:23 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Stadler en Bombardier zullen waarschijnlijk slimmer zijn dan dat, en allerlei deadlines, boete- en ontsnappingsclausules hebben opgenomen in de contracten met AnsaldoBreda. |
15-11-2011 12:57:11 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
http://www.treinenweb.nl/news/1946 & http://www.b.dk/nationalt/dsb-ic4-stop-giver-ingen-aflysninger: De veelbesproken IC4 treinstellen van de Deense spoorwegmaatschappij DSB staan aan de kant. De reden hiervan is dat de stellen in twee gevallen een rood-sein signaal hebben gemist op het spoor. Beide momenten vonden plaats in Høje Taastrup op 4 november, en in Marslev op 7 november. Nu vraag ik me af, gebruiken ze in Denemarken ook ERTMS/ETCS, en zou de proefrit van de V250 die vandaag o.a tussen Asd-Ut rijdt verband kunnen houden met het incident in Denemarken? Tussen Ut en Asd ligt namelijk een mooi ERTMS/ETCS traject. Laatst bewerkt door aarclay op 15-11-2011 12:58 Choo choo..... |
15-11-2011 16:53:02 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Nee, in Denemarken gebruikt men nog geen ERTMS. Op dit moment is ZUB123 (ook wel bekend als ATC) van Siemens het daar gangbare systeem. |
15-11-2011 17:27:50 | ||
---|---|---|
hsl
![]() |
Quote Gisteren stond er een V250 op Asd en iemand uit de trein was in gesprek met iemand die op het perron stond. Ze hadden het over dat de 4801 afgedraaide wielen had en 1000 km moest rijden. Dan zouden er geluids proefritten op de hsl er mee gereden worden. Ik stond op een paar meter. Dus kan iets verkeerd gehoord hebben, maar ik dacht dat ze het daar over hadden. |
15-11-2011 21:57:37 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Hoelaat was dat? |
16-11-2011 07:47:31 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik vind het een vaag bericht. Hoezo heeft "de trein" een rood sein gemist (en hebben ze volgens berichten een STS-passage gedaan)? Het is toch de machinist die kijkt en remt? Betekent dit dat het beveiligingssysteem niet heeft gewerkt (trein niet geremd toen de machinist dat niet deed) of dat de remmen niet hebben gewerkt (machinist bedient wel de remhendel maar er gebeurt niets)? |
16-11-2011 08:35:14 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Op Skyscrapercity is in het Denmark Railways-topic dit te lezen:Quote(bron: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=85516437&postcount=309) Dit is 2x voorgevallen in een week tijd. De Deense Wikipedia bevestigt dit: http://da.wikipedia.org/wiki/IC4#2011 Hoe ik het interpreteer is dat de trein remproblemen had, en dat daardoor een STS-passage werd begaan. In beide gevallen kwam de trein op korte afstand van een voorgaande trein tot stilstand (100 tot enkele honderden meters). |
16-11-2011 11:13:11 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Als ze daar werken met cabine-signalering zou het verhaal kloppen, als de trein ineens een "virtueel" sein mist dan weet de MCN ook van niks. Ik ken echter helaas de deense TB niet... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
16-11-2011 12:47:52 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Voor zover mij bekend gebruikt Denemarken lichtseinen i.c.m. het ZUB123-systeem van Siemens. |
20-11-2011 20:59:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Crosspost van Skyscrapercity over de V250 (http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=85872150&postcount=3694):Quote Als dit allemaal waar is (het is tenslotte een 'van horen zeggen'-post) is het de vraag waarom de stekker er niet meteen uit wordt getrokken, ongeacht de prijs. Een levensduur van slechts 15 jaar?! |
20-11-2011 21:12:54 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Inderdaad en meteen fatsoenlijke (bestaande) treinentypes bestellen graag. Is niet best inderdaad als die trein zowat uit elkaar valt tijdens het rijden%03%. De HSL was een soap en blijft dus een soap op deze manier (en een soap met alleen maar slechte tijden). |
20-11-2011 21:16:27 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Ik heb begrepen dat er een aantal testritten volledig storingsvrij en volgens opgegeven specificaties gereden moet worden voordat er goedkeuring komt. |
20-11-2011 21:17:00 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Heb het even gelezen maar dat verbaast mij niks. |
20-11-2011 22:12:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
%08%Nee idd , ben benieuwd hoelang dat gesodemieter nog door gaat met dat apparaat , 15jaar levensduur ? dat schiet al aardig dan MCN ASD |
20-11-2011 22:41:03 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
"Ansolda Breda voldeed aan het bestek en kwam als goedkoopste uit de bus. Dan ben je conform de Europese aanbestedingsregels verplicht Ansolda de opdracht te gunnen." Dit blijft een hardnekkig misverstand en is niet waar. Je bent alleen verplicht de goedkoopste inschrijving te kiezen (te lage inschrijvingen mogen als onrealistisch terzijde gelegd worden) als je vooraf hebt aangegeven dat prijs je enige gunningscriterium is. Vrijwel iedere professionele inkoper snapt inmiddels dat prijs alleen alleen maar voor pennen en gummetjes handig is. |
20-11-2011 23:24:42 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik vraag me af of NS HiSpeed dit 'gesodemieter' nog in de hand heeft? Ze hebben toch al een boete bij Ansaldobreda neergelegd, vanwege de late levering? Het feit dat de levering al op zich liet wachten en dat hij nog niet door de keuring komt (hij komt al niet eens BIJ de keuring, ga eens na) is al opmerkelijk te noemen. Wat kan er nou eigenlijk nog gebeuren vraag ik me af om dat ding in korte tijd werkend te krijgen om een fatsoenlijke treindienst aan te kunnen bieden op volle snelheid? Het stel direct af schrijven omdat het toch een 'wrak' lijkt te zijn aangaande bovenstaande quote van het Skyscrapersforum. Of toch maar doorgaan en nieuwe boetes en deadlines stellen? Tijd voor kamervragen ofzo? :? Ik houd mijn hart vast, maar ik vermoed dat een keuring in 2012 er nog niet in zal zitten gezien de grove veiligheidsfouten, waardoor door een gebroken veertje een deur met een snelheid van 250 opeens open klapt. Dit is een grote ontwerpfout lijkt me, evenals de ATB die hier voor problemen zorgt (waar kennen we zo'n verhaal toch ongeveer van ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 20-11-2011 23:26 Choo choo..... |
21-11-2011 00:05:18 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Deze opmerking maakt zonneklaar duidelijk waarom vorige PDa Veenman bij een van zijn afscheidsinterviews melde kon dat alleen Ansaldo was overgebleven en dat men dus geen andere keuze had. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-11-2011 00:18:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En de SLT dan? Die is weer afgeleid van de BR425. Waarom wou NS Hispeed dan een compleet eigen ontwerp? Treinen zijn technisch nu zo gecompliceerd en de lijst van eisen zijn nu zo groot dat de meeste maatschappijen kiezen voor een bestaand model. Dus het is een vreemde zaak dat NS HiSpeed daar geen genoegen mee nam? Choo choo..... |
21-11-2011 00:19:26 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Een opmerking als, wanneer ze ooit in dienst komen, dan hooguit voor een periode van maar vijftien jaar omdat ze niet gereviseerd worden. Dit klinkt net als het verhaal van de Cisalpino die tussen Zwitserland en Italië rijdt. De SBB heeft het helemaal gehad met de treinstellen serie ETR470. Als ze in revisie moeten medio 2014 worden ze door de SBB aan de kant gezet. |
21-11-2011 09:21:00 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Hiermee wordt Ansaldo ook meteen de duurste fabrikant, want je product rijdt niet, kost veel extra uren en is in korte tijd afgeschreven, zonder restwaarde. Hiervoor kun je toch een stel mooie ICE's en opvolgers daarvan kopen. |
21-11-2011 14:44:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ach, het is zo makkelijk. Als het maar begatief is, fladderen we allemaal instemmend kakelend in de rondte - en dan is het voorshands zelfs alleen nog maar onbewezen roddel. Iemand ooit wel eens met het een van de grootste hogesnelheidsnetwerken van Europa gereisd, namelijk die in Italië, en na een rit met 300 km/h gekeken wie de fabrikant van dat moois is? Ik zal de laatste zijn om Ansaldo te verdedigen en wat ze er qua levertijden van bakken, is objectief vast te stellen: hemelschreiend. Maar dat is dan ook het enige dat objectief vast te stellen is. |
21-11-2011 18:18:06 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ach, zoals een binnenkort ex lid van de raad van commissarissen van Ajax al zei: Elk nadeel heeft z'n voordeel. Bedenk bijvoorbeeld dat het Siemens product ICE een veelvoud kost en bij de 406 al 2 keer gebleken is dat een toch overzichtelijke schade na een zijdelingse aanrijding (bijna)tot een Total-loss verklaring van het hele stel heeft geleid. En @ Michiel: het was een prima rit over een nieuwe Diretissima onder het eveneens nieuwe ETCS level II beveiligings systeem van dezelfde fabrikant. Ciao. |
21-11-2011 19:20:16 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
beter een total-loss verklaring van iets wat wel degelijk rijdt dan een afkeuring van... nahjah, ik zag al genoeg...![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-11-2011 19:22:40 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Ik vind het wel grappig. De spots van vorige week maandag en dinsdag hier op het forum maken het verhaal over de uit elkaar rammelende en gigantisch storingsgevoelige treinen wel twijfelachtig. Hoe kan een trein die bij het minste of geringste in storing rijdt op tijd rijden gespot worden t.o.v. de dienstregeling? Kan iemand mij dat uitleggen? |
21-11-2011 19:29:41 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ja, en alles gebeurd zeker op 1 dag... %09% Dat er flinke problemen zijn hoeft niet meteen te verklaren dat het niet rijdt immers... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-11-2011 19:35:42 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Als je dat verhaal leest, dan is er geen enkele rit waarop er geen storing is en gaat het regelmatig gigantisch fout. Mag ik het dan vreemd vinden dat die trein behoorlijk rondrijdt als dat verhaal klopt? Ik weet één ding zeker. Er is in ieder geval iets dat niet klopt: Het verhaal, de 4801 of de spoorlijnen waarover de 4801 gereden heeft afgelopen maandag en dinsdag. Jij mag van mij kiezen.![]() Laatst bewerkt door Klaasje op 21-11-2011 19:36 |
21-11-2011 19:38:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, maar wie zegt dat dat ding probleemloos rijdt? D'r kan wel weet ik wat overbrugt zijn, op halve kracht werken, buitendienst zijn of in noodstand staan... Tussen rond kunnen rijden, en daadwerkelijk reizigers kunnen vervoeren zit nogwel een groot verschil... Laatst bewerkt door thom op 21-11-2011 19:39 |
21-11-2011 20:28:03 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Smile.. je staat op Geen Stijl... Hopelijk worden ze nu gedongen dit verhaal te weerleggen. |
21-11-2011 20:41:37 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Ik bedoel vooral te zeggen dat het verhaal best met een korreltje zout genomen mag worden. De problemen zijn minimaal overdreven, zelfs als er een kern van waarheid in het verhaal zit. Er staan namelijk een aantal vreemde dingen in. Als die deuren openvliegen door een klein veertje wat niet goed zit, kan ik me niet voorstellen dat het IVW het een goed idee vind om proefritten met die stellen te rijden voordat er een fatsoenlijke oplossing voor dat probleem is. Het is immers nooit een goed idee om met uitstekende delen buiten het PVR rond te rijden voordat er gekeken is of dat kan en voor de veiligheid van het personeel aan boord zal het ook niet bepaald een goed idee zijn om met open deuren rond te rijden. Er zullen vast wat storingen zijn zoals bij ieder nieuw materieeltype. En softwareproblemen zijn bij italiaanse automerken ook niet totaal onbekend. We moeten hier alleen wel goed uitkijken dat we een dik aangezet verhaal voor waar aannemen terwijl er voldoende vraagtekens bij te plaatsen zijn. Laatst bewerkt door Klaasje op 21-11-2011 21:05 |
21-11-2011 20:46:54 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteWie zou er gedwongen moeten worden wat te weerleggen? Gr Joop mcn Lls |
21-11-2011 21:46:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteFiet is dat er nog nooit in al die proefritten een V250 gestrand is en moest worden weggesleept, of andere treinen in de weg heeft gestaan. Althans: zover mij bekend, en met somda bij de hand, zegt dat wel wat. Ik herhaal nog maar eens: je hebt het wel over een fabrikant van 300 km/h-materieel waarmee in Italië het niet geringe hogesnelehidsnet wordt gereden, zonder dat daar dagelijks malheur is. Ik zal de laatste zijn om Ansaldo op voorhand te verdedigen of de V 250 tot een geweldig treinstel te verklaren, maar fabrikant en treinstel figuurlijk afbranden vanwege alleen maar de vertraging bij de levering en verder ongesubstantieerde roddel, kwaadsprekerij en 'hear-say" gaat mij veel te ver. |
21-11-2011 21:56:49 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Vorige week heeft er nog eentje defect gestaan en een spoor versperd tussen Asd en Ass, daar in de buurt in ieder geval met uitdunning van de treindienst tot gevolg. |
21-11-2011 22:07:39 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote De HSA, er komt weinig naar buiten, en al shet allemaal echt zo meevalt, zou ik het graag horen. zo niet, dan helemaal. Belastinggeld en zo. |
21-11-2011 22:12:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Hou toch alsjeblieft eens op met dat belasting geld zeg... %03% |
21-11-2011 22:31:01 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Je hebt het echter ook over een fabrikant die Denemarken al jaren laat wachten op fatsoenlijke treinen, waarvan bij reizigersruimtes dieseldampen naar binnen kwamen, die spontaan uit elkaar vallen (letterlijk!), die niet gekoppeld kunnen rijden als een A-zijde niet aan B-zijde wordt gekoppeld, en waarvan alle treinen zelfs aan de kant zijn gehaald omdat er in een korte tijd 2x treinen waren met remproblemen waardoor bijna ongeluk werden veroorzaakt. Het aandeel van AnsaldoBreda in de ETR500 valt ook mee: ze maakten onderdeel uit van een consortium van 4 bedrijven, waartoe FIAT Ferroviare (nu Alstom) en ABB (nu Bombardier) behoorden. Het belastinggeld-argument kennen we nu inderdaad wel: het (directe) belastinggeld zit in de baan, niet in de treinen. Het enige belastinggeld dat er nu nog speelt is het geld dat tegen 2025 nog niet in de kas van de overheid terecht is gekomen. |
22-11-2011 00:21:02 | ||
---|---|---|
mdewidt
![]() |
Over belastinggeld zal ik het niet hebben - ik woon tenslotte in Belgie - maar het feit dat de berichtgeving namens HSA inzake de V250 vrijwel nihil is en daarbij gevoegd de vermeende geheimhoudingsplicht, zullen zeker niet bijdragen aan een positieve(re) meningsvorming bij het NL reizigerspubliek. En het image van de V250 is al niet zo geweldig ... Groeten uit Haspengouw |
22-11-2011 00:31:49 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Een charme offensief zou geen kwaad kunnen. Berlusconi met een stel mooie meiden uitnodigen om het eerste stel over te dragen. Levert mooiere foto's op als dat eeuwige kerktorentje op de achtergrond. |
22-11-2011 09:21:42 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Waarom moet hsa zich verantwoorden? Die stellen zijn nog niet eens van hun. Het enige wat van hsa is, is de machinist niet meer niet minder. Die worden ingehuurd door loyds welke samen met AB die treinen test Mcn NS International Rtd |
22-11-2011 10:01:23 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Doe dat maar niet, Berlusconi heeft al een (Deense) IC 4 van Ansaldo aan Gadaffi geschonken. En je weet wat inmiddels met Gadaffi is gebeurd! ![]() |
22-11-2011 10:33:13 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Mooi cadeau ook![]() |
22-11-2011 17:23:10 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Omdat HSA met V250-stellen in heeft geschreven op een concessie uitgegeven door I&M. Dat HSA verantwoordingsplicht heeft richting reiziger gaat wat ver (al zou het wel van enige fatsoen getuigen), maar via de minister I&M zou de Kamer geïnformeerd moeten worden en daarmee wij allemaal. |
22-11-2011 18:48:42 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Is gewoon een comercieel bedrijf die ergens op geboden heeft, er is geen enkele firma die verantworoding voor zulke dingen hoeft af te leggen maar als het om het apoor gaat dan moeten ze wel? Gaan we zo weer de opmerkingen krijgen we betalen belasting dus we hebben het recht? Hsa betaald om te mogen rijden, zijn dus gewoon een gebruiker Als je een saab hebt gekocht, staat ie ook nog steeds in de fabriek, krijg je daar ook updates over? Mcn NS International Rtd |
![]() |
advertentie |
22-11-2011 19:07:18 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Er is ons beloofd dat we vanaf 2007 met hoge snelheid over de HSL zouden kunnen rijden. Dan mag je toch wel verwachten dat de reden waarom dat nog steeds niet zo is (uitgezonderd Thalys dan) bekend wordt gemaakt. Of vind jij het prima dat als je een huis laat bouwen door een commercieel bouwbedrijf dat je na jaren vertraagde oplevering niets hoeft te horen? Shqiperise-lopers? |
22-11-2011 20:26:36 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
De overheid beloofd ook zo veel...... Mcn NS International Rtd |
22-11-2011 21:29:31 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Als je ontevreden bent over wat de overheid belooft, moet je dat bij de volgende verkiezingen laten merken, of je spreekt een Kamerlid aan, daar zijn ze voor. En niet doen wat je belooft is onbehoorlijk bestuur, daar houdt de overheid zich als het goed is verre van. |
22-11-2011 22:06:52 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Waar ik wel bij wil aantekenen dat er nauwelijks stellen van deze fabrikant buiten Italië actief zijn. Het enige succesvolle ontwerp is volgens mij de ICN van de SBB. De Zwitsers hebben de ETR470 maar weer eens resoluut aan de kant gegooid. Ook de ETR610 heeft een goede reputatie (50-60% inzetbaarheid) laag te houden. ![]() De Denen zijn bekend. Alleen de Tsjechen rijden met ETR470 klonen, maar wat daar de prestaties van zijn weet ik niet. In Spanje rijden ook stellen rond die op de ETR470 lijken, maar of deze van AnsaldoBreda zijn weet ik niet. Feit is en blijft dat de stellen ongeveer 5 jaar te laat afgeleverd worden en dat HSA noch AnsaldoBreda niet al te veel mededelingen daarover doen. Dat doet mij niet hoopvol stemmen. Andere bouwers hebben ook treinstellen gebouwd die wel beter door Europa uitgerold zijn. Deze uitrollen zijn ook niet allemaal vlekkeloos verlopen, maar ik kan mij zo even niet bedenken dat er 5 jaar vertraging is opgelopen met de toelating ervan. |
22-11-2011 23:04:52 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
ICN is Bombardier + Alstom (design Pininfarina), ETR 470 is FIAT (nu Alstom), ETR 610 is Alstom. AnsaldoBreda is daar niet bij betrokken geweest. |
23-11-2011 13:40:00 | ||
---|---|---|
tgvfan
![]() |
Even een crosspost van Skyscraperciy forum: 23 november 2011 NS KOMT MET TOELICHTING OVER KREUPELTREIN Op internet vielen vervelende beschuldigingen te lezen over de technische problemen rond de hogesnelheidstreinen die al jarenlang zonder toelatingsbewijs ongebruikt aan de kant staan. Voor Beter OV heeft niet op deze geruchten willen reageren zonder de NS in de gelegenheid te stellen, zijn visie te geven. De NS heeft van de geboden gelegenheid gebruikgemaakt, en het volgende laten weten: Boven de plafonds zit geen kabel waar 25 KV op staat, en die kan dus ook niet naar beneden zijn gevallen. Er lopen geen stroomkabels met 25 KV door het compartiment. Die zitten alleen aan de buitenzijde van de trein. Wel is er tijdens een proefrit een deur opengegaan. Dat gebeurde bij lage snelheid, en niet “spontaan”, maar doordat een monteur aan het mechaniek aan het sleutelen was. Verder horen storingen nu eenmaal bij het testen. Dat is nu precies waarom wordt proefgereden. Naar verwachting zullen de hogesnelheidstreinen in de loop van komend jaar in dienst komen. Zij zullen tot eind 2012 overigens nog niet op topsnelheid rijden; zij zullen dezelfde snelheid rijden die nu door de tijdelijke Fyra’s wordt gereden. Voor Beter OV constateert dat de treinen jarenlang aan de kant hebben gestaan, en kent ze daarom het predicaat “Kreupeltrein” toe. Verder is Voor Beter OV teleurgesteld dat de treinen ook volgend jaar nog niet met hoge snelheid zullen rijden. Dat onderstreept des te meer dat de Fyra in niets verschilt van een “gewone” Intercity, en dat het vragen van een toeslag aan de reizigers dus onredelijk is. |
23-11-2011 14:43:27 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Die snelheidsverlaging is juist een zeer verstandig %05% Bij een defect kun je vertragingsloos een prio ter vervanging laten rijden immers. De toeslag onterecht? welnee, je bent sneller, ook met de huidige DRGL. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
23-11-2011 14:51:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVBOV is de PVV van het OV; altijd goed voor kreupelrijm, oprecht gespeelde woede en heilige verontwaardiging. Handig is ook om nu de tweede kaart te spelen, nu het oorspronkelijke kwaadaardige gebazel over uit elkaar vallende stellen kennelijk niet erg waar blijkt te zijn. Laatst bewerkt door broek53 op 23-11-2011 14:52 |
23-11-2011 21:53:31 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Wat was de eerste kaart dan? |
23-11-2011 21:59:36 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Een ondeugdelijke trein die tijdens het rijden desintegreert. |
24-11-2011 09:10:35 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
En dat is dus niet waar. Het is uitstekend materieel. toch? Laatst bewerkt door spiketrain op 24-11-2011 12:46, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
24-11-2011 10:57:02 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Voor Beter OV kijkt als eerste naar de belangen van de reizigers, in plaats van Ja en Amen te zeggen wanneer NS met een onzalig plan op de proppen komt. Ze hebben ook niks gedaan met de post op Skyscrapercity tot ze een antwoord hadden van NS. Dat ze vervolgens de trein "Kreupeltrein" noemen, tsja... ik heb wel ergere nicknames gehoord voor de V250. Feit is dat ze inmiddels al meer dan 4 jaar te laat zijn opgeleverd. |
24-11-2011 13:41:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteWie zegt dat? |
24-11-2011 13:43:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVBOV is een agitatieclubje. Van mij mogen ze, uiteraard, maar ik zou verschoond willen blijven van de suggestie dat het iets anders is dan agitprop. |
24-11-2011 14:18:07 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Als de aantijging dat het een hele slechte trein is wordt bestreden, is het dus een goede trein. |
24-11-2011 14:36:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De kleur grijs is jou volslagen onbekend, zeker? |
24-11-2011 15:56:09 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Wel als het al zo veel jaren duurt. Edit door Spiketrain: het laatste bericht behoef je niet te quoten. Laatst bewerkt door spiketrain op 24-11-2011 18:53 |
24-11-2011 16:22:31 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Quote Men wil nu eenmaal voor de laagste prijs een fantastische trein hebben. Alles wat ook maar een tint afwijkt van hagelwit wordt daarom direct als zwart bestempeld. Terecht? Dat laat ik in het midden, daar weet ik simpelweg onvoldoende voor. Hoogstens valt vast te stellen dat het V250 project de schijn tegen heeft. Met vriendelijke groet, Robin |
25-11-2011 11:41:45 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Het zingt nu tenminste wel rond. bit.ly/vVtw6E |
07-12-2011 11:42:59 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteCorrectie ! Dit stel blijkt de 4809 (NL) te zijn en de V250 die weken op Em heeft gestaan is de 4882(B),die met het Thalysnr.4532 op kopbak 001. 57 jaar OV-fotografie. |
07-12-2011 12:18:46 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Dat was overigens de 93 84 4801 031-5. Dat 84 houdt volgens mij in dat het een in Nederland geregistreerd stel is. Of heb ik het fout? |
07-12-2011 13:04:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat klopt. Choo choo..... |
07-12-2011 22:07:37 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Gezien de laatste mails is mijn vraag wat hoort nu bij wat? 4809 4882 4532 93 84 4801 031-5 |
07-12-2011 22:44:43 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
De laatste 2 nummers horen in ieder geval bij mekaar. Die nummers heb ik enkele weken in Em mogen bekijken. Op het zevende rijtuig hing met duc tape nog een A4 met de tekst, CASSA T7, TRENO 8. (De C was slecht leesbaar, zou ook een andere letter kunnen zijn) Aannemelijk de achtste trein die van de lopende band rolde. |
07-12-2011 23:50:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En de 4532 lijkt me een een incorrect nummer. De Thalys heeft deze al. Choo choo..... |
08-12-2011 07:42:57 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
=4882, staat notabene een paar berichten terug. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-12-2011 16:11:42 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Er is weer een V250 onderweg naar Nederland aldus DSO: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5700846 |
28-12-2011 19:37:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Misschien een goed moment om eens samen te vatten welke stellen in NL zijn. Volgens een opgave van 2 weken geleden: 4801, 4804, 4805, 4808, 4809, 4881, 4882, 4883. |
29-12-2011 12:18:47 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
waarom worden deze stellen na de 4809 doorgenummerd vanaf 4880 (en niet verder met 4810 ) ? |
29-12-2011 12:22:05 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
Omdat dat de stellen voor de NMBS betreft. NS Hispeed heeft 16 stellen besteld, de 4801-4816 en de NMBS heeft er 4, de 4881-4884. Laatst bewerkt door hellfire op 29-12-2011 12:41, reden: Nummerreeksen toegevoegd |
29-12-2011 13:30:10 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteDeze keer geen gekampeer in Em, gesleept door een G2000 kwam de V250 om 02u langs Utzl rg Wgm. |
29-12-2011 19:35:26 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Waarom staan die van de NMBS dan in Nederland? |
29-12-2011 20:40:34 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Omdat ze net als de Nederlandse stellen nog onder zeggenschap staan van Ansaldo en dat bedrijf de Watergraafsmeer als uitvalsbasis gebruikt. Laatst bewerkt door nohab op 29-12-2011 20:40 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
29-12-2011 21:19:57 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Dan is de 4802 dus weer weg..? Mysterieus. |
29-12-2011 21:38:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk ook dat de belgische stellen gewoon hier onderhouden zullen worden..? |
29-12-2011 21:42:30 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ja klopt. |
29-12-2011 21:43:48 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Stond vandaag een V250 op de Zaanstraat. Werd gereinigd Gr Joop mcn Lls |
29-12-2011 23:07:42 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Pardon? Gereinigd? Het stel (4881) reed rond 16 uur terug door Asd en zat helemaal onder het vuil. Daar kwam nog eens bij dat een of andere held "Miskoop" in het vul had geschreven![]() Laatst bewerkt door 110573 op 29-12-2011 23:08 |
29-12-2011 23:19:15 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Stond ook niet helemaal in die loods (past ook niet) maar alleen met de koppak. Niet meteen zo verontwaardigd reageren hoor ![]() Laatst bewerkt door MDDM op 29-12-2011 23:19 Gr Joop mcn Lls |
29-12-2011 23:19:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDe 4802, 3 en 7 zijn volgens die opgave naar Piacenza voor een retrofit. De 4806 is in Pistoia voor de inbouw van het interieur en de 4810-4816 zijn daar nog in aanbouw. |
29-12-2011 23:21:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJa, de constructie is ongeveer zoals die met de Beneluxstellen destijds. Daarvan waren er ook vier van de NMBS met bijbehorend nummer, maar er is in België nooit een schroef aan verdraaid. Laatst bewerkt door broek53 op 29-12-2011 23:21 |
29-12-2011 23:23:01 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Dat klinkt alsof het project V250 er bijna op zit. |
29-12-2011 23:59:41 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Quote Oh sorry zo bedoelde ik het niet ![]() ![]() |
30-12-2011 06:46:40 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteWat is een retrofit? Dat is dus niet het completeren van een stel? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
30-12-2011 08:42:18 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
http://www.lmgtfy.com/?q=betekenis+retrofit#seen![]() Laatst bewerkt door dlm4yjp op 30-12-2011 08:42 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-12-2011 08:48:24 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
http://www.thefreedictionary.com/retrofit |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |