Opvallende dingen 30 augustus
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
30-08-2024 08:43:27
erwin_6610
erwin_6610

ICE 225 rijdt met 1 treinstel en stopt niet te Ah, volgens de borden te Ut. Dit vanwege een vanwege defecte trein. Vanaf Ut krijgt de 225 +20 45 minuten



Laatst bewerkt door erwin_6610 op 30-08-2024 08:54
 

30-08-2024 09:07:16
gvttreinen
gvttreinen

222 eindigt te Ut en keert via Mas op 225, vertrekt dan met +60!

EDIT: het lijkt er op dat de 225 het stelletje van 222 er bij krijgt, 225 staat in Ut aan perron 19 te wachten op dat stelletje.

Intussen moeten de IC`s ri Nm spoorgewijzigd worden naar 14/15.



Laatst bewerkt door gvttreinen op 30-08-2024 09:18
 

30-08-2024 09:30:10
stefanvw14
stefanvw14

Wat NS Int meld op hun site:

Situatie op het spoor

ICE 225, Utrecht Centraal vertrektijd 08:34 uur vertrekt 1 uur later uit Utrecht Centraal om 09:34 uur.
Er rijden vervangende bussen (vertrektijd 09:45 uur en 10:00 uur) vanaf Arnhem Centraal naar Duisburg Hbf. Vanaf Duisburg Hbf kunt u met binnenlandse Duitse treinen verder reizen.

Verder zijn er voor de RE 19 te weinig Tri-courante stellen beschikbaar, de oplossing is dat reizigers in Emmerich in beide richtingen mogen overstappen en Arnhem-Emmerich dus als pendeldienst wordt uitgevoerd.



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 30-08-2024 09:33
 

30-08-2024 09:32:06
gvttreinen
gvttreinen

Hij gaat gewoon via Ah, waarschijnlijk is 16 bakken ICE Neo te lang voor gepland spoor 10 te Ah.

EDIT; Hmmm, 2 x ICE Neo = 402 meter, perron 10 is 431 meter dus daar ligt het niet aan.



Laatst bewerkt door gvttreinen op 30-08-2024 09:36
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

30-08-2024 10:10:00
gvttreinen
gvttreinen

Je geloofd het niet maar ICE 225 stopt gewoon gepland in Ah, op spoor 10!

 

30-08-2024 11:10:45
erwin_6610
erwin_6610

Ik denk dat het vervallen van de stop te Ah ermee te maken had dat de trein (eerst) met 1 stel reed en te weinig zitplaatsen bood. Wellicht door het overslaan van Ah wilde men voorkomen dat er gedoe op het perron ontstaat.

 

30-08-2024 11:23:45
Ryanprogam
Ryanprogam

Ddr 11:21, DDZ 7526 + 7530 halteren te Dordrecht spoor 6

Reden onbekend gezien ddz 7649 moet arriveren als ic vs

11:34 vertrek ri zlw



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 30-08-2024 11:41
 

30-08-2024 11:45:16
Ryanprogam
Ryanprogam

Ddr 11:43 Dbc 186 207 + 186 231 llt ri Zlw

Oude ex nmbs nummers zijn er nog zichtbaar op 2839 + 2815



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 30-08-2024 15:49
 

30-08-2024 12:19:28
mren
mren

Quote
erwin_6610 (30-08-2024 11:10:45):


Ik denk dat het vervallen van de stop te Ah ermee te maken had dat de trein (eerst) met 1 stel reed en te weinig zitplaatsen bood. Wellicht door het overslaan van Ah wilde men voorkomen dat er gedoe op het perron ontstaat.



Ja, dan kun je voor het positieve gevoel van de reizigers inderdaad beter gewoon voor hun neus doorrijden 🤔

 

30-08-2024 12:48:28
treinhobby
treinhobby

Quote
stefanvw14 (30-08-2024 09:30:10):


Wat NS Int meld op hun site:
Er rijden vervangende bussen (vertrektijd 09:45 uur en 10:00 uur) vanaf Arnhem Centraal naar Duisburg Hbf. Vanaf Duisburg Hbf kunt u met binnenlandse Duitse treinen verder reizen.


Daarom werden er dus vervangende bussen ingezet. Geen idee of die uiteindelijk wel of niet gereden hebben…

 

30-08-2024 12:53:35
Ryanprogam
Ryanprogam

Ik zat net 12:51 (Ddr -> Zlw) Idrp 2102 langsrijden met containers maar hij staat op treinposities niet onder lineas?



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 30-08-2024 15:48
 

30-08-2024 12:55:55 1
thom
thom

treinposities.nl



Laatst bewerkt door thom op 30-08-2024 12:56
 

30-08-2024 13:10:48
Ryanprogam
Ryanprogam

13:08 Ddr RXP 9903 + NS 186 038 ri Zlw

Is ri Rsd gegaan



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 30-08-2024 15:48
 

30-08-2024 16:06:32
erwin_6610
erwin_6610

RXP 9903 om 15.55u LLT door Ut ri Amf/Gd

 

30-08-2024 17:15:37
erwin_6610
erwin_6610

ICNG 3312 ‘Flow’ staat sinds 16.55 langs sp15 te Rtd met geel knipperend sein en vertrok om 17.16 ri Shl/opstelterrein



Laatst bewerkt door erwin_6610 op 30-08-2024 17:17
 

30-08-2024 17:21:02
rolandrail
rolandrail

Utzl, 16u30: NMBS 2809 + ICD-stam 16438 + NMBS 2807 (opz) als LM ex-Bd rg Wgm.

 

30-08-2024 17:22:43
rolandrail
rolandrail

Quote
treinhobby (30-08-2024 12:48:28):


Quote
stefanvw14 (30-08-2024 09:30:10):


Wat NS Int meld op hun site:
Er rijden vervangende bussen (vertrektijd 09:45 uur en 10:00 uur) vanaf Arnhem Centraal naar Duisburg Hbf. Vanaf Duisburg Hbf kunt u met binnenlandse Duitse treinen verder reizen.


Daarom werden er dus vervangende bussen ingezet. Geen idee of die uiteindelijk wel of niet gereden hebben…



NSI meld die bussen pas als ze bevestigd door de busmaatschappij.

 

30-08-2024 17:33:54
erwin_6610
erwin_6610

RFO 1831 met Gatx ketelwagens door Rtd ri Gd om 17.30

 

30-08-2024 17:50:28
B77W
B77W

Vandaag te Bad Bentheim een locwissel tussen IC146 en IC147. De loc van de 146 had zijn stroomafnemer voor Nederland verspeeld. Daarom de wisseling zodat de 146 toch Nederland in mocht rijden. Helaas heeft de 147 ondertussen ook een ruim uur vertraging nadat we met 55 minuten Bad Bentheim mochten verlaten. Tot aan Rheine kregen we adequate en duidelijke reisinformatie, na Rheine niets meer gehoord en niemand nog gezien.

 

30-08-2024 18:21:27
mvschoon
mvschoon

Quote
Ryanprogam (30-08-2024 12:53:35):


Ik zat net 12:51 (Ddr -> Zlw) Idrp 2102 langsrijden met containers maar hij staat op treinposities niet onder lineas?


Waarop thom (30-08-2024 12:55:55) reageerde:

treinposities.nl

Maar intussen rijdt ie voor RFO:
treinposities.nl



Laatst bewerkt door mvschoon op 30-08-2024 18:24
 

30-08-2024 18:30:47
scooter
scooter

Quote
B77W (30-08-2024 17:50:28):


Vandaag te Bad Bentheim een locwissel tussen IC146 en IC147. De loc van de 146 had zijn stroomafnemer voor Nederland verspeeld. Daarom de wisseling zodat de 146 toch Nederland in mocht rijden. Helaas heeft de 147 ondertussen ook een ruim uur vertraging nadat we met 55 minuten Bad Bentheim mochten verlaten. Tot aan Rheine kregen we adequate en duidelijke reisinformatie, na Rheine niets meer gehoord en niemand nog gezien.



In Rheine wordt vaak het boordpersoneel gewisseld van NSI naar DB en omgekeerd.

Toch roepen die vaak wel om,vreemd dat ze dat nu niet deden

 

30-08-2024 18:31:37
henri1972
henri1972

Trein 3165 heeft vertraging, dat kan. Ik sta op Klp te wachten tot ie komt en volg m op de NS-app.

Voor zover ik weet is de baanvaksnelheid op Ut-Ah 140 km/u. Trein komt echter maar af en tot tot 130/131 km/u. Zo haalt ie natuurlijk nooit tijd in? Wat kan hier de oorzaak van zijn? 7300 stoppert achter m aan dis dat kan t niet zijn en de 3063 is Klp al voorbij, vrij baan zou je zeggen.

 

30-08-2024 18:39:06
mat64Hidde
mat64Hidde

Het was in iedergeval 2 uur geleden een grote treinenfile in Asd. Waarschijnlijk is dat de oorzaak dat alles niet heel soepel loopt.

 

30-08-2024 18:45:49
treinhobby
treinhobby

Quote
henri1972 (30-08-2024 18:31:37):


Voor zover ik weet is de baanvaksnelheid op Ut-Ah 140 km/u. Trein komt echter maar af en tot tot 130/131 km/u. Zo haalt ie natuurlijk nooit tijd in?


Misschien omdat TimTim aangeeft dat die trein 130 km/uur hoort te rijden op dat traject?

 

30-08-2024 18:51:40
thom
thom

Quote
mvschoon (30-08-2024 18:21:27):


Quote
Ryanprogam (30-08-2024 12:53:35):


Ik zat net 12:51 (Ddr -> Zlw) Idrp 2102 langsrijden met containers maar hij staat op treinposities niet onder lineas?


Waarop thom (30-08-2024 12:55:55) reageerde:

treinposities.nl

Maar intussen rijdt ie voor RFO:
treinposities.nl


De vraag is hoe het precies zit, IRP/Lineas verhuurde hun lokken wel vaker tijdelijk onder aan andere vervoerders, soms zelfs op dagbasis.

Dus het best zijn dat de lok nog wel degelijk geleased word van Alphatrains door Lineas, maar nu dus ingezet wordt door RFO.

Als Lineas de lease beëindigd zou hebben, en Alphatrains de lok nu zou verhuren dan had ik wel verwacht dat de naam IRP van de lok af geweest zou zijn. Doorgaans moet je een lok weer 'blanco' terug in leveren immers.

Dat alles maakt het een beetje lastig te bestempelen van wie de lok nu is :p



Laatst bewerkt door thom op 30-08-2024 18:54
 

30-08-2024 18:54:21
mtlx
mtlx

Quote
treinhobby (30-08-2024 18:45:49):


Quote
henri1972 (30-08-2024 18:31:37):


Voor zover ik weet is de baanvaksnelheid op Ut-Ah 140 km/u. Trein komt echter maar af en tot tot 130/131 km/u. Zo haalt ie natuurlijk nooit tijd in?


Misschien omdat TimTim aangeeft dat die trein 130 km/uur hoort te rijden op dat traject?



TimTim zal nooit aangeven dat de dienstregelingssnelheid 130 km/u is, want dat kan die app namelijk helemaal niet.

Geen idee overigens wat de werkelijke oorzaak is, maar dát is het in ieder geval niet.



Laatst bewerkt door mtlx op 30-08-2024 18:55
 

30-08-2024 18:57:50
henri1972
henri1972

Quote
treinhobby (30-08-2024 18:45:49):


Quote
henri1972 (30-08-2024 18:31:37):


Voor zover ik weet is de baanvaksnelheid op Ut-Ah 140 km/u. Trein komt echter maar af en tot tot 130/131 km/u. Zo haalt ie natuurlijk nooit tijd in?


Misschien omdat TimTim aangeeft dat die trein 130 km/uur hoort te rijden op dat traject?


Maar zeg ik dan iets geks dat je bij vertraging dan de hogere baanvaksnelheid gaat rijden?

Maar heb net meegereden tussen Klp en Ah en mcn ging zowel bij Ed als Ah ruim op tijd in de ankers dus denk zelf dat t een mcn van de voorzichtige soort was 😉.

Bij aankomst op Klp nog een noodstop omdat een persoon dacht dat je bij gesloten overwegbomen juist moet oversteken ...... (als er een ICE was aangekomen ........)


 

30-08-2024 19:29:34
Apda
Apda

Quote
Apda (26-08-2024 17:55:29):


In DB-stam 7701 rijdt vandaag voor het eerst rijtuig Apmmz118.5 61 80 18-90 501-7 mee, als rijtuig 31. In januari en februari 2024 reed rijtuig 18-90 500-9 al eens mee in deze stam. Voor een foto en beschrijving van dit type rijtuig zie www.deutsche-reisezugwagen.de Gezien te Apd in IC 144.


De inzet van de Apmmz in DB-stam 7701 is een gastoptreden van een paar dagen geworden. Vandaag was hij weer vervangen door het voorgaande rijtuig 31, een gewone Avmmz (19-91 708-6). Gezien te Apd in IC 142.

 

30-08-2024 21:00:14
Earl-Grey
Earl-Grey

Rond 20:50 kwam(en de restanten van) de dinnertrain door Amsterdam richting Westhaven of Sloterdijk. Voorop 1 lok, daarna iets van 7 rijtuigen en daarna 3 loks.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-08-2024 22:08:34
ronald
ronald

Quote
Ryanprogam (30-08-2024 11:23:45):


Ddr 11:21, DDZ 7526 + 7530 halteren te Dordrecht spoor 6

Reden onbekend gezien ddz 7649 moet arriveren als ic vs

11:34 vertrek ri zlw


Reden de eerste 2 stellen als LM of met reizigers en waar zijn deze naar toe gegaan?

Ik neem aan dat DDZ 7649 'gewoon' trein 2328 was en vertrok richting Vs.

 

30-08-2024 22:56:19
mvschoon
mvschoon

Quote
thom (30-08-2024 18:51:40):


Quote
mvschoon (30-08-2024 18:21:27):


Quote
Ryanprogam (30-08-2024 12:53:35):


Ik zat net 12:51 (Ddr -> Zlw) Idrp 2102 langsrijden met containers maar hij staat op treinposities niet onder lineas?


Waarop thom (30-08-2024 12:55:55) reageerde:

treinposities.nl

Maar intussen rijdt ie voor RFO:
treinposities.nl


De vraag is hoe het precies zit, IRP/Lineas verhuurde hun lokken wel vaker tijdelijk onder aan andere vervoerders, soms zelfs op dagbasis.

Dus het best zijn dat de lok nog wel degelijk geleased word van Alphatrains door Lineas, maar nu dus ingezet wordt door RFO.

Als Lineas de lease beëindigd zou hebben, en Alphatrains de lok nu zou verhuren dan had ik wel verwacht dat de naam IRP van de lok af geweest zou zijn. Doorgaans moet je een lok weer 'blanco' terug in leveren immers.

Dat alles maakt het een beetje lastig te bestempelen van wie de lok nu is :p


Volgens een melding vorige week op sion-rail.nl is hij voor langere tijd gehuurd door RFO maar er werd niet gemeld van wie.

 

30-08-2024 23:05:00
Korte_Naam
Korte_Naam

'Mijn' 3065 was ook goed vertraagd, zo'n 14 minuten. En toen ik terug kwam op Ed zag ik de 3081 ook al met +10 op de borden staan.

Naast plusjes ook nog interessants op de Kippenlijn, de 31353/31354 en 31369/31370 zag ik te Ed met twee stellen Protos rijden.

 

30-08-2024 23:58:09
RX7567
RX7567

Dubbele stellen op de Kippenlijn komt sinds de overname door Keolis weer voor in de normale dienst. Ik heb geen ritnummers gevonden die standaard dubbel rijden maar de 31351/31352 is vaak dubbel. Avondtreinen die dubbel rijden zijn nieuw voor mij, maar ik hoor dan ook niet bij het uitgaanspubliek voor wie die ritten bedoeld zijn:)

 

31-08-2024 06:48:50
kleine_man
kleine_man

Uit eigen ervaring is de trein van 07:23 van Ede naar Amersfoort een vaak dubbel stel. Volgens een nvl is de trein van 05:53 ook een dubbel stel. In de middag wisselt het nogal eens, dan is of de trein van 16:39 of 17:09 uit Amersfoort een dubbel stel.




Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

31-08-2024 09:59:40
sm@rkie
sm@rkie

Quote
Earl-Grey (30-08-2024 21:00:14):


Rond 20:50 kwam(en de restanten van) de dinnertrain door Amsterdam richting Westhaven of Sloterdijk. Voorop 1 lok, daarna iets van 7 rijtuigen en daarna 3 loks.


Conditierit van de traincharter rijtuigen en locs.

Ik telde 6 rijtuigen.

 

31-08-2024 15:07:11
bacr
bacr

Quote
Apda (30-08-2024 19:29:34):


Quote
Apda (26-08-2024 17:55:29):


In DB-stam 7701 rijdt vandaag voor het eerst rijtuig Apmmz118.5 61 80 18-90 501-7 mee, als rijtuig 31. In januari en februari 2024 reed rijtuig 18-90 500-9 al eens mee in deze stam. Voor een foto en beschrijving van dit type rijtuig zie www.deutsche-reisezugwagen.de Gezien te Apd in IC 144.


De inzet van de Apmmz in DB-stam 7701 is een gastoptreden van een paar dagen geworden. Vandaag was hij weer vervangen door het voorgaande rijtuig 31, een gewone Avmmz (19-91 708-6). Gezien te Apd in IC 142.


Mss kun je kort aangeven wat het verschil tussen de 'p' en de 'v' is bij dit rijtuig? Ik ken het onderscheid iig niet en weet dus niet wat er bijzonder is aan deze rijtuigwissel.

 

31-08-2024 15:23:04
MennoSBB
MennoSBB

Het gaat om het interieur van het rijtuig. De p is een rijtuig met open layout, Grossraumwagen in het Duits. De v is een rijtuig met coupes die normaal gesproken wordt ingezet in de IC Berlijn.

 

31-08-2024 15:24:33
cuneo56
cuneo56

Als ik het nog goed in m'n hoofd heb: P is met middengang ( Pullman ) en V is met Verminderd aantal coupe's .

 

31-08-2024 23:21:45
bert
bert


Fernverkehrswagen mit verringerter Abteilanzahl (11 statt 12 bei Bm, 6/4 statt 6/5 bei ABm, 9 statt 10 bei Am)

 

01-09-2024 00:05:03
rolandrail
rolandrail

Quote
mtlx (30-08-2024 18:54:21):


Quote
treinhobby (30-08-2024 18:45:49):


Quote
henri1972 (30-08-2024 18:31:37):


Voor zover ik weet is de baanvaksnelheid op Ut-Ah 140 km/u. Trein komt echter maar af en tot tot 130/131 km/u. Zo haalt ie natuurlijk nooit tijd in?


Misschien omdat TimTim aangeeft dat die trein 130 km/uur hoort te rijden op dat traject?



TimTim zal nooit aangeven dat de dienstregelingssnelheid 130 km/u is, want dat kan die app namelijk helemaal niet.

Geen idee overigens wat de werkelijke oorzaak is, maar dát is het in ieder geval niet.



Dat kan die app wel. Of hoe moet ik dat snelheidsmetersymbooltje met een snelheid erachter anders interpreteren?
Overigens krijgen we dat als mcn alleen te zien als de drglsnelheid lager is dan de plaatselijke/baanvaksnelheid.



Laatst bewerkt door rolandrail op 01-09-2024 00:06
 

01-09-2024 00:08:19
rolandrail
rolandrail

Quote
mvschoon (30-08-2024 22:56:19):


Quote
thom (30-08-2024 18:51:40):


Quote
mvschoon (30-08-2024 18:21:27):


Quote
Ryanprogam (30-08-2024 12:53:35):


Ik zat net 12:51 (Ddr -> Zlw) Idrp 2102 langsrijden met containers maar hij staat op treinposities niet onder lineas?


Waarop thom (30-08-2024 12:55:55) reageerde:

treinposities.nl

Maar intussen rijdt ie voor RFO:
treinposities.nl


De vraag is hoe het precies zit, IRP/Lineas verhuurde hun lokken wel vaker tijdelijk onder aan andere vervoerders, soms zelfs op dagbasis.

Dus het best zijn dat de lok nog wel degelijk geleased word van Alphatrains door Lineas, maar nu dus ingezet wordt door RFO.

Als Lineas de lease beëindigd zou hebben, en Alphatrains de lok nu zou verhuren dan had ik wel verwacht dat de naam IRP van de lok af geweest zou zijn. Doorgaans moet je een lok weer 'blanco' terug in leveren immers.

Dat alles maakt het een beetje lastig te bestempelen van wie de lok nu is :p


Volgens een melding vorige week op sion-rail.nl is hij voor langere tijd gehuurd door RFO maar er werd niet gemeld van wie.



Onderhuur van Lineas. Er is nog een G2000 en 2 x G1206 onderverhuurd door Lineas maar die zijn niet actief in NL.

 

01-09-2024 09:32:57
mtlx
mtlx

Quote
rolandrail (01-09-2024 00:05:03):


Quote
mtlx (30-08-2024 18:54:21):


Quote
treinhobby (30-08-2024 18:45:49):


Quote
henri1972 (30-08-2024 18:31:37):


Voor zover ik weet is de baanvaksnelheid op Ut-Ah 140 km/u. Trein komt echter maar af en tot tot 130/131 km/u. Zo haalt ie natuurlijk nooit tijd in?


Misschien omdat TimTim aangeeft dat die trein 130 km/uur hoort te rijden op dat traject?



TimTim zal nooit aangeven dat de dienstregelingssnelheid 130 km/u is, want dat kan die app namelijk helemaal niet.

Geen idee overigens wat de werkelijke oorzaak is, maar dát is het in ieder geval niet.



Dat kan die app wel. Of hoe moet ik dat snelheidsmetersymbooltje met een snelheid erachter anders interpreteren?
Overigens krijgen we dat als mcn alleen te zien als de drglsnelheid lager is dan de plaatselijke/baanvaksnelheid.


Die zie je alleen bij een dienstregelingssnelheid van 120 of lager, dankzij een fijne collega die in z'n eentje besloten heeft dat het niet nodig was dat de machinisten de dienstregelingssnelheid zouden weten bij hogere snelheden.

Dus TimTimPro kan geen 130 tonen (hoe graag ik het ook zou willen, wat mij betreft wordt weer gewoon standaard de dienstregelingssnelheid getoond).



Laatst bewerkt door mtlx op 01-09-2024 09:35
 

01-09-2024 11:50:54
TtC
TtC

Quote
erwin_6610 (30-08-2024 11:10:45):


Ik denk dat het vervallen van de stop te Ah ermee te maken had dat de trein (eerst) met 1 stel reed en te weinig zitplaatsen bood. Wellicht door het overslaan van Ah wilde men voorkomen dat er gedoe op het perron ontstaat.


Wordt het niet zo langzamerhand tijd om de stop in Arnhem maar op voorhand te schrappen i.p.v. als facultatieve stop te handhaven. Dan is het voor reizigers duidelijk dat de ICE niet stopt en er een andere verbinding gekozen dient te worden.

 

01-09-2024 12:36:39
stefanvw14
stefanvw14

Dat zou pas een slecht idee zijn, want dit euvel is alleen met de 225. Alle andere ICE’s rijden gepland met één stel en dan is er dus niets aan de hand met capaciteit en instappers te Ah.

 

01-09-2024 13:17:50
TtC
TtC

Dan beperkt men de maatregel tot de ICE van Amsterdam naar München en laat de overige ICE’s hun stop in Arnhem behouden.

 

01-09-2024 16:13:20
stefanvw14
stefanvw14

Hey wat leuk we hebben de ICE Amsterdam - München al, maar de 225 rijdt de aangekomen 3,5 maand nog gewoon Amsterdam - Frankfurt en zolang de dienstregeling van 2025 niet officieel een ICE Amsterdam - München bevat blijft het gewoon Amsterdam-Frankfurt



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 01-09-2024 16:13
 

01-09-2024 17:08:28
TtC
TtC

De komende 3,5 maand zal de ICE 225 naar Frankfurt am Main rijden en zijn stop in Arnhem Centraal behouden. Wat daarna gebeurt is officieel nog niet bekend. Er zijn ook geen concrete plannen om de stop in Arnhem te schrappen voor zover mij bekend.



Laatst bewerkt door TtC op 01-09-2024 17:10
 

01-09-2024 18:42:37
rolandrail
rolandrail

Quote
mtlx (01-09-2024 09:32:57):


Quote
rolandrail (01-09-2024 00:05:03):


Quote
mtlx (30-08-2024 18:54:21):


Quote
treinhobby (30-08-2024 18:45:49):


Quote
henri1972 (30-08-2024 18:31:37):


Voor zover ik weet is de baanvaksnelheid op Ut-Ah 140 km/u. Trein komt echter maar af en tot tot 130/131 km/u. Zo haalt ie natuurlijk nooit tijd in?


Misschien omdat TimTim aangeeft dat die trein 130 km/uur hoort te rijden op dat traject?



TimTim zal nooit aangeven dat de dienstregelingssnelheid 130 km/u is, want dat kan die app namelijk helemaal niet.

Geen idee overigens wat de werkelijke oorzaak is, maar dát is het in ieder geval niet.



Dat kan die app wel. Of hoe moet ik dat snelheidsmetersymbooltje met een snelheid erachter anders interpreteren?
Overigens krijgen we dat als mcn alleen te zien als de drglsnelheid lager is dan de plaatselijke/baanvaksnelheid.


Die zie je alleen bij een dienstregelingssnelheid van 120 of lager, dankzij een fijne collega die in z'n eentje besloten heeft dat het niet nodig was dat de machinisten de dienstregelingssnelheid zouden weten bij hogere snelheden.

Dus TimTimPro kan geen 130 tonen (hoe graag ik het ook zou willen, wat mij betreft wordt weer gewoon standaard de dienstregelingssnelheid getoond).



Alright :-) En dat in z'n eentje besluiten is zowiezo funest voor de TimtimPro. Ondanks jaren zeuren kunnen we nog steeds niet weer zien welke trein er achter ons rijdt en of het zodoende bijvoorbeeld handig is niet met EZR van Zbm naar Gdm te rijden omdat een vertraagde IC ins onze nek hijgt. En zo mankeert er nog wel meer aan.

 

01-09-2024 18:48:03
Oldskool
Oldskool

Ik heb laatst nog aan een ambassadeur door gegeven dat ik graag de trein achter mij weer in routelint wil zien. Hij ging het doorgeven. Dus wie weet 🤞🏻🤞🏻


*Hij had al van meerdere mensen vernomen.



Laatst bewerkt door Oldskool op 01-09-2024 18:48, reden: Aanvullende opmerking