13-08-2024 16:26:45 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Er worden nieuwe duikers geplaatst op dit baabvak. Zijn die voorbereid voor dubbelspoor als dat er ooit komt? Peter |
13-08-2024 16:38:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als ik op deze webcam kijk, dan lijkt er ruimte zat te zijn voor dubbelspoor. |
13-08-2024 17:32:43 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik weet niet waar de webcam staat, maar het deel ten oosten van Alphen aan den Rijn tussen de beweegbare brug en het station is dubbelsporig geweest omdat daar tot het opbreken ervan ook een spoor lag van de Haarlemmermeerlijnen naar Alphen. Bovendien heeft de gehele spoorweg Woerden - Leiden wel degelijk een as, grotendeels ten noorden van het huidige spoor, maar het talud is nooit breder geweest dan wat nodig was voor een enkelspoor. Op een aantal plekken is dat ook wel te zien. |
13-08-2024 18:17:40 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Een duiker aanpassen is geen rocketscience, zeker niet als het geen vaarduiker is. |
![]() |
advertentie |
13-08-2024 19:04:55 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Alle duikers hebben een dek van ruim 10m breed, voldoende voor twee sporen. |
13-08-2024 19:14:23 1 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
@ Sjoerd, Ik ken de situatie aan de Oostkant van de Gouwe brug. wel zo'n beetje. Er lag aan de Oostkant een spoorbruggetje over een brede sloot ,dat dubbelsporig was geweest ,het Noordelijke spoor was weg ,maar de spoorboog naar de brug over de Rijn was goed in het landschap te zien. Het was een spoor van een spoor.De bruggewachterswoning kan je nog vanuit de trein zien. Maar het is wel goed dat ze dat stuk eens aanpakken ,want het is nog steeds een hobbel traject. Peter |