Opvallende dingen 19 september
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
19-09-2024 09:05:41
TijnTrein
TijnTrein

Zat net op treinposities te kijken en zag ik tussen Tilburg - Best 4 icngs! wat volgens mij niet zo hoort. ik denken dat het misschien vertraging kon zijn, maar alleen de

3111 met trein 1126 heeft maar vertraging van een minuut, de rest rijden op tijd.

19-09-2024 10:00:15
ToH
ToH

VIRM 9418 + 2 NS FLIRTs op sleep door Gz ri Tb om +/- 9.55

19-09-2024 20:59:05 1
kjansma
kjansma

Het valt me op dat bij een spoorfasewijziging de reizigers, die zich netjes spreiden over het perron (dus het verwijt dat reizigers per se via dezelfde deur naar binnen willen: niet meer doen) vaak niet worden geinformeerd.

vandaag weer een voorbeeld: trein 867 Ht: 6b (via 5a) ipv 6

- Geen omroep

- Geen wijziging van treinbeeldscherm boven perronspoor 6a

Jammer voor de reizigers die netjes op einde 6a stonden of niet opletten. En de rest die zich wel haastten naar 6b, die stapten natuurlijk in via die ene dichtsbijzijnde deur (logisch)

Ik weet niet of een ProRail-medewerker meeleest, maar dit is wel voor verbetering vatbaar.

19-09-2024 21:16:51
ronald
ronald

TijnTrein (19-09-2024 09:05:41):

Zat net op treinposities te kijken en zag ik tussen Tilburg - Best 4 icngs! wat volgens mij niet zo hoort. ik denken dat het misschien vertraging kon zijn, maar alleen de

3111 met trein 1126 heeft maar vertraging van een minuut, de rest rijden op tijd.

Reden alle stellen vanuit Ehv naar Tb?

Of reden er stellen vanuit Tb richting Ehv? Trein 1127 reed namelijk ook met 2 stellen volgens treinposties.

Misschien handig als je dan de andere stelnummers ook noemt, dan zou je misschien meer duidelijk kunnen krijgen.

Somda In de Wolken Weddings advertentie

19-09-2024 22:10:44
sjoerd
sjoerd

kjansma (19-09-2024 20:59:05):

Het valt me op dat bij een spoorfasewijziging de reizigers, die zich netjes spreiden over het perron (dus het verwijt dat reizigers per se via dezelfde deur naar binnen willen: niet meer doen) vaak niet worden geinformeerd.

vandaag weer een voorbeeld: trein 867 Ht: 6b (via 5a) ipv 6

- Geen omroep

- Geen wijziging van treinbeeldscherm boven perronspoor 6a

Jammer voor de reizigers die netjes op einde 6a stonden of niet opletten. En de rest die zich wel haastten naar 6b, die stapten natuurlijk in via die ene dichtsbijzijnde deur (logisch)

Ik weet niet of een ProRail-medewerker meeleest, maar dit is wel voor verbetering vatbaar.

Dat heb ik al redelijk vaak meegemaakt in Den Bosch, en ook als de trein rechtdoor binnenkomt over de kruiswissels halverwege de perrons. Machinisten gaan daar niet altijd op dezelfde wijze om met de bakborden. Eigenlijk heb je hier en daar flexibele bakborden nodig. In Den Bosch kan een trein op drie manieren langs het perron komen: geheel rechtdoor over dat spoor, halverwege naar dat vertrekspoor gaan via de kruiswissels en via de kruiswissels dat spoor verlaten. Alleen bij de laatste mogelijkheid is het soms duidelijk waar de trein stopt, als het sein voor de kruiswissels rood toont. Ik kijk altijd naar de seinen en naar de wisselstanden, maar zelfs dan is de stopplek niet altijd te voorspellen.

Juist in Den Bosch hebben ze wel eens iets geprobeerd met een stopplaatsaanduiding, ik meen op spoor 1, waar de verwarring eigenlijk niet bestaat omdat er maar 1 perronfase is. Maar die proef is wellicht niet voortgezet.

20-09-2024 00:16:07
henri1972
henri1972

Op Ut stopt de 7300 ri Rhn vaak op het punt waar de aflossing mcn staat. Ongeacht op dat klopt qua bakborden.

20-09-2024 09:07:37
TijnTrein
TijnTrein

ronald (19-09-2024 21:16:51):

TijnTrein (19-09-2024 09:05:41):

Reden alle stellen vanuit Ehv naar Tb?

Of reden er stellen vanuit Tb richting Ehv? Trein 1127 reed namelijk ook met 2 stellen volgens treinposties.

Misschien handig als je dan de andere stelnummers ook noemt, dan zou je misschien meer duidelijk kunnen krijgen.

van het terugkijken was er 1 die naar Gvc ging en 2 naar Ehv.

21-09-2024 01:20:56
scooter
scooter

De laatste weken rijden er 4 a 5 omlopen in de 1100 met ICNG,waarbij de meesten als dubbel stel rijden:Zowel 5+5 als 5+8.

Soms rijdt er ook een los stel,maar dat is niet altijd planmatig