14-09-2024 06:43:12 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Door herstelwerkzaamheden rijden er geen treinen tussen Ede-Wageningen en Driebergen Zeist. Keurig omroepbericht, al zorgt t op Vndc voor enige verwarring want hier rijdt de trein wel. |
14-09-2024 07:08:41 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Zal waarschijnlijk dan om de overweg bij Klp gaan....? |
14-09-2024 07:13:45 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Vandaag rijdt er een intercity tussen Amersfoort en het spoorwegmuseum met de mat'54 386 en mat'46 273. Onderweg wordt richting Utm gestopt op Dld en soms ook op Bhv en de andere kant op alleen een stop op Bhv. Dienstregeling van de serie 28100. Trein toegankelijk met een regulier vervoerbewijs. Laatst bewerkt door treinhobby op 14-09-2024 07:20 |
14-09-2024 09:19:17 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Klopt. En vandaag doet de overweg het weer zoals het de bedoeling is. |
![]() |
advertentie |
14-09-2024 11:07:18 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Aldus Westfalendampf op Insta, is de 50 3654 defect geraakt en zal niet meerijden naar Amsterdam |
14-09-2024 11:18:05 1 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Klopt. De VSM 50er staat nu.op Arnhem Berg. De 23er is met de rijtuigen en een SBB BR189 in opzending om 11:50 vertrokken uit Ah. |
14-09-2024 11:19:08 1 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Ik denk 10:50? Om 11:10 uit Wf vertrokken. De 189 284 (die de trein van Em naar Ah heeft vervoerd hangt (juiste schrijfwijze) helemaal achteraan. Laatst bewerkt door BVisser op 14-09-2024 11:22 |
14-09-2024 11:58:05 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
11:56 kwam flirt stel 2512 door Ut rijden, richting Ht of Ah. |
14-09-2024 12:31:56 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Om 11.51 uur uit Db na een mislukte inhaalpoging van de 3100 (trein te lang voor het perron). 189 duwde vrolijk mee achteraan Laatst bewerkt door geert op 14-09-2024 12:32 |
14-09-2024 12:39:31 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Sorry. Was inderdaad om 10:50 van Ah. Maar de loc achteraan hielp in eerste instantie Niet mee. Pantograven waren neer en de loc had ook van die leuke sluitsein bordjes. De trein is bij Utrecht afgetakt naar Uto en Hvs. Gezien bij Uto maar ik ben vergeten de tijd te noteren. |
14-09-2024 13:12:26 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
12:55 Aankomst Stoomtrein te ASD |
14-09-2024 13:47:21 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Bij vertrek uit Db duwde de 189 vrolijk mee |
14-09-2024 15:45:03 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Trein 703661 van Zl naar Ah met SNG 7. Gezien te Zwolle |
14-09-2024 18:19:07 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Wegens omgeleide IC naar en van Maastricht via Heerlen, was en is er op station Heerlen een drukte van binnen komende en vertrekkende treinen van NS en Arriva. Had Arriva sprinter van 16:52 uur richting Sittard. Voor dat ik instapte hoorde ik via de omroep installatie dat er een spoor wijziging was voor de Arriva trein naar Aachen. De wijziging betrof van spoor 4 naar spoor 1. Het bericht werd drietalig omgeroepen, in de volgorde, Nederlands, Duits en Frans. Weet alleen niet of dit live word omgeroepen of een van tevoren ingesproken band c.q. computer gestuurd. Ben me nu ook aan het afvragen of NS of ProRail, de reguleren IC van en naar Heerlen heeft laten vervallen omdat de reizigers met de omgeleide IC mee kunnen naar Heerlen. Dit voor ruimte op de perron sporen te maken. Laatst bewerkt door john2 op 14-09-2024 19:14, reden: Meer tekst er bij gezet |
14-09-2024 18:32:35 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Westfalendampf met stoomloc voorop en 189 achteraan om 18.25 uur door Ut, via spoor 9 dus trein is via Hvs gereden. |
14-09-2024 20:17:04 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Klopt. Kwam om 18:18 door Blauwkapel vanuit de richting Hvs. |
14-09-2024 21:35:55 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Met dank aan een goed oplettende trdl mocht de op tijd rijdende 2283 net buiten Zlw tien minuten voor de rooie wachten om een vertraagde goederentrein (42512) voor te laten. Aankomst Ddr met een keurige +12, waar ARI wel niet goed voor is ;-) Laatst bewerkt door NS1707 op 14-09-2024 21:36, reden: Correctie treinnummer. |
15-09-2024 00:01:41 | ||
---|---|---|
jmv
![]() |
TGV-PBKA 4332 is de volgende Eurostar Ruby. Stel reed deze dag Eurostar 9333 en 9366. Gezien te Asd om 15.00. Rijtuigen 1 en 4 zijn afkomstig van stel 4344. |
15-09-2024 13:51:20 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Naar mijn weten (en ik laat me graag corrigeren, ik baseer me op wat ik zie bij bediende seinen) wordt er door ARI een rijweg ingesteld twee blokken voor de trein uit, en wordt deze steeds een stukje verlengd. Zo krijgt de machinist steeds groen te zien terwijl er niet onnodig lange rijwegen zijn ingesteld. Met de in Nederland gangbare bloklengtes lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ARI al 10 minuten van tevoren een rijweg had ingesteld voor die vertraagde goederentrein.
Opties die ik zie: 1. ARI was aan het werk en had bij passage van sein 324 een rijweg ingesteld van sein 254 naar sein 240. Maar om een verder onbekende reden kreeg de goederentrein vertraging (technisch akkefietje?) waardoor deze een vertraging opliep. 2. De treindienstleider had handmatig eerder een rijweg ingesteld om te voorkomen dat de goederentrein achter de reizigerstrein zou belanden. |
15-09-2024 15:16:21 1 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Volgens mij als ARI niet is ingesteld op 'vertraging verwerken' voor die 42512 dan blijft die 2283 net zo lang staan voor de rooie totdat die goederentrein voorbij is, hier had de Trdl dus handmatig even moeten ingrijpen. |
15-09-2024 23:53:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Of die was simpelweg druk met iets anders in zijn beheergebied, en heeft hier even zijn aandacht niet aan kunnen besteden. |