30-08-2024 08:43:27 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
ICE 225 rijdt met 1 treinstel en stopt niet te Ah, volgens de borden te Ut. Dit vanwege een vanwege defecte trein. Vanaf Ut krijgt de 225 + Laatst bewerkt door erwin_6610 op 30-08-2024 08:54 |
30-08-2024 09:07:16 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
222 eindigt te Ut en keert via Mas op 225, vertrekt dan met +60! EDIT: het lijkt er op dat de 225 het stelletje van 222 er bij krijgt, 225 staat in Ut aan perron 19 te wachten op dat stelletje. Intussen moeten de IC`s ri Nm spoorgewijzigd worden naar 14/15. Laatst bewerkt door gvttreinen op 30-08-2024 09:18 |
30-08-2024 09:30:10 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Wat NS Int meld op hun site: Situatie op het spoor ICE 225, Utrecht Centraal vertrektijd 08:34 uur vertrekt 1 uur later uit Utrecht Centraal om 09:34 uur. Verder zijn er voor de RE 19 te weinig Tri-courante stellen beschikbaar, de oplossing is dat reizigers in Emmerich in beide richtingen mogen overstappen en Arnhem-Emmerich dus als pendeldienst wordt uitgevoerd. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 30-08-2024 09:33 |
30-08-2024 09:32:06 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Hij gaat gewoon via Ah, waarschijnlijk is 16 bakken ICE Neo te lang voor gepland spoor 10 te Ah. EDIT; Hmmm, 2 x ICE Neo = 402 meter, perron 10 is 431 meter dus daar ligt het niet aan. Laatst bewerkt door gvttreinen op 30-08-2024 09:36 |
![]() |
advertentie |
30-08-2024 10:10:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Je geloofd het niet maar ICE 225 stopt gewoon gepland in Ah, op spoor 10! |
30-08-2024 11:10:45 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Ik denk dat het vervallen van de stop te Ah ermee te maken had dat de trein (eerst) met 1 stel reed en te weinig zitplaatsen bood. Wellicht door het overslaan van Ah wilde men voorkomen dat er gedoe op het perron ontstaat. |
30-08-2024 11:23:45 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Ddr 11:21, DDZ 7526 + 7530 halteren te Dordrecht spoor 6 Reden onbekend gezien ddz 7649 moet arriveren als ic vs 11:34 vertrek ri zlw Laatst bewerkt door Ryanprogam op 30-08-2024 11:41 |
30-08-2024 11:45:16 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Ddr 11:43 Dbc 186 207 + 186 231 llt ri Zlw Oude ex nmbs nummers zijn er nog zichtbaar op 2839 + 2815 Laatst bewerkt door Ryanprogam op 30-08-2024 15:49 |
30-08-2024 12:19:28 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
|
30-08-2024 12:48:28 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Daarom werden er dus vervangende bussen ingezet. Geen idee of die uiteindelijk wel of niet gereden hebben… |
30-08-2024 12:53:35 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Ik zat net 12:51 (Ddr -> Zlw) Idrp 2102 langsrijden met containers maar hij staat op treinposities niet onder lineas? Laatst bewerkt door Ryanprogam op 30-08-2024 15:48 |
30-08-2024 12:55:55 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Laatst bewerkt door thom op 30-08-2024 12:56 |
30-08-2024 13:10:48 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
13:08 Ddr RXP 9903 + NS 186 038 ri Zlw Is ri Rsd gegaan Laatst bewerkt door Ryanprogam op 30-08-2024 15:48 |
30-08-2024 16:06:32 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
RXP 9903 om 15.55u LLT door Ut ri Amf/Gd |
30-08-2024 17:15:37 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
ICNG 3312 ‘Flow’ staat sinds 16.55 langs sp15 te Rtd met geel knipperend sein en vertrok om 17.16 ri Shl/opstelterrein Laatst bewerkt door erwin_6610 op 30-08-2024 17:17 |
30-08-2024 17:21:02 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Utzl, 16u30: NMBS 2809 + ICD-stam 16438 + NMBS 2807 (opz) als LM ex-Bd rg Wgm. |
30-08-2024 17:22:43 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
30-08-2024 17:33:54 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
RFO 1831 met Gatx ketelwagens door Rtd ri Gd om 17.30 |
30-08-2024 17:50:28 | ||
---|---|---|
B77W
![]() |
Vandaag te Bad Bentheim een locwissel tussen IC146 en IC147. De loc van de 146 had zijn stroomafnemer voor Nederland verspeeld. Daarom de wisseling zodat de 146 toch Nederland in mocht rijden. Helaas heeft de 147 ondertussen ook een ruim uur vertraging nadat we met 55 minuten Bad Bentheim mochten verlaten. Tot aan Rheine kregen we adequate en duidelijke reisinformatie, na Rheine niets meer gehoord en niemand nog gezien. |
30-08-2024 18:21:27 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Waarop thom (30-08-2024 12:55:55) reageerde:
Maar intussen rijdt ie voor RFO: Laatst bewerkt door mvschoon op 30-08-2024 18:24 |
30-08-2024 18:30:47 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Toch roepen die vaak wel om,vreemd dat ze dat nu niet deden |
30-08-2024 18:31:37 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Trein 3165 heeft vertraging, dat kan. Ik sta op Klp te wachten tot ie komt en volg m op de NS-app. Voor zover ik weet is de baanvaksnelheid op Ut-Ah 140 km/u. Trein komt echter maar af en tot tot 130/131 km/u. Zo haalt ie natuurlijk nooit tijd in? Wat kan hier de oorzaak van zijn? 7300 stoppert achter m aan dis dat kan t niet zijn en de 3063 is Klp al voorbij, vrij baan zou je zeggen. |
30-08-2024 18:39:06 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Het was in iedergeval 2 uur geleden een grote treinenfile in Asd. Waarschijnlijk is dat de oorzaak dat alles niet heel soepel loopt. |
30-08-2024 18:45:49 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Misschien omdat TimTim aangeeft dat die trein 130 km/uur hoort te rijden op dat traject? |
30-08-2024 18:51:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De vraag is hoe het precies zit, IRP/Lineas verhuurde hun lokken wel vaker tijdelijk onder aan andere vervoerders, soms zelfs op dagbasis. Dus het best zijn dat de lok nog wel degelijk geleased word van Alphatrains door Lineas, maar nu dus ingezet wordt door RFO. Als Lineas de lease beëindigd zou hebben, en Alphatrains de lok nu zou verhuren dan had ik wel verwacht dat de naam IRP van de lok af geweest zou zijn. Doorgaans moet je een lok weer 'blanco' terug in leveren immers. Dat alles maakt het een beetje lastig te bestempelen van wie de lok nu is :p Laatst bewerkt door thom op 30-08-2024 18:54 |
30-08-2024 18:54:21 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
TimTim zal nooit aangeven dat de dienstregelingssnelheid 130 km/u is, want dat kan die app namelijk helemaal niet. Geen idee overigens wat de werkelijke oorzaak is, maar dát is het in ieder geval niet. Laatst bewerkt door mtlx op 30-08-2024 18:55 |
30-08-2024 18:57:50 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Maar zeg ik dan iets geks dat je bij vertraging dan de hogere baanvaksnelheid gaat rijden? Maar heb net meegereden tussen Klp en Ah en mcn ging zowel bij Ed als Ah ruim op tijd in de ankers dus denk zelf dat t een mcn van de voorzichtige soort was 😉. Bij aankomst op Klp nog een noodstop omdat een persoon dacht dat je bij gesloten overwegbomen juist moet oversteken ...... (als er een ICE was aangekomen ........)
|
30-08-2024 19:29:34 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
De inzet van de Apmmz in DB-stam 7701 is een gastoptreden van een paar dagen geworden. Vandaag was hij weer vervangen door het voorgaande rijtuig 31, een gewone Avmmz (19-91 708-6). Gezien te Apd in IC 142.
|
30-08-2024 21:00:14 | ||
---|---|---|
Earl-Grey
![]() |
Rond 20:50 kwam(en de restanten van) de dinnertrain door Amsterdam richting Westhaven of Sloterdijk. Voorop 1 lok, daarna iets van 7 rijtuigen en daarna 3 loks. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-08-2024 22:08:34 | ||
---|---|---|
ronald
![]() |
Reden de eerste 2 stellen als LM of met reizigers en waar zijn deze naar toe gegaan? Ik neem aan dat DDZ 7649 'gewoon' trein 2328 was en vertrok richting Vs. |
30-08-2024 22:56:19 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
Volgens een melding vorige week op sion-rail.nl is hij voor langere tijd gehuurd door RFO maar er werd niet gemeld van wie. |
30-08-2024 23:05:00 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
![]() |
'Mijn' 3065 was ook goed vertraagd, zo'n 14 minuten. En toen ik terug kwam op Ed zag ik de 3081 ook al met +10 op de borden staan. Naast plusjes ook nog interessants op de Kippenlijn, de 31353/31354 en 31369/31370 zag ik te Ed met twee stellen Protos rijden. |
30-08-2024 23:58:09 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Dubbele stellen op de Kippenlijn komt sinds de overname door Keolis weer voor in de normale dienst. Ik heb geen ritnummers gevonden die standaard dubbel rijden maar de 31351/31352 is vaak dubbel. Avondtreinen die dubbel rijden zijn nieuw voor mij, maar ik hoor dan ook niet bij het uitgaanspubliek voor wie die ritten bedoeld zijn:) |
31-08-2024 06:48:50 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Uit eigen ervaring is de trein van 07:23 van Ede naar Amersfoort een vaak dubbel stel. Volgens een nvl is de trein van 05:53 ook een dubbel stel. In de middag wisselt het nogal eens, dan is of de trein van 16:39 of 17:09 uit Amersfoort een dubbel stel. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
31-08-2024 09:59:40 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
Conditierit van de traincharter rijtuigen en locs. Ik telde 6 rijtuigen. |
31-08-2024 15:07:11 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Mss kun je kort aangeven wat het verschil tussen de 'p' en de 'v' is bij dit rijtuig? Ik ken het onderscheid iig niet en weet dus niet wat er bijzonder is aan deze rijtuigwissel. |
31-08-2024 15:23:04 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
Het gaat om het interieur van het rijtuig. De p is een rijtuig met open layout, Grossraumwagen in het Duits. De v is een rijtuig met coupes die normaal gesproken wordt ingezet in de IC Berlijn. |
31-08-2024 15:24:33 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Als ik het nog goed in m'n hoofd heb: P is met middengang ( Pullman ) en V is met Verminderd aantal coupe's . |
31-08-2024 23:21:45 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
|
01-09-2024 00:05:03 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Laatst bewerkt door rolandrail op 01-09-2024 00:06 |
01-09-2024 00:08:19 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
01-09-2024 09:32:57 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Die zie je alleen bij een dienstregelingssnelheid van 120 of lager, dankzij een fijne collega die in z'n eentje besloten heeft dat het niet nodig was dat de machinisten de dienstregelingssnelheid zouden weten bij hogere snelheden. Dus TimTimPro kan geen 130 tonen (hoe graag ik het ook zou willen, wat mij betreft wordt weer gewoon standaard de dienstregelingssnelheid getoond). Laatst bewerkt door mtlx op 01-09-2024 09:35 |
01-09-2024 11:50:54 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Wordt het niet zo langzamerhand tijd om de stop in Arnhem maar op voorhand te schrappen i.p.v. als facultatieve stop te handhaven. Dan is het voor reizigers duidelijk dat de ICE niet stopt en er een andere verbinding gekozen dient te worden. |
01-09-2024 12:36:39 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dat zou pas een slecht idee zijn, want dit euvel is alleen met de 225. Alle andere ICE’s rijden gepland met één stel en dan is er dus niets aan de hand met capaciteit en instappers te Ah. |
01-09-2024 13:17:50 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Dan beperkt men de maatregel tot de ICE van Amsterdam naar München en laat de overige ICE’s hun stop in Arnhem behouden. |
01-09-2024 16:13:20 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Hey wat leuk we hebben de ICE Amsterdam - München al, maar de 225 rijdt de aangekomen 3,5 maand nog gewoon Amsterdam - Frankfurt en zolang de dienstregeling van 2025 niet officieel een ICE Amsterdam - München bevat blijft het gewoon Amsterdam-Frankfurt Laatst bewerkt door stefanvw14 op 01-09-2024 16:13 |
01-09-2024 17:08:28 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
De komende 3,5 maand zal de ICE 225 naar Frankfurt am Main rijden en zijn stop in Arnhem Centraal behouden. Wat daarna gebeurt is officieel nog niet bekend. Er zijn ook geen concrete plannen om de stop in Arnhem te schrappen voor zover mij bekend. Laatst bewerkt door TtC op 01-09-2024 17:10 |
01-09-2024 18:42:37 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
01-09-2024 18:48:03 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Ik heb laatst nog aan een ambassadeur door gegeven dat ik graag de trein achter mij weer in routelint wil zien. Hij ging het doorgeven. Dus wie weet 🤞🏻🤞🏻
Laatst bewerkt door Oldskool op 01-09-2024 18:48, reden: Aanvullende opmerking |