04-08-2024 21:00:31 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Morgen gaan 2 Sziget Expressen rijden naar Budapest. Dit keer vanaf Ut in plaats van Amf. Ze vertrekken om 13:35 en 17:35. |
04-08-2024 21:54:05 1 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ja via Venlo de grens over en daar lokwissel. Geplande inzet is 1700/1800 in Nederland. Laatst bewerkt door train85 op 04-08-2024 21:54 |
04-08-2024 22:14:25 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Utrecht spoor 19 ? |
04-08-2024 23:50:32 | ||
---|---|---|
Dj188nl
![]() |
hoelaat zal deze trein ongeveer in Vl zijn? |
![]() |
advertentie |
05-08-2024 06:22:16 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Ga eens na hoe lang de IC daar over doet, dat is een goede indicatie.
Asdm 6:20 LNS 186 182 met European Sleeper 452 richting Asd - Brusz, 13 rijtuigen en twee rijtuigen in IR-kleuren als laatste. |
05-08-2024 08:17:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Sziget Expressen rijden als het goed is Bh - Amf (via goederensporen) - Asdar - Ut - Ht - Vl. Laatst bewerkt door michaben op 05-08-2024 08:18 |
05-08-2024 08:42:41 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
|
05-08-2024 10:19:32 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Ook vandaag rijd lint 25 op mrb-aml. |
05-08-2024 10:25:01 | ||
---|---|---|
B77W
![]() |
Rit 2124 wordt vandaag gereden met ICM ipv VIRM. Mag zelf mee van Gvc naar Asd in de 4228 en voorop loopt de 4073. Keert in Asd weer op de 2143. Lijkt erop dat dit setje de hele dag in de omloop blijft op de 2100 serie. |
05-08-2024 11:15:01 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
1e is 11:09 door almelo met een 1700/1800 en een br 101 op de achterkant Laatst bewerkt door GerritJan op 05-08-2024 11:15 |
05-08-2024 11:21:34 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
De TCS blauwe 103004 |
05-08-2024 12:00:30 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Goed Duitsland in komen met regionale treinen is vandaag weer een uitdaging. RE 13 en RE 19 kampen beide weer met personeelstekorten waardoor diverse ritten uitvallen. bron zuginfo.nrw |
05-08-2024 12:19:52 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
12:18 Railcam Amf ri Hvs. |
05-08-2024 12:40:53 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Vanochtend rond 7:45 uur kwamen de 101003 en 101004 samen (zonder rijtuigen) door Amersfoort richting het oosten. Laatst bewerkt door treinhobby op 05-08-2024 12:42 |
05-08-2024 13:30:57 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
De IC's van Asd/Asdz naar Ut lopen vertraging op rond Bkl, waarschijnlijk een storing. Te Ut veel spoorwijzigingen van 18 naar 15. |
05-08-2024 13:40:41 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Deze storing dus. Tussen Utrecht Centraal en Breukelen is er een verstoring in de treindienst door een seinstoring. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 05-08-2024 14:04 |
05-08-2024 13:45:05 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Sziget Express staat nu (13:44) op spoor 18 te Ut. Bron: zelf gezien. |
05-08-2024 14:05:21 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
Sziget express hield overigens met de BR101 achterop de wisselstraat bezet, waardoor ook sp 19 niet te bereiken was. Omstreeks 14:00 onder luid gejuich van de inzittenden vertrokken. 😄 |
05-08-2024 14:43:22 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Storing hengelo-oldenzaal. 2e szigit express zal behoorlijk vetraagd worden. Persoonl op het spoor process tot 16:15 Laatst bewerkt door GerritJan op 05-08-2024 15:01 |
05-08-2024 14:44:55 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Liever de BR101 achterop dan tussen de 1700 en de rijtuigen, of is de 101 geschikt om Nederlandse spanning voor treinverwarming door te verbinden? |
05-08-2024 15:27:13 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
15:24 Brusz onbekende flow Icng richting de Hsl zuid? |
05-08-2024 15:27:48 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dat had ik mij nog niet gerealiseerd dat de 101 natuurlijk geen gelijkspanning lust en de 1700/1800 van TCS alleen maar gelijkspanning verwerkt. Daarin natuurlijk logisch deze volgorde |
05-08-2024 15:28:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
101003 trok de eerste Sziget |
05-08-2024 15:29:44 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tussen Bkl en Mas TOBS in beide westelijke sporen..
|
05-08-2024 15:57:46 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Deurningen 15.50, TCS 101004 (1751) met tweede Sziget ri. Ut, achterop een TCS BR101 |
05-08-2024 16:15:31 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Waarom wordt de BR101 eigenlijk heel Nederland doorgesleept> Heb je toch alleen maar extra rangeerwerk? |
05-08-2024 16:23:49 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Scheelt een losse loc rit door Duitsland. |
05-08-2024 16:24:20 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Mag dat eigenlijk ook zomaar een niet toegelaten buitenlandse loc (koud/niet actief) ,door NL heen slepen ? |
05-08-2024 16:25:38 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
treinen gaan dus niet via dezelfde grensovergang weer terug. Thanks! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-08-2024 17:13:00 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
|
05-08-2024 17:14:54 1 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Uiteindelijk is vanwege een probleem waardoor de trein aan de kant gezet moest worden besloten om op emplacement Br de Duitse loc alvast aan de voorzijde te plaatsen. De 103004 werd geduwd naar spoor 4. Toen ging de 101003 er omheen en is de 103004 aan de voorzijde geplaatst. Dit alles van 15:50 tot 16:23, toen de samenstelling als 101003 + 103004 + Sziget-Express vertrok vanaf emplacement Br ri Vl ev. |
05-08-2024 17:42:09 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Om 17:37 een Sziget aangekomen op Amf spoor 8. Achterop de ex-DB 101 133-7 in TCS kleurstelling. |
05-08-2024 18:30:32 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Te station Ut wordt omgeroepen dat de Sziget-Express 2 om 19:05 vertrekt. Voor wie hem wilt spotten. 😃 |
05-08-2024 19:11:10 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
19.08 door asd ri asdm een blauw/gele G2000 met lange containertrain |
05-08-2024 19:29:18 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Een RRF G2000 met de Dam2Damshuttle van Hrp naar Mvtw. |
05-08-2024 19:36:40 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
19;25 Sziget express vertrokken van Ut. LET OP: gaat via Tb naar Vl. In Tb loopt de 1700 om en gaat het met ""dubbel tractie"" naar Vl |
05-08-2024 19:44:23 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Nu de locs aan elkaar staan kan de Duitse loc de Nederlandse loc terug duwen naar Nederlandse spanning gebied. |
05-08-2024 19:59:50 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Als ie op spoor 1a, 2 of 3 wordt neergezet kan gewoon de bovenleiding geschakeld worden he ;) Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 05-08-2024 20:00 |
05-08-2024 20:00:37 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Als de trein aan spoor 1 - 3 staat is er geen probleem, want deze zijn omschakelbaar en was dit niet nodig geweest. Op de andere sporen kan dat op deze manier niet, want de 101 kan de 1700 wel van de trein af duwen (ri DE), maar de 1700 kan nooit zelf terug naar het NL gedeelte toe. Laatst bewerkt door bart84 op 05-08-2024 20:05 |
05-08-2024 20:22:30 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Dat wisselen met dieselloc komt in Venlo niet meer voor want (vrijwel) alles rijdt met doorgaande tractie. |
05-08-2024 20:28:39 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Trein is trouwens keurig op spoor 2 behandeld te Vl. |
05-08-2024 21:16:19 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ik neem aan dat je trein 1 bedoeld maar nr 2 gaat ook naar spoor 2 echter rijdt nu (21.15) ergens tussen Btl en Ehv vernam ik |
05-08-2024 21:22:17 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Het komt nog wel voor. Enkele treinen naar Zuid-Limburg (vooral Lutdsm) komen met AC-locs aan, zowel bij DB als RCC. |
05-08-2024 21:40:40 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
|
05-08-2024 22:35:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Zoals al eerder opgemerkt het meevoeren van de lok type 101 lag in het uitsparen van een overbrenging van Bad Bentheim naar Venlo door Duitsland. Waar jij naar verwijst over een extra lok binnen Duitsland zal slaan op het feit dat in D men strenger is dat het laatste voertuig beremd moet zijn. Het extra meevoeren van een gesleepte lok om het remvermogen van een hele trein te verhogen vanwege een rijtuig met uitgeschakelde remmen werkt niet echt, want een gesleepte (E)Lok remt meestal rond z'n eigen gewicht en dat zet dus geen zoden aan de dijk om het totale remvermogen weer op pijl te brengen. |
05-08-2024 22:56:45 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Nog meer bijzondere locinzet vandaag: NJ 403 is gestrand thv Brmet ivm een defect aan de loc. Een Traxx DE van RheinCargo trekt de trein nu naar Gdm. |
05-08-2024 23:02:39 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
En vanaf Gdm komt de 193-956 er voor te staan, die komt vanaf Awhvo en brengt daarna de trein verder. |
06-08-2024 00:13:35 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Dat is toch iets anders verlopen. RHC heeft de trein helemaal naar Mas gesleept. Hier komt de andere 193 voor de trein. |
06-08-2024 01:44:59 1 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Alles is beter dan helemaal opheffen maar hoezo helemaal terug naar Mas? |
06-08-2024 02:17:40 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Omdat je de trein niet kwijt kunt langs een perron/tussen de seinen en spoor 6 waar die op misschien wel tuasen de seinen past, keert Qbuzz savonds als spoor 7 na de avondspits als opstelspoor wordt gebruikt door Qbuzz. |
06-08-2024 06:51:33 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Ik weet niet waarom men in Duitsland strenger zou zijn op het berekend moeten zijn van het laatste voertuig. Ook in Nederland is dit gewoon not done namelijk. |
06-08-2024 10:13:29 | ||
---|---|---|
2801
![]() |
|
06-08-2024 10:35:44 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
Leuk dat je aanhalingstekens gebruikt om het woord geregeld heen. Dat suggereert iets? In ieder geval is TCS geenszins verplicht om op Somda te verantwoorden hoe alles geregeld is. Als je het niet vertrouwt kun je bij IL&T aankloppen. |
06-08-2024 11:46:05 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
|
![]() |
advertentie |
06-08-2024 11:50:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Blijkbaar is opstellen in Ddr weer toegestaan. |
06-08-2024 13:58:54 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
|
06-08-2024 14:16:24 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
|
06-08-2024 14:26:53 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Laatst bewerkt door rolandrail op 06-08-2024 14:27 |
07-08-2024 17:04:54 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Zag op de website van Nico Spilt een video van een Sziget trein. Zag dat dit een lange trein is. Mijn vraag is, uit hoeveel rijtuigen bestaat een Sziget trein naar Boedapest. Laatst bewerkt door john2 op 08-08-2024 13:52, reden: typfout herstelt |
07-08-2024 17:08:51 | ||
---|---|---|
NS1637
![]() |
De tweede had gisteren 17 rijtuigen als ik het goed heb geteld. De afgelopen jaren waren het er steeds minstens 14. |
07-08-2024 17:09:21 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
16 rijtuigen |
07-08-2024 17:30:12 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Het aantal rijtuigen is in het filmpje makkelijk te tellen en zijn er zoals aangegeven 16. Wat vreemder is,is dat het filmpje achterste voren wordt afgespeeld. www.nicospilt.com Laatst bewerkt door bart84 op 07-08-2024 17:31 |
07-08-2024 22:22:15 | ||
---|---|---|
aaron2
![]() |
In principe zal het zelden voorkomen dat een laatste rijtuig ongeremd is. De regel is dat deze in de P-stand wordt meegevoerd bij eventuele storingen. Mocht dat in een zeer uitzonderlijk geval niet mogelijk zijn, dan mag de handrem bezet worden door personeel en mag de trein op die manier tot het eerste station waar de treinsamenstelling gewijzigd kan worden. Hetgeen dus een rekbaar begrip is (dit even als reactie op het meevoeren van een loc achterop als "rem" rijtuig Laatst bewerkt door aaron2 op 07-08-2024 22:23 |
08-08-2024 11:35:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
In de P zetten is leuk, maar dan remt het rijtuig uiteraard nog steeds mee. Bij storingen zoals een defecte tripleklep, lekke remcilinder, gescheurde remblokken, luchtlekkages etcetera, dan heb je toch echt geen andere keuze dan gewoon de rem af te moeten zonderen. |
08-08-2024 13:37:12 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
08-08-2024 15:40:19 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
|
08-08-2024 22:02:47 2 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Sziget-express A 101003-TCS 61 80 88-70 113 WRmh-EURO 56 80 89-90 010 WGm-EURO 51 80 84-90 220 Bomdz-RAG 56 80 22-30 747 Bm-SVG 56 80 22-30 748 Bm-SVG 56 80 22-30 745 Bm-SVG 56 80 50-80 817 Bcm-SVG 56 80 50-80 821 Bcm-SVG 56 80 50-70 058 Bcomh-EURO 56 80 22-80 036 Bm-EURO 56 80 51-80 028 Bcm-EURO 51 80 21-90 501 Bomz-TRAIN 51 80 21-90 502 Bomz-TRAIN 56 80 11-80 015 Am-EURO 51 80 84-90 205 Bomdz-TRAIN 55 80 89-90 007 WGmh-EURO 101 033-TCS
Sziget-express B 101004-TCS 55 80 89-90 008 WGmh-EURO 56 80 11-80 022 Am-EURO 56 80 11-80 017 Am-EURO 56 80 11-80 021 Am-EURO 56 80 11-80 024 Am-EURO 61 80 20-71 232 Bvcmz-EURO 61 80 50-71 207 Bvcmz-EURO 56 80 50-71 119 Bvcmz-EURO 56 80 89-40 107 WGmkh-EURO 56 80 11-80 011 Am-EURO 56 80 11-80 023 Am-EURO 56 80 11-80 025 Am-EURO 56 80 50-71 123 Bvcmz-EURO 61 80 50-71 101 Bvcmz-EURO 61 80 50-71 202 Bvcmz-EURO 56 80 50-70 057 Bcomh-EURO 101 133-TCS
|
09-08-2024 00:31:38 | ||
---|---|---|
aaron2
![]() |
Ja, afsluiten bedoel je. Ik zeg toch ook dat in die gevallen de handrem bezet moet worden in Duitsland tot het eerste station waar de treinsamenstelling veranderd kan worden. En mocht die handrem ook niet meer werken... Ja dan is het einde verhaal en zal het rijtuig uitgerangeerd moeten worden, of inderdaad een voertuig met een werkende rem erachter moeten worden geplaatst. En ja, dat kan ook een loc in opzending zijn. Laatst bewerkt door aaron2 op 09-08-2024 00:36 |
09-08-2024 06:48:08 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Vroeger zeiden we dan: 'no shit, sherloc' 😀 |
09-08-2024 15:01:09 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
"Sherloc" kan ik niet. Maar het omgekeerd afspelen deed mij echt denken aan de oubollige humor van de NCRV uit de jaren '70 van de vorige eeuw. Om het helemaal af te maken moet je het filmpje eigenlijk ook nog heel even normaal afspelen. Dan rijdt de trein weer vooruit en direct weer achteruit. Lachen, gieren, brullen was dat toen. 'Ha, ha, ha'. Toen... Enfin, past helemaal bij de nostalgische sfeer van die site. |