10-10-2024 17:31:18 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De werkzaamheden bij Wierden lopen uit. Gepland was 05:00, maar de prognose is nu 17:00. Volgens ProRail komt dit doordat het testen van de beveiliging vertraging heeft opgelopen door regenval afgelopen nacht. www.prorail.nl Laatst bewerkt door Dionysusnu op 10-10-2024 17:31 |
11-10-2024 07:47:08 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
![]() |
Via een nfl begrepen dat ICE 121 is uitgevallen vanwege een dienstregelingswijziging. Dat zal wel weer gezellig druk worden in de RE19. Volgens DB rijdt er dan wel weer een IC 9497, maar NS(I) zwijgt in alle talen. Laatst bewerkt door Korte_Naam op 11-10-2024 07:49 |
11-10-2024 07:57:44 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
aldus de Duitse info is de 9497 een vervanger voor de 141 en zal met aan beide uit eindes een Vectron naar Düsseldorf gaan waar die keert op de 9496 die de 148 zal vervangen uit Düsseldorf
9497: 9496: Laatst bewerkt door Sanderbin op 11-10-2024 07:58 |
11-10-2024 08:02:31 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
beschadidge spoorbrug tussen Apn en Bdg, geen treinen tussen die stations. Prognose is Laatst bewerkt door erwin_6610 op 11-10-2024 08:32 |
![]() |
advertentie |
11-10-2024 08:12:01 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Hmm, de 120 heeft gisteren gepland niet gereden, want stond in het overzicht van werkzaamheden. De 225 staat nu gepland met twee stellen en als er gisteren geen 120 is geweest kom je voor 121 een stel te kort als de 225 wel met twee stellen wordt gereden. |
11-10-2024 08:41:46 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Om 8:40u ES452 tussen Hmla & Wd > Rtd (vanuit de 2029) |
11-10-2024 09:08:05 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
'Wendet aus' en 'wendet auf' geeft informatie uit welke rit het materieel komt (IC141) en welke volgende rit het materieel keert (IC148). Trouwens nu ook een IC9499 onderweg. Begrijp me niet verkeerd, mooi dat er zo wordt bijgestuurd, maar allemaal extra treinen vanwege de enorme reizigersaantallen tussen Amsterdam en Münster/Hamm? (IC Berlijn rijdt de komende tijd nog steeds niet naar Berlijn) |
11-10-2024 09:27:11 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
De planning voor vandaag was de 121 en 225 met een enkel stel te rijden, voor de 121 was echter geen machinist beschikbaar. Het stel (en de meeste van de reizigers) zijn met de 225 meegegaan, het stel dat eigenlijk de 121 had moeten vormen wordt in Frankfurt (Main) Flughafen losgekoppeld om vanaf daar de 126 te vormen terug naar Amsterdam. |
11-10-2024 10:25:46 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Onbekende Eurostar om 1025 door Rta ri Gouda Laatst bewerkt door b2py op 11-10-2024 10:26 |
11-10-2024 10:30:11 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|
11-10-2024 10:35:26 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
I.t.t. tot veel andere aanvaringen of aanrijdingen met kunstwerken nu wel met gevolg; de boot zit er echt vast onder en is vooralsnog niet los te krijgen. Zodra deze los is moet er sowieso d.m.v. een andere boot nog een en ander gecontroleerd worden. Vandaar de ruime prognose. |
11-10-2024 10:43:24 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
11-10-2024 13:26:45 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
13:20 een onbekende ICNG-5 uit Dronten richting Lelystad |
11-10-2024 13:55:23 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Serie 140 had sedert vandaag wederom via Bad Bentheim dienen te rijden, echter zijn zoals gesteld de werkzaamheden te Wierden uitgelopen. Die reizigers wil men er niet bij hebben in de drukste ICE's op een vrijdag. Het zijn dan ook geen extra treinen, maar enkele omgeleide treinen. |
11-10-2024 13:55:42 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
|
11-10-2024 14:41:56 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nergens aangekondigd maar vandaag rijdt de RE 19 gesplitst. Er moet in Em overgestapt worden en richting Nederland rijdt de trein met 20 minuten vertraging. Hierdoor kan er met een stel gependeld worden tussen Ah en Em |
11-10-2024 14:55:05 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Maarn 14:02: Doorkomst Intercity Berlijn richting Ut met vooraan een NS Vectron die de tractie gaf, en helemaal achteraan zat nog een NS Vectron die niks deed. Laatst bewerkt door mat64Hidde op 11-10-2024 14:55, reden: Richting Utrecht |
11-10-2024 15:24:17 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Inmiddels weer treinverkeer mogelijk. Brug blijft voorlopig dicht voor scheepvaartverkeer. |
11-10-2024 15:33:35 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
OK. Ik had niet verwacht dat de reizigersaantallen zo groot zouden zijn op deze verbinding (via Hamm) dat de ICE er alsnog onder zou bezwijken. Wij gebruiken volgende week gewoon de ICE via Duisburg naar Hannover. (laat Brun het maar niet horen...) |
11-10-2024 17:23:58 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
![]() |
Om 17:20 passeerde een SNG als LM Ed richting Ut |
11-10-2024 17:43:23 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdmw 17:37 trein met I11-rijtuigen richting Asd, tractie gemist. Achterste rijtuig heeft regenboogbestickering. Laatst bewerkt door BVisser op 11-10-2024 17:43 |
11-10-2024 17:47:16 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Gokje: is bestemd voor de 8 ritten als 50HERTZ Club Train tijdens ADE volgend weekend? |
11-10-2024 21:04:47 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Staat anders keurig op zuginfo.nrw. Dat VIAS het niet even doorgeeft aan NS(die de reisinformatie in Nederland beheert) is toch niets nieuws? |
11-10-2024 21:35:26 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En wat moet er dan geïnvesteerd worden? De stellen zijn pas 7 jaar oud. Gebrek aan onderhoud? |
11-10-2024 21:50:56 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Of extra meerspanningsstellen aanschaffen, of monocourante stellen ombouwen... |
11-10-2024 21:58:45 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Als ik het eigen personeel moet citeren is het voornamelijk in onderhoud van de ATB/ERTMS installatie van de Meerspanninge FLIRT treinstellen. Daarvan was het onderhoud dermate matig gesteld dat de ATB afgekeurd is volgens ProRail/ILT. |
11-10-2024 23:30:45 1 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Misschien kan Arriva er een uitlenen, die hebben toch te weinig personeel ;-). Ik ergens gelezen dat op het ogenblik om de beurt 1 stel groot onderhoud krijgt. Waardoor ze een stel missen. Ombouwen is ook minder zitplaatsen, niet alleen nieuwe techniek die ruimte inneemt, ook interieur ombouw. |
12-10-2024 01:06:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat klinkt een beetje als een wat verwaterd verhaal.
Een ATB of ETCS installatie moet gewoon elke 6 maanden gekeurd worden en dat doet een daartoe opgeleid monteur van de onderhoudende werkplaats.
Grote kans dat er dan weleens niet gekeurd kan worden, en men besluit de trein desondanks in te zetten maar dan buiten het gebied waar ATB/ETCS verplicht is.
ProRail of ILeT keurt zelf helemaal niets aan beveiligings installaties. Laatst bewerkt door thom op 12-10-2024 01:06 |
12-10-2024 10:41:37 | ||
---|---|---|
martijnv
![]() |
Ik merkte op deze dag op dat de 1052, 1054, 1056 etc. (ICD’s Amsterdam > Rotterdam) doorreden naar Eindhoven met behoud van het treinnummer. Ik meende dat ICD’s naar Eindhoven uitsluitend vanuit Den Haag Centraal reden. Immers, waarom zou je vanuit Amsterdam via Rotterdam naar Eindhoven reizen, als dat langer is dan via Utrecht en ook nog toeslag kost? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-10-2024 10:46:19 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Rtd - Delft Campus ligt plat door werkzaamheden. Dan wordt de 1100 aan de 1000 in Rtd geknoopt meestal. |
12-10-2024 11:08:58 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dan moeten ze freewheelen tussen Zv en Em want die stellen lusten geen 25 kV |
12-10-2024 12:57:08 | ||
---|---|---|
SpoortNiet
![]() |
Oh, dit raakt aan iets wat ik me eens afvroeg, waarom is vanaf ca. Westervoort überhaupt 1.5kV, aangezien daar alle elektrische treinen die daar rijden sowieso naar Duitsland v.v. gaan? Ja, Nederlands grondgebied en zo. Maar uit praktisch oogpunt niet per se nodig of handig, ook gezien de 25kV Betuweroute die ook nog moet aanhaken. |
12-10-2024 13:15:33 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Het is wel handig met de jaarlijkse pendelritten met regulier elektrisch materieel tussen Arnhem en Zevenaar tijdens Koningsdag :P En het houdt de elektrificatie en/of batterijtreinen naar de Achterhoek mogelijk. |
12-10-2024 13:17:21 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Simpelste antwoord: waarom wel? Het is al sinds de jaren '60 1500volt dus het kost geld om het om te bouwen. Het voegt niets toe want Westervoort is geen logisch eindpunt. En mocht provincie Gelderland besluiten dat het toch wel handig is om Zv-Ww te electrificeren dan zou je meerspanningsstellen nodig hebben. |
12-10-2024 14:50:05 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Misschien niet eens zo'n slecht idee met de hoge koperprijzen wanneer men Zv - Dtc gaat elektrificeren. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 12-10-2024 14:51 |
12-10-2024 22:46:47 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Tuurlijk, koper is duur, maar het valt wel mee op totale projectkosten om te elektrificeren. Stel dat de bovenleiding in totaal 500 mm2 koperdoorsnede heeft. Zv-Dtc is zo'n 18 km. Dan heb je 9 m3 koper, ruim 80 ton. Als de prijs voor nieuw koper €25 per kg is (zo'n 3x de oud koper prijs), zit je op €2 miljoen. Ter vergelijking: de elektrificatie Almelo - Marienberg kost 45 - 60 miljoen. Daarmee vergeleken is €2 miljoen wel significant, maar niet echt veel. Je maakt het gauw duurder door dingen als spanningssluizen toe te voegen. |
13-10-2024 12:24:08 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Je verplaatst in dit geval een spanningssluis. De "winst" zit schat ik in de dagelijkse verliezen doordat je met een hogere spanning werkt. Spaart mogelijk ook een onderstation uit, aan de andere kant wanneer je bruggen hoger moet maken ben je de klos. |