22-07-2024 21:52:35 | ||
---|---|---|
Pattrein
![]() |
Vandaag. 23 Juli rijdt de Venice-Simplon-Oriënt-Express richting Amsterdam Centraal via Roosendaal, Rotterdam Centraal en Gouda. Tijden onder voorbehoud Stay Safe en val deze trein niet lastig! Laatst bewerkt door moderator op 23-07-2024 10:46 |
22-07-2024 22:32:23 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
En dan noem je vervolgens geen tijden... (Staan natuurlijk al een tijdje in het andere topic over deze trein )
En hoe val je een trein lastig? Stiekem lawaai maken als hij wil slapen? Laatst bewerkt door mren op 22-07-2024 22:32 |
22-07-2024 23:21:10 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
|
23-07-2024 00:44:50 2 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat is een vorm van respect die niet meer dan normaal is en een kwestie van jezelf simpelweg normaal gedragen op een station wat primair bedoeld is voor reizigers. Of die reizigers nu grof betalen om met de trein te reizen of een reis maken van 2,30.
Daarnaast snap ik niet helemaal dat je je geroepen moet voelen om dit soort opmerkingen te plaatsen eigenlijk... |
![]() |
advertentie |
23-07-2024 05:40:45 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Daar staat alleen dat die trein om 15:48 uit Schaarbeek vertrekt en naar Amsterdam gaat. De rest blijft in nevelen gehuld. Maar het is nu eenmaal RXP. |
23-07-2024 06:28:56 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Op de eigen site staat gewoon 19:45 geschatte aankomsttijd Asd. |
23-07-2024 06:40:18 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Begint een beetje herhalend te worden, maar de grens over is ook vandaag weer een grote opgave: RB 61 Zoals het gaat met deze verbindingen de laatste paar dagen wordt je gewoon min of meer de IC Berlijn/ ICE International ingeleid om een beetje normaal de grens over te kunnen. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 23-07-2024 07:42 |
23-07-2024 07:12:09 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En 'Drielandentrein' RE 18 is weer opgeknipt in Maastricht - Luik en Heerlen - Aken Laatst bewerkt door martijn op 23-07-2024 07:12 |
23-07-2024 09:32:48 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Nou, da's een stuk beter dan gisteren, toen Wesel- Dusseldorf steeds wel gereden werd en vooral Wesel - Emmerich - Arnhem uitviel |
23-07-2024 09:53:10 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
09:52 Bd: ICNG-B 3318 wacht op spoor 6. Wss richting Brussel-Zuid maar dat kan ik niet bevestigen Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
23-07-2024 09:54:57 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
De vakantieritten op de lijn van de VSM wordt vandaag gereden door de 65 018. Schoorsteen richting Apd. |
23-07-2024 10:06:00 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Tussen Sittard en Maastricht rijden er ook nog vandaag minder treinen door een defect spoor/spoorverzakking. Er worden ook stopbussen ingezet. De planning is dat dit tot woensdag 24 juli tot 09:30 uur zou duren. |
23-07-2024 10:12:06 1 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Opzich ben ik dat wel met je eens, want vanaf Wesel heb je ook nog de RE 5 en de RE 49 verder NRW in. Toch leveren die vele kleinere bedrijven ergens nu de moeilijkheid in de personeelsbestanden op. Alle kleinere vervoerders(National Express, Eurobahn en VIAS) hebben last van redelijk wat uitval en kunnen dat blijkbaar slecht zelf opvangen. DB Regio lijkt overwegend de dans te ontsnappen en dus bij uitval van personeel het iets makkelijker te kunnen opvangen. Is het dan toch niet zo handig de versplintering of zijn er veel machinisten in Duitsland de afgelopen jaren wat anders gaan doen? <indien teveel offtopic splits het dan maar of voeg het bij een ander topig over NRW> |
23-07-2024 10:56:21 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Klopt, waarschijnlijk hetzelfde verhaal als in NL, hier zie je ook dat machinisten niet meeverhuizen naar regionale vervoerders omdat de CAO van NS beter is. In Duitsland hebben ze hetzelfde probleem, dat bij een aanbesteding het personeel niet wil meeverhuizen naar de nieuwe vervoerder. En inderdaad is de versplintering ook geen succes. Aan de andere kant, een speler als Eurobahn is een behoorlijk grote in NRW, dat kun je geen splinter meer noemen. En ook die hebben structureel gesneden in het treinenaanbod en hebben alsnog te maken met uitval als gevolg van gebrek aan personeel |
23-07-2024 11:14:09 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dus het personeel probleem in Duitsland is niet alleen Duits probleem. Omdat bij de Nederlandse spoorwegen ook een personeel probleem is. Personeel werving is een vooruitziende planning. Men weet wanneer personeel met pensioen gaat. En een bepaald percentage op eigen verzoek met ontslag gaat. Dan kan men hier rekening mee houden met personeel werving. |
23-07-2024 12:22:18 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdmw 12:20 ICNG 3314 (Flow) richting Asd. |
23-07-2024 12:25:58 1 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
En jij denkt dat dat niet gebeurt? Je kunt wel heel hard menen aan willen nemen maar als die simpelweg niet bestaan valt er niks aan te nemen. Het geboortecijfer zakt nog steeds. En dan zijn we ook nog eens veel hoger opgeleid dan ooit. Laatst bewerkt door BVisser op 23-07-2024 12:26 |
23-07-2024 12:58:29 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ondanks dat EuroBahn redelijk wat lijnen heeft rijdt het personeel niet heel toevallig concessiegebonden?? Aangezien zij 4 concessies rijden, waarvan Hamm, Münster, Bielefeld en Dortumund zo'n beetje de kernstations zijn, als zij hun personeel concessiegebonden inzetten heb je 4 concessies die rijden onder de naam EuroBahn, maar het dus 4x een relatief kleine pool aan machinisten en kan deze relatief kleine pool dus ook relatief weinig problemen opvangen. |
23-07-2024 13:25:06 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zou kunnen dat het personeel concessiegebonden ingezet wordt. Maar ik vraag me af waar dat dan vandaan komt, dat zal toch geen eis van de opdrachtgever zijn? Anders lijkt het voor de vervoerder aantrekkelijker te zijn om treinen uit te laten vallen dan om te investeren in brede inzetbaarheid van het personeel. Dat zou een kwalijke zaak zijn wat mij betreft. |
23-07-2024 13:40:08 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Eurobahn zet het personeel niet concessie gebonden in, bijvoorbeeld in Munster en Bielefeld worden gewoon lijnen van de verschillende concessies door hetzelfde personeel gereden. Er is gewoon een algemeen tekort, men wil niet meer onregelmatig werken etc. |
23-07-2024 13:43:28 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Wellicht is er iets te behalen bij arbeidsmigratie? Of statushouders die mogen blijven. |
23-07-2024 14:24:42 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
@john2, Statushouders of arbeidsmigranten zullen toch eerst de voertaal machtig moeten zijn. (Duits of Nederlands) Ander dingetje wat, met name bij NS speelt, is dat het werken in wisselende diensten en in de weekenden, de nieuwbakken collega's, en dan met name de jongeren, tegen valt. Die haken binnen mum van tijd weer af. Ook een aanrijding met persoon hakt er in, en je ziet dat dat bij een aantal dusdanige impact heeft, dat ze ook vertrekken. Personeelswerving gaat eigenlijk jaar in, jaar uit, gewoon door. |
23-07-2024 14:45:10 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En het is natuurlijk al een paar jaar een (flink) probleem bij verschillende sectoren in een groot deel van Europa. Je kan er dus wel 'rekening mee houden met personeelswerving' en met bonussen strooien e.d., maar de mensen zijn er simpelweg niet. |
23-07-2024 15:07:20 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Voor een deel ook veroorzaakt doordat mensen geld kunnen verdienen met volslagen irrelevante bezigheden om als bijvoorbeeld zweefteef of influencer alleshande cursussen en middeltjes aan de man te brengen. |
23-07-2024 15:10:41 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
NMBS 2808 ‘Feniks’ voorop trein 9244 te Rtd (stam 16271) |
23-07-2024 16:48:21 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Dit voor wat Oldskool in in zijn reactie al weer geeft. Ben zelf eens jaren geleden op een gesprek geweest bij de NS in Sittard, bij een rayon hoofd. Deze persoon had in dit gesprek al door dat ik niet voor de opleiding voor machinist in aanmerking kwam, vanwege aanrijdingen met personen. |
23-07-2024 16:51:22 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zeker, dit aspect blijft meestal onderbelicht maar inzoomen op een googleplattegrond levert een hele keur aan totaal overbodige bedrijfjes op, van mensen die zich met andere beroepen vele malen nuttiger zouden maken... |
23-07-2024 17:39:42 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ongetwijfeld doet iedereen zelf ook dingen die een ander totaal onnodig zal vinden. |
23-07-2024 18:25:18 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
IC 243 (stam 7707) naar Hannover rijdt van Asd tot Rheine zonder passagiers. NS: "Trein rijdt niet door beperkingen in de materieelinzet". DB: "Der Zug beginnt außerplanmäßig in Rheine. Der Grund ist ein kurzfristiger Personalausfall." |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-07-2024 18:35:00 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
|
23-07-2024 18:43:12 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
18:41 door Ddzd richting ddr en Rtd. Loc tevens de vermelde 186 183 Laatst bewerkt door Ryanprogam op 23-07-2024 19:00 |
23-07-2024 19:03:30 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Wordt gehuurd doot RailExperts. Wel jammer dat er een Rpool voor zit en niks speciaals met VSOE stickers ofzo Laatst bewerkt door Gydo op 23-07-2024 19:04 |
23-07-2024 19:10:43 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
LTE 6434 om 19:07 door DDZD richting DDR met 2 lege oranje draag wagens RFO 1831 met Carbooter Gekkengraaf shuttle om 19:22 door DDZD ook richting DDR Laatst bewerkt door Ryanprogam op 23-07-2024 20:16 |
23-07-2024 19:18:08 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
En inmiddels tot woensdag einde dienst. |
23-07-2024 19:37:25 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Venice-Simplon Oriënt Express 19:32 D Gd spoor 2 richting Wd, Asd.
Tevens is om 19:30 goederentrein (DB). richting Apn aangekomen. |
23-07-2024 19:43:34 1 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
"Welkom Kameraad Muizenneus. Of u zich morgen wil melden bij Politiek Commissaris Nstinov. De Partij heeft een betere functie voor u gevonden waar u zich nuttig kunt maken!" Zo iets? Of een andere Heilstaatmodel wellicht? |
23-07-2024 20:16:24 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Voordat het hier ontaardt in een politieke strijd, laten we dat hier maar niet doen. En een aspect van onze discussie is dat ieder een eigen mening mag hebben. En hopelijk ook heeft! |
23-07-2024 21:36:34 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zeker, zoals een trein besturen met 2 passagiers erin midden in de nacht ... |
23-07-2024 21:39:43 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Oh nee daar zou ik zeker geen voorstander van zijn. Simpel gezegd kun je natuurlijk stellen dat het een kwestie van vraag en aanbod is: als de beloning beter zou zijn of de functie aantrekkelijker, zouden er meer mensen machinist willen worden. Dan worden de treinkaartjes weer duurder, daalt de vraag dus ook de behoefte aan machinisten en voila we hebben een evenwicht💡 Laatst bewerkt door Muizeneus op 23-07-2024 21:40 |