Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |
09-12-2012 22:48:09 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Perfectie bestaat niet alexnl. En zolang je niet weet wat er aan schort, is enige nuance in een reactie wel op z'n plaats. Gr Joop mcn Lls |
09-12-2012 22:51:59 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Wat eraan schort? Heel simpel: zo'n Italiaans racemonster is weer eens stuk gegaan. Dat gebeurt iedere week wel een paar keer. edit: de trein staat inmiddels zo'n 20 minuten stil in Rotterdam. Laatst bewerkt door spiketrain op 09-12-2012 23:07, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
09-12-2012 22:53:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Laatst bewerkt door broek53 op 24-12-2012 19:46 |
09-12-2012 22:54:07 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
@AlexNL Och, zal dat de ware reden zijn, of ga je dar gemakshalve maar van uit? Laatst bewerkt door MDDM op 09-12-2012 22:54 Gr Joop mcn Lls |
![]() |
advertentie |
09-12-2012 22:58:50 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote In mijn ogen is een vertraging voor zo'n prestigeproject als Fyra Brussel redelijk opvallend ![]() Quote Bron: reiziger in de trein, een uurtje terug - "ik sta stil in de tunnel bij Antwerpen met een defecte Fyra V250-trein" Dus nee, ik ga er niet "gemakshalve van uit". |
09-12-2012 23:03:22 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ik vind persoonlijk dat je er een te groot punt van maakt, en dat maar al te graag uit wilt dragen. Elk materieel kan, om welke reden dan ook de geest geven. Zelfs nieuwe treinen. Maar goed, jouw feestje verder. Veel plezier ermee! Gr Joop mcn Lls |
09-12-2012 23:29:50 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Is ook nooit anders geweest. Het was ook zo in de tijd dat NS alles nog alleen reed. De eerste week was altijd wennen en in De Koppeling stond steevast een reeks berichten over de ervaringen van de eerste weken. Ook nieuw materieel vertoonde allerlei gebreken, en vaak waren dat dingen waarop je als treinpersoneel moest inspelen. Vaak gingen indienststellingen van nieuwe sporensituaties of nieuwe relaisbeveiligingen juist tevoren in dienst. Onze handicap is dat we iedere onvolkomenheid (kunnen) registreren, en dan lijkt het heel veel, terwijl ongeveer 90% meteen goed loopt en van die 10% na een week ook nog het overgrote deel. In de jaren 70 stond er in De Koppeling op pagina 1 bovenaan een rubriek Tijdrijden. Met een grafiekje; het was meedogenloos maar wel helder en eerlijk. We lokken met al die nodeloze kritiek van nu zelf uit dat men er zich zo voor schaamt dat men het gaat verbergen of verdraaien. Probeer het eens wat zonniger te bekijken. Laatst bewerkt door sjoerd op 09-12-2012 23:31 |
10-12-2012 00:10:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteHet viel mij juist op dat het juist heel goed liep met de Fyra naar Brussel. Dit is dan de eerste trein waarmee het niet goed gaat. Heeft iemand nog een beetje kunnen zien hoe de bezetting was van die trein, met name tussen Rtd en Atw? Bij Prinsenbeek zie ik dat niet zo met die snelheid. ![]() |
10-12-2012 00:48:33 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Zijn er eigenlijk veel nieuwe machinisten daar, of heeft een (flink?) deel NS'ers een overstap naar Arriva gemaakt? |
10-12-2012 00:51:52 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote De VRT meldt (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/121209_Amsterdammer_Fyra_Laatsterit ) op gezag van de NMBS dat er voor vandaag 2100 reizigers een kaartje hadden (in totaal 14.400 verkocht). Dit terwijl de Benelux gemiddeld zo'n 8.000 reizigers trok dagelijks. En qua punctualiteit: https://sites.google.com/site/failrahsl/dagstatistieken Laatst bewerkt door mren op 10-12-2012 01:40, reden: statistiekenpagina toegevoegd |
10-12-2012 00:52:01 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Niet helemaal waar: vanochtend had een trein al last van een defect maar heeft deze met 20 minuten vertraging alsnog kunnen vertrekken naar Brussel. De rest van de dag zo nu en dan wel wat kleine vertragingen (+5 / +10), maar dat ligt denk ik aan vertraagde treinen in België die het pad van de Fyra blokkeerden. QuoteUit officiële bron (de VRT) heb ik vernomen dat er voor vandaag in totaal 2100 tickets zouden zijn verkocht. Dat zou neerkomen op gemiddeld 105 reizigers per trein, 1/5e van de capaciteit van een V250. Geen onaardige score, maar afgezet tegen de bezetting van de oude Benelux nog geen succes. Laten we de komende weken afwachten en kijken hoe het vervoer met Fyra zich ontwikkelt. Laatst bewerkt door AlexNL op 10-12-2012 00:52 |
10-12-2012 06:36:09 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteTrein 9240 vertrok met +18 uit Asd, na herstel van een defect aan de trein. Of dat herstel definitief of provisorisch was weet ik niet, maar er werd vertrokken met alleen de achterste stroomafnemer tegen de draad, terwijl eerst allebei tegen de draad stonden. Zowel deze als de voorgaande (9236) waren in Asd vrijwel leeg. Net als de Fyra's van en naar Breda. Laatst bewerkt door nohab op 10-12-2012 06:37 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
10-12-2012 08:27:30 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: Deze discussie is afgesplitst van de opvallende dingen 9 december. Gelieve er wel de lieve vrede bij te bewaren en met respect te discussiëren Laatst bewerkt door admin op 10-12-2012 09:44 Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
10-12-2012 09:34:44 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
De Fyra die zondag avond in Antwerpen stil heeft gestaan heeft de krant gehaald: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3360960/2012/12/10/Fyra-staat-op-eerste-werkdag-al-stil-met-pech.dhtml |
10-12-2012 11:05:46 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Quote Ik ben gisteren even in Antwerpen wezen ontbijten en mijn trein had in de tweede klas een bezetting van rond de 60%, tussen Rotterdam en Antwerpen. |
10-12-2012 11:29:27 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteNee, er zijn maar een paar hc's overgestapt. Laatst bewerkt door MDDM op 10-12-2012 11:33 Gr Joop mcn Lls |
10-12-2012 14:04:08 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteEn zelfs het Belgische nieuws van vanmiddag. Het gaat vandaag nog niet helemaal lekker, de 9240 vertrok net met bijna +20 uit Asd, de 9236 deed dat met +45. Maar goed dat de winter een beetje weg blijft deze week ![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
10-12-2012 14:10:53 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Bij HiSpeed heet de Fyra naar Brussel (nog steeds) IC Brussel. https://twitter.com/NSHispeed_info Blijft dat zo of is de "mental state" van de webdienst nog niet aangepast? |
10-12-2012 15:28:05 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
QuoteJawel, zie ook Japan. Het kan wel. ![]() |
10-12-2012 15:30:18 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ik blijf liever heel. |
10-12-2012 16:18:48 | ||
---|---|---|
mfwv
![]() |
Tot nu toe rijdt elke internationale Fyra vandaag met vertraging: Amsterdam - Brussel Trein Vertraging Bijzonderheden 9208 28 min. 9216 44 min. Vertraging ingelopen tot 39 min. 9220 11 min. 9228 11 min. Vertraging inglopen tot 6 min. 9236 76 min. Rijdt niet verder dan Brussel Noord 9240 18 min. Brussel - Amsterdam Trein Vertraging Bijzonderheden 9201 10 min. 9209 08 min. 9217 26 min. 9221 46 min. 9229 08 min. Nog onderweg 9237 >30 min. Vertrekt vanaf Brussel Noord |
10-12-2012 22:08:33 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Schattig toch zo'n PR-afdeling van NS n.a.v. de vertraging en uitval van Fyra vandaag. Ik weet niet welke waarde ik moet hechten aan haar opmerking in het volgende citaat: "Volgens een woordvoerster van NS is er na de levering van een nieuwe trein veel nodig om die effectief op het spoorwegnet te laten rijden. ''In Europa zijn immers geen vergelijkbare lijnen waarvan we kunnen leren'', zei zij." http://www.nu.nl/binnenland/2979285/fyra-kent-tweede-dag-vertragingen.html |
10-12-2012 22:25:44 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Is ook lastig dat je uitvallen van treinen Amsterdam- Breda moet verklaren als het over de dienst op Brussel gaat. Het NOS Jouraal liet in z'n beelden ook enkel de treinen bestaande uit traxx loks+rijtuigen zien. Daar zijn vanochtend problemen geweest ( heb ik geen info over), maar in het commentaar wordt gesuggereerd dat van " de nieuwe trein" ritten zijn uitgevallen. |
10-12-2012 22:26:46 | ||
---|---|---|
localhero
![]() |
Tja, de sneeuwresten die links of rechts nog lagen en het feit dat het deze week opnieuw zou kunnen gaan sneeuwen speelt de Fyra natuurlijk parten. Het wiel moest opnieuw uitgevonden worden en men is in 2-3 jaar tijd van de driehoek naar de zeshoek weten te gaan. Nog een paar jaar, miljoenen erbij en het hobbelt weer wat beter. Dat dit een ramp zou worden in de praktijk wist iedereen al, alleen wilden de partijen het zelf nog even in de realiteit ervaren.![]() |
10-12-2012 23:25:24 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Wie een poging wil doen een concurrerende dienst op te zetten, kan op http://www.nmbs-technics-sales.eu/sites/default/files/Scan_FRX8300_3791_001_20121203144457_0.pdf alvast wat materieel inslaan![]() |
10-12-2012 23:43:32 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteGeloof je het zelf? Gr Joop mcn Lls |
10-12-2012 23:43:56 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteWaar slaat deze opmerking op? Gr Joop mcn Lls |
11-12-2012 00:35:56 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote De Foto van de Couchette is al niet van het type dat het volgens de tekening is! Foto is van uit I6 ( Eurofima) omgebouwd rijtuig en de tekening is een I5! |
11-12-2012 08:10:51 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Deze ochtend begint zo goed als de avond ervoor eindigde: trein 9216 (Amsterdam 07:41 - Brussel-Zuid 09:42) kan niet rijden vanwege defect materieel. Reizigers wordt aangeraden om naar Breda te reizen met een binnenlandse Fyra, vanaf daar met een vervangende bus (!) naar Antwerpen reizen, en vanaf daar kan men dan met binnenlandse treinen naar Brussel te sporen. %03% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-12-2012 08:54:07 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Iets van mijl op zeven? ![]() Dick van den Hoven |
11-12-2012 09:00:57 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Zien hoe lang deze soap nog blijft voortduren. Je moet de Fyra wel een kans gunnen maar ben er sceptisch over. |
11-12-2012 09:30:41 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Quote Wordt Thalys bewust niet aangeboden als alternatief? |
11-12-2012 09:42:36 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Thalyssen in de ochtendspits zitten zo goed als vol. Overigens mogen schrijnende gevallen (reizigers op weg naar een éénmalige gebeurtenis zoals een bruiloft) wel met de Thalys mee, maar de hele trein zal niet passen. De route per bus via Breda is de standaardprocedure als er een Fyra uitvalt en is niet zo snel of sneller dan de route met de stoptrein via Roosendaal. |
11-12-2012 10:43:54 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Hoezo zou dat niet passen? Ik heb in maart dit jaar meegemaakt dat zelfs een gekoppelde Thalys in één Thalys past, dus kunnen er best een hoop mensen mee op de balkons en in de gangpaden. Of is het verschil met een uitvallende Fyra, dat mijn voorbeeld een intern Thalys probleem is? Wat betekent overigens deelname van alle betrokken maatschappijen aan Railteam? Dat levert ook een aantal expliciete en mooie toezeggingen op. Laatst bewerkt door evangoor op 11-12-2012 10:44 |
11-12-2012 11:36:13 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Railteam is een wassen PR-neus, veel lege (en soms onware) kwaakpraat (bv bij prijsstelling), en weinig daadkracht in kritische gevallen als het voor de reiziger er echt op aan komt: gesteggel bij de deur van de Thalys, onderhandelen met een conducteur en je moeten beroepen op Europese regelgeving als de BNL weer een keer uitviel en aansluiting in Brussel op het spel stond. Lees en geniet van de PR-lucht op railteam.nl: "Het maakt niet uit in welke trein u zit. U mag zich steeds op de hoge kwaliteitsstandaards van de Railteam alliantie en op de service aan boord en in de stations verheugen. Grensoverschrijdend treinverkeer met de hoogste snelheden, zonder tijdverlies door Europa reizen, alles onder gegarandeerde service- en kwaliteitscriteria – dat is de Railteam alliantie. De zeven volwaardige leden Deutsche Bahn, SNCF, NMBS, Eurostar, NS Hispeed, ÖBB en SBB en twee geassocieerde leden Thalys en TGV Lyria hebben hun krachten gebundeld en bieden alle passagiers het volledige service- en comfortprogramma. De toonaangevende hogesnelheidsspoorwegen van Europa creëren door hun vereniging een echte meerwaarde voor de passagier en ideale reismogelijkheden dwars door West-Europa, die voor wat betreft snelheid, prijs en comfort door geen enkel ander verkeersmiddel bereikt worden. Probeer het maar uit, u zult tevreden zijn." |
11-12-2012 11:44:31 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
En van de services pagina van railteam.nl: „Hop on the next available train“ (HOTNAT) Mocht u vertraging oplopen en de door u geboekte aansluitende trein missen, dan kunt u met uw vervoerbewijs de eerstvolgende trein die beschikbaar is nemen, eenvoudig en zonder nieuwe reserveringen. De „Hop on the next available train“-service geldt onder voorbehoud van beschikbaarheid en biedt geen zitplaatsgarantie. Lees ik het nu echt verkeerd, dat ik gewoon om het even welke eerstvolgende trein kan nemen naar mij overstap- of eindbestemming. Alleen heb ik geen recht op zitplaatsgarantie. En nu juist dat laatste kan ik me uit praktische overwegingen helemaal voorstellen. Maar al het andere moeilijk doen, dus niet. En dit geldt dus voor DBAG versus HiSpeed, NMBS versus HiSpeed, SNCF versus HiSpeed. Dus reizen met Fyra, Thalys en/of ICE zijn volledig uitwisselbaar bij verstoringen van de treinenloop van één van deze treinen. |
11-12-2012 12:12:37 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Deze service wordt alleen aangeboden op: Bruxelles, Frankfurt, Köln, Lille Europe, Lyon Part Dieu, Offenburg, Strasbourg en Stuttgart (zelfde bron, railteam.nl). Dus niet op Nederlandse stations (stel je eens voor). Grensoverschrijdend treinverkeer is verworden tot een gunst, en steeds minder een genoegen. |
11-12-2012 12:23:54 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het lijkt wel of de Brussel-Fyra vaker uitvalt dan de binnenlandse Fyra? Is dit toeval, of zou de oorzaak aan het Belgische HSL-spoor liggen? (denk aan stoorsignalen bijv.)? Laatst bewerkt door aarclay op 11-12-2012 12:24 Choo choo..... |
11-12-2012 12:38:11 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Rijdt de binnenlandse Fyra met de V250 of getrokken mat? Laatst bewerkt door timtrein op 11-12-2012 12:38 |
11-12-2012 12:53:15 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Fyra Binnenland rijdt met Traxx. De uitval van Fyra Benelux heeft volgens mij te maken met V250. |
11-12-2012 13:16:11 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Trein 9236 net met +33 uit Asd vertrokken, dat zou toch echt niet mogen... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
11-12-2012 13:20:01 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Drgl 2013 is in, en ik vroeg me af waar de 900 nu mee gereden wordt? Nog steeds PRIO geloof ik, en de 1000 tussen Rtd en Asd met de V250? Klopt dat? Laatst bewerkt door aarclay op 11-12-2012 13:20 Choo choo..... |
11-12-2012 13:24:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Bestaat de serie 1000 überhaupt nog op het moment dan? Ik kan alleen de serie 900 vinden en in kwartierligging daarmee 1x per twee uur de 9200. |
11-12-2012 13:25:10 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Er rijdt deze week alleen nog een 1078 en 1071. |
11-12-2012 13:40:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Je zou toch bijna hopen dat ze de Benelux-PRIO's weer van de Zaanstraat/Dijksgracht zouden gaan trekken, maar ja, wie levert dan de tractie.... In mijn ogen was het beter geweest als er een viertal Benelux-treinen+TRAXX op afroep gereed stonden. Maar ja, NSH moet zich maar met de V250 redden. Laatst bewerkt door aarclay op 11-12-2012 13:40 Choo choo..... |
11-12-2012 15:32:31 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Of de Nederlandse overheid moet zich eens een keer als een échte concessieverlener gaan gedragen, en met de vuist op tafel slaan en verbetering eisen. 3 jaar na de start van de Fyra worden nog steeds allerhande concessie-eisen verbroken en doelen niet gehaald, het mag nu wel eens een keertje klaar zijn met de hand boven het hoofd van NS te houden. |
11-12-2012 16:02:22 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
De vertragingsregeling, zoals deze nu in de media verschijnt, is op zijn minst interessant te noemen:Quote He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
11-12-2012 16:04:07 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Voor de rekenaars onder u even creatief meedenken graag. Hoeveel Fyra's-V250 zijn er thans in actieve omloop? Zou je met de beschikbare aantallen ook een (nooddienst)regeling Rtd-Brusz kunnen onderhouden en dan ieder i.p.v. iedere twee uur kunnen rijden? Zomaar wat gedachten ... |
11-12-2012 16:16:03 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik blijf erbij dat er reservematerieel bij had moeten wezen voor het geval dat.... Choo choo..... |
11-12-2012 19:03:17 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
In vergelijking met het buitenland (zoals bijvoorbeeld Zambia waar treinen regelmatig vertragingen tot over 20 uur hebben) doen we het hier nog hardstikke goed... Shqiperise-lopers? |
11-12-2012 19:18:43 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
ik wil niet de doemdenker zijn hoor, maar uit info van mensen die aan die V250 werken alles nog eens beluisterd, en ook het verhaal SLT toen van dichtbij meegemaakt, maar sorry, die italiaanse shit, alsjeblieft rijd ze direct naar de hoogovens, ik denk als je nu direct een paar VIRM stellen om zou bouwen dat dat beter werkt........of schaf een paar AGV aan, die hebben een europese keuring gehad... Laatst bewerkt door john563 op 11-12-2012 19:20 |
11-12-2012 19:19:56 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Quote Huidig gebruik van het materieel: Trein 1: omloop, actieve dienst Trein 2: omloop, actieve dienst Trein 3: omloop, actieve dienst Trein 4: reserve Amsterdam Trein 5: reserve Brussel Trein 6: onderhoud Trein 7: onderhoud Rotterdam - Brussel levert een kering van een uur op en verkort de totale omloop van 5 uur tot 4 uur. Dat zou 12 slagen per dag inhouden in een 1-1-0-1-1-1-0-1-1-1-0-1-1-1-0-1 patroon. |
11-12-2012 19:26:37 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Klopt, dit slagje 1000 komt van een 9200 omloop af, namelijk de eerste uitloper te Asd. |
11-12-2012 19:33:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote En wat wil je daarmee zeggen? Dat we absolute wanprestaties maar moeten slikken terwijl van ons wel wordt verwacht dat we de hoofdprijs betalen? NS Hispeed heeft aan de Staat een aantal beloftes gedaan, onder andere over betrouwbaarheid. Aangezien de Staat namens en in het belang van de burger handelt zijn die beloftes ook aan ons, de reizigers, gedaan. Al meer dan 3 jaar worden die beloftes stelselmatig gebroken terwijl men van ons, de reizigers, wel verwacht dat wij ons aan onze beloften en verplichtingen houden. Het is tijd dat de Staat optreedt namens de reiziger, de burger en de belastingbetaler en van NS Hispeed eist dat er op korte termijn verbetering optreedt. Indien NS Hispeed dat niet kan leveren is het tijd dat er een partij wordt gezocht die dat wél kan. |
![]() |
advertentie |
11-12-2012 20:10:13 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Quote Kijk aan, dank voor het beeld dat je schetst. |
11-12-2012 21:17:53 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote Het standaard kijk-het-ons-eens-goed-doen-in-vergelijking-met-het-buitenland gedrag wat we hier in Nederland vaker met betrekking tot het spoor zien. Net zoals het "in Zwitserland zijn er ook problemen in de winter, dus hoeft het bij ons ook niet goed te zijn" dat ik onlangs nog ergens las. Shqiperise-lopers? |
12-12-2012 07:26:30 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Ik dacht ook al 7 stellen geteld te hebben in de spots en begon te denken "daar kun je toch wel een uurdienst mee rijden?". Maar dit maakt het een stuk duidelijker. Alhowel: 28% van je treinen in onderhoud. Is dat normaal? Wat zijn de cijfers bij andere matsoorten? En kun je onderhoud (iig voor één stel) niet buiten de reguliere dienst doen? |
12-12-2012 09:01:56 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Niet bij de v250![]() |
12-12-2012 10:30:05 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteHoge snelheidsmaterieel vraagt dacht ik veel meer onderhoud dan normaal materieel. Vergelijk het met race auto's, die rijden zonder monteurs niet eens een race uit. |
12-12-2012 11:04:26 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Hogesnelheidsmaterieel vraagt meer onderhoud, dat klopt. Net als dat een hogesnelheidslijn meer onderhoud vergt dan een gewone spoorlijn. In een uur tijd zijn 2 V250's dermate defect gegaan dat ze niet meer kunnen rijden en heeft een derde een uur stilgestaan op de zuidsectie van de HSL. |
12-12-2012 12:12:24 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Worden die reservestellen dan ook daarwerkelijk ingezet om een vertraagde kering te voorkomen? |
12-12-2012 12:13:46 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Wordt het dan geen tijd dat ze die dingen met z'n tweeën gaan rijden. Een wagenvoerder die de trein rijdt en een mcn (WTK voor de scheepstypes) die de storingen oplost. |
12-12-2012 12:23:17 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Quote Ja, die reservestellen mogen bijna elke keer uitrukken. Vanmorgen kwamen van de eerste drie Fyra's naar Brussel maar 1 daadwerkelijk aan. Door het reservestel in Brussel kon de schade voor de terugslagen beperkt worden tot 1 vervallen trein. Reken er maar op dat het Amsterdamse reservestel de slag naar Brussel die eigenlijk door de vervallen trein uit Brussel gereden moest worden voor zijn rekening neemt. Ook gisteren heb ik minstens éénmaal een reservestel voorgereden zien worden toen een trein uit Brussel +60 aan zijn broek had. Het stel uit Brussel wordt in dat geval naar Wgm gereden en zal het nieuwe reservestel zijn. |
12-12-2012 13:13:35 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Vind ik geen goede vergelijking. In de Formule 1 worden auto's tot aan hun limiet gebruikt en heb je inderdaad monteurs nodig om de race goed uit te rijden. Daardoor is een Formule-1 auto ook volstrekt onbruikbaar op de openbare weg en ook bijna niet te besturen voor een ongetrainde bestuurder. Vaak gaan Formule-1 auto's ook maar één of enkele seizoenen mee. Als je bij een hogesnelheidstrein monteurs mee moet sturen om iedere rit uit te rijden, dan is er fundamenteel iets mis met het ontwerp of de bouw van het materieel. Normaal hogesnelheidstreinmaterieel moet gewoon een aantal ritten per dag kunnen rijden en met reguliere intervallen toe kunnen. Die intervallen zullen iets korter zijn dan bij ander materieel (hogesnelheidstreinen maken ook meer kilometers). Als een hogesnelheidstrein na iedere rit naar de werkplaats moet voor onderhoud, dan is er iets goed mis. In Frankrijk rijden de TGV's PSE ook al ruim 30 jaar zonder problemen rond, ik ben benieuwd of de V250's ook die leeftijd gaan halen.... ![]() Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
12-12-2012 13:22:47 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Die zitten er al op... |
12-12-2012 13:37:53 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Een defecte V250 die niet verder kan rijden....Is dat vaak nou een kwestie van een hardhandige reset dat hij na een opstartperiode van een uur ofzo weer in dienst kan worden gesteld, of is dat meer een hardnekkig probleem dat het ding naar de Wgm terug moet voor herstel? M.a.w.: Is het dus voornamelijk een softwarematig defect, of een hardwarematig? Ik ken de problemenlijst nog die ooit op Scyscrapercity werd opgenoemd, met de kV kabel boven de machinistencabine, de printplaten die doorbrandden bij 20% van de ritten en de software welke bij fouten naar onbekende apparatuur verwijsde... Dus, waar liggen de problemen nou het meest? Laatst bewerkt door aarclay op 12-12-2012 13:39 Choo choo..... |
12-12-2012 13:51:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tsjonge, en dan te bedenken dat we dit topic op deze manier nog zeker vier jaar kunnen vullen (om de ervaringen in Denemarken met Ansaldo er maar eens aan te spiegelen)%09% |
12-12-2012 15:02:57 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die V250 hé, klopt het dat de knoppen om de tussendeuren te openen bij de bakovergangen niet overal dezelfde symbolen hebben? Of zag ik dat nou verkeerd? Choo choo..... |
12-12-2012 15:25:11 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
De oorspronkelijke knoppen waren erg onduidelijk, daarom hebben ze er nu een groene sticker met 'open' overheen geplakt. Mogelijk is dat nog niet bij alle stellen gebeurd. |
12-12-2012 16:22:09 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Tja dat is de "prijs" die de reizigers moeten betalen omdat bepaalde mensen dingen op papier zette voor een concessie en niet goed het huiswerk deden omtrent welke kandidaten kunnen we naderhand conform dat papier uitsluiten van deelname voor de bouw van een trein %04% En idd we zitten hier over 4 jaar nog,want ik denk niet dat wat de problemen ook zijn met die dingen, er zomaar uitzijn. (wat het toch fijn geweest als men tenminste nog een jaar of wat de benelux had laten rijden,dan had je nog een werkend alternatief gehad.) *lang leve de "wijze" in de regering en hun beslissingen voor het volk ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
12-12-2012 16:25:45 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
![]() Het treintje vind ik steeds meer onduidelijk worden. Het enigste wat tot zover duidelijk is,is dat men nooit aan dit fiasco had moeten beginnen %08% (en ja ik weet van eerdere discussies waarom dit het werd.*mompelt iets over concessies en de foutjes erin en omheen*) ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
12-12-2012 16:38:09 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Helaas voegt dit niets toe aan dit topic .... |
12-12-2012 16:41:13 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Nou, hier wordt het ook duidelijker van , voegt niets toe *helaas* |
12-12-2012 18:11:35 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Heerlijk al die stuurlui aan de wal....%03% Mcn NS International Rtd |
12-12-2012 18:12:52 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De daadwerkelijke stuurlui maken er anders een behoorlijk potje van, zo onzinnig hoeft commentaar van de wal niet eens te zijn. |
12-12-2012 18:15:34 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Het kan verkeren, de Belgen vinden het alweer genoeg: http://tinyurl.com/ay7rw79 |
12-12-2012 18:18:40 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Denk dat als ik nu neer zou zetten wat ik zou willen het me toch wel een ban zou opleveren. Het is fantastisch dat iedereen een mening heeft maar dat niemand echt snapt wat er mis gaat. En nee ik ga dat niet uitleggen omdat het volgens die bestes stuurlui toch niet waar is Mcn NS International Rtd |
12-12-2012 18:33:45 | ||
---|---|---|
ns1300
![]() |
De beste stuurlui staan altijd en overal aan wal, maar het lijkt mij evident dat medewerkers van het bedrijf in kwestie zelf 'biased' kunnen zijn zoals wetenschappers dat altijd zo mooi zeggen. En natuurlijk brengt zo'n bedrijf niet alle details etc naar buiten, maar dan is het ook niet gek dat hier wilde speculaties ontstaan lijkt mij. |
12-12-2012 19:01:17 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Wat er precies mis gaat is wellicht leuk om te weten, maar doet er eigenlijk niet eens toe. Feit is en blijft dat reizigers al meer dan 3 jaar niet krijgen wat ze beloofd is (in de vervoersconcessie) en dat de treindienst naar Brussel op zijn zachtst gezegd problematisch verloopt. Ondanks de bombarie waarmee NS Hispeed aankondigde er klaar voor te zijn. |
12-12-2012 20:58:25 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Quote De Fyratreinstellen van de NMBS doen het wel goed? Shqiperise-lopers? |
12-12-2012 21:15:12 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zijn er officieel nou eigenlijk al Fyra treinstellen welke eigendom zijn van de NMBS? Ik dacht dat dit toch nu allemaal bij de NS behoort? Choo choo..... |
12-12-2012 21:22:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover ik weet, is dat zo. |
13-12-2012 00:00:20 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Jep, er zijn er al een aantal onder een 488x nummer over de grens gekomen en later omgenummerd naar 480x, omdat ze toch naar NS moesten. |
13-12-2012 00:35:01 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Dit "onderhoud" is ook garantiewerk, dus een herstelling voor een trein weer ingezet kan worden, dat kan je niet plannen. Voor de grotere storingen heb je AnsaldoBreda nodig (als het niet voor technische detail kennis is dan wel volgens de garantievoorwaarden), garantiewerk geschied in het onderhoudsbedrijf Wgm. Laatst bewerkt door BGM104 op 13-12-2012 00:36 |
13-12-2012 07:01:41 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote De echte 4881 staat nu in de wgm voor overname/acceptatie ritten. De eerdere stellen die onder 488x het land zijn binnengekomen zijn vernummerd omdat dit nederlandse stellen waren met foutieve nummers op de kap Mcn NS International Rtd |
13-12-2012 07:14:02 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Zeg maar gerust 5 jaar. Voor de rest volledig met je eens. Laatst bewerkt door nohab op 13-12-2012 07:14 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
13-12-2012 09:34:21 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Voor wie wil weten wat politiek Den Haag vindt van HSL, Fyra en vervoerconcessie, volgt vandaag 1500-2100 de vergadering van de TK Cie Infrastructuur en Milieu over (enkele agendapunten): Informatie over de financiële HSA-problematiek (de vervoerder op de HSL-Zuid) Vervoerconcessie voor het hoofdrailnet vanaf 2015; Vervoerplan 2012 van NS en het Beheerplan 2012 van ProRail; Programma van eisen nieuwe vervoerconcessie voor het hoofdrailnet Nederland - België en Akkoord inzake treinverbinding Nederland - België; Lange Termijn Spooragenda. Alles live te volgen op: http://tinyurl.com/8zqbjob |
13-12-2012 10:47:07 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Als Den Haag echt zo graag een verbinding wil met Brussel zetten ze dat gewoon in de consessie... Is dat mogelijk of is dat machtsmisbruik? ![]() |
13-12-2012 10:48:35 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Er is een verschil tussen de gemeente Den Haag en de Nederlandse regering (die toevallig ook in Den Haag zetelt)![]() (Het is op dit moment namelijk de gemeente die erover klaagt, niet de regering. Die heeft de keiharde eis voor een trein Gvc-Brusz laten vallen voor Bd-Atw). Laatst bewerkt door SleutelMan op 13-12-2012 10:49 |
13-12-2012 11:16:46 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Snijdt de analyse van de heer Trinthamer (NS-woordvoerder) hout? Enkele oorzaken voor de onderprestatie van Fyra: nieuwe dienstregeling, onwennige machinisten, nieuwe afstemming samenwerking met Belgen, soms technische en infrastructurele mankementen, gebrek aan geluk. http://nos.nl/artikel/451105-helft-reizigers-vertraagd-met-fyra.html |
13-12-2012 11:22:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nieuwe dienstregeling ja, onwennige machinisten ja (maar tamelijk schandelijk na zo lang oefenen). Echter gaat het daarbij dan volgens mij om micro-vertragingen, die mijns inziens door de zeee van extra rijtijd op het Nederlandse gebied toch grotendeels weggepoets moeten kunnen worden. Samenwerking met België snap ik niet als vertragingsbron, defecten aan infra maar vooral aan materieel des te beter. Als je van een beetje geluk afhankelijk bent, heb je iets erg verkeerd gedaan. Je kunt in een periode wel relatief veel pech hebben natuurlijk. |
13-12-2012 11:44:20 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteNiet alle machinisten hebben lekker lang kunnen oefenen met de nieuwe trein, dus zo "tamelijk schandelijk" is het niet. Gr Joop mcn Lls |
13-12-2012 11:51:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tuurlijk is dat schandalig. Dan moet je als bedrijf zorgen dat ze wel lang genoeg kunnen oefenen en op zijn minst de dienstregeling kunnen halen. Als je geloof hecht aan de smoes (dat is het volgens mij) dat machinisten nog moeten wennen, natuurlijk. Laatst bewerkt door broek53 op 13-12-2012 11:51 |
13-12-2012 12:25:47 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Was met de SLT toch net zo, of niet dan? Nu hoor je zelden dat ze kapot staan. Gr Joop mcn Lls |
13-12-2012 12:27:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Op een nummertje na is dit zeker precies dezelfde Fyra van NS HiSpeed, neem ik aan? Dus zo zeer bijzonder zal het niet zijn? Vaak zie je bij een andere nummerrange vaak diverse wijzigingen (bijv. ICM 40xx en 42xx, resp. drie- en viertje). Choo choo..... |
13-12-2012 12:39:30 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Quote Het probleem met de onwennige machinisten is vooral dat zij een stilgevallen Fyra niet zo snel weer aan de praat krijgen als een ervaren Mcn en de trucjes om strandingen te voorkomen (zoals met enkel noodverlichting door de spanningssluis rijden) nog niet goed genoeg toepassen. Als er één knopje verkeerd staat op het verkeerde moment krijg je die trein niet meer weg. |
13-12-2012 14:38:05 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Het is toch natuurlijk al belachelijk dat je trucjes moet gaan uithalen om een stranding te voorkomen? ![]() |
13-12-2012 14:53:07 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Het klinkt een beetje alsof je met een hele oude auto bijvoorbeeld alleen op de snelweg kunt rijden als je de kachel heel hard aanzet omdat de motor anders oververhit raakt. Alleen is dit geen hele oude auto, maar een gloednieuwe trein..... Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
13-12-2012 15:35:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Inmiddels is het debat over de concessies en de Fyra gaande op http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commissievergaderingen/live_debatten_commissiezalen/player.jsp?zaal=N%20202&title=Thorbeckezaal&analoog=Encoder02_Thorbecke_Extern350k&adsl=Encoder02_Thorbecke_Extern500k SP is het overigens ook al beu: http://www.nu.nl/politiek/2981979/sp-wil-stoppen-met-fyra-treinen.html Choo choo..... |
13-12-2012 15:44:00 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Zie net een actie van NS HIspeed: Hoe maak jij jouw treinreis tot een ultieme belevenis? Deel je iee en win een coupe! die is wel heel simpel, we zijn vertrokken uit amsterdam naar rotterdam een uur later we zijn vertrokken uit amsterdam een uur later we gaan misschien naar rotterdam een uur later wat is amsterdam toch mooi vanuit de trein een uur later sorry de koffie is op een uur later kunt u helpen de trein terug te duwen ja helaas made in italie, tenminste wat er nog aan zit. %08% |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |