Opvallende dingen 4 november
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
04-11-2024 05:43:34
stefanvw14
stefanvw14

Toch een bummer deze ochtend nadat ik eerdere berichten heb gelezen dat de werkzaamheden op de Oude Lijn op schema lagen is toch heden ochtend een uitloop van werkzaamheden te melden en daardoor geen treinen tussen Gv en Dt tot ten minste 07.15.

Nieuwe prognose is naar 09:15 gegaan



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 04-11-2024 07:18
 

04-11-2024 06:20:38
BVisser
BVisser

Waardoor ES 452 weer wordt omgeleid via Asb - Rtd - Rsd.



Laatst bewerkt door BVisser op 04-11-2024 06:25
 

04-11-2024 08:30:46
wattman
wattman

Quote
stefanvw14 (04-11-2024 05:43:34):


Toch een bummer deze ochtend nadat ik eerdere berichten heb gelezen dat de werkzaamheden op de Oude Lijn op schema lagen is toch heden ochtend een uitloop van werkzaamheden te melden en daardoor geen treinen tussen Gv en Dt tot ten minste 07.15.

Nieuwe prognose is naar 09:15 gegaan



Dat werden zelfs geen treinen tussen Den Haag en Rotterdam. Voor treinvervangend vervoer tussen Den Haag en Delft wordt de HTM tram genoemd.

 

04-11-2024 08:37:57 1
ErwinR
ErwinR

Trein 7316 vanochtend met VIRM 8715.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

04-11-2024 08:42:40
BVisser
BVisser

Asdta 8:41 onbekende ICNG-B richting Shl.

 

04-11-2024 08:45:59
Xander140
Xander140

Quote
ErwinR (04-11-2024 08:37:57):


Trein 7316 vanochtend met VIRM 8715.



Volgens digitale info de inzet van dit stel de gehele dag op de 7300

 

04-11-2024 08:53:48
stefanvw14
stefanvw14

Quote
Xander140 (04-11-2024 08:45:59):


Quote
ErwinR (04-11-2024 08:37:57):


Trein 7316 vanochtend met VIRM 8715.



Volgens digitale info de inzet van dit stel de gehele dag op de 7300


Toch niet, wordt als 7326 te Ut ingewisseld voor het setje SNG wat uit de 7429 naar Ut is gekomen.

 

04-11-2024 09:31:10
Ryanprogam
Ryanprogam

Sinds vandaag zijn de werkzaamheden tussen Sdm en Dt weer voorbij (tevens ook bij Dordrecht). Dit betekent onderandere dat de 2400 weer rijdt vanaf Dordrecht en spoor 1 ook weer tot zijn beschikking is
Excuses, uiteraard worden de 5000 5100 en 2200 ook weer doorgetrokken tot hun bestemmingen van Asd, Gvc



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 04-11-2024 09:38
 

04-11-2024 09:49:26
michaben
michaben

Nog niet helemaal, de 5100 is de rest van de ochtend nog opgeheven tussen Gvc en Rtd vanwege uitloop van werkzaamheden.

 

04-11-2024 10:03:46
gjbrandsma
gjbrandsma

ICMm 4207 in de 3129, 10:02 in Nm

 

04-11-2024 14:41:22
DylansDepot
DylansDepot

14:40 Tb: 2x Lineas 186 met autotrein compleet beladen met Tesla's richting Bd




Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot.
 

04-11-2024 15:15:18 1
michaben
michaben

Uitloop werkzaamheden Gv - Dt lijkt inmiddels tot einde dienst, de rest van de dag zijn alle sprinters gewijzigd naar spoor 1 en 3 en worden de sporen 2 en 4 niet gebruikt. Eindtijd bij de verstoring staat weliswaar op 19:15 maar dat zal vooral zijn omdat er daarna sowieso een lagere frequentie gereden wordt en er dus niets meer opgeheven hoeft te worden om alles over twee sporen af te handelen.

 

04-11-2024 16:22:22
NDS
NDS

Net=16.20u komt op de railcam Hannover een IC naar Amsterdam voorbij met 2 vectrons waarvan de 2e in opzending.

Groetjes Michiel

 

04-11-2024 17:28:33
b2py
b2py

Quote
michaben (04-11-2024 15:15:18):


Uitloop werkzaamheden Gv - Dt lijkt inmiddels tot einde dienst, de rest van de dag zijn alle sprinters gewijzigd naar spoor 1 en 3 en worden de sporen 2 en 4 niet gebruikt. Eindtijd bij de verstoring staat weliswaar op 19:15 maar dat zal vooral zijn omdat er daarna sowieso een lagere frequentie gereden wordt en er dus niets meer opgeheven hoeft te worden om alles over twee sporen af te handelen.



Sinds dat er vier sporen zijn is de dienstregeling aangepast, meer treinen of andere ligging? Zo niet, waarom rijdt niet de volledige dienst dan eigenlijk…

 

04-11-2024 17:51:05
treinfan
treinfan

De dienstregeling is aangepast sinds er 4 sporen in dienst hadden moeten zijn. Ideaal was het niet, omdat in praktijk niet alles in dienst kwam en er dus treinen opgeheven en uitgebogen moesten worden.

 

04-11-2024 18:09:11 2
michaben
michaben

De dienstregeling is nog altijd hetzelfde, maar sinds Delft aansluiting verwijderd is werkt een gestremd spoor bij Dt nu ook door richting Rsw en Gvmw en juist daar zat de inhaling van de SPR door de IC. Vandaar dat een gestremd spoor bij Dt of Dtcp nu resulteert in het opheffen van de 5100.



Laatst bewerkt door michaben op 04-11-2024 18:10
 

04-11-2024 19:41:28
Xander140
Xander140

Quote
NDS (04-11-2024 16:22:22):


Net=16.20u komt op de railcam Hannover een IC naar Amsterdam voorbij met 2 vectrons waarvan de 2e in opzending.

Groetjes Michiel


Dat betreft de 142 maar deze is opgeheven/gestrand in Bh.... Reizigers moeten overstappen op de 140! Wel even 90min geduld hebben op Bh. De locs zijn de 193 935+956.



Laatst bewerkt door Xander140 op 04-11-2024 19:45
 

04-11-2024 22:46:18
dziendobry
dziendobry

Asd 22:35 European Sleeper 453 naar Praag met voorop de 186 291 gevolgd door een donker ICL rijtuig en daarachter nog 11 andere wagens waaronder de AB30 en de bistro-wagen. Hopelijk is de bistro een succes en blijvertje.

 

05-11-2024 09:05:26
bacr
bacr

Quote
Xander140 (04-11-2024 19:41:28):


Quote
NDS (04-11-2024 16:22:22):


Net=16.20u komt op de railcam Hannover een IC naar Amsterdam voorbij met 2 vectrons waarvan de 2e in opzending.

Groetjes Michiel


Dat betreft de 142 maar deze is opgeheven/gestrand in Bh.... Reizigers moeten overstappen op de 140! Wel even 90min geduld hebben op Bh. De locs zijn de 193 935+956.


Het is natuurlijk teveel verwacht om het rijtuig dat de stranding veroorzaakt, te Bh uit te zetten en met de rest van de stam verder te rijden....? Kost tijd, rangeerwerk en een leeg opstelspoortje waar het kapotte rijtuig kan staan en is voor de reizigers een veel vriendelijker oplossing?

 

05-11-2024 09:29:03
Rolffiej19
Rolffiej19

Ehh ik denk eerder dat de lok de geest heeft gegeven ipv een rijtuig ;)

 

05-11-2024 10:30:37
Ysbergsla
Ysbergsla

De trein is alsnog ledig pas om 21:30 uit Bad Bentheim naar Amsterdam vertrokken.

 

05-11-2024 10:52:11
bacr
bacr

Quote
Rolffiej19 (05-11-2024 09:29:03):


Ehh ik denk eerder dat de lok de geest heeft gegeven ipv een rijtuig ;)


Twee hartstikke moderne locs in de trein en allebei de geest gegeven? Hmmm.... kwaliteitje 🤔

 

05-11-2024 18:58:43
Dionysusnu
Dionysusnu

Quote
michaben (04-11-2024 15:15:18):


Uitloop werkzaamheden Gv - Dt lijkt inmiddels tot einde dienst, de rest van de dag zijn alle sprinters gewijzigd naar spoor 1 en 3 en worden de sporen 2 en 4 niet gebruikt. Eindtijd bij de verstoring staat weliswaar op 19:15 maar dat zal vooral zijn omdat er daarna sowieso een lagere frequentie gereden wordt en er dus niets meer opgeheven hoeft te worden om alles over twee sporen af te handelen.


Update van ProRail:

De laatste storing op het traject is in de nacht van 4 op 5 november opgelost. Alle treinen rijden sinds deze ochtend weer tussen Den Haag HS en Rotterdam. Bij één van de sporen op Delft Campus moet nog enig herstelwerk uitgevoerd worden, daarom kunnen hier heel beperkt treinen overheen rijden met een snelheid van maximaal 20 km/u.

Waardoor treinen vandaag nog wel allen over spoor 3 rijden in zuidelijke richting. De 5100 heeft hierdoor standaard 2 à 3 minuten vertraging vanaf Gv vanwege het normaal gelijktijdig vertrek met de 2200/2300.

 

05-11-2024 21:38:56
thom
thom

Quote
bacr (05-11-2024 09:05:26):


Quote
Xander140 (04-11-2024 19:41:28):


Quote
NDS (04-11-2024 16:22:22):


Net=16.20u komt op de railcam Hannover een IC naar Amsterdam voorbij met 2 vectrons waarvan de 2e in opzending.

Groetjes Michiel


Dat betreft de 142 maar deze is opgeheven/gestrand in Bh.... Reizigers moeten overstappen op de 140! Wel even 90min geduld hebben op Bh. De locs zijn de 193 935+956.


Het is natuurlijk teveel verwacht om het rijtuig dat de stranding veroorzaakt, te Bh uit te zetten en met de rest van de stam verder te rijden....? Kost tijd, rangeerwerk en een leeg opstelspoortje waar het kapotte rijtuig kan staan en is voor de reizigers een veel vriendelijker oplossing?



Wanneer er maar één machinist op de trein zit, is het wat onhandig om een rijtuig uit te gaan rangeren omdat je daar altijd geduwde bewegingen voor moet maken.

 

05-11-2024 21:41:56
aaron2
aaron2

Bij DB Fernverkehr mag een Zugchef optreden als rangeerbegeleider. Dus dat zou geen probleem hoeven zijn.

 

05-11-2024 21:44:11
thom
thom

Ohja, dat scheelt dan ook wel weer, maar ook dan zit je zo aan die 90 minuten vertraging natuurlijk.

 

05-11-2024 22:17:29
bacr
bacr

Het punt is natuurlijk dat al die reizigers in die trein liever 90 minuten vertraging en gewoon (grotendeels) blijven zitten in de trein zullen prefereren boven 120 minuten op een koud perron in de middle of nowhare om daarna in een te volle trein en met 120 minuten vertraging aan te komen. Lijkt me zomaar.

 

05-11-2024 22:55:47
aaron2
aaron2

Zeker waar. Het lijkt wel de laatste maanden alsof de IC Berlijn een soort ondergeschikt stiefkind is geworden voor DB. Dienstuitvoering is zeer onbetrouwbaar en er lijkt erg makkelijk gekozen te worden om treinen op te heffen.