Opvallende dingen 5 augustus
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
04-08-2024 21:00:31
mat64Hidde
mat64Hidde

Morgen gaan 2 Sziget Expressen rijden naar Budapest. Dit keer vanaf Ut in plaats van Amf. Ze vertrekken om 13:35 en 17:35.
Ik neem aan dat ze bij Vl de grens over gaan en daar ook eventueel van loc wisselen?

 

04-08-2024 21:54:05 1
train85
train85

Ja via Venlo de grens over en daar lokwissel. Geplande inzet is 1700/1800 in Nederland.
In Amersfoort is er nu geen plek om een trein lang te laten staan.



Laatst bewerkt door train85 op 04-08-2024 21:54
 

04-08-2024 22:14:25
henri1972
henri1972

Utrecht spoor 19 ?

 

04-08-2024 23:50:32
Dj188nl
Dj188nl

hoelaat zal deze trein ongeveer in Vl zijn?

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

05-08-2024 06:22:16
BVisser
BVisser

Ga eens na hoe lang de IC daar over doet, dat is een goede indicatie.

Asdm 6:20 LNS 186 182 met European Sleeper 452 richting Asd - Brusz, 13 rijtuigen en twee rijtuigen in IR-kleuren als laatste.

 

05-08-2024 08:17:56
michaben
michaben

Sziget Expressen rijden als het goed is Bh - Amf (via goederensporen) - Asdar - Ut - Ht - Vl.



Laatst bewerkt door michaben op 05-08-2024 08:18
 

05-08-2024 08:42:41
gvttreinen
gvttreinen

Quote
henri1972 (04-08-2024 22:14:25):


Utrecht spoor 19 ?



18

 

05-08-2024 10:19:32
GerritJan
GerritJan

Ook vandaag rijd lint 25 op mrb-aml.

 

05-08-2024 10:25:01
B77W
B77W

Rit 2124 wordt vandaag gereden met ICM ipv VIRM. Mag zelf mee van Gvc naar Asd in de 4228 en voorop loopt de 4073. Keert in Asd weer op de 2143. Lijkt erop dat dit setje de hele dag in de omloop blijft op de 2100 serie.

 

05-08-2024 11:15:01
GerritJan
GerritJan

Quote
michaben (05-08-2024 08:17:56):


Sziget Expressen rijden als het goed is Bh - Amf (via goederensporen) - Asdar - Ut - Ht - Vl.


1e is 11:09 door almelo met een 1700/1800 en een br 101 op de achterkant



Laatst bewerkt door GerritJan op 05-08-2024 11:15
 

05-08-2024 11:21:34
geert
geert

De TCS blauwe 103004

 

05-08-2024 12:00:30
stefanvw14
stefanvw14

Goed Duitsland in komen met regionale treinen is vandaag weer een uitdaging.

RE 13 en RE 19 kampen beide weer met personeelstekorten waardoor diverse ritten uitvallen.
RE 19:
RE 19, Arnhem Centraal (12:45) - Düsseldorf Hbf (14:33), Der Zug endet in Wesel (13:43)
RE 19, Arnhem Centraal (16:45) - Düsseldorf Hbf (18:33), Komplettausfall
RE 19, Arnhem Centraal (19:45) - Düsseldorf Hbf (21:33), Der Zug beginnt in Emmerich (20:09)

RE 19, Düsseldorf Hbf (14:26) - Arnhem Centraal (16:13), Der Zug endet in Wesel (15:16)
RE 19, Düsseldorf Hbf (15:26) - Arnhem Centraal (17:13), Der Zug beginnt in Wesel (16:16)
RE 19, Düsseldorf Hbf (17:26) - Arnhem Centraal (19:13), Der Zug endet in Wesel (18:16)
RE 19, Düsseldorf Hbf (19:26) - Arnhem Centraal (21:13), Der Zug beginnt in Wesel (20:17)

Er is SEV ingericht.

RE 13:
Hamm (Westf) Hbf (12:25) - Venlo (14:56), Teilausfall ab Mönchengladbach Hbf (14:25)
Hamm (Westf) Hbf (14:22) - Venlo (16:56), Teilausfall ab Mönchengladbach Hbf (16:25)
Hamm (Westf) Hbf (16:25) - Venlo (18:56), Teilausfall ab Mönchengladbach Hbf (18:26)
Hamm (Westf) Hbf (18:25) - Venlo (20:56), Teilausfall ab Mönchengladbach Hbf (20:25)
Mönchengladbach Hbf (22:25) - Venlo (22:56), Zugausfall

Venlo (15:05) - Hamm (Westf) Hbf (17:34), Teilausfall bis Mönchengladbach Hbf (15:36)
Venlo (17:05) - Hamm (Westf) Hbf (19:34), Teilausfall bis Mönchengladbach Hbf (17:36)
Venlo (19:05) - Hagen Hbf (20:56), Teilausfall bis Mönchenglad Hbf (19:45)
Venlo (21:05) - Mönchengladbach Hbf (21:36), Zugausfall

Er is SEV ingericht.

Op de RB61 is een klein beetje uitval:
Hengelo (10:34) - Wissingen (11:53), Teilausfall bis Bad Bentheim (10:56)
Hengelo (13:34) - Bielefeld Hbf (15:55), Teilausfall bis Rheine (14:14)

Wissingen (12:06) - Hengelo (13:26), Teilausfall bis Rheine (12:49)

Er rijden geen bussen, Eurobahn geeft als vriendelijke mededeling neem maar een trein van een uur eerder of later.

bron zuginfo.nrw

 

05-08-2024 12:19:52
RX7567
RX7567

Quote
GerritJan (05-08-2024 11:15:01):


Quote
michaben (05-08-2024 08:17:56):


Sziget Expressen rijden als het goed is Bh - Amf (via goederensporen) - Asdar - Ut - Ht - Vl.


1e is 11:09 door almelo met een 1700/1800 en een br 101 op de achterkant


12:18 Railcam Amf ri Hvs.

 

05-08-2024 12:40:53
treinhobby
treinhobby

Vanochtend rond 7:45 uur kwamen de 101003 en 101004 samen (zonder rijtuigen) door Amersfoort richting het oosten.



Laatst bewerkt door treinhobby op 05-08-2024 12:42
 

05-08-2024 13:30:57
sigma
sigma

De IC's van Asd/Asdz naar Ut lopen vertraging op rond Bkl, waarschijnlijk een storing. Te Ut veel spoorwijzigingen van 18 naar 15.

 

05-08-2024 13:40:41
stefanvw14
stefanvw14

Deze storing dus.

Tussen Utrecht Centraal en Breukelen is er een verstoring in de treindienst door een seinstoring.
Dit duurt tot ongeveer 16:30 uur.
Sprinter 4000 Rotterdam C./Uitgeest - Uitgeest/Rotterdam C. rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Abcoude
Sprinter 7300 Rhenen/Breukelen - Breukelen/Rhenen rijdt niet tussen Breukelen en Utrecht Centraal
Sprinter 7400 Driebergen-Zeist/Uitgeest - Uitgeest/Driebergen-Zeist rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal

Sowieso zou er nu een Sziget Express moeten staan op Ut, ik zie vanuit de Rabo Toren niets op 18/19 staan, maar kan mij inbeelden dat dit ook wat spoorwijzigingen ten gevolgen brengt. Edit om 13:42 is deze voorgereden op spoor 18 Bordrestaurant direct achter de loc(kan het nummer niet lezen dus weet niet welke). Voorop zit een TCS 1700/1800 en achterop zit een ex- DB 101 locomotief. Die lijkt eemn beetje op een ongelukkige plek te zitten voor Vl .



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 05-08-2024 14:04
 

05-08-2024 13:45:05
sigma
sigma

Sziget Express staat nu (13:44) op spoor 18 te Ut. Bron: zelf gezien.

 

05-08-2024 14:05:21
mambo
mambo

Sziget express hield overigens met de BR101 achterop de wisselstraat bezet, waardoor ook sp 19 niet te bereiken was. Omstreeks 14:00 onder luid gejuich van de inzittenden vertrokken. 😄

 

05-08-2024 14:43:22
GerritJan
GerritJan

Storing hengelo-oldenzaal. 2e szigit express zal behoorlijk vetraagd worden. Persoonl op het spoor process tot 16:15



Laatst bewerkt door GerritJan op 05-08-2024 15:01
 

05-08-2024 14:44:55
treinfan
treinfan

Liever de BR101 achterop dan tussen de 1700 en de rijtuigen, of is de 101 geschikt om Nederlandse spanning voor treinverwarming door te verbinden?

 

05-08-2024 15:27:13
TijnTrein
TijnTrein

15:24 Brusz onbekende flow Icng richting de Hsl zuid?

 

05-08-2024 15:27:48
stefanvw14
stefanvw14

Dat had ik mij nog niet gerealiseerd dat de 101 natuurlijk geen gelijkspanning lust en de 1700/1800 van TCS alleen maar gelijkspanning verwerkt. Daarin natuurlijk logisch deze volgorde

 

05-08-2024 15:28:32
gvttreinen
gvttreinen

101003 trok de eerste Sziget

 

05-08-2024 15:29:44
gvttreinen
gvttreinen

Tussen Bkl en Mas TOBS in beide westelijke sporen..

 

05-08-2024 15:57:46
timtrein
timtrein

Deurningen 15.50, TCS 101004 (1751) met tweede Sziget ri. Ut, achterop een TCS BR101

 

05-08-2024 16:15:31
jacokran
jacokran

Waarom wordt de BR101 eigenlijk heel Nederland doorgesleept> Heb je toch alleen maar extra rangeerwerk?

 

05-08-2024 16:23:49
rolandrail
rolandrail

Scheelt een losse loc rit door Duitsland.

 

05-08-2024 16:24:20
phantom
phantom

Mag dat eigenlijk ook zomaar een niet toegelaten buitenlandse loc (koud/niet actief) ,door NL heen slepen ?

 

05-08-2024 16:25:38
jacokran
jacokran

treinen gaan dus niet via dezelfde grensovergang weer terug. Thanks!

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


05-08-2024 17:13:00
TCSFan
TCSFan

Quote
phantom (05-08-2024 16:24:20):


Mag dat eigenlijk ook zomaar een niet toegelaten buitenlandse loc (koud/niet actief) ,door NL heen slepen ?



Nee, dat mag niet "zomaar", daarom gebeurt het ook niet "zomaar", maar is daarvoor iets geregeld

 

05-08-2024 17:14:54 1
RX7567
RX7567

Quote
mambo (05-08-2024 14:05:21):


Sziget express hield overigens met de BR101 achterop de wisselstraat bezet, waardoor ook sp 19 niet te bereiken was. Omstreeks 14:00 onder luid gejuich van de inzittenden vertrokken. 😄


Uiteindelijk is vanwege een probleem waardoor de trein aan de kant gezet moest worden besloten om op emplacement Br de Duitse loc alvast aan de voorzijde te plaatsen. De 103004 werd geduwd naar spoor 4. Toen ging de 101003 er omheen en is de 103004 aan de voorzijde geplaatst. Dit alles van 15:50 tot 16:23, toen de samenstelling als 101003 + 103004 + Sziget-Express vertrok vanaf emplacement Br ri Vl ev.

 

05-08-2024 17:42:09
treinhobby
treinhobby

Om 17:37 een Sziget aangekomen op Amf spoor 8.

Achterop de ex-DB 101 133-7 in TCS kleurstelling.

 

05-08-2024 18:30:32
RX7567
RX7567

Te station Ut wordt omgeroepen dat de Sziget-Express 2 om 19:05 vertrekt. Voor wie hem wilt spotten. 😃

 

05-08-2024 19:11:10
ToH
ToH

19.08 door asd ri asdm een blauw/gele G2000 met lange containertrain

 

05-08-2024 19:29:18
BVisser
BVisser

Een RRF G2000 met de Dam2Damshuttle van Hrp naar Mvtw.

 

05-08-2024 19:36:40
mat64Hidde
mat64Hidde

19;25 Sziget express vertrokken van Ut. LET OP: gaat via Tb naar Vl. In Tb loopt de 1700 om en gaat het met ""dubbel tractie"" naar Vl

 

05-08-2024 19:44:23
seinhuis
seinhuis

Quote
RX7567 (05-08-2024 17:14:54):


Uiteindelijk is vanwege een probleem waardoor de trein aan de kant gezet moest worden besloten om op emplacement Br de Duitse loc alvast aan de voorzijde te plaatsen.



Als dit niet gebeurt was dan stond in Vl de Nederlandse loc onder Duitse spanning en de Duitse loc onder Nederlandse spanning.

Nu de locs aan elkaar staan kan de Duitse loc de Nederlandse loc terug duwen naar Nederlandse spanning gebied.

 

05-08-2024 19:59:50
Rolffiej19
Rolffiej19

Als ie op spoor 1a, 2 of 3 wordt neergezet kan gewoon de bovenleiding geschakeld worden he ;)



Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 05-08-2024 20:00
 

05-08-2024 20:00:37
bart84
Moderator
bart84

Als de trein aan spoor 1 - 3 staat is er geen probleem, want deze zijn omschakelbaar en was dit niet nodig geweest.

Op de andere sporen kan dat op deze manier niet, want de 101 kan de 1700 wel van de trein af duwen (ri DE), maar de 1700 kan nooit zelf terug naar het NL gedeelte toe.
Als sinds jaar en dag komen er (vooral goederentreinen)met een monocourante DE loc onder de NL bovenleiding te staan en monocourante NL loc onder het 'Duitse' deel. Deze worden dan met een dieselloc uitgehaald en teruggeduwd naar de juiste kant. Uiteraard komen deze treinen met gestreken pantograaf onder de verkeerde bovenleiding binnen rollen.
Het enige voordeel van deze methode (alvast wisselen in Br en omrijden via Tb met omlopen van NL-loc) is dat er in Vl alleen een loc af hoeft en er geen andere loc voorgezet moet worden.



Laatst bewerkt door bart84 op 05-08-2024 20:05
 

05-08-2024 20:22:30
BVisser
BVisser

Dat wisselen met dieselloc komt in Venlo niet meer voor want (vrijwel) alles rijdt met doorgaande tractie.

 

05-08-2024 20:28:39
Rolffiej19
Rolffiej19

Trein is trouwens keurig op spoor 2 behandeld te Vl.

 

05-08-2024 21:16:19
gvttreinen
gvttreinen

Ik neem aan dat je trein 1 bedoeld maar nr 2 gaat ook naar spoor 2 echter rijdt nu (21.15) ergens tussen Btl en Ehv vernam ik

 

05-08-2024 21:22:17
mattie2
mattie2

Quote
BVisser (05-08-2024 20:22:30):


Dat wisselen met dieselloc komt in Venlo niet meer voor want (vrijwel) alles rijdt met doorgaande tractie.


Het komt nog wel voor. Enkele treinen naar Zuid-Limburg (vooral Lutdsm) komen met AC-locs aan, zowel bij DB als RCC.

 

05-08-2024 21:40:40
brun
brun

Quote
jacokran (05-08-2024 16:15:31):


Waarom wordt de BR101 eigenlijk heel Nederland doorgesleept> Heb je toch alleen maar extra rangeerwerk?



Weet niet of het in Nederland ook zo wordt gehanteerd, maar: in Duitsland laten ze wel vaker een BR101 aan de trein als één rijtuig in de stam problemen met de remmen heeft. De loc dient dan als 'remwagon', die oplossing is toegestaan als alternatief om te voorkomen dat het niet-remmende rijtuig uitgenomen moet worden.

 

05-08-2024 22:35:48
cuneo56
cuneo56

Zoals al eerder opgemerkt het meevoeren van de lok type 101 lag in het uitsparen van een overbrenging van Bad Bentheim naar Venlo door Duitsland.

Waar jij naar verwijst over een extra lok binnen Duitsland zal slaan op het feit dat in D men strenger is dat het laatste voertuig beremd moet zijn. Het extra meevoeren van een gesleepte lok om het remvermogen van een hele trein te verhogen vanwege een rijtuig met uitgeschakelde remmen werkt niet echt, want een gesleepte (E)Lok remt meestal rond z'n eigen gewicht en dat zet dus geen zoden aan de dijk om het totale remvermogen weer op pijl te brengen.

 

05-08-2024 22:56:45
mattie2
mattie2

Nog meer bijzondere locinzet vandaag: NJ 403 is gestrand thv Brmet ivm een defect aan de loc. Een Traxx DE van RheinCargo trekt de trein nu naar Gdm.

 

05-08-2024 23:02:39
Rolffiej19
Rolffiej19

En vanaf Gdm komt de 193-956 er voor te staan, die komt vanaf Awhvo en brengt daarna de trein verder.

 

06-08-2024 00:13:35
mattie2
mattie2

Dat is toch iets anders verlopen. RHC heeft de trein helemaal naar Mas gesleept. Hier komt de andere 193 voor de trein.

 

06-08-2024 01:44:59 1
mat64Hidde
mat64Hidde

Alles is beter dan helemaal opheffen maar hoezo helemaal terug naar Mas?

 

06-08-2024 02:17:40
rolandrail
rolandrail

Omdat je de trein niet kwijt kunt langs een perron/tussen de seinen en spoor 6 waar die op misschien wel tuasen de seinen past, keert Qbuzz savonds als spoor 7 na de avondspits als opstelspoor wordt gebruikt door Qbuzz.

 

06-08-2024 06:51:33
marciekemp
marciekemp

Quote
cuneo56 (05-08-2024 22:35:48):


Zoals al eerder opgemerkt het meevoeren van de lok type 101 lag in het uitsparen van een overbrenging van Bad Bentheim naar Venlo door Duitsland.

Waar jij naar verwijst over een extra lok binnen Duitsland zal slaan op het feit dat in D men strenger is dat het laatste voertuig beremd moet zijn. Het extra meevoeren van een gesleepte lok om het remvermogen van een hele trein te verhogen vanwege een rijtuig met uitgeschakelde remmen werkt niet echt, want een gesleepte (E)Lok remt meestal rond z'n eigen gewicht en dat zet dus geen zoden aan de dijk om het totale remvermogen weer op pijl te brengen.


Ik weet niet waarom men in Duitsland strenger zou zijn op het berekend moeten zijn van het laatste voertuig. Ook in Nederland is dit gewoon not done namelijk.

 

06-08-2024 10:13:29
2801
2801

Quote
TCSFan (05-08-2024 17:13:00):


Quote
phantom (05-08-2024 16:24:20):


Mag dat eigenlijk ook zomaar een niet toegelaten buitenlandse loc (koud/niet actief) ,door NL heen slepen ?



Nee, dat mag niet 'zomaar', daarom gebeurt het ook niet 'zomaar', maar is daarvoor iets geregeld



Dan ben ik heel benieuwd wat hiervoor "geregeld" is, normaal gesproken is hiervoor een vergunning nodig of een ontheffing van de ILT.
Een vergunning voor Nederland heeft de BR101 volgens ERATV niet. Een ontheffing is ook niet verleend door de ILT.

 

06-08-2024 10:35:44
koekje
koekje

Quote
2801 (06-08-2024 10:13:29):


Dan ben ik heel benieuwd wat hiervoor 'geregeld' is, normaal gesproken is hiervoor een vergunning nodig of een ontheffing van de ILT.
Een vergunning voor Nederland heeft de BR101 volgens ERATV niet. Een ontheffing is ook niet verleend door de ILT.


Leuk dat je aanhalingstekens gebruikt om het woord geregeld heen. Dat suggereert iets? In ieder geval is TCS geenszins verplicht om op Somda te verantwoorden hoe alles geregeld is. Als je het niet vertrouwt kun je bij IL&T aankloppen.

 

06-08-2024 11:46:05
noof
noof

Quote
rolandrail (06-08-2024 02:17:40):


Omdat je de trein niet kwijt kunt langs een perron/tussen de seinen en spoor 6 waar die op misschien wel tuasen de seinen past, keert Qbuzz savonds als spoor 7 na de avondspits als opstelspoor wordt gebruikt door Qbuzz.



In mijn beleving wordt spoor 6 al een jaar (misschien langer) niet meer gebruikt als opstelspoor door Qbuzz.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

06-08-2024 11:50:37
gvttreinen
gvttreinen

Blijkbaar is opstellen in Ddr weer toegestaan.

 

06-08-2024 13:58:54
Roland55
Roland55

Quote
gvttreinen (06-08-2024 11:50:37):


Blijkbaar is opstellen in Ddr weer toegestaan.



De Qbuzz treinstellen welke (qua aantal) waren gedacht te overnachten in Gdm staan al meer dan een jaar in Ddr spoor 20 of 21. Spoor 32a nog steeds niet toegestaan door de gemeente Ddr.

 

06-08-2024 14:16:24
TCSFan
TCSFan

Quote
2801 (06-08-2024 10:13:29):


Quote
TCSFan (05-08-2024 17:13:00):


Quote
phantom (05-08-2024 16:24:20):


Mag dat eigenlijk ook zomaar een niet toegelaten buitenlandse loc (koud/niet actief) ,door NL heen slepen ?



Nee, dat mag niet 'zomaar', daarom gebeurt het ook niet 'zomaar', maar is daarvoor iets geregeld



Dan ben ik heel benieuwd wat hiervoor 'geregeld' is, normaal gesproken is hiervoor een vergunning nodig of een ontheffing van de ILT.
Een vergunning voor Nederland heeft de BR101 volgens ERATV niet. Een ontheffing is ook niet verleend door de ILT.



Gelukkig maar dat jij dat dan beter weet dan de houder van de ontheffing...

 

06-08-2024 14:26:53
rolandrail
rolandrail

Quote
noof (06-08-2024 11:46:05):


Quote
rolandrail (06-08-2024 02:17:40):


Omdat je de trein niet kwijt kunt langs een perron/tussen de seinen en spoor 6 waar die op misschien wel tuasen de seinen past, keert Qbuzz savonds als spoor 7 na de avondspits als opstelspoor wordt gebruikt door Qbuzz.



In mijn beleving wordt spoor 6 al een jaar (misschien langer) niet meer gebruikt als opstelspoor door Qbuzz.



Ook goed maar dan nog is er sinds de verbouwing van Gdm geen fatsoenlijk spoor meer beschikbaar voor een van BR gesleepte gestrandde trein.



Laatst bewerkt door rolandrail op 06-08-2024 14:27
 

07-08-2024 17:04:54
john2
john2

Zag op de website van Nico Spilt een video van een Sziget trein.

Zag dat dit een lange trein is.

Mijn vraag is, uit hoeveel rijtuigen bestaat een Sziget trein naar Boedapest.



Laatst bewerkt door john2 op 08-08-2024 13:52, reden: typfout herstelt
 

07-08-2024 17:08:51
NS1637
NS1637

De tweede had gisteren 17 rijtuigen als ik het goed heb geteld. De afgelopen jaren waren het er steeds minstens 14.

 

07-08-2024 17:09:21
edward
edward

16 rijtuigen

 

07-08-2024 17:30:12
bart84
Moderator
bart84

Quote
john2 (07-08-2024 17:04:54):


Zag op de website van Nico Spilt een video van een Sgizet trein.

Zag dat dit een lange trein is.

Mijn vraag is, uit hoeveel rijtuigen bestaat een Sgizet trein naar Boedapest.


Het aantal rijtuigen is in het filmpje makkelijk te tellen en zijn er zoals aangegeven 16.

Wat vreemder is,is dat het filmpje achterste voren wordt afgespeeld. www.nicospilt.com



Laatst bewerkt door bart84 op 07-08-2024 17:31
 

07-08-2024 22:22:15
aaron2
aaron2

In principe zal het zelden voorkomen dat een laatste rijtuig ongeremd is. De regel is dat deze in de P-stand wordt meegevoerd bij eventuele storingen. Mocht dat in een zeer uitzonderlijk geval niet mogelijk zijn, dan mag de handrem bezet worden door personeel en mag de trein op die manier tot het eerste station waar de treinsamenstelling gewijzigd kan worden. Hetgeen dus een rekbaar begrip is (dit even als reactie op het meevoeren van een loc achterop als "rem" rijtuig



Laatst bewerkt door aaron2 op 07-08-2024 22:23
 

08-08-2024 11:35:44
thom
thom

In de P zetten is leuk, maar dan remt het rijtuig uiteraard nog steeds mee.

Bij storingen zoals een defecte tripleklep, lekke remcilinder, gescheurde remblokken, luchtlekkages etcetera, dan heb je toch echt geen andere keuze dan gewoon de rem af te moeten zonderen.

 

08-08-2024 13:37:12
john2
john2

Quote
bart84 (07-08-2024 17:30:12):


Quote
john2 (07-08-2024 17:04:54):


Zag op de website van Nico Spilt een video van een Sgizet trein.

Zag dat dit een lange trein is.

Mijn vraag is, uit hoeveel rijtuigen bestaat een Sgizet trein naar Boedapest.


Het aantal rijtuigen is in het filmpje makkelijk te tellen en zijn er zoals aangegeven 16.

Wat vreemder is,is dat het filmpje achterste voren wordt afgespeeld. www.nicospilt.com



Heb hierover mail contact met Nico Spilt gehad, was een grapje van Nico om het filmpje achterstevoren te laten afspelen.

 

08-08-2024 15:40:19
phantom
phantom

Quote
Roland55 (06-08-2024 13:58:54):


Quote
gvttreinen (06-08-2024 11:50:37):


Blijkbaar is opstellen in Ddr weer toegestaan.



De Qbuzz treinstellen welke (qua aantal) waren gedacht te overnachten in Gdm staan al meer dan een jaar in Ddr spoor 20 of 21. Spoor 32a nog steeds niet toegestaan door de gemeente Ddr.



En dat heeft weer te maken met omwonende langs dat spoor 32/32a die "last hadden van de stellen omdat ze geluid produceren in de nacht als ze daar gestald stonden"
Dat verstoorde volgens sommige bewoners hun nachtrust.
Ik heb geen idee of dat ze daar aan de (depot) voeding kunnen worden aangesloten voor overnachting,of dat wellicht het opstarten van een overnacht stel door personeel voor komende dienst,dat lawaai teweeg bracht.
Maar zoiets heb ik een tijd terug ergens online gelezen.

 

08-08-2024 22:02:47 2
edward
edward

Sziget-express A

101003-TCS

61 80 88-70 113 WRmh-EURO

56 80 89-90 010 WGm-EURO

51 80 84-90 220 Bomdz-RAG

56 80 22-30 747 Bm-SVG

56 80 22-30 748 Bm-SVG

56 80 22-30 745 Bm-SVG

56 80 50-80 817 Bcm-SVG

56 80 50-80 821 Bcm-SVG

56 80 50-70 058 Bcomh-EURO

56 80 22-80 036 Bm-EURO

56 80 51-80 028 Bcm-EURO

51 80 21-90 501 Bomz-TRAIN

51 80 21-90 502 Bomz-TRAIN

56 80 11-80 015 Am-EURO

51 80 84-90 205 Bomdz-TRAIN

55 80 89-90 007 WGmh-EURO

101 033-TCS

Sziget-express B

101004-TCS

55 80 89-90 008 WGmh-EURO

56 80 11-80 022 Am-EURO

56 80 11-80 017 Am-EURO

56 80 11-80 021 Am-EURO

56 80 11-80 024 Am-EURO

61 80 20-71 232 Bvcmz-EURO

61 80 50-71 207 Bvcmz-EURO

56 80 50-71 119 Bvcmz-EURO

56 80 89-40 107 WGmkh-EURO

56 80 11-80 011 Am-EURO

56 80 11-80 023 Am-EURO

56 80 11-80 025 Am-EURO

56 80 50-71 123 Bvcmz-EURO

61 80 50-71 101 Bvcmz-EURO

61 80 50-71 202 Bvcmz-EURO

56 80 50-70 057 Bcomh-EURO

101 133-TCS

 

09-08-2024 00:31:38
aaron2
aaron2

Quote
thom (08-08-2024 11:35:44):


In de P zetten is leuk, maar dan remt het rijtuig uiteraard nog steeds mee.

Bij storingen zoals een defecte tripleklep, lekke remcilinder, gescheurde remblokken, luchtlekkages etcetera, dan heb je toch echt geen andere keuze dan gewoon de rem af te moeten zonderen.


Ja, afsluiten bedoel je. Ik zeg toch ook dat in die gevallen de handrem bezet moet worden in Duitsland tot het eerste station waar de treinsamenstelling veranderd kan worden. En mocht die handrem ook niet meer werken... Ja dan is het einde verhaal en zal het rijtuig uitgerangeerd moeten worden, of inderdaad een voertuig met een werkende rem erachter moeten worden geplaatst. En ja, dat kan ook een loc in opzending zijn.



Laatst bewerkt door aaron2 op 09-08-2024 00:36
 

09-08-2024 06:48:08
diesels
diesels

Quote
john2 (08-08-2024 13:37:12):


Quote
bart84 (07-08-2024 17:30:12):


Quote
john2 (07-08-2024 17:04:54):


Zag op de website van Nico Spilt een video van een Sgizet trein.

Zag dat dit een lange trein is.

Mijn vraag is, uit hoeveel rijtuigen bestaat een Sgizet trein naar Boedapest.


Het aantal rijtuigen is in het filmpje makkelijk te tellen en zijn er zoals aangegeven 16.

Wat vreemder is,is dat het filmpje achterste voren wordt afgespeeld. www.nicospilt.com



Heb hierover mail contact met Nico Spilt gehad, was een grapje van Nico om het filmpje achterstevoren te laten afspelen.


Vroeger zeiden we dan: 'no shit, sherloc' 😀

 

09-08-2024 15:01:09
wattman
wattman

"Sherloc" kan ik niet. Maar het omgekeerd afspelen deed mij echt denken aan de oubollige humor van de NCRV uit de jaren '70 van de vorige eeuw. Om het helemaal af te maken moet je het filmpje eigenlijk ook nog heel even normaal afspelen. Dan rijdt de trein weer vooruit en direct weer achteruit. Lachen, gieren, brullen was dat toen. 'Ha, ha, ha'. Toen... Enfin, past helemaal bij de nostalgische sfeer van die site.