Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |
21-02-2013 10:53:30 | ||
---|---|---|
maxime
![]() |
QuoteWelke partij zou dat zijn geweest? |
21-02-2013 11:10:10 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Beide locs hebben al die tijd ontdaan van logo's op de Wgm gestaan. Goede kans dus dat die nieuwe mogelijke huurder zich nooit heeft aangediend. Hopelijk krijgen de locs wel nieuwe logo's. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
21-02-2013 11:30:08 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Loks waren al omgenummerd met 80 als land code en als vervoerder iets met een C aan het begin meen ik ,( CRS kan dat zijn?) |
21-02-2013 11:37:55 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
CBR (CBRail, de eigenaar) en ze hebben nooit met een 84-nummer gereden. Ik heb er even mijn eigen foto's op nageslagen en daar is het duidelijk op te zien. Laatst bewerkt door nohab op 21-02-2013 12:02 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
![]() |
advertentie |
21-02-2013 11:40:55 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Toch merkwaardig dat zo'n lok telkens omgenummerd moet worden. CRS als vervoerder is mogelijk. Crossrail ook, maar heeft geen vestiging in Duitsland (land 80), hoewel ze daar wel veel met 186's rondrijden. |
21-02-2013 13:03:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDat was ook het enige dat ik kon bedenken. |
21-02-2013 17:46:04 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Sterker nog een grijze traxx lok heeft nu de volgende nummering 91 80 6186 144-2 D-HSA in plaats van 91 80 6186 144-2 D-CBR %06% MCN ASD |
21-02-2013 19:10:35 | ||
---|---|---|
Railprutse
![]() |
QuoteCorrect: D-CRS voor de nieuwe huurder, maar nu weer NS... |
21-02-2013 21:34:22 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
He gelukkig, valt het toch nog mee met m'n geheugen ( soms)![]() |
22-02-2013 06:37:09 | ||
---|---|---|
TGr79
![]() |
Quote Inderdaad raar gedacht, want het is niet waar. En ook voor december 2012 was er geen rode Traxx als reserveloc voor de Benelux aangewezen. Dat speelde alleen in de zomer van 2012 tijdens de olympische spelen. |
22-02-2013 06:39:26 | ||
---|---|---|
TGr79
![]() |
Quote Een aantal fyra-stammen heeft BD-rijtuigen met gele banken. En in de fyra-stammen zit de stiltezone in de 2e klas in de BD. Dus het klopt wat je denkt. |
22-02-2013 07:46:35 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDe 186 111 was toch aangewezen om in voorkomende gevallen daarvoor aangepast te worden? Om die reden is dat de enige HSA-Traxx zonder Fyralogo. Of heb ik latere ontwikkelingen gemist? Laatst bewerkt door nohab op 22-02-2013 07:46 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
22-02-2013 11:42:37 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
De 186111 heeft ook daadwerkelijk in de Beneluxdienst gereden. Met de Olympische stam, OBB-stammen en met verlengde tienwagenstammen. Gelukkig hebben we de foto's nog.![]() |
23-02-2013 00:16:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik ben inmiddels bezig met een lijst van de materieelnummers van de V250, want door de nog niet ingebruikname door de V250 zijn ze weer hernummerd naar 480*/481*. De trein die officieel als 4801 binnen kwam, is nu dus de 4882 totdat NMBS hem overneemt? En wat op 1-11-11 binnen kwam wat eerst de 4882 was, is nu de 4801 geworden? Choo choo..... |
23-02-2013 10:51:39 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Een tip, kijk eens in een RM als je die in handen hebt, daar staat volgens mij de hele vernummering in gedocumenteerd. |
23-02-2013 11:29:46 | ||
---|---|---|
railmagazi
![]() |
QuoteDe 1801 t/m 4816 zijn voor NS en de 4881 t/m 4883 voor NMBS. De oorspronkelijke 4801, 4806, 4882 en 4883 zijn voor het doorvoeren van aanpassingen vanuit Nederland naar Italië teruggebracht. De 4882 en 4883 zijn daarna aan NS in plaats van NMBS geleverd en daarom hernummerd in 4801 en 4806. De oorspronkelijke 4801 en 4806 moeten daarbij als 4882 en 4883 voor NMBS tevoorschijn komen, maar zo ver is het nog niet gekomen met het oog op de recente problemen. De hernummering staat dus los van de recente uitdienstname van het materieel. |
24-02-2013 19:35:14 | ||
---|---|---|
TGr79
![]() |
Quote De 111 is ervoor _aangewezen_ en heeft afgelopen zomer daadwerkelijk als Beneluxlok gereden, maar meer ook niet. Er werd hierboven gesuggereerd dat de loc nu opnieuw voor de Benelux is omgebouwd en dat is niet zo. |
25-02-2013 09:17:24 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
NRC meldt dat het niet gaat lukken om de Fyra problemen binnen de deadline van 3 maanden op te lossen. Het kan zelfs wel jaren duren. http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/25/problemen-fyra-niet-voor-deadline-verholpen/?utm_campaign=rss&utm_source=syndication |
25-02-2013 09:30:50 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Heel snel het geld terug halen en echte treinen bestellen. |
25-02-2013 09:39:02 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Wat zou een mogelijke vervanger zijn? Railjet? Valero? Of zou NS toch toegeven en dat jaar wachten? |
25-02-2013 09:40:35 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Over 2 maanden weten we hopelijk meer. |
25-02-2013 10:07:17 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Nieuwe treinstellen bestellen kost ook jaren en vele miljoenen. ![]() En bijv. de genoemde Velaro heeft nu ook al een vertraging van meer dan een jaar. De DB dacht ze eind 2011 in gebruik te kunnen nemen en ze zijn nu nog steeds niet toegelaten. Dus ja, nieuwe treinstellen, je loopt grote kans een zelfde drama te gaan beleven. Laatst bewerkt door dvdhoven op 25-02-2013 10:09 Dick van den Hoven |
25-02-2013 10:29:42 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Het bericht is regelrecht uit de telegraaf gekopieerd. De telegraaf geeft echter geen andere bron dan 'ingewijden'. Ik twijfel erg aan de waarheid van dit bericht. |
25-02-2013 10:35:49 | ||
---|---|---|
Jorrit
![]() |
Er staat ook geen nieuws in, de technische problemen zijn allemaal al eerder gemeld in het artikel in De Ingenieur van een paar weken geleden. Er wordt inmiddels weer proefgereden met de 4814, dus er zal toch iets zijn aangepast in de afgelopen weken dat men wil testen. |
25-02-2013 11:15:07 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het kan best zijn dat die proefritten alleen voor de beeldvorming bij het publiek bedoeld zijn.![]() |
25-02-2013 11:16:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, er zal vast bedrog en een complot achter zitten. |
25-02-2013 11:21:13 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteDat slaat natuurlijk nergens op. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
25-02-2013 11:34:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Ik weet het zo langzamerhand ook niet meer. ![]() Misschien is het 'gewoon' een reeds geplande afnamerit. Laatst bewerkt door AlexNL op 25-02-2013 11:37 |
25-02-2013 11:37:52 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Ik herhaal: gewoon 2 maanden afwachten. Geduld dus. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
25-02-2013 12:05:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Afnameritten worden er uiteraard niet gereden. Proefritten worden er uiteraard wel gereden; je kunt slecht verwachten dat men 3 maanden op de Wgm aan stellen gaan sleutelen en daarna eens gaat proberen of het werkt. Laatst bewerkt door broek53 op 25-02-2013 12:05 |
25-02-2013 13:23:21 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Waarbij het natuurlijk niet gezegd is dat die stellen daardoor ook jaren niet inzetbaar zijn. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze spoedig weer in dienst verschijnen, zij het dat het nog een tijdje een pappen-en-nathouden verhaal blijft, met plakband en werkplaatsbezoeken. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hoop dat die hele Fyra V250 zo snel mogelijk in dienst is. Het hele verhaal heeft ons al zoveel geld gekost, dat het nu echt voor iedereen het beste is als het zo snel mogelijk gaat renderen. Toch is het journaille er met zijn toonzetting om een of andere reden op uit om al het geïnvesteerde geld voorgoed weggegooid te verklaren, door min of meer te hopen op de totale ineenstorting van alles en iedereen. Onbegrijpelijk. Laatst bewerkt door jorgo op 25-02-2013 13:24 |
25-02-2013 13:29:11 | ||
---|---|---|
Jorrit
![]() |
Men kan alleen al beginnen om in de spits de Fyra Rotterdam - Amsterdam aan te vullen. Als de grootste problemen komen door de overgang Nederland - België moet dit geen probleem zijn. Daarnaast komt NS HiSpeed dan in ieder geval dichter bij de beloofde frequentie van 5 (toch?) treinen per uur tussen Rotterdam en Amsterdam. |
25-02-2013 14:01:36 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
De V250 heeft een negatief imago. Geen reiziger zal nu in die pruttreinen stappen als ze alleen worden ingezet tussen Asd en Rtd. |
25-02-2013 14:05:31 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Flauwekul, als ze gewoon gaan rijden, gaat men mee. Als men niet meegaat, ligt dat aan iets anders (frequentie, toeslag). Tenzij we met zijn allen mee gaan doen met de journalisten en roepen dat het een pruttein op een prutlijn is, dan weten we tenminste zeker dat het nooit meer wat wordt. Blijft mijn vraag uit mijn vorige post: waarom zouden we dat toch willen? |
25-02-2013 14:17:33 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Laat ze een poosje op Rsd - Zl vv in de 3600 rijden, desnoods alleen op zondag. Dan kunnen die treinen mooi uren maken en de reizigers er aan wennen. |
25-02-2013 14:22:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
In de 3600 zitten ook echt potenciele reizigers voor de verbinding Asd-Brusz, maar dat terzijde.![]() |
25-02-2013 14:29:55 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Quote Je hebt Rsd - Zl toch niet gekozen omdat dat bij veel mensen nog steeds bekend is als de schrootlijn? Iets van vroeger toen daar steeds het oudste en slechtste materieel werd opgereden. |
25-02-2013 14:35:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik vreesde al dat het die kant op zou gaan. Het mag ook werkelijk geen moment ook maar enigszins positief of desnoods constructief klinken hier, nietwaar? Laatst bewerkt door broek53 op 25-02-2013 14:37 |
25-02-2013 14:35:32 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Het is een mogelijkheid om te kijken of op een "klasieke" lijn het spul wel goed rijdt. Wanneer dat zover is, kan men gaan kijken of het op een HSL lijn met ETCS goed gaat. Eigenlijk de problemen opsplitsen zodat men sneller naar een oplossing kan toewerken. Laatst bewerkt door waalkade op 25-02-2013 14:41 |
25-02-2013 14:40:12 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
Quote Ik ben heus een verklaard voorstander van het opnieuw in dienst komen van de V250, al was het alleen maar vanwege het bestede geld. Maar ik kon het niet laten om deze reactie op inzet van de V250 in de 3600 te plaatsen. Voortaan zet ik er wel bij: Sarcasme-mode Laatst bewerkt door Harold27 op 25-02-2013 14:40 |
25-02-2013 14:46:12 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteMaar de 3600 is wel een mooie maat voor de Fyra op een enkele spitstrein na. |
25-02-2013 15:00:39 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Och, de NO, de 800/3500 en de 2800/2000 zijn ook series waar je de V250 qua capaciteit prima in kwijt kunt. Maar dat is toch allemaal flauwekul en zal toch niet gebeuren, daar zijn ze niet voor ontworpen. |
25-02-2013 15:24:30 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Een link naar de brief ("Beantwoording tweede lijst van vragen inzake de problematiek rondom de V250-hogesnelheidstreinen") van Staatssecretaris Wilma Mansveld aan de Tweede Kamer van 25 feb over HSA, Fyra en BNL: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brieven/2013/02/25/afschrift-brief-ns-inzake-problematiek-rondom-de-v250-hogesnelheidstreinen.html |
25-02-2013 19:51:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, een treinstel inzetten op een lijn waar je de helft van de functie's van het treinstel niet gebruikt geeft vast een goed beeld van de betrouwbaarheid ervan ![]() Darnaast, wat heeft HiSpeed op een 'klassieke' lijn te zoeken... ? Laatst bewerkt door thom op 25-02-2013 19:51 |
25-02-2013 23:49:18 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
Die trein moet gewoon proefrijden op het traject naar Brussel, en nergens anders. Leuk dat je onder ATB en 1500V rijdt maar aan het einde van het verhaal doet dat ding het prima in Nederland maar staat 'ie stil zodra je de grens over gaat. %03% |
26-02-2013 00:21:02 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteMaar wel van die andere helft%08% En daarnaast, ze zullen waarschijnlijk nog heel wat kilometerjes op een klassieke lijn moeten rijden. Ik zie maar al te vaak goederentreinen bij mij langs komen die op de BR thuishoren. |
26-02-2013 06:41:58 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Allemaal leuk, maar je denkt toch niet serieus dat men dit ook maar een moment heeft overwogen / aan het overwegen is / wil gaan overwegen? Zo komt het namelijk wel over. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
26-02-2013 19:41:25 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik ben het met onderstaande reactie eens. Het spul heeft al wat nachtelijke km's gemaakt op "klassiek spoor" en dat ging (laten we t schappelijk houden)redelijk. Dat het spul nu dus niet functioneerd/uit elkaar valt heeft weinig meer met rijden op het normale spoor te maken/heeft weinig zin. Als er vooral bij de grens dingen niet goed gaan,dan moet je daar je "oplossing" gaan testen. Voor dingen die gaan over andere problemen,kan en worden er volgens mij al soms wat ritjes gereden. *overigens sta ik nu nergens meer van te kijken als t gaat over de spoorwegen en hun denkwijze's %03% * Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
27-02-2013 11:34:19 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Misschien een raar idee, maar was het niet ooit de bedoeling om de 1900 Gvc - Vl over de HSL te laten rijden? Als het probleem van die apparaten met name de grensovergang is, dan kun je ze in mijn ogen beter binnenlands gaan inzetten. Met vriendelijke groet, Robin |
27-02-2013 11:39:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het rijden van de 1900 via de HSL is voorlopig niet (meer) aan de orde. |
27-02-2013 11:46:05 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Lijkt me ook redelijk zinloos, want daarmee verlies je alleen maar een fijne verbinding tussen Rotterdam, Dordrecht en Breda en tussenliggende IC-stations. Bovendien gaat er al een trein Rtd-Bd over de HSL, dat is de Fyra (900). Enige verschil tussen de Fyra en de 1900 per HSL is dan de toeslag. Gevolg: niemand stapt meer in de Fyra, maar pakt gewoon een kwartiertje later de 1900, die goedkoper, maar net zo snel is. |
27-02-2013 11:52:22 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Plannen kunnen altijd wijzigen, immers zou er nu elke dag een flink aantal V250's naar Brusz moeten pendelen, nietwaar?![]() De 1900 was hier meer als voorbeeld van binnenlandse inzet (met gebruikmaking van de HSL) bedoeld, aangezien deze in het verleden ook wel eens genoemd is als kandidaat. Met het oog op het feit dat ze blijkbaar niet lekker de grens over komen en de HSL per 2015 geïntegreerd moest gaan worden in het Nederlandse net helemaal geen gekke gedachte, als je het mij vraagt. Met vriendelijke groet, Robin |
27-02-2013 11:55:19 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Ik ga er vanuit dat plan A nog altijd is om de 9200 met de V250 te gaan rijden. Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat Ansaldo er mee weg gaat komen als plan A niet uitvoerbaar is. Dat gezegd hebbende lijkt een inzet van V250 op een andere plek dan de 9200 zolang de 9200 niet rijdt mij niet realistisch. |
27-02-2013 11:58:03 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als je dan toch wilt gaan 'oefenen' met een beperkte hoeveelheid V250-stellen, waarom dan niet tussen Bd en Atw? Daar zijn ze uiteindelijk ook voorzien en met een beetje aardige aansluiting op de 900 heb je volgens mij ook geen slecht alternatief. Enige nadeel is dat het inzetgebied van het materieel een eindje van hun 'roots' (Wgm) af ligt. |
![]() |
advertentie |
27-02-2013 11:59:31 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Het gaat mij meer om de veranderingen in de treindienst die het oplevert, als je de 1900 via de HSL laat rijden. De Fyra loopt leeg, en een verbinding met Ddr verdwijnt. |
27-02-2013 12:08:26 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
QuoteWaarom eigenlijk niet? |
27-02-2013 12:54:03 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteDat laatste kan een pré zijn, ver weg van allerlei "kenners" die meer verprutsen dan goed doen. Proefrijden tussen Bd en Atw, natuurlijk, omdat het maar een kort stukje is, kan je er een beperkte groep plaatselijk bekende machinisten op zetten. Dat "omschakelen" naar België schijnt een ambachtelijk kunstje op zich te zijn. |
27-02-2013 12:59:21 | ||
---|---|---|
NovioSites
![]() |
Het lijkt mij verstandig en realistisch dat de V250 gewoon ingezet moet worden tussen de Asd en Brusz, je kunt allerlei versies en routes gaan verzinnen die om te beginnen geld kosten en waarschijnlijk op niets uitdraaien maar je mist dan bovendien de hele opzet van die HSL. Laat eerst dat maar eens goedkomen, daarna kan altijd nog gedacht worden over enige wijze van gebruik van de HSL voor binnenlands verkeer. De bal ligt nu bij Ansaldo, die treinen moeten rijden en daar moet niet langer 'ons' geld in weggegooid worden. |
27-02-2013 13:22:54 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
De 186 144 is voorzien van de eigenaardige eigenarencode D-HSA. Eigenaardig, want HSA is niet gevestigd dan wel heeft een toelating in Duitsland. Laatst bewerkt door nohab op 27-02-2013 13:23 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
27-02-2013 14:36:13 | ||
---|---|---|
gummbahla
![]() |
Leden van de 2e kamer hebben een leuk schoolreisje georganiseerd: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/3400892/2013/02/27/Kamerleden-gaan-Fyra-treinstellen-inspecteren.dhtml Wat precies denken ze op te steken van een retourtje Watergraafsmeer? |
27-02-2013 14:46:30 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Dat vroeg ik mij ook af.. |
27-02-2013 14:50:21 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Volgens mij heeft de aanduiding D-HSA niets met de toelating te maken, maar staat voor het land waar het betreffende voertuig ingeschreven is in het register (D) en de organisatie die het voertuig inzet (HSA). Een soortgelijke situatie was er aan de orde bij de ÖBB-rijtuigen in de beneluxdienst: A-NS |
27-02-2013 15:43:33 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote De V250 heeft net zo hard ATB/ECTS problemen als op de grens, het is simpelweg dat de omschakeling van het ene naar het andere niet goed gaat en daarmee de trein weer volledig stil staat. Het enige voordeel is: van ECTS naar ATB is dat de trein met max. 40 zonder ATB verder kan, bij de grens van ECTS NL naar ECTS BE heb je dat niet en dan sta je inderdaad soms uren stil. Een voorbeeld is te zien aan het begin en einde van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=EfBUsxItV68 Laatst bewerkt door dlm4yjp op 27-02-2013 15:44 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-02-2013 15:51:04 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ze moeten dan ook gewoon simkaart van een buitenlandse provider gebruiken voor de verbinding. Een NL-simkaart zal altijd blijven proberen een NL-netwerk te zoeken, B-simkaart idem dito. Een Italiaanse simkaart zal altijd het sterkste netwerk zoeken. |
27-02-2013 16:42:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Precies. |
27-02-2013 16:43:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Goh, dat niemand daar nou nog aan gedacht heeft. |
27-02-2013 16:53:52 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Geen idee, maar die mogelijke verklaring hoorde ik enige tijd terug van iemand met kijk op dergelijke netwerken. Leek een plausibele verklaring voor het stilvallen aan de grens wegens gebrek aan GSM-verbinding. |
27-02-2013 17:15:20 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
De simkaart "zoekt" niet. Dat doet de telefoon / GSM installatie, met de gegevens die in de simkaart staan en het valt best zo te programmeren dat verbinding met een buitenlands netwerk ook gemaakt kan worden als er wel NL ontvangst is. Het probleem dat jij schetst ligt eerder aan de software van de GSM installatie dan aan de kaart zelf. |
27-02-2013 18:36:49 | ||
---|---|---|
Arjan73
![]() |
Deze week een kort artikel in weekblad Elsevier. Het gaat over de TGV's die al ruim 30 jaar onverslijtbaar dienst doen en juist daarom heeft de SNCF in 2008 besloten om een order van 300 nieuwe treinstellen een paar jaar uit te stellen. Nu men toch over gaat om nieuwe treinstellen te kopen sluit men het artikel af met "Wellicht wil de SNCF nog wel een paar TGV's verkopen aan Nederland - in het oude oranje? |
27-02-2013 19:10:27 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat is gewoon een luchtig afsluitertje van het artikel, ik zou er weinig realiteit in zoeken. |
27-02-2013 19:30:38 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Te meer er al sinds 2001 geen oranje TGV's meer rijden. En ik zou het uitstel van de orders ook vooral bij de economische crisis zoeken. |
27-02-2013 19:38:45 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteDie TGV's krijgen wel een andere bestemming. Ze gaan rijden op lijnen waar max 160 km/h gereden wordt. |
27-02-2013 21:00:59 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Kan niet gewoon die maximum down-time van 30 seconden verlengd worden naar 2 minuten? Misschien dat het systeem dan wel verbinding kan maken voordat de trein stilstaat? |
27-02-2013 21:06:27 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja, goed idee om een hogesnelheidstrein 2 minuten lang te laten rijden zonder dat er kan worden doorgegeven of dat wel veilig is![]() Overigens worden hier door meerdere mensen enkel oplossingen geboden voor problemen (die wellicht niet zodanig voorkomen) die zich zouden kunnen voordoen als er aan hun aanname voldaan wordt. Ga er maar vanuit dat het personeel van oa. AnsaldoBreda wel over meer dingen goed (en dan ook op goede wijze) heeft nagedacht. ![]() |
27-02-2013 21:18:27 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
eigenlijk is die 30 seconden al lang, bij atb gebeurd het binnen 3 seconden... |
27-02-2013 21:24:20 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Het gaat in principe alleen om het intrekken van de rijtoestemming waarvoor die 30 secondenregel bestaat. Wanneer de verbinding goed is kan de rijtoestemming sneller dan bij ATB worden ingetrokken. |
27-02-2013 21:35:51 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het modem-systeem wat de communicatie met de Nederlandse en de Belgische GSM-R legt zou gewoon niet mogen falen. Het aanpassen van de 30 sec. regel is naar mijn idee gewoon een vieze work-around. Het Belgische en het Nederlandse GSM-R kennen beiden een ander protocol als ik me niet vergis. En bij de 'handshake' van de ene naar de andere gaat het dan mis. Laatst bewerkt door aarclay op 27-02-2013 21:37 Choo choo..... |
27-02-2013 22:00:27 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Ik begrijp dat het probleem voor een groot deel bij het kwetsbare ermts ligt. Ik heb bv. ook grote vertraging meegemaakt bij de aansluiting bij nw vennep. Is het wel fair om de v250 zondebok te maken voor een veel fundamenteler probleem? De traxx doet t ook beroerd. (overigens hoor ik tot het handjevol dat de v250 wél mooi vindt) |
27-02-2013 22:45:33 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Vergeet niet dat, dat "lelijke ding" spontaan uit elkaar valt.![]() |
27-02-2013 23:00:03 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Kom, kom, het is gelukt dat ding van Italië naar hier te slepen. Dat spontaan uit elkaar vallen zal heus wel meevallen. Ga eens spotten langs de BR, veelal spot je daar meer blauwe zwaalichten op de A15 dan treinen op de BR. Wat dacht je wat al die gele auto's doen van RWS op de snelwegen. Die hebben een dagtaak aan het oprapen van onderdelen die ergens af gevallen zijn. |
27-02-2013 23:01:35 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ja max 220 km maar goed. Kunnen ook niet rijden onder 3000V= dus heb je voor de Benelux naar Brussel ook niks aan |
27-02-2013 23:08:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJa, dat komt bij ander materieel niet voor. Zelfs geen magneetremmen van Virms en zo. |
27-02-2013 23:43:23 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
... of koppeldozen bij DDZ... |
28-02-2013 02:02:22 | ||
---|---|---|
Hoera63
![]() |
@Waalkade: Dat is appels met peren vergelijken. Er rijden in Nederland miljoenen auto's rond die vaak een stuk ouder zijn dan de Fyra's. Dan is de kans op mankementen groter. En de Fyra's zijn gloednieuw, die moeten zonder APK.minstens drie jaar kunnen rijden. ![]() |
28-02-2013 06:06:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Een koppeldoos die van een DDZ af valt ? Dat wordt toch een uitdaging aangezien die vast zit aan de AK %08% En die is er bij DDZ nog niet vanaf gelazerd ![]() Quote Dat van die Virm was een Incident wat 1x gebeurt is , Die V250 rijd 250km/h waarbij er al is ramen uitgevlogen zijn , bodem panelen , spoiler aan de voorzijde en dat bij een trein die nog amper gereden heeft vind ik nogal een niet te maken vergelijking met een virm of ddz die al heel wat meer KM gemaakt hebben%05% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 28-02-2013 06:10 MCN ASD |
28-02-2013 07:39:53 | ||
---|---|---|
Jorrit
![]() |
Dat van dat raam had ik niet eerder gehoord, maar de rest had te maken met winterweer. Ik weet niet op welke snelheid men reed, maar ik had destijds wel begrepen dat het normaal is voor HST's in het buitenland om met dergelijk weer langzamer te rijden. Over de modems: in De Ingenieur van laatst stond dat de V250 3 modems heeft. Voor een succesvolle overgang naar België moeten er ten minste twee werken. Door (software) fouten kan het voorkomen dat de V250 met slechts 1 werkend modem vertrekt in Amsterdam omdat ze soms niet goed geïnitialiseerd kunnen worden door beperkte dekking bij vertrek. Dat moet worden opgelost. |
28-02-2013 08:35:13 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote SLT dan, waar de airco deksels vanaf vlogen, die waren nog niet zo oud... ![]() Laatst bewerkt door thom op 28-02-2013 08:35 |
28-02-2013 09:22:39 | ||
---|---|---|
hellfire
![]() |
Quote Naar oranje TGV's zal je hard moeten zoeken in Frankrijk. Ze zijn al jaren grijs/blauw en zelfs de alleroudste TGV's steken ze momenteel in een nieuw grijs/wit/zwart/paars/roze jasje. Zie bijvoorbeeld http://commons.wikimedia.org/wiki/File:TGV_SE_004.jpg Die gaan ze dus écht niet verkopen. Laatst bewerkt door hellfire op 28-02-2013 09:25 |
28-02-2013 09:27:21 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Vandaag een plenair debat TK om 10.45 uur "Debat over het terugbrengen van de Beneluxtrein naar Brussel", te volgen op http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plenaire_vergaderingen/live_debat_plenaire_zaal/index.jsp |
28-02-2013 11:59:26 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteHet eerste stel begon met proefrijden in 2008, dus reken maar uit... :/ |
28-02-2013 12:12:58 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Ramen uitgevlogen? Die heb ik nog nergens gehoord. Wel is in de discussie een probleem met tgv's in de sneeuw langsgekomen waarbij de ramen braken bij het passeren door een tegentrein. Laatst bewerkt door Klaasje op 28-02-2013 12:13, reden: Wat quotes verwijderd t.b.v. overzichtelijkheid. |
28-02-2013 12:20:52 | ||
---|---|---|
TGr79
![]() |
Quote Zo is het. Om precies te zijn: het land van inschrijving en de houder van het voertuig. |
28-02-2013 12:25:37 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
De ramen vliegen inderdaad uit Thalyssen en TGV-R's bij winterweer. Bij de Fyra is dat nog nooit gebeurd. Ook is 'bodemplaten' niet helemaal waar. Er is 1 keer een bodemplaat losgeraakt (van stel 4811 als ik me niet vergis). Bij de andere beschadigde treinen was sprake van deuken, maar is niets losgekomen. |
28-02-2013 12:32:59 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Was het geen deur die op het perron belandde ergens in België? Zoals ik het hoorde klemde de deur iets, vervolgens werd er iets aan getrokken en viel de deur er zo uit.. |
28-02-2013 12:45:30 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Excuus, ik bedoelde dat de koppeling tussen de twee bakken losliet, nabij station Sassenheim. |
28-02-2013 14:23:15 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Het lijkt ook zoveel op elkaar: een koppeldoos en een schroefkoppeling ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-02-2013 14:43:02 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Daarom: ik gebruikte het verkeerde woord. Nogmaals: ik doelde op de koppeling. |
28-02-2013 14:44:34 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Sneak preview![]() http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/601459_488762024519450_651760480_n.jpg |
28-02-2013 15:30:00 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Komt die foto uit het marktonderzoek dan NS-Hispeed vanochtend (vertrouwelijk) onder haar klanten uitvoerde? |
28-02-2013 16:07:23 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Foto komt van Facebook ![]() |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |