04-10-2024 00:19:06 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Testritten ICNG-B (zonder reizigers, onder voorbehoud). Er zijn 2 aparte treinen aan het rijden.
07:22 Bruxelles midi 08:41 Rotterdam cs 09:19 Rotterdam cs 10:38 Bruxelles midi 12:29 Amsterdam cs 14:38 Bruxelles midi 15:22 Bruxelles Midi 16:41 Rotterdam cs 18:19 Rotterdam cs 19:38 Bruxelles midi
|
04-10-2024 08:14:24 | ||
---|---|---|
voske
![]() |
Trein 1118 (ICNG 3224) is vanwege een technische storing tot stilstand gekomen voor Zha. Na 20-25 minuten was de storing verholpen. Daarna is de trein op de HSL weer gestopt, volgens het omroepbericht wegens een probleem buiten de trein, namelijk “te weinig stroom”.
Laatst bewerkt door voske op 04-10-2024 08:39 |
04-10-2024 08:48:19 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Een keer zonder vouwfiets op stap: trein 5623 niet verder dan Putten. Bovenleiding kapot. Eens kijken hoe je dan in Ermelo komt. Antwoord: buslijn 101 voor eigen rekening. Prognose is tijdens de busrit in drie stappen van 9.30 naar 12.15 uur gegaan. Laatst bewerkt door evangoor op 04-10-2024 09:34 |
04-10-2024 09:33:17 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
|
![]() |
advertentie |
04-10-2024 09:59:13 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tussen Ns en Hd zijn boven beide sporen de bovenleidinggroepen uitgevallen. |
04-10-2024 10:47:26 | ||
---|---|---|
niek45
![]() |
SLT 2406 (5622) heeft vlak voor Hd z'n pantho verspeeld en is gestrand in de wisselstraat vlak voor station Hd.
Laatst bewerkt door niek45 op 04-10-2024 20:47, reden: Typ fout verbeterd |
04-10-2024 12:25:35 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Door een wisselstoring rijden er geen treinen tussen Arnhem en Dieren en tussen Arnhem en Zevenaar. Waarom kan er niet beperkt worden gereden door bijvoorbeeld een wissel te klemmen en dan links te rijden? |
04-10-2024 12:52:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De vraag is wélk wissel in storing ligt en ook wat de aard van de storing is. Als het bijvoorbeeld gaat om een detectiestoring bij wissel 231A bij Va, dan zal klemmen niet veel oplossen. Het wissel ligt dan fysiek wel in de vergrendeling, maar de elektronica is ervan overtuigd dat dat niet zo is. Ik denk dat het bij A/B wissels het geval is dat als één wissel een probleempje heeft, beide wissels onbruikbaar zijn tot het probleem is opgelost? |
04-10-2024 12:55:46 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Helaas nu ook Amf-Avat gestremd door een aanrijding op/bij Amfs |
04-10-2024 14:17:11 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Ik kreeg zojuist een email van ÖBB. Door het slechte weer van de afgelopen weken is er grote schade aan infrastructuur. Vooral de nieuwe weststrecke tussen St. Pölten en Wien heeft veel schade en zal nog enkele maanden gesloten zijn. Er worden dus een aantal veranderingen in de dienstregeling doorgevoerd per 10 oktober. Concreet zal het onder andere neerkomen op uitval van IC- en D-treinen en ICE's die zullen keren op Linz Hbf. Overigens iets meer off-topic; ook de u2xu5 werkzaamheden in Wenen zijn (letterlijk) behoorlijk in het water gevallen. Vooral Pilgramgasse (U2) is er slecht aan toe. Er wordt nu al gesproken over 2 jaar uitstel door flinke schade. |
04-10-2024 15:16:59 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
|
04-10-2024 15:36:13 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
SHD 2205 + CTO-meetrijtuig kwamen om 15.35 aan te Ut uit ri Amf/Gd |
04-10-2024 15:42:52 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Om 15:12 kwam een zwarte 189 met een stuk of 10 ketels door Lelystad richting Zwolle.
Ooit begreep ik dat er geen goederentreinen over de Flevolijn in oostelijke richting mochten rijden ivm binnen profiel liggende perronkappen. Dat kan dus ook naar het rijk der fabelen. |
04-10-2024 15:45:34 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
onbekende tractie met staaltrein tussen Odw & Wd > Wd om 15:43 |
04-10-2024 15:48:52 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ik weet niet wat hier geval is, maar als het meteen hersteld wordt en de monteurs daarbij het spoor moeten betreden, zal het denk ik nodig zijn om het spoor dubbelsporig buiten dienst te nemen. Naar mijn weten is het in Nederland niet meer mogelijk om aan het spoor te werken met het nevenspoor in dienst. Soms wordt er daarom inderdaad voor gekozen om het wissel eerst te klemmen (bijvoorbeeld) en later in de nacht te herstellen. Maar die keuze is van allerlei dingen afhankelijk. |
04-10-2024 15:49:24 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Moet wel een heel bijzonder perronkap zijn als een ketelwagen er tegenaan zou rijden.... |
04-10-2024 16:13:18 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
|
04-10-2024 16:25:05 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Hoe dat precies met die perronkappen zit, weet ik helaas niet. |
04-10-2024 16:45:40 1 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
NFL meldt: *Edn 16:38* |
04-10-2024 17:23:20 | ||
---|---|---|
TijnTrein
![]() |
Om 17:19 kwam Shd? Lof 2205 met CTO meetrijtuig door Oisterwijk richting eindhoven |
04-10-2024 17:57:20 2 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Dat was de UC naar Onnen die normaal via Bad Bentheim rijdt maar nu vanwege de werkzaamheden bij Hengelo via Emmerich en Betuweroute. Die beperking is er niet meer. Laatst bewerkt door BVisser op 04-10-2024 17:58 |
04-10-2024 18:22:11 4 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Elke UC (unit cargo) van DB Cargo is ingelegd met dezelfde karakteristieken, want in theorie kunnen er allerlei wagens op geboekt worden, ook al komt dat in praktijk niet voor. Zo is ook de bediening Delden officieel een unit cargo, en dus 'BP', en dus mag de trein in Delden niet over spoor 1 bijvoorbeeld. Ook al zijn het altijd ketelwagens. Het aantal beperkingen in NL voor BP-treinen is erg beperkt aan het worden. De Flevo- en Hanzelijn hebben geen beperkingen Laatst bewerkt door diesels op 04-10-2024 18:25 |
04-10-2024 18:40:38 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
Via de webcamera Mierlo-Hout zag ik dat er om 12:21 een interessante intermodale goederentrein van Ecco Rail langskwam richting Venlo. Er werden achtentwintig ingeraamde ketels van Poll-Nussbaumer vervoerd, naast nog wat andere zaken. Mijn vraag is: welke trein is dit en wat is het nummer van de Vectron ? De locomotief is voorzien van de blauwe Railpool baan en draagt het ecco logo, maar heeft geen rood vlak aan de voorzijde, voor zover ik kan zien. |
04-10-2024 18:45:07 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Als ik op treinposities kijk betreft het de 2406 en dus niet de 2604 :-) Overigens was dat sowieso al veel te weinig capaciteit ten opzichte van SLT-12 wat gepland voor die rit stond... |
04-10-2024 19:39:43 1 | ||
---|---|---|
niek45
![]() |
Klopt idd 2406, typ foutje. Nu om 19:35 staat hij nog op de zelfde plek met de andere pantho tegen de draad. Rode sluitlichten beide zijde. De 500 en de 600 rijden vanaf Ns tot Pt linkerspoor er langs. |
04-10-2024 20:00:54 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De beperking op de Flevo lijn betrof / betreft als ik het me goed herinner een beperking voor HC containers in Almere Buiten, binnen profiel hoort er sowiso eigenlijk niets te zijn. Wel verbaast het me dat Onnen kennelijk direct uit Duitsland door DB cargo wordt bediend en niet meer vanaf de Kijfhoek , heeft dat met de renovatie van de heuvel installatie op de Kijfhoek van doen? |
04-10-2024 20:06:49 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Jep. |
04-10-2024 20:48:08 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
trein 403 is volgens treinposities ingelegd met een stop in Wf. Vanmiddag maakte de 3056 ook een niet commerciele stop vanwege een overwegstoring verderop. Zit die er nog steeds in? |
04-10-2024 21:36:00 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Dan was dit mogelijk de eerste commerciële goederentrein ooit die vanuit Hilversum de boog bij Kv heeft gebruikt richting Almere. Unieke omleiding! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-10-2024 22:03:38 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Arriva lijkt tussen Zutphen en Oldenzaal overvraagd om iets meer dan het gebruikelijke programma af te draaien; er wordt met uitpuilende losse stellen gereden. Dat was afgelopen zondagavond ook al zo en dat zag er (richting Hgl vanuit Zp) ook niet bepaald comfortabel uit. |
04-10-2024 22:45:57 1 | ||
---|---|---|
RailCamNL
![]() |
|
04-10-2024 23:12:43 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Om ca 12.22 kwam ICE stel 8016 over spoor 5 door Nm ri Wc.
|
05-10-2024 05:41:20 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Klopt, of de trein via Utrecht - Diemen Zuid - Weesp - Almere is gereden of via Utrecht - Hilversum - Naarden-Bussum - Almere weet ik niet. Via kopmaken op Valburg CUP en in Zwolle had ook nog gekund maar dat is het dus niet geworden. |
05-10-2024 08:22:09 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Navraag leert dat deze via Hilversum is gereden ;-) |
05-10-2024 08:50:39 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
RailCamNL, bedankt voor de informatie. |