22-10-2024 09:24:05 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
NMBS 2870, I11, NMBS 2869 vertrokken om 9.20 vanaf Rtd ri Bd RTBc 186 530 met ladl containertrein door Rtd ri Gd om 9.28 Laatst bewerkt door erwin_6610 op 22-10-2024 09:35 |
22-10-2024 10:00:36 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Sdm ligt eruit en spoor 1 mag direct niet meer gebruikt worden door de nu vervangende 28600 op Ddr.. Laatst bewerkt door Ryanprogam op 22-10-2024 10:01 |
22-10-2024 10:02:26 | ||
---|---|---|
ChielM
![]() |
In Bad Schandau (DE) staan een hoop ICR onder naam van Traincharter met loc ervoor om richting Tsjechië te gaan, ben benieuwd wat ze ermee gaan doen |
22-10-2024 12:23:23 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Door een defect spoor worden alle (!) IC's tussen Ut en Gvc/Rtd opgeheven. |
![]() |
advertentie |
22-10-2024 12:25:16 1 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Spoorstaafbreuk in spoor GB (Wd - Gd) thv km 27.9. |
22-10-2024 12:50:19 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Ddr 12:46 RFO 203 614 LLT ri Zwd |
22-10-2024 13:37:33 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
13.32/36 te Utvr, Arriva 453 als LM ri Gdm e.v. |
22-10-2024 13:43:41 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Ddr 13:38 DBC 6438 met staalbalk wagons levering staat te spoor 7 op Dordrecht
De pret is nog niet voorbij om 13:49 strukton 303001 + railpro wagons ri zlw uiteraard ook via spoor 5. De 6438 is inmiddels richting de zeehaven gereden
Laatst bewerkt door Ryanprogam op 22-10-2024 14:25 |
22-10-2024 14:14:07 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Ddr 14:12 DBC 6437 + 6461 + korte uc Moerdijk bestaande uit 2 volle buizen wagons ri Zlw Laatst bewerkt door Ryanprogam op 22-10-2024 14:14 |
22-10-2024 16:00:14 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Railcam Amf 15:59 RADVE 9903 LLT ri Apd/Zl. |
22-10-2024 16:40:51 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Vandaag ook weer de 126, 129 (zojuist zien staan op Asd) en 224 met twee stellen, daarentegen geen 120. Vermoedelijk vanwege het wegvallen van de 140/240. |
22-10-2024 17:21:01 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dit staat in de app van NS-internationaal: "ICE International 129 Description: ICE 129 Amsterdam Centraal vertrektijd 16:38 uur, rijdt vandaag met twee treinstellen. De eersteklas rijtuigen bevinden zich bij beide treinstellen achteraan de trein. Informeer bij de trainmanager voor meer informatie. When: Tuesday 22 October 02:30 until Tuesday 22 October 18:30 Cause: ICE één treindeel ontbreekt"
Snapt u het nog? |
22-10-2024 17:25:22 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Werd rond 17u ook automatisch omgeroepen(!) op Utrecht Centraal dat ICE129 uit twee treinstellen bestond. |
22-10-2024 22:11:05 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
En om 21:59 uur langs het Tsjechische Ústí nad Orlicí achter een ex-NMBS loc? in dienst van IDS Cargo richting Česká Třebová. Laatst bewerkt door wadloper op 22-10-2024 22:24 |
22-10-2024 22:31:17 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
![]() |
Vandaag kort in Em geweest: ET25.2306 kwam Em binnen op spoor 3 als 20019, en snelde niet veel later weer terug richting Arnhem als 20014. Blijkbaar dus negatief gekeerd. Kort daarna kwam een ander stel min of meer op tijd als 20016 langs. |
22-10-2024 23:11:01 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En daar zit dan een locomotief-herbouwer (CZ loko, de club die die voormalige NMBS-loks heeft opgewerkt tot de Effiliner 3000), dus ook al geen rijtuigen-herbouwer.... |
23-10-2024 08:18:35 1 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
DB en NS hebben besloten dat 3 treinenstellen alle capaciteits problemen gaat oplossen, dus dat plannen vanaf vandaag. 🤣 |
23-10-2024 11:22:52 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Wilde om 14:00 uur op station Nuth de sprinter pakken naar Heerlen die van Sittard af kwam. Deze sprinter had 15 minuten vertraging, wat om 14:00 uur ook netjes omgeroepen werd. Bij aankomst werd duidelijk waarom deze vertraging zou zijn, het achterste stel was afgesloten. In plaats dat dit ook omgeroepen werd enkele reizigers, waaronder ik, in dit achterste stel willen instappen. Bij blijken dat de deuren niet opengingen iedereen naar het eerste stel, wat weer extra tijd inhield. In Hoensbroek was dit weer hetzelfde. Voor de aansluiting Heerlen - Maastricht riep de Machinist om dat het defecte treinstel eerst werd afgekoppeld, voordat er naar perron 2 in Heerlen werd door gereden. De trein wisselde naar een ander spoor, niet het normale doorgaande spoor naar het station Heerlen. Hier bleef de trein een poos staan voor het defecte treinstel af te koppelen. Waarna er werd doorgereden naar perron 2. |
23-10-2024 11:43:43 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Dus in feite een rangeerbeweging gedaan tijdens een reizigersrit? Ben benieuwd of dit wettelijk toegestaan is... |
23-10-2024 12:00:41 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Welke wet zou er dan overtreden zijn volgens jou? |
23-10-2024 12:37:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ja, en ik ben ook wel benieuwd aan welk enorm groot gevaar die reizigers dan zomaar zijn bloot gesteld...
Als ik het zo lees, is alleen maar gestopt om het achterste stel af te trappen, en daarna weer doorgereden. Laatst bewerkt door thom op 23-10-2024 12:39 |
23-10-2024 12:37:57 1 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
In de dagelijkse operatie worden zo vaak treinstellen gekoppeld en losgekoppeld met reizigers er in, of met de deuren open. Het enige 'ongebruikelijke' bij John2 is dat het langs een spoor zonder perron gebeurde. Maar goed, als dat het minste overlast oplevert voor de treindienst, waarom niet? Laatst bewerkt door Marco op 23-10-2024 12:38 |
23-10-2024 13:00:15 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Het was in feite een rangeerbeweging met reizigers er in zoals tieske05 het vroeg. Omdat de Arriva trein van het hoofdspoor afwisselde naar een emplacement gedeelde, wie in Heerlen bekend is, ongeveer ter hoogte en de kant van kinderstad. Bij het naar huiswaarts gaan, was het defecte treinstel weg. |
23-10-2024 14:06:32 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Spoor 221 (want dat is het spoor waar de trein naartoe is gegaan als ik je goed begrijp) is gewoon een centraal bediend doorgaand spoor, en geen emplacementsspoor. Het enige wat er (voor de reiziger) is gebeurt is dat er een ongeplande stop heeft plaatsgevonden, meer niet (al dan niet voor het afkoppelen van het 2de treinstel). Het is ook zeker geen rangeerbeweging geweest zoals ik je verhaal lees... Laatst bewerkt door selivio op 23-10-2024 14:08 |
23-10-2024 14:14:11 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Zijn er dan niet centraal bediende sporen? Volgens mij zijn vrijwel alle reguliere opstelplaatsen tegenwoordig centraal bediend. En echt rangeerwerk met ‘kleine beweging’ zoals in België kennen we in Nederland niet. |
23-10-2024 14:35:52 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
In Nederland zijn de moderne emplacementen (Westhaven, Groningen de Vork, etc) wel centraal bediend, maar de ouderen meestal niet. Daar liggen gewoon handwissels bijvoorbeeld. Dus er gebeurt zeker wel "echt rangeerwerk" ;) Ook randstedelijke opstelterreinen zoals de Watergraafsmeer en de Cartesiusweg zijn "gewoon" NCBG. Al staat de eerste wel op de nominatie om CBG te worden. |
23-10-2024 14:41:46 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Er zijn talloze van deze opstelplaatsen NCBG, zelfs in Heerlen. Al hoort daar spoor 221 niet bij, uiteraard. Omdat Arrivamaterieel gesplitst kan worden vanuit de voorste cabine is het een bijzonder efficiënt proces geweest. |
23-10-2024 15:19:19 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Nee, op basis van de berichten hier was dit een treinbeweging met een stop op een emplacementspoor waarbij een treinstel werd afgekoppeld. Het combineren en splitsen door gebruik te maken van een automatische koppeling valt niet onder rangeren, zie zoek.officielebekendmakingen.nl |
23-10-2024 16:29:13 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-10-2024 17:07:13 | ||
---|---|---|
Jelmer
![]() |
Gisteren (dinsdag) kwam hier rond 17.45 uur een onbekende ICNG-B langs, Hier is tussen Koog aan de Zaan en Zaandam, reed richting Zaandam.
|
23-10-2024 20:28:34 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
3315 |