Opvallende dingen 4 september
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
04-09-2024 07:21:32
BVisser
BVisser

Asdm 7:18 LNS 186 182 met European Sleeper 452 richting Asd - Brusz, 11 rijtuigen.

 

04-09-2024 08:38:42
erwin_6610
erwin_6610

Beschadigde overweg tussen (Ut)-Db-Ed-(Ah). Prognose is 14.15u De 225 wordt omgeleid tussen Ut en Ah.

Trein 7320 rijdt te Ut met +30, de 3120 met +60



Laatst bewerkt door erwin_6610 op 04-09-2024 08:45
 

04-09-2024 08:43:11
noof
noof

Betreft overweg 56.5 (dé overweg bij Maarsbergen), kabel geraakt bij maaiwerkzaamheden.

 

04-09-2024 09:22:01
mhlvdijk
mhlvdijk

De 4929 rijdt niet van Almere Centrum naar Utrecht: "gewijzigde dienstregeling". Stel 2359 stond donker langs het perron op Almere Centrum.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

04-09-2024 09:24:04
Vlinder
Vlinder

Door een fout van de treindienstleider heeft er zich tussen Coevorden en Gramsbergen slordige situatie ontstaan, trein 3815 uit Zl ri Emn kreeg bij Gramsbergen veilig even als trein 8030 richting Gramsbergen vanuit Coevorden. Hierdoor kwamen ze elkaar tegen op de baanvaak, trein 3815 heeft moeten uitwijken naar het Industrie terrein spoor, waarna trein 8030 veilig heeft kunnen passeren, hierdoor is trein 3815 weer terug moeten rijden om het hoofdbaan op te kunnen komen.



Laatst bewerkt door Vlinder op 04-09-2024 10:00
 

04-09-2024 09:27:51
AJT
AJT

9.25 onbekende tractie met oranje goederenwagons door Herxen (Wh->Zl)

 

04-09-2024 09:29:51
Muizeneus
Muizeneus

@Vlinder inderdaad ernstig maar moeten we dat hier aan de grote klok hangen?

 

04-09-2024 09:41:44 4
mambo
mambo

Wat is hier onveilig aan? Los van dat de beveiliging het niet toelaat om 2 treinen op seinbeeld op hetzelfde spoor naar elkaar toe te laten rijden op de vrije baan klinkt het mij meer als een fout in de oren dat er nog bediende infra tussen ligt (je zegt het zelf; een trein heeft kunnen uitwijken naar een goederenplacement), wat impliceerd dat er nog gewoon bediende seinen tussen zitten die niet op een onveilige manier gepasseerd zijn? Niets onveiligs aan, enkel slordig en logistiek erg vervelend voor de betrokken treinen en reizigers. “Zeer onveilig” is op z’n minst tendentieus en misleidend te noemen in die context…



Laatst bewerkt door mambo op 04-09-2024 09:42
 

04-09-2024 09:46:29 2
broek53
broek53

De fout tussen Coevorden en Gramsbergen heeft met (on)veiligheid niets te maken. Het is onhandig geweest. Voor de veiligheid zijn er seinen en die hebben blijkbaar prima gewerkt.

 

04-09-2024 09:51:09 1
noof
noof

Slordig en jammerlijk, maar als we elke 'deadlock' moeten melden..

 

04-09-2024 10:00:05 5
Vlinder
Vlinder

Quote
mambo (04-09-2024 09:41:44):


Wat is hier onveilig aan? Los van dat de beveiliging het niet toelaat om 2 treinen op seinbeeld op hetzelfde spoor naar elkaar toe te laten rijden op de vrije baan klinkt het mij meer als een fout in de oren dat er nog bediende infra tussen ligt (je zegt het zelf; een trein heeft kunnen uitwijken naar een goederenplacement), wat impliceerd dat er nog gewoon bediende seinen tussen zitten die niet op een onveilige manier gepasseerd zijn? Niets onveiligs aan, enkel slordig en logistiek erg vervelend voor de betrokken treinen en reizigers. “Zeer onveilig” is op z’n minst tendentieus en misleidend te noemen in die context…



Indd een misleidende text van mij en heb het aangepast.

 

04-09-2024 10:34:39
BVisser
BVisser

Quote
AJT (04-09-2024 09:27:51):


9.25 onbekende tractie met oranje goederenwagons door Herxen (Wh->Zl)


De LTE 193 737 met Wascosa-graanwagens naar Coevorden.

 

04-09-2024 20:31:19
Dj188nl
Dj188nl

rond 7:50 was er in Eindhoven een storing met de in en uitcheck poortjes waardoor niemand kon uitcheken.

 

04-09-2024 21:24:10
stefanvw14
stefanvw14

Sinds het tweede deel van de middag is er door een brandje op de Nnvbr heeft er tot +/- 1930 geen treinen tussen Wm - Utg gereden en sinds +/- 1930 mag de 4000 wel rijden, maar de 3000 is opgeheven Zd - Amr. Waarom is er alleen tot 18.00 gekozen om de 3000 om te leiden via Hlm en daarna niet meer? Dit zou toch in principe dezelfde VSM kunnen zijn met uitzondering van de 4000?

Bron over de storing www.deorkaan.nl. Let AUB niet op de stemmingmakerij in het artikel verder, want daar zijn ze nogal goed in. Net zoals de scheiding tussen NS en ProRail die wordt daar niet begrepen.

 

04-09-2024 21:49:30
dziendobry
dziendobry

21:42 European Sleeper punctueel vertrokken vanaf Den Haag HS Richting Praag. 186 182 voorop met erachter 11 rijtuigen. eerste en laatste rijtuig donker en 3e van voren de WLAB30.

 

04-09-2024 23:46:41
rolandrail
rolandrail

Quote
stefanvw14 (04-09-2024 21:24:10):


Sinds het tweede deel van de middag is er door een brandje op de Nnvbr heeft er tot +/- 1930 geen treinen tussen Wm - Utg gereden en sinds +/- 1930 mag de 4000 wel rijden, maar de 3000 is opgeheven Zd - Amr. Waarom is er alleen tot 18.00 gekozen om de 3000 om te leiden via Hlm en daarna niet meer? Dit zou toch in principe dezelfde VSM kunnen zijn met uitzondering van de 4000?

Bron over de storing www.deorkaan.nl. Let AUB niet op de stemmingmakerij in het artikel verder, want daar zijn ze nogal goed in. Net zoals de scheiding tussen NS en ProRail die wordt daar niet begrepen.


Het betrof een smeulende kabel, zo rond 17u werd het treinverkeer weer opgestart en kort voor 18u30 begon de kabel weer te smeulen en bleek een isolerende plaat op de brug beschadigd waardoor kortsluiting ontstond.

Waarom de 3000 niet langer werd omgeleid weet ik niet, wel dat het spaak liep rg Hdr omdat de 3000 in het pad van de in de spits naar Hdr doorrijdende 800 terecht kwam.

Rond 21u was "de storing voorbij" na verwijderen van isolatiematerieel en ging het herstel naar de nacht. Maar de 3000 bleef opgeheven tussen Amr en Zd dus voor de rzgrs en treinpersoneel was de storing helemaal niet voorbij. Om 21u30 werd dan toch besloten dat de 3080, 3082 en 3091 toch weer werden ingelegd. Even later ook de 7384.