Opvallende dingen 3 oktober
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
03-10-2024 06:29:57
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Trein 1714 lijkt ergens in de buurt van Dv wat issues te hebben gehad, deze rijdt straks Ut binnen met +14 volgens treinposities. Gelukkig voor de in Ut wachtende / overstappende reizigers naar Gd en Gvc op deze frisse morgen werd trein 2012 pas laat voortgebracht dus die is met +10 vertrokken.

 

03-10-2024 07:18:01
henri1972
henri1972

Door een defecte bovenleiding tussen Gv en Ledn rijden er de hele dag minder treinen.

Dat er ook minder treinen rijden tussen Gv en Rtd en tussen Ledn- Shl-Ut - Ah wordt dan niet vermeld. U als lezer snapt het: van de 3200 vallen alle treinen uit. Het is niet uit te leggen aan de reiziger tussen pakweg Shl en Ut of Ut en Ah. Of vertrouw de reiziger NS sowieso al niet meer?

 

03-10-2024 07:30:10
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Van die 3200 snap ik het nog wel, dat zijn immers maar een paar treinen per dag. Als je een algemeen bericht plaatst dat er minder treinen rijden op Ah-Shl krijg je daar alleen maar verwarring over. Voor de mensen die het betreft kunnen ze het zelf ook wel zien op de vertrekborden of in de app dat genoemde treinen niet rijden.

Voor het stukje Gv-Rtd vind ik het dan wel weer kwalijk omdat het hier de hele dag om reguliere treinen gaat (niet spitstoevoegers). Had dan in je communicatie dan het hele traject Ledn-Rtd genoemd.

 

03-10-2024 07:41:00
henri1972
henri1972

Waarom kan die 3200 niet gemeld worden als: tijdens de spitsuren minder treinen tussen ....

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

03-10-2024 07:56:39 1
Marco
Marco

De 3200 is tussen Ah en Ut altijd redelijk onderbezet (vergeleken met de 3000 en 3100), en dat voor een trein in de hyperspits. Maar dat is natuurlijk logisch als je er niet van op aan kunt dat die rijdt. Hij is alleen geschikt voor mensen die 1) netjes elke dag voor vertrek hun app checken, en 2) makkelijker eerder kunnen vertrekken of later op bestemming kunnen komen. Die andere treinseries rijden tenminste wel betrouwbaar, tenzij er écht iets aan de hand is.

Ik vraag me daarom wel af wat kosteneffectiever is: de 3200 laten rijden, of de andere treinen structureel met (of zelfs 14?) bakken te laten rijden.

 

03-10-2024 08:04:38
Jasper-N
Jasper-N

IC B 143(als ik het goed gelezen heb) stond te ut sp 19, lampen in de rijrichting van vaartsche rijn. Wat is de reden van deze omleiding?

 

03-10-2024 08:05:53
martijn
martijn

De werkzaamheden in Wierden. De 143 rijdt al meer dan een week via Ah.

 

03-10-2024 08:06:31
stefanvw14
stefanvw14

van/naar Wierden rijden al even geen treinen. IC 143/142 rijden al meer dan een week via Ut - Ah - Oberhausen - Dortmund naar Berlijn om zo 1x per dag een verbinding Amsterdam-Berlijn te houden.

 

03-10-2024 08:19:02
seinhuis
seinhuis

Testritten ICNG-B (zonder reizigers, onder voorbehoud). Er zijn 2 aparte treinen aan het rijden.

07:22 Bruxelles midi

08:41 Rotterdam cs


09:19 Rotterdam cs

10:38 Bruxelles midi


12:29 Amsterdam cs

14:38 Bruxelles midi


15:22 Bruxelles midi

16:41 Rotterdam cs


18:19 Rotterdam cs

19:38 Bruxelles midi


Tevens rijdt vandaag Regiopa Express tussen Nordhorn en Coevorden Terminal.



Laatst bewerkt door seinhuis op 03-10-2024 11:27, reden: Strepen gezet om wat duidelijker te maken
 

03-10-2024 08:26:20
Ysbergsla
Ysbergsla

Je suggereert dat er een trein is met vertrek Brussel Zuid 10:38 en aankomst/vertrek Amsterdam CS 12:29. Dit betreffen twee verschillende treinen; het zou te snel zijn.

 

03-10-2024 08:37:26
noof
noof

Quote
Marco (03-10-2024 07:56:39):


De 3200 is tussen Ah en Ut altijd redelijk onderbezet (vergeleken met de 3000 en 3100), en dat voor een trein in de hyperspits. Maar dat is natuurlijk logisch als je er niet van op aan kunt dat die rijdt. Hij is alleen geschikt voor mensen die 1) netjes elke dag voor vertrek hun app checken, en 2) makkelijker eerder kunnen vertrekken of later op bestemming kunnen komen. Die andere treinseries rijden tenminste wel betrouwbaar, tenzij er écht iets aan de hand is.

Ik vraag me daarom wel af wat kosteneffectiever is: de 3200 laten rijden, of de andere treinen structureel met (of zelfs 14?) bakken te laten rijden.



14 bakken past (o.a.!) niet op Ed, Klp...

 

03-10-2024 11:07:58
MaxBB
MaxBB

En is 14 bakken VIRM wel toegelaten?

 

03-10-2024 11:12:52
henri1972
henri1972

Jazeker. Heeft in het verleden oa in de 500 tussen Zl en Ut gereden toen er nog gecombineerd werd in Zl en Ut

 

03-10-2024 11:44:27
MaxBB
MaxBB

Vreemd dan dat tot een paar jaar geleden 12 bakken bestaande uit 3 viertjes niet was toegestaan. Of zit dat verkeerd in mijn hoofd?

 

03-10-2024 11:55:33
stefanvw14
stefanvw14

Dat laatste is pertinent niet waar. In mijn studietijd 2014-2019 meermaals de 822 gepakt van Zd naar Amr en deze bestond bijna altijd uit 3x een viertje.

 

03-10-2024 12:09:29
Oldskool
Oldskool

Quote
MaxBB (03-10-2024 11:44:27):


Vreemd dan dat tot een paar jaar geleden 12 bakken bestaande uit 3 viertjes niet was toegestaan. Of zit dat verkeerd in mijn hoofd?



Dat zit een beetje verkeerd in je hoofd 😉

 

03-10-2024 13:12:05
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Denk meer dat het issue is dat men nog wel eens moeite had met het uit elkaar houden van viertjes en zesjes. Of gold dat alleen voor ICM?

Overigens herken ik als gebruiker van de 3200 de rust (vooral in de ochtendspits) wel. Het is vooral handig om lekker te blijven zitten en toch in Ledn/Laa/Gv etc uit te komen. Al denk ik zeker ook wel dat het langer rijden van de 3000/3100 effectief genoeg zou zijn. Maar ja, elke tien minuten een trein hé?



Laatst bewerkt door SleutelMan op 03-10-2024 13:12
 

03-10-2024 13:12:54
Ryanprogam
Ryanprogam

Diverse ic direct treinen worden omgeleid via Ddr, door een wisselstoring tussen BD en RTD, zal dit ook de test ICNG-B 3315 met rit 19658 omleiden?

Update, volgens treinposities krijg hij +60 vertrek en zal de storing dan wel verholpen zijn


Nogmaals update, nu is ie toch ineens met +3 vertrokken



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 03-10-2024 13:24
 

03-10-2024 14:59:21
seinhuis
seinhuis

Quote


Tevens rijdt vandaag Regiopa Express tussen Nordhorn en Coevorden Terminal.


Is zojuist (15:55) vertrokken vanaf Emlichheim naar Coevorden Terminal. Speciaal voor mij heeft de trein kop gemaakt omdat vanaf Nordhorn niet langs het perron in Emlichheim kan komen (zelfde situatie als in Waddinxveen of Obdam, maar dan 1 perron).

Mat is lint van Bentheimer Eisenbahn. Trein is goed gevuld met Duitsers.



Laatst bewerkt door seinhuis op 03-10-2024 15:02
 

03-10-2024 15:02:04
sander14
sander14

Quote
Ryanprogam (03-10-2024 13:12:54):


Diverse ic direct treinen worden omgeleid via Ddr, door een wisselstoring tussen BD en RTD, zal dit ook de test ICNG-B 3315 met rit 19658 omleiden?

Update, volgens treinposities krijg hij +60 vertrek en zal de storing dan wel verholpen zijn


Nogmaals update, nu is ie toch ineens met +3 vertrokken



De 19658 is via Roosendaal het land uit gegaan.

 

03-10-2024 15:24:37
seinhuis
seinhuis

Quote
seinhuis (03-10-2024 14:59:21):


Quote


Tevens rijdt vandaag Regiopa Express tussen Nordhorn en Coevorden Terminal.


Is zojuist (15:55) vertrokken vanaf Emlichheim naar Coevorden Terminal. Speciaal voor mij heeft de trein kop gemaakt omdat vanaf Nordhorn niet langs het perron in Emlichheim kan komen (zelfde situatie als in Waddinxveen of Obdam, maar dan 1 perron).

Mat is lint van Bentheimer Eisenbahn. Trein is goed gevuld met Duitsers.



15:23 vertrokken vanaf Coevorden Terminal naar Nordhorn.

 

03-10-2024 16:32:13 3
rolandrail
rolandrail

ICNG 3128 gesleept met rem/koppelwagens door Railadventure Re 620 003 om 16u28 door Cossonay-Penthalaz rg Lausanne Triage.