Opvallende dingen 19 augustus
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
16-08-2024 15:15:53 1
Vlinder
Vlinder

De Mat'54 (Hondekop) + Mat'46 (Muizeneus) + DE41 (Blauwe Engel)

De dienstregeling van maandag 19 augustus:

V 07:44 Utrecht Maliebaan
A 08:08 Amersfoort (rangeren)
V 08:45 Amersfoort
A 09:04 Utrecht CS
V 09:06 Utrecht CS
A 09:24 Geldermalsen
V 09:30 Geldermalsen
D 09:48 ’s-Hertogenbosch
D 10:13 Eindhoven
A 10:49 Blerick

Gevonden op Facebook, stuur het gerust door

 

16-08-2024 15:25:12
Vlinder
Vlinder

Mat '46 gaat dezelfde dag nog terug, mat 54' later in de week aldus het Spoorwegmuseum op Facebook

 

16-08-2024 15:33:50
martijn
martijn

En DE 1, nummertje 41 voor 3 jaar naar de ZLSM.

Voor de mensen die het bericht op Facebook en de reacties nog willen nalezen: link

 

16-08-2024 15:36:05 2
Dionysusnu
Dionysusnu

Quote
Vlinder (16-08-2024 15:25:12):


Mat '46 gaat dezelfde dag nog terug, mat 54' later in de week aldus het Spoorwegmuseum op Facebook


Mat '46 terug: Vertrek om 15:30 12:30 uit Blerick, aankomst 17:48 14:55 in Maliebaan



Laatst bewerkt door Dionysusnu op 16-08-2024 15:50
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

16-08-2024 15:42:32
Vlinder
Vlinder

Het spoorwegmuseum zegt zelf dit: 12:30 vertek uit Blerick, via Geldermalsen weer om 14:55 op Utrecht Maliebaan.

 

16-08-2024 15:51:58
Dionysusnu
Dionysusnu

Volgens mij hebben ze hun reactie aangepast, dit was wat er eerder stond. Ik heb mijn bericht bijgewerkt. Dat is de magie van onder voorbehoud 🙃

 

16-08-2024 16:00:30
Vlinder
Vlinder

Zou best wel kunnen ;)

 

16-08-2024 20:59:11
thom
thom

Quote
Vlinder (16-08-2024 15:25:12):


Mat '46 gaat dezelfde dag nog terug, mat 54' later in de week aldus het Spoorwegmuseum op Facebook


Daar is ergens een foutje in geslopen, de '54 zal pas in September terug keren naar de Maliebaan na wat werkzaamheden aan het treinstel.

 

17-08-2024 10:16:11
phantom
phantom

Iemand enig idee wat men in Blerick aan dat stel gaat doen ?
Slijtage herstel door veel rijwerk zal t wel niet zijn ;-)
Maar in welke hoek moeten we dan wel denken/kijken ?

 

17-08-2024 14:21:55
geert
geert

Zoals volgens mij al eerder benoemd herstel van het verfwerk en regulier onderhoud

 

18-08-2024 13:03:36
phantom
phantom

Als dat hier al is eerder is vermeld dan heb ik dat gemist.
Dank voor de toelichting.

 

19-08-2024 05:48:59
selivio
selivio

De werkzaamheden op Amf zijn uiteindelijk toch noet helemaal af gekomen (het zal weer eens niet). 1700 en 11700 rijden tot 15.30 niet tussen Amf en Ut. Ook de 28300 rijdt niet tussen Ut en Utm, maar waarvoor dat is, is mij een raadsel...

 

19-08-2024 06:00:21
mat64Hidde
mat64Hidde

Het ligt gelukkig niet helemaal plat tussen Ut en Amf. Heeft dit nog impact op de Hondekop+Muizeneus+Blauwe Engel rit van vandaag?

 

19-08-2024 07:03:04 2
R1-2010
R1-2010

De werkzaamheden zelf zijn helemaal klaar, maar ‘men’ is vergeten rond Utrecht roest te rijden waardoor de IC sporen bij Bkp niet bereden mogen worden… worden vandaag geborsteld. Wat een gepruts toch weer.



Laatst bewerkt door R1-2010 op 19-08-2024 07:03
 

19-08-2024 07:13:50
cuneo56
cuneo56

Tsja, waarom dan niet roest gereden met de eerste treinen?

 

19-08-2024 07:25:17
mat64Hidde
mat64Hidde

Quote
R1-2010 (19-08-2024 07:03:04):


De werkzaamheden zelf zijn helemaal klaar, maar ‘men’ is vergeten rond Utrecht roest te rijden waardoor de IC sporen bij Bkp niet bereden mogen worden… worden vandaag geborsteld. Wat een gepruts toch weer.


Waarom duurt dat dan tot 15:30? Zo lang duurt dat roestrijden toch ook weer niet?

 

19-08-2024 07:52:41
R1-2010
R1-2010

Omdat het te lang geleden is dat er een trein gereden heeft, is 'gewoon' roestrijden niet meer voldoende maar moet er een borstel komen. Iets zegt me dat dit voorkomen had kunnen worden....

 

19-08-2024 07:58:05 1
Sanderbin
Sanderbin

Quote
Vlinder (16-08-2024 15:15:53):


De Mat'54 (Hondekop) + Mat'46 (Muizeneus) + DE41 (Blauwe Engel)

De dienstregeling van maandag 19 augustus:

V 07:44 Utrecht Maliebaan
A 08:08 Amersfoort (rangeren)
V 08:45 Amersfoort
A 09:04 Utrecht CS
V 09:06 Utrecht CS
A 09:24 Geldermalsen
V 09:30 Geldermalsen
D 09:48 ’s-Hertogenbosch
D 10:13 Eindhoven
A 10:49 Blerick

Gevonden op Facebook, stuur het gerust door



7.45 tussen Utm en Bloa gezien. De Mat'46 rijdt niet mee. Treinsamenstelling is dus Mat'54 386 + DE41

 

19-08-2024 08:05:17 1
broek53
broek53

Quote
R1-2010 (19-08-2024 07:52:41):


Omdat het te lang geleden is dat er een trein gereden heeft, is 'gewoon' roestrijden niet meer voldoende maar moet er een borstel komen. Iets zegt me dat dit voorkomen had kunnen worden....



Dat is een klassieker. De sporen zijn niet buiten dienst geweest, alleen een tijd niet gebruikt. Een project kun je er al helemaal niet op aanspreken. Ik denk dat VL Utrecht een week of wat de tijd heeft gehad om eens aan de bel te trekken.

 

19-08-2024 08:09:14
broek53
broek53

Quote
selivio (19-08-2024 05:48:59):


De werkzaamheden op Amf zijn uiteindelijk toch noet helemaal af gekomen (het zal weer eens niet). 1700 en 11700 rijden tot 15.30 niet tussen Amf en Ut. Ook de 28300 rijdt niet tussen Ut en Utm, maar waarvoor dat is, is mij een raadsel...


De IC's die wel rijden, zullen de lage sporen wel gebruiken, denk ik?

 

19-08-2024 08:10:58
michaben
michaben

Was het voldoende geweest als men het LM van de 5500 standaard via de IC sporen had gestuurd?



Laatst bewerkt door michaben op 19-08-2024 08:11
 

19-08-2024 08:15:00
R1-2010
R1-2010

Quote
broek53 (19-08-2024 08:05:17):


Quote
R1-2010 (19-08-2024 07:52:41):


Omdat het te lang geleden is dat er een trein gereden heeft, is 'gewoon' roestrijden niet meer voldoende maar moet er een borstel komen. Iets zegt me dat dit voorkomen had kunnen worden....



Dat is een klassieker. De sporen zijn niet buiten dienst geweest, alleen een tijd niet gebruikt. Een project kun je er al helemaal niet op aanspreken. Ik denk dat VL Utrecht een week of wat de tijd heeft gehad om eens aan de bel te trekken.



Yep. Sterker nog, in de Hopeloze Ingewikkeldheid der Spoorse Dingen is deze eenvoudig: het is de verantwoordelijkheid van de VL post Utrecht om die sporen berijdbaar te houden.

 

19-08-2024 08:24:26
DingeZ
DingeZ

NJ 402 om 8:20 door Db met aan de haak: couchette - slaap - couchette - slaap - zit (1e klas SBB).

 

19-08-2024 08:36:00
GerritJan
GerritJan


7.45 tussen Utm en Bloa gezien. De Mat'46 rijdt niet mee. Treinsamenstelling is dus Mat'54 386 + DE41


Vanwaar rijd deze niet mee? Teleurstellend als je voor dit transport vroeg weg bent. Er zal vast wel een reden zijn



 

19-08-2024 08:40:18
martijn
martijn

Scheelt weer een retourrit, ook handig gezien de beperkte capaciteit bij Blauwkapel. Al ging de 622 net gewoon bovenlangs, dus de museumpendel kon beneden prima kopmaken volgens mij.

 

19-08-2024 08:42:07
RX7567
RX7567

Quote
Sanderbin (19-08-2024 07:58:05):


Quote
Vlinder (16-08-2024 15:15:53):


De Mat'54 (Hondekop) + Mat'46 (Muizeneus) + DE41 (Blauwe Engel)

De dienstregeling van maandag 19 augustus:

V 07:44 Utrecht Maliebaan



7.45 tussen Utm en Bloa gezien. De Mat'46 rijdt niet mee. Treinsamenstelling is dus Mat'54 386 + DE41


Stonden om 08:40 op Amf spoor 9, 386 ri Utrecht. Vertrek wordt niet afgewacht (door mij).



Laatst bewerkt door RX7567 op 19-08-2024 08:42
 

19-08-2024 08:48:55 1
geert
geert

Quote
martijn (19-08-2024 08:40:18):


Scheelt weer een retourrit, ook handig gezien de beperkte capaciteit bij Blauwkapel. Al ging de 622 net gewoon bovenlangs, dus de museumpendel kon beneden prima kopmaken volgens mij.



Het zal ook wel gaan om het IC spoor richting Amf tussen Uto en Bkp. Dat lijkt me als enige niet regulier gebruikt, rest werd (ook) gebruikt door sprinters tussen Dld en Ut de afgelopen weken. En dat spoor gebruiken zonder IC’s is een lastige. Vanaf de buurtsporen op Ut kom je er niet en stoppen op Uto in combinatie met dit stuk spoor gebruiken ook niet

 

19-08-2024 09:05:30
b2py
b2py

Quote
broek53 (19-08-2024 08:05:17):


Quote
R1-2010 (19-08-2024 07:52:41):


Omdat het te lang geleden is dat er een trein gereden heeft, is 'gewoon' roestrijden niet meer voldoende maar moet er een borstel komen. Iets zegt me dat dit voorkomen had kunnen worden....



Dat is een klassieker. De sporen zijn niet buiten dienst geweest, alleen een tijd niet gebruikt. Een project kun je er al helemaal niet op aanspreken. Ik denk dat VL Utrecht een week of wat de tijd heeft gehad om eens aan de bel te trekken.



Functioneert dan het systeem bewaking roestrijden überhaupt wel als het spul gewoon in dienst is gebleven?

 

19-08-2024 09:05:47 1
GerritJan
GerritJan

Quote
martijn (19-08-2024 08:40:18):


Scheelt weer een retourrit, ook handig gezien de beperkte capaciteit bij Blauwkapel. Al ging de 622 net gewoon bovenlangs, dus de museumpendel kon beneden prima kopmaken volgens mij.


als het een retourrit scheelt hadden ze wat mij betreft de 46 niet hoeven te mededelen dat het mee rijd dat is wel een beetje vaag.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-08-2024 09:07:20
martijn
martijn

Plannen kunnen veranderen hè. Niks vaags aan. Aankomst van de 386 en 41 op Ut was netjes 9:03u

 

19-08-2024 09:13:57
broek53
broek53

Gemeld wordt op FB dat de 386 meteen naar het NSM zal terugkeren ivm toch te weinig ruimte in Blerick op het moment.

 

19-08-2024 09:15:43
GerritJan
GerritJan

Waar wordt dat gemeld op fb?

 

19-08-2024 09:26:00
broek53
broek53

In de groep Oude NS-treinen.

 

19-08-2024 09:35:03
edwin82
edwin82

Ik ben van plan om in Blerick te kijken. Wordt er op het station zelf gestopt of op de sporen thv van Brouwer? Ben er plaatselijk niet bekend.

 

19-08-2024 09:39:12 1
NsBrinks
NsBrinks

Quote
edwin82 (19-08-2024 09:35:03):


Ik ben van plan om in Blerick te kijken. Wordt er op het station zelf gestopt of op de sporen thv van Brouwer? Ben er plaatselijk niet bekend.


De trein zal terhoogte van Brouwer stoppen, maar met omlopen of hele trein zal hij wel op station Blerick komen. Maar dan met een rangeerloc ervoor

 

19-08-2024 11:26:56
diesels
diesels

Quote
broek53 (19-08-2024 08:09:14):


Quote
selivio (19-08-2024 05:48:59):


De werkzaamheden op Amf zijn uiteindelijk toch noet helemaal af gekomen (het zal weer eens niet). 1700 en 11700 rijden tot 15.30 niet tussen Amf en Ut. Ook de 28300 rijdt niet tussen Ut en Utm, maar waarvoor dat is, is mij een raadsel...


De IC's die wel rijden, zullen de lage sporen wel gebruiken, denk ik?


Mijn 614 vanochtend (de eerste IC dus) reed bij Uto via het perronspoor om vervolgens terug door te wisselen naar het IC-spoor. Dat zal dus hiermee te maken hebben

 

19-08-2024 11:47:02
thom
thom

Quote
broek53 (19-08-2024 09:13:57):


Gemeld wordt op FB dat de 386 meteen naar het NSM zal terugkeren ivm toch te weinig ruimte in Blerick op het moment.


En die is op dit moment nu met -45 uit Blerick vertrokken terug naar de Maliebaan.



Laatst bewerkt door thom op 19-08-2024 11:47
 

19-08-2024 11:54:19
stefanvw14
stefanvw14

Is er enige verwachting hoe laat deze op Ut te verwachten is?

 

19-08-2024 12:01:27
thom
thom

Gepland was dat 14:23 :)

 

19-08-2024 13:03:24
anton_
anton_

Quote
geert (19-08-2024 08:48:55):


Quote
martijn (19-08-2024 08:40:18):


Scheelt weer een retourrit, ook handig gezien de beperkte capaciteit bij Blauwkapel. Al ging de 622 net gewoon bovenlangs, dus de museumpendel kon beneden prima kopmaken volgens mij.



Het zal ook wel gaan om het IC spoor richting Amf tussen Uto en Bkp. Dat lijkt me als enige niet regulier gebruikt, rest werd (ook) gebruikt door sprinters tussen Dld en Ut de afgelopen weken. En dat spoor gebruiken zonder IC’s is een lastige. Vanaf de buurtsporen op Ut kom je er niet en stoppen op Uto in combinatie met dit stuk spoor gebruiken ook niet


De 638 meed ook spoor BC ( in het ic spoor richting Utrecht Centraal )

 

19-08-2024 13:32:03
thom
thom

Betreft de sporen BC, BN en BR die ontroest en gemeten moeten worden.

 

19-08-2024 13:35:20
martijn
martijn

Inmiddels duurt dit tot morgenochtend 5:00u

 

19-08-2024 13:48:48 1
DingeZ
DingeZ

NJ 420 om 13:46 door Db (+260). In het tweede deel (als het goed is het deel uit Wenen) zat een derde slaaprijtuig i.p.v. couchette in één-na-laatste positie.

 

19-08-2024 14:13:22
noof
noof

Quote
R1-2010 (19-08-2024 08:15:00):


Quote
broek53 (19-08-2024 08:05:17):


Quote
R1-2010 (19-08-2024 07:52:41):


Omdat het te lang geleden is dat er een trein gereden heeft, is 'gewoon' roestrijden niet meer voldoende maar moet er een borstel komen. Iets zegt me dat dit voorkomen had kunnen worden....



Dat is een klassieker. De sporen zijn niet buiten dienst geweest, alleen een tijd niet gebruikt. Een project kun je er al helemaal niet op aanspreken. Ik denk dat VL Utrecht een week of wat de tijd heeft gehad om eens aan de bel te trekken.



Yep. Sterker nog, in de Hopeloze Ingewikkeldheid der Spoorse Dingen is deze eenvoudig: het is de verantwoordelijkheid van de VL post Utrecht om die sporen berijdbaar te houden.



Klopt, maar dan moet er wel een aannemer beschikbaar zijn om te borstelen.

 

19-08-2024 14:20:40
mren
mren

Met dank voor je info maar zo'n project wordt toch een maandje of 18 van tevoren gepland?

 

19-08-2024 14:26:16
rolandrail
rolandrail

Sporen die in dienst blijven vallen niet onder een project. Dat sporen onbereden blijven door een gewijzigde treindienst had Prorail zelf moeten bedenken. Dat is niet gebeurd en nu zijn de rapen een dag lang gaar.

 

19-08-2024 14:54:27 1
martijn
martijn

De 386 meldde zich om 14:53u weer bij het Spoorwegmuseum. Wat plaatjes van vandaag.



Laatst bewerkt door martijn op 19-08-2024 17:43
 

19-08-2024 18:57:08
broek53
broek53

Quote
rolandrail (19-08-2024 14:26:16):


Sporen die in dienst blijven vallen niet onder een project. Dat sporen onbereden blijven door een gewijzigde treindienst had Prorail zelf moeten bedenken. Dat is niet gebeurd en nu zijn de rapen een dag lang gaar.


Juist. En VL Ut heeft een week of 4 gehad om op zijn minst aan de bel te trekken dat er iets zou moeten gebeuren.

 

19-08-2024 19:24:02
Ysbergsla
Ysbergsla

Quote
rolandrail (19-08-2024 14:26:16):


Sporen die in dienst blijven vallen niet onder een project. Dat sporen onbereden blijven door een gewijzigde treindienst had Prorail zelf moeten bedenken. Dat is niet gebeurd en nu zijn de rapen een dag lang gaar.


Inmiddels twee dagen.

 

19-08-2024 20:08:12
treinfan
treinfan

Quote
thom (19-08-2024 13:32:03):


Betreft de sporen BC, BN en BR die ontroest en gemeten moeten worden.


Waarom moet er hier gemeten worden, is dat tegenwoordig een verplichting na roestrijden als de snelheid boven een bepaalde grens ligt of als er P-seinen staan? Het gaat hier immers niet over spoor dat weer opnieuw in dienst genomen hoeft te worden.



Laatst bewerkt door treinfan op 19-08-2024 20:08
 

19-08-2024 21:18:09
treinhobby
treinhobby

En tevens liggen er geen overwegen aan...

Maar eigenlijk was de meest eenvoudige oplossing geweest om dagelijks een slagje LM te rijden tussen Utrecht Centraal en Den Dolder over de IC sporen?

 

19-08-2024 21:29:42
broek53
broek53

Zeker, met minimaal 10 assen. Daarom suggereerde michaben al het LM van de 5500.

 

19-08-2024 21:37:27 1
michaben
michaben

Of desnoods eens per week, binnen 7 dagen mag het spoor nog ontroest worden door er een trein met geel knipper overheen de loodsen (met de bijbehorende procedures). Daarna is het mechanisch ontroesten en/of het spoor doormeten.

 

19-08-2024 21:45:22
cuneo56
cuneo56

Quote
treinhobby (19-08-2024 21:18:09):


En tevens liggen er geen overwegen aan...


Jawel , (aankondiging van) de Overweg Groenekanse weg ( in principe enkel voor de richting naar Amersfoort)

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

19-08-2024 21:45:43
rolandrail
rolandrail

Om 21u05 stonden twee RRReis Prrrotossen op empl. Rad. Om 21u35 doken er nog twee op, ik denk dat die vanaf de wpl kwamen. Er staan nu (21u45) dus maar liefst vier RRReis Prrrossen op empl. Rsd! Vet!! ;-)

 

19-08-2024 21:54:53
stefanvw14
stefanvw14

Quote
cuneo56 (19-08-2024 21:45:22):


Quote
treinhobby (19-08-2024 21:18:09):


En tevens liggen er geen overwegen aan...


Jawel , (aankondiging van) de Overweg Groenekanse weg ( in principe enkel voor de richting naar Amersfoort)



Dat is alleen een overweg op de lage <Sprinter>sporen. De IC sporen liggen daar nog op een verhoogd talud/viaduct en worden dus enkel ongelijkvloers gekruist.

 

19-08-2024 22:05:33
cuneo56
cuneo56

Jij bedoelt de Voordorpse dijk, Ik schrijf over de Groenekanse weg , eentje verderop richting Bilthoven

 

19-08-2024 22:19:41 1
rogierdegr
rogierdegr

Quote
Ysbergsla (19-08-2024 19:24:02):


Quote
rolandrail (19-08-2024 14:26:16):


Sporen die in dienst blijven vallen niet onder een project. Dat sporen onbereden blijven door een gewijzigde treindienst had Prorail zelf moeten bedenken. Dat is niet gebeurd en nu zijn de rapen een dag lang gaar.


Inmiddels twee dagen.


Misschien tijd dat bij ProRail een paar koppen spreekwoordelijk gaan rollen. Geintje natuurlijk, maar dit is natuurlijk compleet onacceptabel, omdat eerder dit jaar soortgelijke problemen bij Schiphol gebeurd zijn.

Iets van niet van fouten leren.


 

19-08-2024 22:51:52 1
thom
thom

Quote
treinhobby (19-08-2024 21:18:09):


En tevens liggen er geen overwegen aan...

Maar eigenlijk was de meest eenvoudige oplossing geweest om dagelijks een slagje LM te rijden tussen Utrecht Centraal en Den Dolder over de IC sporen?



Detectie gaat natuurlijk niet alleen over overwegen, het is ookwel handig als het seinen en wisselstelsel adequaat op treinen reageert ;)

Ook wel bijzonder is dat deze hele situatie op de verstoringspagina benoemd word als 'Uitgelopen werkzaamheden' wat al snel de indruk geeft dat de oorzaak hiervan bij één van de spooraannemers zou liggen, maar die zijn 25 kilometer daarvandaan aan het werk geweest en is verder bij lange na niet in de buurt geweest van Blauwkapel.

Een knap staaltje afschuiven, en je eigen organisatie buiten schot houden over de rug van een ander en zo'n situatie vervolgens 2 dagen laten voortduren ook nog...



Laatst bewerkt door thom op 19-08-2024 22:56
 

19-08-2024 23:00:02
Dionysusnu
Dionysusnu

Uitloop van werkzaamheden is voor de reiziger de meest toepasselijke uitleg. In mijn ervaring zien de meeste reizigers werkzaamheden toch al als "ProRail", niet de specifieke aannemers.

 

20-08-2024 07:08:42 1
treinfan
treinfan

Quote
michaben (19-08-2024 21:37:27):


Of desnoods eens per week, binnen 7 dagen mag het spoor nog ontroest worden door er een trein met geel knipper overheen de loodsen (met de bijbehorende procedures). Daarna is het mechanisch ontroesten en/of het spoor doormeten.



Dankje voor de uitleg, weer wat geleerd dat de optie trein er overheen sturen slechts binnen 7 dagen mag. Overigens werkt geel-knipper niet bij P-seinen, zoals hier ook het geval is. Mag het dan met een aanwijzing?

 

20-08-2024 16:23:07
DingeZ
DingeZ

Volgens mij zit er een vrij hardnekkige storing in spoor 701 (of een van de wissels daar) bij Bkl. Al sinds vorige week dinsdagavond laat rijden alle IC's in noordelijke richting over spoor 702.

 

20-08-2024 20:20:07
noof
noof

Klopt, wissel 3645 mag alleen linksleidend bereden worden.

 

20-08-2024 22:05:37
stefanvw14
stefanvw14

Is de storing in deze wissel zo hardnekkig dat het ruim een week duurt om dit op te lossen dan?
Naast de TSB’s tussen Ht en Ut mogen de InterCity’s nu ook twee terug naar 80 tussen Ut en Asb
Zo wordt de trein er niet sneller op(en niet punctueler, want het gaat ten koste van de rijtijdspeling)

 

20-08-2024 22:16:12
ToH
ToH

Ht -> Ut kent gelukkig geen TSB's. Alleen de andere richting. Scheelt toch weer iets...

 

20-08-2024 22:25:20
noof
noof

Quote
stefanvw14 (20-08-2024 22:05:37):


Is de storing in deze wissel zo hardnekkig dat het ruim een week duurt om dit op te lossen dan?
Naast de TSB’s tussen Ht en Ut mogen de InterCity’s nu ook twee terug naar 80 tussen Ut en Asb
Zo wordt de trein er niet sneller op(en niet punctueler, want het gaat ten koste van de rijtijdspeling)


De storing is inderdaad hardnekkig, er moeten nl. onderdelen uit een ander wissel gehaald worden, maar men is er nog niet over uit over welk wissel hiervoor te slachtofferen. Hier wordt onderzoek naar gedaan.

Het exacte hoe en waarom (en vooral, waarom zijn de onderdelen niet te leveren), daar kan ik niets over zeggen (omdat ik het ook domweg niet weet).

 

20-08-2024 23:07:53
tieske05
tieske05

Quote
noof (20-08-2024 22:25:20):


Quote
stefanvw14 (20-08-2024 22:05:37):


Is de storing in deze wissel zo hardnekkig dat het ruim een week duurt om dit op te lossen dan?
Naast de TSB’s tussen Ht en Ut mogen de InterCity’s nu ook twee terug naar 80 tussen Ut en Asb
Zo wordt de trein er niet sneller op(en niet punctueler, want het gaat ten koste van de rijtijdspeling)


De storing is inderdaad hardnekkig, er moeten nl. onderdelen uit een ander wissel gehaald worden, maar men is er nog niet over uit over welk wissel hiervoor te slachtofferen. Hier wordt onderzoek naar gedaan.

Het exacte hoe en waarom (en vooral, waarom zijn de onderdelen niet te leveren), daar kan ik niets over zeggen (omdat ik het ook domweg niet weet).


Er staan genoeg wissels op de saneringslijst, dus pluk daar maar van want dan komen ze er vanzelf achter dat die wissel misschien toch wel handig is :D

 

20-08-2024 23:09:39
mren
mren

Quote
noof (20-08-2024 22:25:20):


Quote
stefanvw14 (20-08-2024 22:05:37):


Is de storing in deze wissel zo hardnekkig dat het ruim een week duurt om dit op te lossen dan?
Naast de TSB’s tussen Ht en Ut mogen de InterCity’s nu ook twee terug naar 80 tussen Ut en Asb
Zo wordt de trein er niet sneller op(en niet punctueler, want het gaat ten koste van de rijtijdspeling)


De storing is inderdaad hardnekkig, er moeten nl. onderdelen uit een ander wissel gehaald worden, maar men is er nog niet over uit over welk wissel hiervoor te slachtofferen. Hier wordt onderzoek naar gedaan.

Het exacte hoe en waarom (en vooral, waarom zijn de onderdelen niet te leveren), daar kan ik niets over zeggen (omdat ik het ook domweg niet weet).



Was het niet de bedoeling dat bij RailPro al die niet-zo-courante onderdelen centraal op voorraad zouden liggen?

 

21-08-2024 09:23:31
DingeZ
DingeZ

Even gecheckt, wissel 3645 lijkt een gewone 1:15, maar het is tegengebogen met een boogstraal van 9619 (en een afbuigende straal van 784,25 i.p.v. 725).

 

21-08-2024 15:26:17
phantom
phantom

Maken dat soort boogstralen en andere stralen op dat wissel dan ook dat de mechaniek van zo'n wissel aangepast is ?
Als dat een nee is en dat standaard is,en het betreft dus zo'n standaard onderdeel wat defect is/raakt,dan zou je toch zeggen dat dat op voorraad moet zijn ?

 

21-08-2024 19:30:47
stefanvw14
stefanvw14

Quote
DingeZ (21-08-2024 09:23:31):


Even gecheckt, wissel 3645 lijkt een gewone 1:15, maar het is tegengebogen met een boogstraal van 9619 (en een afbuigende straal van 784,25 i.p.v. 725).


Nou de score van de 854 vandaag was te Asa +5, mede door dat voordat de we wissel over mochten even hebben staan wortelschieten…

 

21-08-2024 20:17:41
DingeZ
DingeZ

Quote
phantom (21-08-2024 15:26:17):


Maken dat soort boogstralen en andere stralen op dat wissel dan ook dat de mechaniek van zo'n wissel aangepast is ?
Als dat een nee is en dat standaard is,en het betreft dus zo'n standaard onderdeel wat defect is/raakt,dan zou je toch zeggen dat dat op voorraad moet zijn ?



Eerlijk gezegd weet ik niet precies tot hoever je een standaard tongbeweging kunt buigen (en omdat ProRail geen gebogen wissels wil doen de voorschriften alsof het niet bestaat). Wat ook nog mee zou kunnen tellen is dat het een EBI-switch is en die worden al een tijdje niet meer nieuw toegepast, zelfs actief vervangen. Daarnaast kan het probleem ook nog in de steller zitten.