Opvallende dingen 12 augustus
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
12-08-2024 06:12:27
stefanvw14
stefanvw14

Bij de Eurobahn is deze keer de RE 13 uit de loterij gekomen met uitval van treinen door verminderde beschikbaarheid van personeel.
Dit zijn de gevolgen:
Helaas zijn er tijdelijke beperkingen op lijn RE 13 vanwege de huidige hoge ziekteverzuim.

Er is uitval op deeltrajecten en er is uitval op het hele traject.

De volgende ritten zijn van toepassing:

Venlo (05:05) - Hamm (Westf) Hbf (07:34), uitval over het hele traject.
Hagen Hbf (05:58) - Hamm (Westf) Hbf (06:34), uitval over het hele traject.
Venlo (06:05) - Hamm (Westf) Hbf (08:34), gedeeltelijke uitval van Venlo naar Mönchengladbach Hbf (06:45).
Venlo (08:05) - Hamm (Westf) Hbf (10:34), gedeeltelijke uitval van Venlo naar Mönchengladbach Hbf (08:45).
Venlo (10:05) - Hamm (Westf) Hbf (12:32), gedeeltelijke uitval van Venlo naar Mönchengladbach Hbf (10:45).

Mönchengladbach Hbf (05:25) - Venlo (05:56), uitval over het hele traject.
Hagen Hbf (06:02) - Venlo (07:56), gedeeltelijk uitval van Mönchengladbach Hbf (07:25) naar Venlo.
Hamm (Westf) Hbf (07:25) - Venlo (09:56), gedeeltelijk uitval van Mönchengladbach Hbf (09:25) naar Venlo.
Hamm (Westf) Hbf (08:22) - Venlo (10:56), gedeeltelijke storing van Hamm (Westf) Hbf naar Mönchengladbach Hbf (10:25).

Er rijden GEEN bussen en als je een van deze treinen nodig had krijg je +60 cadeau.

Bij de RB 61 is er weer een Monocourante FLIRT in de omlopen terug gekomen, dit zijn de gevolgen:
Helaas zijn er tijdelijke beperkingen op de RB 61 vanwege een voertuig dat niet in aanmerking komt voor NL.

Er zijn storingen op deeltrajecten.

De volgende ritten zijn van toepassing:

Osnabrück Hbf (05:14) - Hengelo (06:26), gedeeltelijk uitval van Bad Bentheim (06:08) naar Hengelo.
Bielefeld Hbf (05:11) - Hengelo (07:26), gedeeltelijke uitval van Rheine (06:49) naar Hengelo.
Bielefeld Hbf (09:12) - Hengelo (11:26), gedeeltelijke uitval van Rheine (10:49) naar Hengelo.

Hengelo (06:34) - Bielefeld Hbf (08:47), gedeeltelijke uitval van Hengelo naar Bad Bentheim (06:56).
Hengelo (07:34) - Bielefeld Hbf (09:47), gedeeltelijke uitval van Hengelo naar Rheine (08:14).
Hengelo (11:34) - Bielefeld Hbf (13:47), gedeeltelijke uitval van Hengelo naar Rheine (12:14).

Er rijden GEEN bussen en als je een van deze treinen nodig had krijg je +60 cadeau.

Binnenlandse uitval:
RE 18 rijdt NIET tussen Hrl en Mt, overige deeltrajecten wordt volgens dienstregeling gereden.



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 12-08-2024 10:45
 

12-08-2024 06:14:53
BVisser
BVisser

Asdmw 6:14 NMBS 2808 (Feniks) voorop met lege IC Brussel richting Asd;

Asdm 6:21 LNS 186 291 (TCS-zijde voor) met European Sleeper 452 richting Asd - Brusz, de twee IR-rijtuigen aan de loc en WLAB30 als achterste.



Laatst bewerkt door BVisser op 12-08-2024 06:23
 

12-08-2024 07:43:33
dziendobry
dziendobry

Maastricht-Visé-Luik: Tot het einde van de middag hinder in de treindienst door een staking van treinpersoneel (aanleiding: Agressie, bron NMBS).

 

12-08-2024 10:48:14
stefanvw14
stefanvw14

Quote
stefanvw14 (12-08-2024 06:12:27):


Helaas zijn er tijdelijke beperkingen op de RB 61 vanwege een voertuig dat niet in aanmerking komt voor NL.

Er zijn storingen op deeltrajecten.

De volgende ritten zijn van toepassing:

Osnabrück Hbf (05:14) - Hengelo (06:26), gedeeltelijk uitval van Bad Bentheim (06:08) naar Hengelo.
Bielefeld Hbf (05:11) - Hengelo (07:26), gedeeltelijke uitval van Rheine (06:49) naar Hengelo.
Bielefeld Hbf (09:12) - Hengelo (11:26), gedeeltelijke uitval van Rheine (10:49) naar Hengelo.

Hengelo (06:34) - Bielefeld Hbf (08:47), gedeeltelijke uitval van Hengelo naar Bad Bentheim (06:56).
Hengelo (07:34) - Bielefeld Hbf (09:47), gedeeltelijke uitval van Hengelo naar Rheine (08:14).
Hengelo (11:34) - Bielefeld Hbf (13:47), gedeeltelijke uitval van Hengelo naar Rheine (12:14).

Er rijden GEEN bussen en als je een van deze treinen nodig had krijg je +60 cadeau.


Aanvulling op de RB 61 door dezelfde reden als eerder genoemd:
Bielefeld Hbf (10:12) - Hengelo (12:26), gedeeltelijk afgelast van Bad Bentheim (12:03) naar Hengelo.
Bielefeld Hbf (14:12) - Hengelo (16:26), gedeeltelijk afgelast van Bad Bentheim (16:03) naar Hengelo.
Bielefeld Hbf (15:12) - Hengelo (17:26), gedeeltelijk afgelast van Bad Bentheim (17:03) naar Hengelo.

Hengelo (12:34) - Bielefeld Hbf (14:47), gedeeltelijke afgelasting van Hengelo naar Bad Bentheim (12:52)
Hengelo (16:34) - Bielefeld Hbf (18:47), gedeeltelijke afgelasting van Hengelo naar Bad Bentheim (16:52)
Hengelo (17:34) - Bielefeld Hbf (19:47), gedeeltelijke afgelasting van Hengelo naar Bad Bentheim (17:52)

Voor deze ritten is wel SEV ingericht tussen Bad Bentheim en Hengelo, bron www.zuginfo.nrw



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 12-08-2024 10:49
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

12-08-2024 14:04:42
stefanvw14
stefanvw14

Zijn er vanwege de werkzaamheden tussen Ddr en Bd extra goederenpaden via Ut naar Vl?
Ik zie met enige regelmaat vandaag goederentreinen(voornamelijk met containers) op de sporen 20&21 voorbij komen die ik normaal niet zie.

 

12-08-2024 14:05:38
Ryanprogam
Ryanprogam

14:05 ddr RFO 1605 + 193 734 met ketels richting ddrz



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 13-08-2024 17:09
 

12-08-2024 14:37:46
BVisser
BVisser

Dordrecht Zeehaven is Ddrz.

 

12-08-2024 14:39:42
BVisser
BVisser

Quote
stefanvw14 (12-08-2024 14:04:42):


Zijn er vanwege de werkzaamheden tussen Ddr en Bd extra goederenpaden via Ut naar Vl?
Ik zie met enige regelmaat vandaag goederentreinen(voornamelijk met containers) op de sporen 20&21 voorbij komen die ik normaal niet zie.


Er worden nu goederentreinen omgeleid maar die paden zijn er altijd. Die werkzaamheden beperken zich tot Zlw - Bd, de trein naar Rsd rijdt gewoon.



Laatst bewerkt door BVisser op 12-08-2024 14:40
 

12-08-2024 15:25:21
stefanvw14
stefanvw14

Ik ga er toch niet vanuit dat ze goederenvervoerders in Rsd kop laten maken om vanuit Rtd naar Vl te rijden

 

12-08-2024 15:27:25
BVisser
BVisser

Nee, dat gebeurt nooit en ook nu niet en is ook niet wat ik bedoel. Goederentreinen worden inderdaad omgeleid via Ut maar in bestaande paden. Een pad is iets anders dan een daadwerkelijk rijdende trein.



Laatst bewerkt door BVisser op 12-08-2024 15:28
 

12-08-2024 16:01:37
Marco
Marco

Quote
stefanvw14 (12-08-2024 15:25:21):


Ik ga er toch niet vanuit dat ze goederenvervoerders in Rsd kop laten maken om vanuit Rtd naar Vl te rijden


Dit is deels wat de vervoerder zelf wil natuurlijk. Er zijn ook genoeg goederentreinen die Arnhem - Deventer Goederen (omlopen) - Bad Bentheim rijden. Zo te zien heeft Roosendaal ook een aantal sporen waar je dit zou kunnen doen.

 

12-08-2024 17:06:40
sjoerd
sjoerd

Zou kunnen in Roosendaal. Maar hoewel ze daar jaren een goederenrangeerstation met rangeerheuvel hadden, doen ze het daar in hun broek van rangeren. Zo moeten sommige goederentreinen tweemaal door Oudenbosch en Zevenbergen om helemaal in Lage Zwaluwe de loc om te rijden. En dat vinden Odb en Zvb dan weer bloedstollend gevaarlijk.

 

12-08-2024 17:08:21
geert
geert

Quote
BVisser (12-08-2024 15:27:25):


Nee, dat gebeurt nooit en ook nu niet en is ook niet wat ik bedoel. Goederentreinen worden inderdaad omgeleid via Ut maar in bestaande paden. Een pad is iets anders dan een daadwerkelijk rijdende trein.


Er zijn geen bestaande paden tussen Hmla en Ut, dus die zijn extra. Doorgaans sneuvelt dan de 6100 tussen Ut en Apn, maar die rijdt toch al niet vanwege werkzaamheden tussen Wd en Bdg.

 

12-08-2024 17:43:08
selivio
selivio

Quote
sjoerd (12-08-2024 17:06:40):


Zou kunnen in Roosendaal. Maar hoewel ze daar jaren een goederenrangeerstation met rangeerheuvel hadden, doen ze het daar in hun broek van rangeren. Zo moeten sommige goederentreinen tweemaal door Oudenbosch en Zevenbergen om helemaal in Lage Zwaluwe de loc om te rijden. En dat vinden Odb en Zvb dan weer bloedstollend gevaarlijk.



Wat een onzin. Er wordt nog best wel veel gerangeerd in Roosendaal (vergeleken met andere stations/emplacementen), en dat is daar nooit een probleem (ook niet als er treinen zijn die naar de noordelijke sporen 53 en verder moeten met kopmaken op de vrije baan ri. Vs). Moet er alleen wel capaciteit zijn, en aangezien spoor 34-36 al aangewezen zijn voor (het opstellen van) reizigersmaterieel, is die capaciteit er helaas niet altijd (voor kopmaken van (elektrische) goederenlocs houdt je eigenlijk alleen sporen 31-33 over en omrijden vanaf/via 31 is niet het meest handige)...

 

12-08-2024 18:18:23
sjoerd
sjoerd

Dat is beslist geen onzin. Jaren geleden is het complete emplacement van Lage Zwaluwe tot het laatste spoortje in de beveiliging gebracht en voorzien van dwergseintjes om dat rangeren voor Roosendaal mogelijk te maken. Het kan zijn dat er inmiddels verstandiger over gedacht wordt in Roosendaal. Ook de inmiddels heringedeelde gemeentes langs de spoorweg Lage Zwaluwe - Roosendaal schreeuwden destijds moord en brand over g..treinen die tweemaal passeerden. Prettig om te horen dat dit intussen is opgelost. Ik mag het hopen ;.)

 

12-08-2024 18:37:50
ToH
ToH

NS193 932 als Losse loc door Ac ri Asd om 18:30

 

12-08-2024 19:14:40
treinfan
treinfan

Quote
sjoerd (12-08-2024 18:18:23):


Dat is beslist geen onzin. Jaren geleden is het complete emplacement van Lage Zwaluwe tot het laatste spoortje in de beveiliging gebracht en voorzien van dwergseintjes om dat rangeren voor Roosendaal mogelijk te maken. Het kan zijn dat er inmiddels verstandiger over gedacht wordt in Roosendaal. Ook de inmiddels heringedeelde gemeentes langs de spoorweg Lage Zwaluwe - Roosendaal schreeuwden destijds moord en brand over g..treinen die tweemaal passeerden. Prettig om te horen dat dit intussen is opgelost. Ik mag het hopen ;.)


Volgens mij ging het verbod over rangeren met gevaarlijke stoffen. Er zijn inderdaad treinen geweest (was dat ca 10 jaar geleden?) tussen België en Sloe die ineens niet meer van loc mochten wisselen te Rsd omdat er gevaarlijke stoffen in de trein zaten. Technisch gezien hoeft een locwissel echter geen rangeren te zijn.

Rangeren zonder gevaarlijke stoffen mag en gebeurt gewoon in Rsd, gelukkig.

 

12-08-2024 20:17:57
Rolffiej19
Rolffiej19

70421 kwam met +60 aan te Asd, mensen stapte in en mochten vervolgens 10min later weer allemaal eruit 421 opgeheven tot aan Düsseldorf, Materieel rijdt nu leeg van Asd naar Düsseldorf...

 

12-08-2024 20:36:35
mren
mren

Je vraagt je af hoe het kan om met die dienstverlening überhaupt nog reizigers te hebben...

 

12-08-2024 21:05:40
mfwv
mfwv

Achterop nightjet 403 hingen bij vertrek uit Utrecht net twee of drie egaal lichtblauwe rijtuigen UIC-X zonder logos. Ze hadden nog het meest weg van oude CFR-rijtuigen qua kleur maar dat kan natuurlijk niet. Wie weet meer?



Laatst bewerkt door mfwv op 12-08-2024 21:08
 

12-08-2024 21:52:18
Rolffiej19
Rolffiej19

www.bahnbilder.de Deze toevallig ?

 

12-08-2024 22:36:33
mfwv
mfwv

Ik sluit het zeker niet uit. Zou het kunnen? Drie jaar verbleking in de zon zou het bevestigen.

 

12-08-2024 22:51:19
stefanvw14
stefanvw14

Quote
Rolffiej19 (12-08-2024 20:17:57):


70421 kwam met +60 aan te Asd, mensen stapte in en mochten vervolgens 10min later weer allemaal eruit 421 opgeheven tot aan Düsseldorf, Materieel rijdt nu leeg van Asd naar Düsseldorf...


Dat deze trein opgeheven is kwam doordat er teveel rijtuigen defecte airco’s had en blijkbaar het dus onverantwoord was om met reizigers op pad te gaan. Bron MCN 421 via instagram DM. Volgens Bahn.de willen ze nog wel steeds proberen om hem vanaf het hierboven genoemde Düsseldorf te rijden, rijtuigen 250,251 en 253 zijn gesloten voor reizigers.