Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |
18-08-2014 13:23:01 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Quote Het zal vast niet zozeer om de invloed gaan, alswel om de winst. Zeker nu Thalys flink profiteert van het Fyra gebeuren... |
18-08-2014 14:40:07 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Het bedrijf Thalys Nederland...is dat dan onderdeel van NS Groep? Dan weet ik genoeg |
18-08-2014 22:23:06 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat zal wel niet zo zijn, als ze juist voornemens zijn er een belang in te nemen... ![]() |
18-08-2014 23:17:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Thalys Nederland is een aparte BV , binnen de NS holding. Het 10% aandeel waarover gesproken wordt is van Thalys International, het bedrijf dat de Thalys exploiteert. Met zoals al gemeld SNCF en NMBS als andere aandeel houders. Thalys International is trouwens bezig om zelf vervoerder te worden( vooralsnog in Frankrijk en België)en de Franstalige vakbonden in B en F hebben al eens een keer een staking georganiseerd vanwege de overgang van SNCF resp. NMBS personeel naar Thalys International. |
![]() |
advertentie |
22-08-2014 15:56:44 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De 186 002 staat inmiddels gereed om te vertrekken vanuit Kassel naar Emmerich. Dus dat wordt dit weekend weer veel spotplezier![]() Hoe zit het eigenlijk met het NS TrackTrace systeem? Wordt deze normaal gesproken ook in de TRAXX-loc's gebruikt? Choo choo..... |
22-08-2014 17:37:48 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Na het weekend pas IN Nederland natuurijk ![]() ![]() |
22-08-2014 20:58:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Opmerkelijk is een geanonimiseerde V250 op de Dijksgracht aan de kant van de sporen richting Weesp. Deze mist overal zijn laatse vierde nummer waardoor er 480.. staat. Op de neus staat in het klein 4381 vermeld. Apart. |
22-08-2014 21:04:57 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteMaar dat is de 4803 volgens A3-tjes achter de deuren naast de cabines. En inderdaad apart. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
29-08-2014 20:21:52 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
De eerste geel-blauwe priostam met loc is een feit, mooi resultaat! https://www.facebook.com/NedTrain/posts/775452969165290 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-08-2014 22:24:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
In het echt is 'ie nog fraaier als op de foto's: zag 'm rond 19.30 uur op de Watergraafsmeer staan. Volledige stam bestond uit opgeknapte ICRm-rijtuigen trouwens, allemaal met de pijlen (zoals bij DDZ) op de deuren. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-08-2014 01:19:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Denkelijk voor de foto's zo opgesteld. Het worden ooit wel van deze combinaties, maar nu nog niet. |
30-08-2014 07:48:00 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Komende week met een NMBS 28'er. |
30-08-2014 08:01:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, het is raar, maar feitelijk hoort het hier niet eens thuis. De Benelux gaat niet over de HSL en de betreffende rijtuigen zijn daar zelfs niet eens geschikt voor. |
30-08-2014 12:35:47 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ben je daar heel zeker van? Volgens de UIC plaat op de 186-001 is deze (nog) niet toegestaan in België, lijkt mij erg stug dat ze dan niet over de HSL gaan (BNL gaat bij mijn weten ook de HSL op binnenkort). Laatst bewerkt door dlm4yjp op 30-08-2014 12:36 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-08-2014 13:19:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, daar ben ik zeker van. Een BDs is nog niet toegelaten op de HSL en een stam in een configuratie met een BDs (dus) ook niet. De vijf nieuwe Beneluxstammen bestaan uit gereviseerde, maar nog niet voor HSL aangepaste rijtuigen. De 186-ers van NS gaan in principe geen Beneluxen rijden - vandaar mijn opmerking dat de loc alleen voor de foto daarbij stond te poseren (of misschien wilde men iets testen). De Benelux gaat pas in 2017 als laatste over de HSL rijden. |
30-08-2014 14:23:36 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Het idee is om de BDs als gewoon rijtuig, dus zonder de stuurstandfunctionaliteit, in België toegelaten te krijgen. Dan kan je deze vanaf 2015 benutten in het schuifplaatje om al het ICR in Hlm een revisie te kunnen geven. |
30-08-2014 16:56:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel, en ik blijf er in dit akelige verzameltopic maar over zeuren: met de HSL heeft het allemaal slechts heel zijdelings iets te maken. |
30-08-2014 17:56:59 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteMaar dan toch wel met de 186 001-019 of ook niet? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
30-08-2014 18:32:31 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
nee alleen met een HLE28 |
31-08-2014 21:40:33 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Vandaag stonden op WGM een aantal ICR-rijtuigen nog in Fyra-outfit met grote witte letter TESTTREIN op zijkant. Weet iemand meer? |
31-08-2014 21:45:04 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ja dat is de test stam waar de afgelopen weken al mee rond is gereden met verschillende traxx`en en zal naar alle waarschijnlijkheid gebruikt worden voor de komende testritten met de nieuwe traxx locs alleen dan zijn ze nu voorzien van die tekst ![]() MCN ASD |
01-09-2014 06:39:11 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteDie krijgen dus ETCS voor de HSL? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
01-09-2014 06:45:58 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Ja als het goed is wel, Andere software is wel noodzakelijk. Maar dan moeten de stuurrijtuigen ook toelating hebben voor hsl, l4 en belgië |
01-09-2014 19:56:31 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
NOS meldt dat de V250 stellen mogelijk komend weekeinde de grens overgaan, terug naar Ansaldo Breda http://nos.nl/artikel/693592-fyras-teruggesleept-naar-italie.html |
01-09-2014 20:05:31 | ||
---|---|---|
marcelloch
![]() |
De eerste Fyra-treinen vertrekken vermoedelijk komend weekend uit Nederland. Dat bevestigen bronnen aan de NOS. De hogesnelheidstreinen gaan terug naar de fabriek van treinenbouwer AnsaldoBreda, in Italië. De zestien door Nederland bestelde Fyra's staan al anderhalf jaar op rangeerterreinen rond Amsterdam. Nadat één van de treinen begin vorig jaar een bodemplaat had verloren, mochten ze in België en Nederland het spoor niet meer op. In latere onderzoeksrapporten stond dat er veel mis was met de technische staat van de treinen. De NS wil niet bevestigen wanneer de eerste treinen vertrekken. Wel zegt een woordvoerder dat "de benodigde vergunningen binnenkort rond zijn en dat we dan niet lang meer gaan wachten". Doorverkopen De hogesnelheidstreinen worden één voor één naar een rangeerterrein net over de grens met Duitsland gesleept. Vandaar gaan ze verder naar de fabriek van AnsaldoBreda in het Italiaanse Pistoia. De NS, het Belgische NMBS en AnsaldoBreda vochten voor de rechter uit wie verantwoordelijk was voor de geleden schade. Verdere rechtszaken werden voorkomen, toen NS in maart met Ansaldo de zaak schikte voor 125 miljoen euro. NS kan nog meer geld krijgen, als de fabrikant de treinen weer doorverkoopt. Bron: NOS.nl Laatst bewerkt door spiketrain op 01-09-2014 20:10, reden: Apart topic samengevoegd |
02-09-2014 10:03:20 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Volgens mij staan ze daar al aanzienlijk langer.. (2009?) |
02-09-2014 10:10:38 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Denk dat het anders bedoeld is. De laatste reed toen ongeveer in dienst. |
03-09-2014 13:28:28 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Lok nummer 4 komt zeer waarschijnlijk maandagochtend het land in via Bad Bentheim. |
05-09-2014 23:04:25 | ||
---|---|---|
ICE11
![]() |
De eerste V250 zal op dit moment onderweg zijn naar Italie. Dienstregeling voor het traject in Duitsland: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7088789 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-09-2014 23:10:57 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Op dit moment?? Morgen om 23.39 pas uit Em, blijft hij zo lang daar wachten dan? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
05-09-2014 23:18:57 | ||
---|---|---|
ICE11
![]() |
![]() ![]() Laatst bewerkt door ICE11 op 05-09-2014 23:20 |
06-09-2014 15:13:06 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
effe correctie, de stam op de foto is al geheel omgebouwd voor de Benelux ook de BDs, deze heeft nu ook een meerspannings installatie, deze word voorlopig alleen als rijtuig in gezet....de tweede en derde stam komen er al aan... |
06-09-2014 17:32:16 | ||
---|---|---|
reneklink
![]() |
er vertrekt nu een tx loc (mrce 189 280) uit emmerich naar Nederland met twee sleepwagens voor treinstellen. Ik vermoed dat deze een fyra trein gaat ophalen. Weet alleen niet of deze gelijk de eerste klaarstaande fyra meeneemt of de volgende. |
06-09-2014 17:35:43 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Meest logisch, lijkt mij, dat hij deze koppelwagens meeneemt voor de volgende rit. |
06-09-2014 18:01:20 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Donderdagmiddag was TXL 189 286 al bezig met koppelwagens op de Awhv/Aswplz, die zal de eerste wel meenemen. Edit: Op de Rails meldt dat het toch de 189 280 wordt, vertrek uit de Wgm laat nog even op zich wachten dus. Laatst bewerkt door Bert13 op 06-09-2014 18:45 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
06-09-2014 21:09:42 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
Loc met koppelwagons is om 20:03 door Dmnz gekomen, maar nog niet met een Italiaans ding teruggekomen. Geen transport vandaag vrees ik. |
07-09-2014 11:24:01 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Volgens nos.nl is de 1e V250 vertrokken![]() |
07-09-2014 12:52:07 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Als het goed is gaat de eerst v250 om 13:00 het land uit. |
07-09-2014 12:59:53 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Op rolandrail.net meldt men dat het om de 4802 gaat. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-09-2014 13:22:14 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Volgende graag slepen met een 1200..![]() |
07-09-2014 17:57:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Geen idee of je dit serieus bedoelt, want een 1200 kan bij Em niet de grens over.![]() Laatst bewerkt door aarclay op 07-09-2014 17:57 Choo choo..... |
07-09-2014 18:05:13 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Sarcasme kan zo mooi zijn... als je het begrijpt. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-09-2014 18:18:48 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Volgens het artikel via de link staan de Fyra ander halfjaar doelloos in Nederland. Mogen treinen na zo lang stil staand gesleep worden of zelfstandig rijden zonder controle ritten? Als ik goed in mijn geheugen graaf dan zijn er controle ritten geweest van Fyra stellen. Maar of ze allemaal aan de beurt zijn geweest zo ver gaat mijn geheugen niet terug zonder kinds te worden! ![]() |
07-09-2014 18:56:12 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ja. Elke zondag wordt/werd er een stel uitgewisseld vanaf de Wgm naar de Dgr en terug. |
07-09-2014 20:58:45 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
En elke zondag werd dat hier weer netjes vermeld in het OD-topic van die zondag ![]() |
07-09-2014 21:50:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bij mijn weten betrof dit alleen de stellen die NS al had overgenomen en daarom trouw onderhoud kregen op de Wgm (jawel, absurdisme is niet alleen een kunstvorm). Laatst bewerkt door broek53 op 07-09-2014 21:51 |
08-09-2014 09:51:21 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Dat onderhoud was toch om de stellen verkoopbaar te houden? AB had ze ws. nooit teruggenomen als ze verrot waren geweest. (Nu kan Trenitalia zn HSL-parkje tenminste voordelig uitbreiden.) (En die 1200 had best tot Zevenaar gekund. ![]() |
08-09-2014 11:12:58 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Nohab wordt daar dan ook vriendelijk voor bedankt. ![]() |
08-09-2014 12:22:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quoteer is een levensgroot verschil tussen ervoor zorgen dat een stel niet verrot raakt en er technisch onderhoud aan verrichten alsof het ettelijke duizenden kilometers heeft gelopen. Wat er nu gebeurde, was natuurlijk slapstick van het betere soort. |
08-09-2014 17:00:14 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Is dát wat er gebeurde? Ik dacht vooral conserveren en rijdbaar houden.. Dat klinkt inderdaad een beetje... |
08-09-2014 18:16:55 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Het ligt eraan wat je bedoelt met "rijdbaar houden", vermoed ik.![]() |
08-09-2014 19:36:46 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Het enige 'rijdbaar houden' dat voor de Fyra's nodig zou zijn geweest, is het heen en weer rijden zoals dat b.v. ook met ICK op Nm gebeurde. Onderhoud klinkt als erg overdreven. |
10-09-2014 22:29:31 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
186 001 en 186 002 zijn vrijgegeven voor de intercity dienst. Die gaan we dus zeer binnenkort zien voor de ICD. |
20-09-2014 22:28:57 | ||
---|---|---|
Jorrit
![]() |
De 186.002 heeft een dag in reizigersdienst gereden, maar sindsdien niet meer. Is hier een reden voor? |
![]() |
advertentie |
21-09-2014 07:07:56 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het enige dat ik gehoord heb is over de 186 003: die wil soms ineens maar meer 140km/h rijden.. |
21-09-2014 08:34:04 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Die zin begrijp ik niet. Bedoel je soms dat de loc zomaar ineens een spurt maakt naar 140 km/h dus zonder dat de machinist daar iets voor doet? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
21-09-2014 08:42:19 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Nee, hij kan ineens niet meer sneller dan 140km/h |
21-09-2014 20:29:48 | ||
---|---|---|
Harrstein
![]() |
Iemand per ongeluk de firmware van de normale goederen versie geflashed ofzo? |
09-10-2014 10:26:19 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Waarom staan sommige V250 met hun stroomafnemer omhoog? Laatst bewerkt door admin op 09-10-2014 11:53, reden: Suggestief deel verwijderd |
09-10-2014 10:36:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is al vaker uitgelegd, dat is omdat Ansaldo Breda, de eigenaar van dat spul, gewoon nog werkzaamheden verricht aan die stellen... Maar dat had beter in het V250 topic gekund volgens mij... |
21-10-2014 10:00:52 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Railway Gazette meldt dat Eurostar m.i.v. 2016 een dienst tussen London en Amsterdam (via Antw, Rtd en Shl) opent. Zie: https://twitter.com/@railwaygazette Verdere bijzonderheden ontbreken nog. Ik heb de press release van Eurostar nog niet gevonden. |
21-10-2014 12:48:06 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Het is een beetje vreemd, want Railwaygazette wist dat op 27 september 2013 ook al.. http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/eurostar-confirms-launch-of-london-amsterdam-services-in-december-2016.html?sword_list%5B%5D=Eurostar&sword_list%5B%5D=amsterdam&no_cache=1 |
21-10-2014 12:56:42 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Volgensmij is het een simpel tikfoutje![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-10-2014 15:37:56 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Quote Het lijkt inderdaad opgewarmd oud nieuws. Niettemin is in het vandaag verschenen 3e-kwartaalverslag van Eurostar het voornemen nogmaals opgeschreven (http://www.eurostar.com/uk-en/about-eurostar/press-office/press-releases/2014/eurostar-reports-continuing-year-on-year-growth#.VEZfSiKzKI8). De exacte uitwerking van de frequentie, rijtijden (in 2013 was sprake van 2 ritten in 4 uur, rijtijd vermoedelijk richting continent) en vooral de douaneafwikkeling blijft nog achterwege. |
21-10-2014 19:02:59 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
In de richting Londen zullen de nodige douane- en veiligheidschecks plaatsvinden in Brussel, zoals al was gecommuniceerd door o.a. NS. Hiervoor rekent men met 45 minuten extra reistijd t.o.v. een reis richting Amsterdam, maar ervaringen uit de praktijk (o.a. Aix-en-Provence, met checks in Lille) leren dat men hiervoor maarliefst 80 minuten uittrekt. Ik ben dus benieuwd hoe men denkt het in Brussel in 'slechts' 45 minuten te kunnen doen. |
21-10-2014 22:03:09 | ||
---|---|---|
IC140
![]() |
Voor die treinen is Lille commercieel geen belangrijke stop en moeten dus alle tot 900 reizigers worden gecontroleerd op een station met een lage-capaciteit controle tijdens het stationnement. Voor de Eurostars vanuit Amsterdam is Brussel wel een commerciëel belangrijke stop en bestaat een groot deel van de reizigers dus uit Brusselaars die al voor aankomst van de trein gecheckt kunnen worden en de Brusselse controle heeft een stuk meer capaciteit. Laatst bewerkt door IC140 op 21-10-2014 22:03 |
29-10-2014 09:18:09 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Een week of 2 geleden heeft er een softwarewijziging aan de baankant plaatsgevonden, waardoor de communicatie tussen trein en baan stabieler geworden moet zijn (na 4 jaar praten, hoera enzo). Ik kan de pagina met statistieken niet meer terugvinden. Is er iemand die op basis van buikgevoel, eigen ervaring of cijfers kan aangeven of de ICD de afgelopen weken betrouwbaarder is gaan rijden? |
29-10-2014 12:49:14 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Daar is een heel mooi Twitteraccount voor: https://twitter.com/ICDefect Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-10-2014 13:51:14 | ||
---|---|---|
Jorrit
![]() |
Quote Heb je hier meer details over? Ben benieuwd naar hoe dit zit. |
09-11-2014 13:04:45 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
IC Direct zal niet met stuurstanden voorop gaan rijden. Tijdens testen is het te gevaarlijk gebleken. IC Direct rijdt met 160 km/h, Thalys raast langs met 300 km/h. Wat er gebeurde: stuurstand kantelde bijna. Bron: HSL machinist |
09-11-2014 13:18:47 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Als dit waar is, is de ombouw van de Bds'en dus voor niks geweest. Duur geintje! |
09-11-2014 13:23:51 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Heeft dit bijna kantelen met gewicht te maken? Verschil van gewicht tussen een loc en rijtuig? Dat een rijtuig niet zo zwaar is als een loc. |
09-11-2014 13:27:47 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Een traxx weegt 84 ton, een BDs 41 ton. Laatst bewerkt door MasterE op 09-11-2014 13:39 |
09-11-2014 13:29:02 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Er zijn nu alleen 2 proto types dus dat dure geintje zal wel meevallen. |
09-11-2014 13:30:31 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Haast kantelen, is dat niet een beetje heel erg overdreven? Als een BDs zo licht is dat deze bijna omvalt dan zou ook een gewoon treinstel hier last van kunnen hebben, de niet aangedreven kopbak van een ICM is maar iets zwaarder dan een BDs namelijk, dan moet men zorgen dat bij ICNG beide kopbakken aangedreven zijn anders krijgt men hetzelfde probleem. Tenzij het weer een overdreven broodje aap verhaal is. |
09-11-2014 13:34:55 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Of beide kopbakken zwaarder dan de middelste bakken te maken. Bijvoorbeeld door de eerste klasse niet in de kopbakken te voorzien.![]() |
09-11-2014 13:37:20 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Als de icd niet met BDs voorop kan dan kan de 1900 dat dus in de toekomst ook niet of terwijl BDs voorop over de hsl zou dus een no go zijn.... |
09-11-2014 13:44:32 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Ik houdt het voorlopig op een broodje aap. |
09-11-2014 13:49:08 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Een ICM komt niet op plaatsen waar een Thalys met 300 km/h voorbij raast, dus het mogelijk ook te licht zijn van de SBk doet er in dit geval niet toe. Shqiperise-lopers? |
09-11-2014 13:52:19 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Een loc ligt in ieder geval stabieler op het spoor dan een stuurstand, dat mag duidelijk zijn. |
09-11-2014 13:56:49 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Het gaat ook om het gedrag van de BDs-en op de wissels. Dat zou niet echt samen gaan met de snelheid als de BDs voor zit. Denk maar eens aan enkele wissels in Amsterdam, waar destijds een BDs met 30km/u door moest. |
09-11-2014 13:59:10 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote hahahahaahah wat een verhaal. er heeft nog geen enkele BDs op de hsl gereden laat staan dat deze bijna gekanteld is. gewoon weer een dikken duimen verhaal Mcn NS International Rtd |
09-11-2014 13:59:16 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Max 25 km/h geduwd, dat geldt nog steeds. Maar daar heb je op de HSL geen last van. |
09-11-2014 13:59:58 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Dat dacht ik ook, maar wist het niet zeker. |
09-11-2014 14:20:11 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als de stuurstanden al bijna omlazeren dan mogen ze al die even zware ICR-en ook maar eens snel van die gevaarlijke baan afhalen!![]() |
09-11-2014 14:34:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Als er een ICR onverhoopt op kop rijdt mag ik inderdaad hopen dat deze heel snel uit dienst gehaald wordt ja %08% |
09-11-2014 15:03:09 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Maar waar is dat verhaal dan op gebaseerd? Bron: een machinist is ook niet erg duidelijk. |
09-11-2014 15:14:45 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Er zal toch wel een technische mogelijkheid zijn om stuurstandrijtuigen te verzwaren, dat het gevaar van omkantelen geweken is. |
09-11-2014 15:21:36 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Gewoon een paar zandzakken verbergen in de BDs'en.![]() |
09-11-2014 16:59:43 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
Mja.. En ik maar denken dat de ICE's ook stuurstanden hebben... Als het nou echt waar is en bij een Thalyssnelheid van 300 km/u de drukgolf te groot is: Kwestie van de Thalyssnelheid beperken tot het juiste niveau en je kunt vooruit. En vooral niet gaan zitten mokken, duimendraaien, uitstellen etc etc etc en zo 80 treindiensten niet uitvoeren omdat er 9 Thalyssen per richting rijden. Gegroet. |
09-11-2014 17:07:15 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Heb je een HSL, ga je de snelheid beperken... tja. Zo maak je het ook aantrekkelijk voor andere operators (mocht bijv. DB of Eurostar in de toekomst over de HSL willen). ICE 2 heeft inderdaad een stuurstand, en daarover zijn destijds ook wel discussies geweest ivm het voorop lopen, maar daar gaat het toch wel over wat hogere snelheden dan de 160 km/h hier... Maar laten we eerst gewoon eens afwachten wat er uit de proefnemingen komt, zover bekend is de eerste BDs nog geeneens klaar voor TRAXX aansturing, laat staan getest op de HSL... Laatst bewerkt door SleutelMan op 09-11-2014 17:07 |
09-11-2014 17:10:41 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Ha, ha. %08% |
09-11-2014 17:52:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteZo komen de verkeerde verhalen nu in de wereld. De beperkte snelheid voor geduwde treinen door Amsterdamse wissels is een (overigens buitengewoon overdreven) maatregel omdat er een duwende loc achter op zit. Met de BDs als zodanig heeft het niets, ik herhaal: niets te maken. |
09-11-2014 19:17:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Kan het niet zo zijn dat men dit heeft kunnen berekenen of simuleren met een computer nog voordat er ooit een BDs op de HSL is geweest? |
09-11-2014 19:18:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote volgens mij zijn die omgebouwde stuurwagens de poort van Hlm nog geen meter uit geweest ? en als men dat in theorie had bedacht, hadden ze dat wel wel bedacht vóór de proef ombouw.... |
09-11-2014 20:26:18 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
In Duitsland rijden de IC's ook met 200 km/h geduwd... als die elkaar tegenkomen heb je ook een snelheidsverschil van 400 km/h. Dus dat hoeft op zich geen reden te zijn. Nog gezwegen over de ICE-2 inderdaad... |
09-11-2014 21:01:38 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Ik heb het van een inhuur machinist die ook op de HSL rijdt, deze machinist heeft veel verstand van de zaken |
09-11-2014 21:02:48 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Tot zover, weer terug naar de feiten. Een bericht is verwijderd, omdat modereren aan ons voorbehouden is. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
09-11-2014 21:38:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Ik wil je bron niet aanvallen, maar inhuur Mcn´en rijden NIET op de HSL! |
10-11-2014 07:12:10 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Wellicht in een buitendienststelling met een werktrein?%03% Laatst bewerkt door moderator op 10-11-2014 07:37, reden: Quoot laatste bericht verwijderd. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
![]() |