29-07-2024 06:11:48 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Nationaal zijn er vandaag de volgende aanpassingen door oa uitloop van werkzaamheden: Internationaal: ICE's: RE 19: RB 61: Laatst bewerkt door stefanvw14 op 29-07-2024 07:10 |
29-07-2024 07:06:17 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Inmiddels is de prognose van/naar Amf tot 8:30 nog helemaal geen treinen. |
29-07-2024 07:57:56 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Van de IC Berlijn rijden er twee treinen vanuit Berlijn tot Rheine, te weten treinen 144 en 148. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 29-07-2024 07:58 |
29-07-2024 08:28:10 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
"Ook ging de verwarming van die wissels van gas over op elektriciteit. Daardoor kunnen treinen voortaan met een hogere snelheid Amersfoort binnen rijden en weer vertrekken." Echt waar? |
![]() |
advertentie |
29-07-2024 08:33:54 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Inmiddels zijn de beperkingen weer voorbij: |
29-07-2024 09:23:20 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Handig die reserveringsplicht... (DB meldt overal 'Kurzfristiger Personalausfall') |
29-07-2024 10:08:18 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
|
29-07-2024 10:13:31 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Die twee hebben wel degelijk met elkaar te maken. De wissels zijn vervangen en daardoor dus een hoge snelheid èn elektrische verwarming. Maar dat je door elektrische verwarming sneller kan rijden is natuurlijk onzin. |
29-07-2024 11:20:42 2 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
|
29-07-2024 12:48:04 | ||
---|---|---|
mrmax
![]() |
Verwachting voor werkzaamheden Gv-Sdm inmiddels bijgesteld van "t/m dinsdag 30" naar "eindtijd onbekend" |
29-07-2024 13:47:31 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat klinkt dan toch alsof er ergens iets fout zit in het ontwerp of de uitvoering van het ontwerp. Niet als dat testen niet tijdig gereed kan zijn |
29-07-2024 15:15:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ook vandaag weer noordelijke GTW’s actief in Twente en de Achterhoek. Zo reed de 327 zojuist als trein 31254 even ten westen van Lochem. |
29-07-2024 15:44:06 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Een half uur later gevolgd door de 242 als trein 31256. Laatst bewerkt door martijn op 29-07-2024 15:44 |
29-07-2024 16:30:57 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Is daar een speciale reden voor? |
29-07-2024 16:32:58 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Weet niet of het speciaal is, maar veel Lintjes zijn defect en Arriva heeft meer dan genoeg noordelijke stellen. Dus dit duo viert komende weken hier vakantie! |
29-07-2024 17:09:29 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Onbekende 9-delige IC Direct-combi door Ut ri utvr om 17.07. Grijze Traxx voorop Om 17.14 kwam de 6763 aan te Ut met SNG 2707+2769 Laatst bewerkt door erwin_6610 op 29-07-2024 17:15 |
29-07-2024 17:16:14 | ||
---|---|---|
mrmax
![]() |
Het AD claimt al meer te weten dan ProRail zelf durft te delen |
29-07-2024 18:19:33 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 18:14 Tomorrowland Expres richting Asd, tractie gemist. |
29-07-2024 18:45:25 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik zag op Instagram de 186 181 als tractie voorbijkomen. |
29-07-2024 19:43:35 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
De Karel Laatst bewerkt door ToH op 29-07-2024 21:24, reden: Verkeerde stel |
29-07-2024 20:11:16 1 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De Karel is de 466 en rood, de 904 is geel (nouja grotendeels dan...) |
29-07-2024 20:42:54 | ||
---|---|---|
bert0949
![]() |
Uitgaande NJ staat stil bij de Rijnbrug Oosterbeek ri. Ah. Kennelijk defect. Met knipperende frontseinen. Nu (21:22 uur) hulpdiensten (ProRail) bij de trein. Laatst bewerkt door bert0949 op 29-07-2024 21:26, reden: Update |
29-07-2024 20:46:46 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Er is volgens ns.nl een defecte bovenleiding, duurt de rest van de dag |
29-07-2024 21:12:58 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
knipperde frontseinen zou wel is een gevarensein kunnen zijn |
29-07-2024 21:18:16 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Als mijn info klopt, is het het Belgische gevarensein, wat in Nederland toegelaten is. Frontseinen horen om en om te knipperen
NFL meld, dat de panto flink vonkte, misschien een bovenleiding breuk? Laatst bewerkt door klaass16 op 29-07-2024 21:19 |
29-07-2024 21:20:16 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
29-07-2024 21:39:28 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Europese regelgeving zegt niets over om en om knipperen, hoewel dat wel gebruikelijk is. Knipperende frontseinen is een gevaarsein. |
29-07-2024 21:40:11 | ||
---|---|---|
bert0949
![]() |
Reizigers worden geëvacueerd. Bron: https://www.gelderlander.nl/nieuws/internationale-nachttrein-strandt-tussen-arnhem-en-nijmegen-350-passagiers-worden-geevacueerd~a35725be/ |
29-07-2024 21:40:24 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Volgens de DB-app valt de 421 voor de rest van de route uit. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-07-2024 21:42:22 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Sein 401d uit regeling spoorverkeer: "Twee afwisselend of gelijktijdig knipperende, witte lichten aan frontzijde": "Stoppen in verband met gevaar.". |
29-07-2024 21:49:57 | ||
---|---|---|
bert0949
![]() |
De bussen zijn gearriveerd. |
29-07-2024 21:52:50 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
En waar gaan die bussen vervolgens heen? |
29-07-2024 22:12:05 1 | ||
---|---|---|
zigzag
![]() |
Die staat daar ongeveer sinds de grote werkzaamheden bij Amf zijn begonnen. |
29-07-2024 22:18:08 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
terug naar de remise 🤪 |
29-07-2024 22:28:28 | ||
---|---|---|
zigzag
![]() |
Het grootste deel van de tekst over de oorzaken gaat over te weinig personeel beschikbaar hebben. Waarbij Prorail opvalled de directeur van hun aannemer maar uiteg laat geven, in plaats van dat Prorail het zelf doet |
29-07-2024 23:17:04 | ||
---|---|---|
B77W
![]() |
Eurostar 9363, 2 treinen, opgeheven in Antwerpen na 75 minuten vertraging te hebben opgelopen tussen Brussel en Antwerpen. Personeel kon issue niet oplossen en trein werd opgeheven. Zelf getuige in de trein geweest. |
29-07-2024 23:55:23 1 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Ook wel bijzonder om in te overnachten. Lijkt me wel leuk eigenlijk.😜 |
30-07-2024 01:19:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het zal eerder een probleem zijn geweest van extra uitval van personeel welke nu niet op vakantie is. |
30-07-2024 02:47:11 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
|
30-07-2024 07:05:23 1 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
|
30-07-2024 10:37:57 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Correctie (12:45u): de reizigers kregen een flesje water en een voucher voor een overnachting, moesten dus zelf hotel regelen. Met de werkzaamheden Ut-Ah, zou m.i. een bestemming in een Duitse stad met ICE-station een betere keuze zijn geweest. Laatst bewerkt door mren op 30-07-2024 12:45, reden: aanvulling hotels |
30-07-2024 10:40:13 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
|
30-07-2024 10:54:49 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En waar zijn die reizigers vervolgens naar toe gebracht? Hotels? Of reed die bus naar een plek waar een andere nachttrein reed? |
30-07-2024 11:01:27 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Kijk even 2 berichten boven je... |
30-07-2024 12:41:27 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
|
30-07-2024 15:38:07 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Overigens bleken er niet genoeg hotelkamers vrij te zijn dus er is ook overnacht in materieel aan de perrons. Niet in de nightjet want die werd afgesleept naar Arnhem. In het kader van de kloppende materieelomloop (om geen twee stammen in Nederland te hebben) werden de reizigers van de tegentrein er in Nürnberg uitgeflikkerd. Laatst bewerkt door mren op 30-07-2024 15:38 |
30-07-2024 16:33:00 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Wat een fantastisch bedachte klantgerichte oplossing. /s |
30-07-2024 17:19:08 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat gebeurt iedere keer bij een probleem ergens op de route, gelukkig kun je in Neurenberg met nacht/vroege ICEs verder. Dat is oncomfortabel maar je komt er wel met een paar uur vertraging. O nee, want je moet het ICE deel naar Nederland wel reserveren natuurlijk….. Laatst bewerkt door geert op 30-07-2024 17:19 |
30-07-2024 21:42:58 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Denk dat de NS Int train manager(s) daar in deze casus wel iets soepeler mee om zullen springen. Ten slotte kunnen ze dat gewoon intern communiceren van wat er gebeurt is etc en dat als er mensen met een ticket voor 420/40490 flexiebel mee worden genomen. Ten slotte vervalt de zugbindung in Duitsland als een trein 20 minuten of meer vertraagd is… |
30-07-2024 22:14:36 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk ook dat al dat soort communicatie die aan boord plaats vind we hier niet mee krijgen, maar soms wel een flink oordeel over gegeven word alhier. |