19-10-2024 21:27:01 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
50HERTZ organiseert in samenwerking met Railexperts 1 rit vanaf en naar Amsterdam CS voor en rondrit 'door heel Nederland' met een dance-train met 300 passagiers. Bekende DJ's verzorgen een oorverdovende ervaring.
Er zijn nog tickets beschikbaar.
Rit 1 05:30 tot 09:30 |
20-10-2024 07:37:05 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 7:35 RXP 9902 met 50Hertztrein (bovengenoemde trein dus) + 9901 (plat) richting Bkl. Edit: Asdm 9:17 in omgekeerde volgorde richting Asd. Laatst bewerkt door BVisser op 20-10-2024 09:20 |
20-10-2024 08:04:26 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En vandaag brengt de SSN Het Stoomgenootschap van Utrecht via Abcoude naar Deventer. De trein staat vanaf 09:55 op spoor 14 in Utrecht Centraal om een kwartier later richting Bijlmer ArenA (doorkomst rond 10:30) en Baarn (11:05) naar Deventer te rijden waar de trein om 12:25 aankomt. Om 18:20 keert de trein weer terug naar de Domstad. |
20-10-2024 11:07:40 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Trein 1836 met +10 hield spoor 2 te Mp bezet waardoor de 536 rechts over spoor 1 geleid werd. Aanvankelijk dacht ik dat we hierdoor mochten inhalen. Echter mocht de 1836 alsnog als eerste vertrekken. De 1836 bleef in Zl wel wachten op de 536 gelukkig. Laatst bewerkt door Kamehameha op 20-10-2024 11:26 |
![]() |
advertentie |
20-10-2024 12:00:07 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
om 11:58 door Apd naar Dv. |
20-10-2024 12:06:29 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En 4 minuten later alweer door Teuge: Plaatje Edit: om 13:07u een luisterspot van, in ieder geval de loc op de Deventer' IJsselbrug, die even naar Apeldoorn/Beekbergen gaat om bij te komen van de rit. Laatst bewerkt door martijn op 20-10-2024 13:28 |
20-10-2024 13:26:56 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
CXX 5033+5035 door Zl ri Amf om 13.25 |
20-10-2024 13:38:42 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdmw 13:37 gouden Eurostar 4028/4027 richting Wgm. |
20-10-2024 15:21:03 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Keolis? 😉 |
20-10-2024 16:28:50 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
SSN 23 023 + waterwagen komt om 16:28 uur Apd binnen vanaf Bbg. Schoorsteen richting Amf. Laatst bewerkt door treinhobby op 20-10-2024 16:33 |
20-10-2024 17:06:35 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
... en om 17:04 vertrokken naar Dv. (Met dank aan IC 241, die om 17:01 i.p.v. 17:02 uit Apd vertrok naar Dv. 😉) Laatst bewerkt door Apda op 20-10-2024 17:13 |
20-10-2024 17:54:38 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
ICE9496/122 rijd met 2 stellen. Stel 8009+8013 tot Asd |
20-10-2024 18:20:02 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 18:17 RXP 9902 met rood rijtuig + blauw rijtuig uit de 50Hertztrein richting Wp. |
20-10-2024 18:35:52 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Om 18:33 door Apd richting Amf. |
20-10-2024 20:03:50 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Bron: ik zit erin. |
20-10-2024 20:17:02 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Je moet het waarschijnlijk eerder zoeken in het feit dat er in het volop in verbouwing zijnde Asd, met 2 perron sporen minder, er geen perron beschikbaar is voor een trein van een slordige 400 m. |
20-10-2024 20:20:19 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
|
20-10-2024 20:29:41 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De e320s passen met hun 390m ook nog, zou een dubbele 3neo dan niet passen? |
20-10-2024 20:59:13 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Asn: trein 769 moet minimaal 15 minuten wachten in Asn ivm onderzoek naar een mogelijke aanrijding van de voorgaande 8167 tussen Asn en Gn. 769 gaat keren op 778 te Assen. En nu wil de hele meute uit de 769 in de 8169. Dat past uiteraard in nog geen 5000 jaar. 10 bak DDZ in 4 bak SNG. De 8169 met +20 mocht van de trdl voor de 571 vertrekken uit Asn. Dus die mag erachter hangen. Laatst bewerkt door Kamehameha op 20-10-2024 21:36 |
20-10-2024 21:56:26 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ik denk eerder dat het niet past, omdat de 122 gepland op een A of B zijde zou zijn aangekomen, nu dus een heel perron nodig zou hebben en dat er daar nu even op het moment van binnenkomst van de 122 geen plek is. Ten slotte is +/- 15-25 minuten een heel perron(incl kruiswissels) niet beschikbaar voor het overige treinverkeer. |
20-10-2024 22:07:32 2 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Ach God wat een ge- emmer omdat je in Utrecht even over moet stappen. Wees blij dat de trein voor 95% van de rit een goede bezetting heeft maar goed daar hoor je weer niemand over. En het is nu ook niet zo dat er maar 1x in de 2u een trein rijdt tussen Ut en Asd... |
20-10-2024 22:37:55 3 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Even moet overstappen ..... Een internationale trein heeft vaak reizigers met veel bagage en/of buitenlandse reizigers die hier onbekend zijn. Gelukkig had de eerstvolgende trein naar Asd +15 dus overstaptijd genoeg, dat dan weer wel. |
20-10-2024 22:58:23 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
En zo te zien op treinposities.nl met 10 bakken VIRM, dus met een beetje geluk pasten de reizigers van 2 ICE's daar nog in... Knap staaltje klantenbinding <sarcasme mode uit> |
21-10-2024 00:16:35 3 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Ach, ik kan er wel op ingaan, maar iemand als jij weet 't toch altijd beter. Welterusten, Xander.
|
21-10-2024 09:45:55 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Tja wat mensen tegenwoordig mee sjouwen kan ik me de redenatie voorstellen maar ligt dat dan ook niet deels aan de keuze van de reiziger? Ik bedoel als ik 3 mega koffers mee neem terwijl ik alleen ben kan je daar toch moeilijk de spoorwegen de schuld van geven?! Maar buiten dat het is ook niet om half 1 in de nacht dus er reed echt nog zat aan treinen ri Asd dus als je wat tijd extra nodig had was je gewoon nog op je bestemming gekomen. |
21-10-2024 09:58:59 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Uiteraard. En als er meer reizigers zijn dan zitplaatsen ligt dat ook aan de reizigers zelf en niet aan de materieelinzet. |
21-10-2024 10:52:09 4 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Ik wil het nog wel even objectief toelichten.
Het is allemaal natuurlijk niet zo'n ramp, maar het is wel een heel rommelige reis met een totaal gebrek aan service. Dat vind ik best teleurstellend als je (zoals ik) 130 euro voor een ticket hebt moeten neertellen - Sparpreis nog wel. Vooral als je snapt waarom de trein in Utrecht eindigde: dat leverde minder gedoe op voor de NS. Zo en nu houd ik erover op.
Laatst bewerkt door brun op 21-10-2024 19:25, reden: Tikfout, sporen verwisseld, sorry |
21-10-2024 11:03:09 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Terecht punt Brun. En ja, ik weet dat het momenteel lastiger is om op Amsterdam 'zomaar' even je trein van 400 meter te parkeren. Maar zoals hier al vaker naar wordt gerefereerd, begint alles bij goede en duidelijke communicatie. Dat schept voor de reiziger meer duidelijkheid en comfort. En tegelijkertijd kan de TRDL ook al best lang weten dat deze 400 meter lange trein onderweg is en een plekje nodig gaat hebben, dan zou je alvast wat kunnen gaan uitproberen om dit passend te krijgen lijkt mij... Laatst bewerkt door AvVeen op 21-10-2024 11:03 |
21-10-2024 12:22:08 2 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Er worden hier vreemde redeneringen geponeerd, want een ICE leeglopen in Utrecht in plaats van Amsterdam is qua capaciteit vele malen funester. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-10-2024 12:36:26 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
En nog een puntje: die 2x zo lange ICE komt echt niet ineens uit de lucht vallen. Er is vanaf minimaal 16.30 uur , vertrektijd Ffm, al bekend dat ie die lengte heeft. Ongeveer 4 uur de tijd om een leeg perronspoor in Asd te creëren. |
21-10-2024 12:47:06 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Of -in het kader van denken in oplossingen- een reserve-mcn met ICE-bevoegdheid om dan desnoods gesplitst met enkele minuten afstand Ut naar Asd te rijden. |
21-10-2024 12:48:56 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Nou dat gevoel had ik gisteren in de (korte) 124 dan juist wel. Met +12 in Arnhem aan en met +21 eruit. Als ik dat had geweten was ik even overgestapt op de VIRM naast ons (16.47 uur)... Vervolgens wel heel comfortabel (met 79 km/h) richting Utrecht gereden zonder één keer te moeten remmen voor de VIRM voor ons om in Utrecht er wederom naast te staan op spoor 7. Laatst bewerkt door evangoor op 21-10-2024 12:50 |
21-10-2024 12:54:53 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Even een vraagje: weet je zeker dat dat in Nederland bekend was? |
21-10-2024 13:21:04 1 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Waar is de 12 dan gestart etc, is hierdoor niet een treinstel "te veel" geëindigd in Amsterdam? De 8019 uit de 224 is zo te zien uitgelopen zonder verdere inzet. |
21-10-2024 13:28:15 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Het eindigen van deze trein op spoor 8 te Ut i.p.v. 5/7/14/15/18/19 (ik noem maar gewoon alle opties), betekent ook dat er een omleiding via Hvs in het spel geweest is.
Misschien dat daar nog enige redenatie voor de ophef in deze discussie en het letterlijk opheffen van de trein voor reizigers te vinden is. |
21-10-2024 13:42:13 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Sterker nog hij is niet richting Hvs gegaan maar naar Wd als 88700 en vanaf Wd naar Asd als 88701. |
21-10-2024 14:28:31 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Tsja, dat had je met reizigers kúnnen doen, maar het lijkt me nu wel duidelijk waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. :-) |
21-10-2024 14:54:39 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat klinkt meer als binnen genomen op het verkeerde spoor in Ut en daarom kon men niet verder want vanaf spoor 8 kun je niet richting Bkl en ook niet richting Hvs tenzij je een heel eind tegen de rijrichting in gaat rijden (tot voorbij Uto). |
21-10-2024 15:31:12 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
In dat geval zouden ze er pas tijdens het stationnement te Ut achter gekomen zijn dat doorrijden niet handig was, echter brun meldt dat al (kort) voor binnenrijden te Ut de reizigers te horen kregen dat de trein zou worden opgeheven. Als ik noof hoor, vermoed ik dat de trdl kort van tevoren hoorde dat er een ICE leeggelopen moest worden, heeft-ie snel gezocht waar die ICE dan het minste in de weg zou staan en was de vraag hoe dat ding dan alsnog in Asd kwam van latere zorg. |
21-10-2024 15:31:24 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Richting Hvs vanaf sp. 8 is niet wenselijk maar ook niet ondoenlijk.
@Muizeneus hierboven (bericht geplaatst terwijl ik deze tikte): dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Wellicht dat het spul echter gedriehoekt moest worden. Ik ben niet aan het werk dezer dagen anders had ik minutieus uit kunnen leggen welke stap wanneer werd gezet (opheffen en inleggen). Laatst bewerkt door noof op 21-10-2024 15:35 |
21-10-2024 15:35:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja, de planning van DB gaf op 19 oktober om 23:30 (of al eerder) aan dat de 122 op 20 oktober met 2 stellen zou gaan rijden. Op treinposities.nl is te zien dat NS International dit rond 02:00 in de nacht (of al eerder) had verwerkt met de juiste treinstelnummers voor trein 122. Laatst bewerkt door treinfan op 21-10-2024 15:35 |
21-10-2024 19:26:49 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Excuus voor de tikfout trouwens - de ICE kwam in Utrecht binnen op spoor 8, niet op 7 zoals ik schreef (want dan was de overstap natuurlijk minder lastig geweest). |