08-08-2024 19:16:11 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Hallo , Vandaag staat er weer een verzameling verwijten aan NS in de NRC van vandaag (8-8-24} In wilekeurige volgorde: Er zijn te veel treinstellen besteld (Waarschijnlijk al voor de Corona ,kon men er niet meer vanaf?) De ICNG. Volgens het treinpersoneel rijden de treinen onrustig. Er zijn problemen met de remmen. De binnendeuren hebben storingen. Er staan nog veel treinstellen op Duitse rangeerterreinen om "gerepareerd " te worden (De lasproblemen worden bedoeld) Er wordt langzaam gereden op de HSL ,als gevolg van ontwerpfouten van Rijks waterstaat,maar Prorail en NS krijgen de schuld,ze moeten er" iets aan doen!" Het traject tussen Rotterdam en Delft was niet in dienst ,Er waren niet genoeg monteurs van het Seinwezen om het werk op tijd af te maken. Idem onbereikbaarheid van Amersfoort en Leeuwarden (Wanneer moeten deze werkzaamheden dan uitgevoerd worden? Enz ...enz. Hier op Somda zijn er uitgebreide discussies over deze problemen nog steeds aan de gang. Ik krijg echter de indruk dat NRC alle problemen op het bordje van de NS directie legt en niet bij tekortschietende fabrikanten zoals Alstom als hoofd aannemer van de ICNG, de Rijks Waterstaat die ontwerp fouten maakte en zich stil houdt over de HSL problemen .
Het zou de NRC sieren als ze de genoemde instanties ook eens aan de tand gingen voelen hoe het zo gekomen is met hun "produkten ,en wat zij van plan zijn hier in te verbeteren ." Ook de NS directie is niet zonder zonden ,maar niet allemaal. Peter |
08-08-2024 19:19:00 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Het is nu eenmaal komkommertijd en de media is op zoek naar 'iets' om te plaatsen. Hoe makkelijk is het dan om zo'n stokpaardje van stal te halen waarvan je weet dat (een groot deel) van je lezers het met je eens is. Totaal geen aandacht aan besteden is meestal het beste. |
08-08-2024 20:00:09 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dit heeft niet met komkommertijd te maken. NRC is een andere krant dan een voetbal- en Hazesblad als AD. Het betreft overigens geen artikel maar een commentaar waarmee de krant dagelijks de mening geeft op de opiniepagina. Veel van de aangehaalde feiten zijn vorig week of twee weken geleden in een artikel van 3-4 pagina's over ICNG uitgebreid besproken in een feitelijk artikel, inclusief bronnen met naam en functie. Dus alles afdoe als stokpaardjes en komkommertijd is een ernstige diskwalificatie. Misschien eerst het artikel eens lezen? |
08-08-2024 20:03:59 3 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Die opsomming van feiten is vooral een onderbouwing van de laatste alinea van dit Commentaar. Wees dan ook zo fair om die hier te plaatsen. Daarin wordt namelijk de bal ondubbelzinnig bij de staat gelegd omdat die oa door financiële eisen aan NS en toezicht op ProRail verantwoordelijk is voor de "toestand" op het spoor. |
![]() |
advertentie |
08-08-2024 20:51:45 2 | ||
---|---|---|
BJB83
![]() |
Bijzonder hoe dit artikel wordt gezien als een aanval op de NS. Ik lees vooral dat er meer geld bij moet en dat een goed werkende trein bijdraagt aan de auto laten staan en reizen buiten de Randstad eenvoudiger maakt. En de zaken die het artikel noemt (IC NG, uitgelopen werkzaamheden Delft, snelheidsbeperkingen HSL) zijn toch ook gewoon niet op orde? |
08-08-2024 21:35:47 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Ik kan het ellendelijstje nog veel langer maken. Maar wat ik mis is een plan om de vele ongemakken, lees kwaliteitsverlies, op te lossen, dat hard wordt geroepen vanuit de leiding van NS. En dan is het plan dát wordt geroepen over tarieven en zo, bepaald geen waardevolle verbetering voor de ongemakken die de reizigers vandaag de dag dagelijks kunnen ervaren. |
08-08-2024 23:22:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Misschien geen verbetering voor de reiziger, maar wel een noodzakelijk kwaad binnen een bedrijf om bestaansrecht te hebben. |
09-08-2024 01:07:42 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Noodzakelijk kwaad? Niet noodzakelijk dus. Luxemburg heeft geen tarieven meer. Dus alles in deze is een keuze. |
09-08-2024 11:07:34 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zeker, maar geen keuze van de vervoerder maar een keuze van de overheid die daar nu de spoorwegen betaald ipv dat de reiziger dat doet.
Dat is hier niet het geval in die hoedanigheid. |
09-08-2024 12:31:28 | ||
---|---|---|
Draaistel
![]() |
Bovendien werden de Luxemburgse Spoorwegen al zwaar gesubsidieerd voorzover ik weet. Dan is de sprong naar gratis vervoer niet zo groot als bij een dienst die zichzelf- veel meer of helemaal- bedruipt, zoals in Nederland de IC-treinen. Het is dus moeilijk vergelijken als alle factoren niet bekend zijn. Ik ben het overigens eens met wat in de NRC gezegd wordt dat de ICNG wiebelig en lawaaiig is. Toch jammer dat in een tijd dat auto’s steeds stiller en comfortabeler worden een nieuwe trein minder comfortabele rijeigenschappen heeft dan zijn voorganger. |
09-08-2024 13:32:02 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Comfort is een persoonlijke beleving. 😉 |
09-08-2024 17:10:07 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Dus er zijn mensen die de huidige planken in eerste klas comfortabeler vinden dan de fauteuils van enkele decennia geleden? |
09-08-2024 17:12:41 3 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
|
09-08-2024 17:23:47 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De stoel (of houten plank, als je in een rijtuig van de SHM reist, niet eerste klas) is geen rijeigenschap. |
09-08-2024 17:24:56 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Over welke fauteuils heb jij het dan? En ach, die doorgezakte meuk in ICMm en ICRm zorgt ook voor rugklachten als je er maar lang genoeg in zit. |
09-08-2024 17:27:00 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
De meeste cabines hebben meer geluidsoverlast dan wat de reizigers ervaren. |
09-08-2024 18:10:03 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik heb nog niet zo lang geleden gereisd in een Blokkendoos. Viel me dan weer niet tegen. Wat waren die Hondekoppen toch stil, stabiel en sterk, zeker als je in het midden van de bak zat. |
09-08-2024 18:15:23 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
|
09-08-2024 21:32:14 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
|
12-08-2024 15:57:21 1 | ||
---|---|---|