Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |
03-09-2012 04:35:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De Thalys heeft weliswaar een hogere maximumsnelheid, maar de V250 heeft betere rijkarakteristieken (denk aan acceleratiesnelheid). |
03-09-2012 05:46:18 | ||
---|---|---|
frenkel
![]() |
Zit dat tijdsverschil hem niet puur in het feit dat de Thalys op dit moment maar 160km/h rijd tussen Rotterdam en Amsterdam ? In het artikel staat ook: "Daarmee wordt de Fyra met 1 uur en 46 minuten sneller als de Thalys op dit moment " Als de V250 zijn ingevoerde gaat toch ook de snelheid van de Thalys op dit stuk traject omhoog naar 300 km/h, of rijden ze dat nu ook al? Ik denk dat de Thalys iets sneller zal zijn dan de v250, al kan ik me voorstellen dat de Thalys langere stationnementen zal hebben waardoor het verschil te niet wordt gedaan. |
03-09-2012 09:22:53 | ||
---|---|---|
taurus
![]() |
Ik ben pasgeleden met Thalys naar Parijs geweest maar tussen Schiphol en Rotterdam ging het echt wel wat sneller dan 160km/h, ook daar werd volgens mij wel ruim 250km/h gereden. |
03-09-2012 09:58:59 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Met een substantieel minder goede vermogen/gewichtsverhouding kan je echt geen hoger acceleratiesnelheid hebben in het hogere snelheidsbereik. |
![]() |
advertentie |
03-09-2012 10:20:58 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Bij het maken van elektromotoren kun je ze tussen 2 eigenschappen spannen, snelheid en acceleratie. Bij een lagere snelheid kun je een hogere acceleratie krijgen en omgekeerd. |
03-09-2012 10:24:13 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Dat is dus niet zo. Daarom is een Taurus bijvoorbeeld ook prima geschikt voor stoptreinen of een goederentrein terwijl ze ook 230 met een IC kunnen. Dat is ook mogelijk door de moderne vermogenselectronica. |
03-09-2012 11:32:21 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Op klassiek spoor onder 1,5kV DC heeft de V250 iets betere rijeigenschappen dan de Thalys. Waar het precies in zit weet ik niet. Op de HSL verslaat de Thalys de V250 echter met gemak. De technische rijtijd (zonder speling of stops) van Thalys is dan ook een stuk minder dan van V250. Ook het langzame pad in België (Thalys moest over stoptreinsporen tussen Brussel en Mechelen) is opgelost sinds de Diabolo spoorlijn is geopend. De enige reden waarom de V250 sneller zal zijn is dat Thalys heeft besloten om de rijtijdwinsten van Diabolo en 300km/u tussen Rtd en Shl in te zetten in extra speling om de punctualiteit omhoog te krijgen. Dat levert ze ook al succes op want de punctualiteit heeft afgelopen zomer een record geboekt. |
03-09-2012 13:36:32 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Dat kan wel kloppen maar ik heb eerder hier op het forum al eens voorbij zien komen dat de Thalys met 160km/u is ingelegt. Er word nu wel veel harder gereden maar die tijd moet dan in Rotterdam weer afgewacht worden. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
03-09-2012 14:01:26 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Quote De Taurus heeft gewoon een veel sterkere motor de gemiddelde sprinter. Echter eenzelfde trein kan bij verschillende afstellingen ofwel een hogere topsnelheid of een hogere acceleratie. |
03-09-2012 14:02:57 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Voor wat het inzet van FYRA betreft op het deel Rtd-Asd is recent weer een leuk document inline gemikt door LOCOV. Voor het hele pdf verhaal ga je hier:http://www.locov.nl/actueel/publicaties/locov_2012_171079_advies_wijziging_dienstregeling_fyra_per_10_september_2012.aspx heen en klik je op het linkje onderaan de pagina voor het pdf document. Of je er vrolijk van moet worden laat ik in t midden ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
03-09-2012 15:02:19 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: De discussie over de OBB stam is afgesplitst en zal zometeen worden samengevoegd met het OBB-topic. |
04-09-2012 01:17:51 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
Quote Quote dank, op de hoofdpagina kon ik ze niet vinden. (ook al stonden er wel oudere artikelen) Zoomzoomzoom |
07-09-2012 17:46:56 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Sinds woensdag zie ik in de Benelux stam 4773 zijn rondjes maken, deze PRIO ging eerst door het leven als Fyrastam 4973, geloof ik. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-09-2012 18:31:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel. Dat is de directe reden dat een van de OeBB-stammen er nu uit kan. |
07-09-2012 18:33:55 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Zag deze stam afgelopen zaterdag 1 september al in de Bnl, maar dacht toen dat ik fout gekeken had... |
07-09-2012 19:46:01 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Deze stam heeft ook meegereden in de verlengde stammen, tijdens de olympiache spelen. Mcn NS International Rtd |
07-09-2012 20:39:55 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Hoe zit het nou met de paarse stam? Is deze nog steeds in onderhoud? Ik heb hem de laatste tijd niet meer op de baan gezien. |
07-09-2012 20:47:14 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Nee die is niet meer in onderhoud. Deze rijdt ondertussen weer trouw zijn ritjes van en naar Belgie. |
07-09-2012 20:51:15 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote Rijd gewoon haar omlopen achter een traxx. Onderhoud is normaal gesproken een week Mcn NS International Rtd |
07-09-2012 23:24:51 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dan moet ik toch nodig weer eens achter de 9200 aan! Thanks voor de info![]() |
07-09-2012 23:50:45 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Volgens enkele Belgische tweets zou sinds vandaag de V250 gehomologeerd zijn voor Belgie![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
09-09-2012 20:20:17 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Treinreiziger.nl ---------------- zondag 9 september 2012 De extra Fyra-dienst die zou worden uitgevoerd vanaf 10 september is wederom vertraagd. Voor de treindienst, die gereden zou worden met de oorspronkelijk voor de Fyra bedoelde V250, is meer dan één treinstel nodig. Echter is er pas één treinstel beschikbaar om ingezet te worden vanaf 10 september. Daarom zal de dienst niet elk uur gaan rijden, maar elke drie uur tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Ook zijn de ritten pas de dag zelf in de Reisplanner van de NS te vinden. De frequentie is daarbij even hoog als bij de testritten met reizigers, die de afgelopen weken werden gehouden op hetzelfde traject. NS Hispeed doet er alles aan om de beoogde frequentie alsnog snel in te voeren. Het streven is ook nog steeds om per december 2012 de Fyra Amsterdam - Brussel te introduceren. Met de komst van de nieuwe Fyra-dienst verdwijnt de vervangende, tijdelijke Intercity Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal via Schiphol en Den Haag HS. Consumentenorganisaties hadden zich al negatief geuit over deze aanpassing, die ervoor zorgt dat reizigers tussen Schiphol en Den Haag HS gedurende drie maanden worden geconfronteerd met maar één directe trein per uur (de IC A'dam - Brussel). Vanaf december gaat de Intercity Amsterdam - Vlissingen weer via Schiphol rijden, en is dat probleem dus weer verleden tijd. Volgens een woordvoerdster van NS Hispeed is er onvoldoende capaciteit - met name in Amsterdam Centraal - om zowel de zogenoemde pleistertrein en de extra Fyra in te zetten. "Alleen op deze manier is het mogelijk de Fyra V250 stapsgewijs te laten instromen." Opmerkelijk, want de afgelopen maand reed de pleistertrein en de V250 wel beide tijdens de testritten. De woordvoerdster reageert: "Bij momenten zou het inderdaad samen kunnen gaan. Daar kunnen we alleen geen structurele dienstregeling op bouwen." Volgens haar is het schrappen van de pleistertrein in lijn met de afspraken met het Rijk. |
09-09-2012 20:44:59 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteBijzondere argumentatie dit, hoe veroorzaakt een nog niet rijdende serie 1000 nu voor gebrek aan ruimte om de 600 nog te kunnen blijven rijden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-09-2012 21:17:11 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Mogelijk heeft het ook te maken met het eind van de zomerdienstregeling, omdat er nu weer meer spitstreinen gaan rijden. |
09-09-2012 21:20:11 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Het is een artikel van de site treinreiziger.nl. De Fyra V 250 heeft bij de NS hogere prioriteit dan de pleistertrein. Ook al rijdt het morgen nog 1 keer per 3 uur. Zou de NS niet te veel vertragingen met de Fyra V 250 willen hebben? Ze hebben toen ze net met de Fyra begonnen al veel restitutie moeten betalen. En het is druk tussen Amsterdam - Schiphol. Tussen Amsterdam C - Amsterdam Sloterdijk rijden al 7 á 8 treinen per uur. En dan is de pleistertrein en de nieuwe Fyra V 250 niet eens meegerekend. Vanaf Amsterdam Sloterdijk komen er nog eens 2 treinen per uur bij. |
09-09-2012 21:41:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Maar waarom duurt het toelaten van de andere stellen zo lang? Je zou zeggen, ze zijn identiek, dan moeten nummer 2 t/m 19 toch niet zo moeilijk meer zijn als nr. 1 al gelukt is... |
09-09-2012 21:44:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ja, maar dat ging ook niet geheel vlekkeloos, toch nog regelmatig uitgevallen door technische mankementen... En van mij mag hij best nog even aangepast worden, want van de luchtregelkleppen krijg je spontaan hartkloppingen, die gaan met zo'n danige knal dat je het idee hebt dat er wat aangereden word o.i.d. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-09-2012 22:03:56 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote In theorie zouden ze dat moeten zijn... ervaring met AnsaldoBreda bij de Denen leert dat iedere trein anders is. Zo zouden - bij de Denen tenminste - elektriciteitskabels e.d. gewoon maar ergens weggewerkt worden waar nog wat plek is. Of dat bij de V250 ook speelt weet ik niet, maar het zou me niet verbazen als dat zo is. ![]() |
09-09-2012 22:09:03 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Zou je dat denken? Terwijl de mensen van NSHispeed over hun schouders heen hijgen met een schadeclaim in hun tas? Ik denk het niet... Je kan er beter van uit gaan dat er nog wat kinderziektes zijn, en daar heeft ieder materieel wel last van: van ICM-0 tot sm'90, van SLT tot V250. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-09-2012 22:14:04 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het zou me niet verbazen als AnsaldoBreda bij de V250 dezelfde werkmethodes toepast als bij de DSB-treinen. Immers, NS Hispeed mag dan wel eisen stellen aan de trein (250 km/h, zoveel stoelen, enz. enz.) maar het lijkt me niet dat NS Hispeed meekijkt met ieder draadje dat getrokken wordt, en met ieder schroefje dat erin wordt geschroeft. Uiteindelijk is NS Hispeed slechts de afnemer, niet de ingenieur of constructeur. |
09-09-2012 22:23:06 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ja, maar we zitten niet op een kleuterschool, een bedrijf wat klanten wilt houden, en dit geval, moet onderhouden, zal nooit in hun eigen vingers gaan snijden door lukraak een kabeltje erin te gooien. (die geruchten kloppen overigens niet, dat is, zoals al veel eerder omschreven, uit de duim gezogen en sterk opgeblazen). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-09-2012 23:19:51 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Het blijft toch een (gecompliseerde vorm van een) apparaat. Als je tien iPod's hebt zullen ze ook echt niet tegelijk allemaal hetzelfde defect vertonen. Ik sprak laatst met een Hispeed mcn en die vertelde dat de 4806 de laatste tijd relatief defectvrij is en dat dit kan worden gezien als de rede dat juist deze V250 in dienst is. Laatst bewerkt door 110573 op 09-09-2012 23:21 |
10-09-2012 08:17:59 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik heb begrepen dat per december met de vier beste stellen gaat rijden: 4801, 4804, 4806 en 4810. |
10-09-2012 08:25:39 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote En toch heeft NS Hispeed, ondanks alle waarschuwingen en de toen al bekende reputatie van Ansaldo, voor Ansaldo gekozen. Direkt gevolg van aanbestedingen waar een aanbesteder prijs als erg belangrijk punt in zet. |
10-09-2012 08:44:36 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Quote Als je zo'n mededeling op je laat inwerken is het toch eigenlijk diep droevig. De beste stellen...........gaat over nieuw materieel dus. Laatst bewerkt door Harold27 op 10-09-2012 08:45 |
10-09-2012 12:53:09 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zag t staan en idd het is punt 1 droevig en punt 2 een aanfluiting. Heb in het verleden al begrepen waarom dat toen Ansaldo werd gekozen,maar dat maakt de huidige situatie er niet anders van. En het standpunt wat ik toen had is ook niet veranderd,deze "verplichte deal" had nooit doorgang mogen vinden. (zeker niet in deze tijd dat iedere cent telt,om t zomaar te noemen) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-09-2012 13:21:42 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Iemand die zeker weet dat het aan het materieel ligt dat er niet gereden wordt? Zo ja, dan graag melden, en dan pas kunnen we weer een tijdje gaat bashen. |
10-09-2012 13:42:47 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Ik reageerde slechts op het simpele feit dat er bij nieuw materieel van de beste stellen wordt gesproken. En dat ik dat een droevig feit vind. En aan wie het dan ook ligt, maakt me niet veel uit, laat staan dat ik richting de schuldige wil gaan bashen. |
10-09-2012 13:55:25 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Er van uit gaande dat het bericht over de 4 stellen klopt. En eigenlijk geloof ik er niet veel van. Maar ik laat me graag verrassen met een bron waarin staat vermeld dat het inderdaad wel zo is![]() Gr Joop mcn Lls |
10-09-2012 17:25:31 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Als het klopt dat er maar 4 stellen zijn dan kun je de Fyra Amsterdam - Brussel dienst wel vergeten. Met 4 stellen kun je Amsterdam - Schiphol - Rotterdam wel doen. |
10-09-2012 18:09:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Vandaag bij Hi-speed gehoord dat er op dit moment 2 stellen voor de dienst verschikbaar zijn. Dit zijn ook de beste stellen. De rest kampt in meer of mindere mate met problemen, en dat verschilt dus ook iets per stel. |
10-09-2012 18:14:33 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
4 stellen is bij lange na niet genoeg voor Amsterdam - Brussel. Misschien kan je er Rotterdam - Brussel mee uitvoeren... maar, afgaande op de berichten bij onze zuiderburen (www.hgbtf.net) niet over de nieuwe lijn 25N - er zouden softwareproblemen zijn waardoor de V250 daar momenteel niet kan rijden. |
10-09-2012 18:34:49 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Het door jouw genoemde stel 4810 is nog niet overgenoemn door Hispeed ( Is het überhaupt al in Nederland?) Van opbouw van een storings historie kan dus geen sprake zijn, laat staan een qualificatie naar goed of slecht stel. Ciao. Laatst bewerkt door cuneo56 op 10-09-2012 18:35 |
10-09-2012 18:51:01 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
T hele spul is bijna 1 en al storing en aanverwante artikelen. Kun je t geheel net zo goed over 1 te dure kam scheren %08% %04% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-09-2012 19:04:27 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Dat zijn de 4806 en de 4808 Quote Ja, de 4810 is op 13-08-2012 in Nederland aangekomen. |
12-09-2012 08:32:24 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dan niet ![]() Laatst bewerkt door AgentX op 12-09-2012 18:32 |
12-09-2012 09:55:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
We hebben dus 2 man die zegt dat er 2 inzetbaar zijn en 1 die zegt dat er 4 stellen inzetbaar zijn... Rara... |
12-09-2012 10:37:12 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Tot nu toe zijn toch alleen de 4806 en 4808 ingezet in de reizigersdienst? |
12-09-2012 10:46:27 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Tot NU (zeg maar op dit moment![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
12-09-2012 12:35:00 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Ik meende dat ik op 22/8 in de 4801 heb gezeten. Kan best verkeerd gezien hebben... Bij twijfel: gebruik beton. |
12-09-2012 12:37:52 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Dat zou kunnen want ze zijn met meer stellen aan het rijden geweest. Het is zo dat er binnen Hi-speed op dit moment stellen zijn die vallen in de fase mag ingezet worden in reizigersdienst en de rest zit in test/reparatie of iets anders. Op dit moment zijn er 2 vrijgegeven voor de reizigersdienst. |
12-09-2012 12:49:36 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
In de recente spots zijn inderdaad alleen de 4806 en de 4808 in de reizigersdienst gespot. |
12-09-2012 14:29:12 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteHoe laat heb je gereisd? In 1064 reed die avond de 4808 en aangezien het in de regel hetzelfde stel is dat op een dag rijdt denk ik eerder dat het die geweest is. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
12-09-2012 15:49:59 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Iets wat miss ook interessant kan zijn: Hitachi prepares the takeover of Italian train manufacturer AnsaldoBreda. Het artikel vind je hier:http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/34986 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
![]() |
advertentie |
12-09-2012 17:56:46 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Het valt me trouwens op dat er een gebrek aan klasse-stickers is. De 4806 heeft alleen de 1e klas bestickerd met 1-en aan de buitenkant en de 4808 heeft alleen de tweede klas bestickerd met 2-en aan de buitenkant. Heel apart. |
12-09-2012 18:32:21 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Dan niet ![]() |
12-09-2012 18:33:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Dat artikel is 4 maanden oud en sindsdien is er niets meer over gehoord. Ik beschouw het vooralsnog als niets meer dan een gerucht. |
12-09-2012 20:00:32 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote 4801 zou vandaag voor het eerst de dienst in gaan maar door techniache problemen aan de tractieinstallaties is dit niet door gegaan Mcn NS International Rtd |
12-09-2012 20:29:04 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Vandaag ben ik voor het eerst met de V250 meegeweest, de 4808 van Asd naar Rtd. Eigenlijk beviel ie me best goed. Redelijk stil en ook met 250 km/u (we hadden in Asd +10) nog best comfortabel. De afwerking was nog niet helemaal top; zo ontbraken de 1e klas stickers aan de binnen- en buitenzijde van de trein. Minpuntjes: in de tunnel was er een redelijk irritante pendelbeweging in de bak te voelen en vlak na de spanningssluis bij Hfd sloeg er een klep ofzo dicht waarna continu een compressor (vermoed ik) stond te loeien. Maar al met al vind ik het een aanwinst voor de reiziger. |
12-09-2012 21:04:28 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Die klep is van het klimaatregelsysteem, die is schijnbaar niet uitgevoerd is met demper. V-IRM heeft ook zo'n klep die hoorbaar is, alleen werkt die pneumatisch en is dus stiller. Die pendelbewegen is trein eigen, dat doet iedere trein (tenzij de wielbanden versleten zijn), zo kan de trein beter, stiller en sneller door de bochten gaan. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
12-09-2012 22:31:58 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Die pendelbeweging was in de tunnel meer te voelen (en te zien) dan daarbuiten. Wellicht dat het met de combinatie van snelheid (250 km/h) en luchtdruk te maken heeft. |
13-09-2012 02:47:46 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Doet Thalys dat ook in die tunnel? Of is dat niet te vergelijken vanwege de andere bouwmanier? Laatst bewerkt door AlexNL op 13-09-2012 02:48 |
13-09-2012 06:52:35 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Die pendelbeweging heeft echt alleen V250 en alleen in de tunnel, ICR heeft het in elk geval niet. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
13-09-2012 16:47:03 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
![]() |
Vetergang heet dat en de ene trein heeft er meer last van dan de andere. met losse loken merk je het ook goed. "Dit is te demonstreren door twee evenwijdige latten te nemen en daarover een dubbele kegel te laten rollen. De kegel blijkt altijd naar het midden te sturen. Een treinas met wielen is eigenlijk zo'n dubbele kegel, waarvan het middelste deel is weggelaten. Zoals bij al dergelijke systemen zal er overcompensatie optreden en slingert de trein enigszins over de rails. Als het goed is zal de heen en weer gaande beweging geringer zijn dan de speling tussen wielflens en rail en zullen deze elkaar niet raken. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat wiel- en railprofiel in orde zijn en dat de rails strak liggen. Deze laagfrequente zijdelingse slingerbeweging wordt meestal vetergang genoemd." http://nl.wikipedia.org/wiki/Stuureffect_van_de_spooras Zoomzoomzoom |
18-09-2012 19:01:53 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: bericht verwijderd dat elders al te vinden is ( https://somda.nl/forum/11041/Dienstregeling+2013%2C+wat+is+waar%3F/ ) Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
29-09-2012 16:42:02 | ||
---|---|---|
elizabeth
![]() |
Even een vraag: Ik wil zondag met de V250 mee vanaf Rtd. Maar waar kan ik vinden welke trein ze rijden. Het liefst wil ik een heen en terug rit. (tussen 13 uur en 16 uur) En hoe kom je aan toeslagkaartjes voor deze ritten? jaapfan. |
29-09-2012 16:59:09 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Niet heel erg het juiste topic, maar laat ik toch een antwoord geven: de treinen rijden zoals te vinden is in deze https://somda.nl/drgl/940/, toeslagkaartje is gewoon te koop in de kaartautomaat. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
29-09-2012 17:38:43 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Kijk even op ns.nl en je kan vinden of ze rijden of niet. En dit weekend is FYRA toeslagvrij. Maar V250 in een weekend komt nog niet voor. Laatst bewerkt door train85 op 29-09-2012 17:40 |
02-10-2012 09:03:13 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Voorlopig geen toeslagvrije Fyra Breda - Antwerpen maandag 1 oktober 2012 De toeslagvrije Fyra Breda - Antwerpen zal hoogst waarschijnlijk niet van start gaan voor februari 2013. Wanneer de nieuwe treindienst van start zal gaan is allerminst duidelijk. Volgens de Minister is er echter geen sprake van een vertraging. Dat blijkt uit antwoorden van Minister Schultz op Kamervragen van Kees Verhoeven van D66. NS Hispeed en de Belgische spoorwegen (NMBS) hebben nog geen afspraken over de nieuwe Fyra. Volgens de Minister wil de NMBS meewerken aan de Fyra, maar als er aan de Belgische zijde overeenstemming wordt bereikt over de financiering. Dat zal lastig zijn, want de beoogde Fyra is volgens de minister verliesgevend. Vanaf het moment dat de NMBS en NS Hispeed afspraken hebben gemaakt zal het naar verwachting nog vier maanden duren voordat de dienst van start kan gaan. Dat de trein vóór februari zal starten is onwaarschijnlijk. De minister heeft zich tot nu toe altijd ingezet op een toeslagvrije snelle trein tussen Nederland en België. De minister, die zegt Reiziger met een hoofdletter R te schrijven, lijkt er echter geen moeite mee te hebben dat dit de komende maanden nog niet gerealiseerd kan worden. Per 8 december maakt de intercity Brussel plaats voor de Fyra Amsterdam - Brussel. Voor de Fyra naar België zal reserveren verplicht zijn en gelden er speciale tarieven. Ondanks aandringen van consumentenorganisaties zijn tarieven nog steeds niet bekend gemaakt. Waarschijnlijk kunnen reizigers vanaf eind oktober tickets kopen voor de nieuwe Fyra. Bron: Treinreiziger.nl Laatst bewerkt door icened op 02-10-2012 09:03 |
10-10-2012 21:41:18 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Misschien heb ik het gemist in dit forum, maar heeft een V250 al testritten tussen Rtd en Brusz gemaakt? |
10-10-2012 21:45:34 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Treinstellen rijden opleidingsritten rotterdam - antwerpen via lijn 4 Mcn NS International Rtd |
10-10-2012 22:08:26 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Sinds maandag heeft een Nfl wel bij breda prinsenbeek een V250 zien rijden. |
11-10-2012 04:53:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Ja hoor, in het kader van de overname / testritten vindt o.a. een slag naar België / Brussel plaats. En sinds deze week ook mcn opleiding in België. |
11-10-2012 09:02:45 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Hebben ze bij NS en NMBS al een grote groep treinmachinisten die met de Fyra V 250 overweg kunnen? Als een treinmachinist een Thalys kan besturen kan het dan ook een Fyra V 250 besturen? |
11-10-2012 09:07:29 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
De groep fyra/benelux machinisten bij ns hispeed is zo goed als helemaal opgeleid voor deze trein. Voor de nmbs gebeurd dat op dit moment, die groep is grotendeels gelijk aan de groep die nu de benelux rijden. Als je een thalys kan rijden ben je niet automatisch bevoegd op een v250. Het is een andere trein met andere procedures waar je dus appart 6 dagen cursus voor moet hebben incl een theorie en praktijk examen Mcn NS International Rtd |
15-10-2012 10:08:41 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Er is weer een V250 onderweg naar Nederland. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,6108155 |
15-10-2012 12:34:58 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Komt hij vandaag nog in Nederland? Of wordt dat een andere dag? |
15-10-2012 12:39:50 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Als die trein vanochtend in Oberlahnstein was, kan die binnen enkele uren in ons land zijn, maar ik weet niet of dat ook gaat gebeuren. |
15-10-2012 12:58:02 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Gisteren zag in in Asd met AgentX een zuurstok gekleurde PRIO-stam van de Benelux, met in de 2e klas alleen maar de oude gele ICRm stoelen. Ik dacht dacht dat op een paar rijtuigen na in een stam dat er oude stoelen in zaten, maar in een volledige stam? Of hebben ze deze opnieuw ingedeeld? Choo choo..... |
15-10-2012 13:09:07 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dit zal stam 4773 geweest zijn, die alleen maar uit PRIO-rijtuigen bestaat. Deze deden eerst dienst in Fyra. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
15-10-2012 16:03:00 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteOm 16:00 uur in het utrechtse. |
15-10-2012 16:08:24 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
En het is de 4814 achter de RRF21. |
15-10-2012 17:58:37 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen. Groet, Spiketrain |
21-10-2012 18:15:49 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Een interessante V250-vraag: Kijk dit filmpje eens, welke ik zelf gemaakt heb: http://www.youtube.com/watch?v=wJCmVxl0a-w En kijk dan eens op de 1:41e minuut: Hier zie je mij door de vouwbalg van de V250 lopen, maar ik waar me af wat dat voor verticale buisjes zijn aan de binnendeuren? Is dat iets on de deur mee op slot te zetten? Of....? Ik zie het nut er niet echt van? Maar wie wel? Choo choo..... |
21-10-2012 18:20:25 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Zijn dat niet gewoon handvatten in een hip doch onpraktisch ontwerp? |
21-10-2012 18:39:32 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Die zijn een onderdeel van het veiligheidsysteem Mocht het toch gebeuren dat een bak in de brand staat en de hitte is extreem hoog dan blokkeren deze buisjes de mogelijkheid dat de deuren open kunnen. Er zit namelijk wen pen met veer in welke opgesloten zit boven een waxpatroon Deze smelt dan weg en de pen komt. Naar beneden toe. Nu kan je het wel of niet mooi vinden enzo maar dit is dus de Italiaanse mogelijkheid om een brand in te perken doordat deze deuren dan niet open kunnen. Het is normaal ook zo dat dit pas gebeurd als een rijtuig is ontruimt of het moet direct een inferno worden maar de trein is voorzien van. Brandvertragende producten en onderdelen Mcn NS International Rtd |
21-10-2012 18:41:31 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote Er zijn drukknoppen om de deuren te openen. Mocht het zo zijn dat de deur niet open gaat kan je ze daar voor gebruiken maa dan hoort de deur open gezet te worden Mcn NS International Rtd |
21-10-2012 18:43:11 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Die drukknoppen zitten vast op een logische plek verstopt, want ik meen me te herinneren dat ik ze nog nooit gebruikt heb. |
21-10-2012 19:00:04 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Die knoppen (voor overloop inrichting) zitten van uit het rijtuig gezien aan de rechter kant. Voor de coupé deuren zitten sensoren in het plafont. Laatst bewerkt door 2296 op 21-10-2012 19:30 |
21-10-2012 21:38:05 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
... die overigens veel te laat en te traag reageren... |
21-10-2012 22:48:06 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De drukknoppen voor de overloopinrichting werken voor mijn gevoel maar matig. Wat me trouwens ook verbaasde is dat niet beide deuren tegelijk open gaan zoals in VIRM-4 wel het geval is. |
21-10-2012 22:56:03 | ||
---|---|---|
jordydl1
![]() |
goed drukken en dan werken ze wel, niet al te snel, dat wel. wat veel slechter reageert zijn de sensoren in de deuren tussen de balkons en coupe, deze reageren pas wanneer je met je neus bijna door het glas heen bent. wat overgens helpt is je hand schuin omhoog te steken, dan gaan ze wat eerder open doet het personeel van nsh soms ook. |
21-10-2012 23:45:56 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. De betrokkenen zullen begrijpen waarom. Groet, Spiketrain |
24-10-2012 01:14:37 | ||
---|---|---|
virm9520
![]() |
Waar kan ik de dienstregeling van de V250 vinden hier op het forum? Ik heb al even gezocht maar ik kon het niet vinden... |
24-10-2012 01:31:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Er is een vaste dienstregeling, welke je voorlopig op de dag zelf in de NS reisplanner kan vinden. Het blijft uiteraard nog wel onder voorbehoud... Choo choo..... |
24-10-2012 08:21:35 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
De treinen rijden sinds 8 oktober in een regelmatige 2-uurs dienst. Vertrek uit Asd om 07.10,09.10,11.10,... en vertrek uit Rtd om 08.08/10.08/12.08/... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
24-10-2012 13:48:30 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
"dan maar een lagere frequentie" Ja dat zullen de reizigers waarderen. Als je nou al ziet hoe vol die Benelux soms zit... Bovendien heeft HSA zijn handtekening gezet onder de concessie-overeenkomst die 16 treinen per dag eist. |
24-10-2012 14:33:27 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Die 10 treinen per dag is echt een minimum. Lager dan dat kunnen ze eigenlijk niet gaan. Daarnaast, als ergens binnen twee weken de treinen geboekt kunnen worden is er natuurlijk geen weg terug meer. |
24-10-2012 15:09:53 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Voor een uursdienst zijn slechts 4 stellen nodig (maar NS wil waarschijnlijk 5 gebruiken om een reserve te hebben). Aangezien er nu al een stuk of 4 (als ik het goed heb: 4804, 4805, 4806, 4808) stellen beschikbaar zijn, en er nog meer op dit moment getest worden lijkt me de kans dat het minder wordt nihil. |
24-10-2012 15:36:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik geloof dat we nu ineens een zonnige kijk op de kwaliteiten van het materieel van Ansaldobreda moeten hebben? Vreemd, nadat iedereen het hier al bijna tot op de grond toe heeft afgebroken. wat is het nou!? Laatst bewerkt door broek53 op 24-10-2012 15:36 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |